Kukapa on törmännyt seuraavaan vikaan, ja osaisi kertoa mikä on korjauksen kohde (tällä kertaa)...
Farmari vectra 2,0i 16v vm:-97.
Auto on alkanut hylkiä kaasua. Eli kun tallaa painaa, ei ensin välttämättä reagoi ollenkaan ekaan 2 sekunttiin (tai reagoi vain) osin, ja yhtäkkiä sitten kone herää kaasuun, ja tuntuu kuin joku turbo käynnistyisi.
Tämä toistuu satunnaisesti, ja on oireillut muutaman viikon.
Vastaavasti ei vastaa kaasuun ylämäessä samoin kuin esim suoralla, vaan jo tasakaasulla, ja etenkin kiihdyttäessä ylämäessä alkaa nykiä (ei vastaa kaasuun kunnolla).
Taas mäen päällä tai tasaiselle tultaessa ko vika poistuu.
Onko tetoa mikä voisi olla oireena?
Onko se tuo kuuluisa opelin kaasuläppäkotelo oire, vai kannattaisiko alkaa tutkia vikaa sytytystulppien vaihdolla tms.
Kiitos jos joku opelisti osaa vikaan korjausvinkkiä antaa.
Hylkii kaasua
8
3273
Vastaukset
- tää taitaa
olla, mutta bensasuodatin/EGR, kato noi ensin ja voithan sen kaasuläppäkotelonkin katsoa.
- ?!?!
palaako keltainen moot merkkivalo,jos on palanut mikä vikakoodi?epäilisin syt johtoja/puolaa/öljyä tulppien montuissa/x20xev on arka syt laitteiden läpilyönneille saattaa hajottaa kampuran tai nokka anturin ja halpoja osia ei kannata ostaa!
- kenguru.
Ei siis pala moottorin merkkivalo, eli ei ole vikakoodin lukua tehty.
Oireet tosin viittaa hyvin pitkälle EGR venttiiliin ja kaasuläppäkoteloon.
Siis monelta suunnalta on kehoitettu noihin vikoihin tarttumaan, ja niinpä siis nyt keskiviikolle on huolto varattu EGR: vaihtoon, ja kaasuläppäkotelon puhdistukseen.
Samalla laittaa siinä uudet tulpat ja öljyt, niin josko heräisi auto eloon, ja antaisi rullata vielä jokusen tuhannen kilometrin. - henkka.
kenguru. kirjoitti:
Ei siis pala moottorin merkkivalo, eli ei ole vikakoodin lukua tehty.
Oireet tosin viittaa hyvin pitkälle EGR venttiiliin ja kaasuläppäkoteloon.
Siis monelta suunnalta on kehoitettu noihin vikoihin tarttumaan, ja niinpä siis nyt keskiviikolle on huolto varattu EGR: vaihtoon, ja kaasuläppäkotelon puhdistukseen.
Samalla laittaa siinä uudet tulpat ja öljyt, niin josko heräisi auto eloon, ja antaisi rullata vielä jokusen tuhannen kilometrin.Miten kävi kun veit huoltoon. alkoiko reagoida kaasuun paremmin?
- Original .
henkka. kirjoitti:
Miten kävi kun veit huoltoon. alkoiko reagoida kaasuun paremmin?
Egr tulpattiin, mutta ei oireet ole kaikonneet. Kun vain antaa aika periksi, niin lupasi tuohon pajalle ottaa putsaukseen, eli katsoisi siinä sen kaasuläppäkotelon, ja myös imusarjan liotuspuhdistuksen, sillä oli huikeasti karstaa kerryttänyt tuo pakokaasukierrätysjärjestelmä ainakin siis sinne egr:n tuntumaan, eli ilmeisesti myös muualle.
Tietävä tekijä tuntui olevan kyllä pienellä pajalla, sillä itse myös mainitsi heti että katsoo sitten samalla kaikki nuo letkut (kaasuläppäkotelon yms), sillä vika usein löytynyt juuri sellaisesta ns."lakuletkusta"
Veto heijaa, ja hylkii kaasun käskyä edelleen kiihdyttäessä ja alkaa nykiä, mutta tuntuma olisi että egr:n tulppaus pellillä teki jotain hyvää kuitenkin jo omalta osaltaan asiaan.
Pätevä ja edullinen korjaamo jossa käytin, ja säästipä siinä jo sen 300€, jonka olisi maksanut opelin liikkeessä tuo pelkkä egr venttiili. Ja ocf:ssä oli selkokielellä kertoiltu, että jonninjoutava kapistus, eli umpeen vaan.
Opelilla tuskin olisivat alkaneet tekemään edes asiakkaan pyynnöstä tuollaista "pajaratkaisua".
Eteenpäin kulkee ja kun on tosiaan jouluasiat saanut hoideltua, niin täytyy yönyli kestävään liotushoitoon viedä veccu polonen.
Muuten tietysti itse tekisi, mutta kun paikkaa ei ole, niin ennemmin maksan sen arviodun alle 200-250€ siitä että tuo paja sen kuntoon laittaa. (Hinta sisältää tarvittavat tiivisteet, liotushoidon aineineen, tarvittavine letkun uusimisineen, töineen kaikkineen).
Kun olen käyttänyt, kertoilen toteutuneen hinnan, ja lopputuloksen.
- Gastraus
...B Vekkulissa oli noiden letkujen kanssa aika paljon ongelmia, eli tarkistaisin kaasuläppäkotelon letkuineen, ettei olisi hapristuneita letkuja. Ilmavuoto letkussa tekee äkkiä vs. oireita.
- toukon
onko kellään tietoa paljonko tuo kotelon puhhdistus maksaa pajalla?
toukon kirjoitti:
onko kellään tietoa paljonko tuo kotelon puhhdistus maksaa pajalla?
..homma. Ruuvaat klemmarin, jolla ilmanottoputki on kiristetty kaasuläppäkoteloon ja nostat putken poijes edestä. Tästä pääset putsailemaan tuota koteloa. Kannattaa vain varoa pudottelemasta mitään rojua kaasuläppäkotelosta imusarjaan...
Kaasuläppä vain kaasuvipua vääntämällä aukiasentoon ja putsailet öljypaskat pois sekä kotelosta, että kaasuläpästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1858529
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264638- 504178
- 593722
- 513186
- 502950
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262656- 422446
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382143- 292086