Sydneyyn opiskelemaan?

NiinaSG

Hei, olen aloittamassa opiskelut Macquarie Universityssa Sydneyssa ensi vuoden helmikuussa. Onko muita Sydneyyn opiskelemaan tulevia? Olisi kiva vaikka tavata ja vaihtaa kokemuksia taalla olosta ja opiskelusta. Ja muutenkin saada jotain suomalaistakin seuraa taalla. Olen asunut Ausseissa nyt vuoden ja tallakin hetkella olen taalla. Jos kiinnostaa jutella niin laittakaa viestia tanne.

12

1660

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -JT

      Ajelen juuri tuon Macquarie Unin ohi kahdesti paivassa bussilla :)
      Mitas menet opiskelemaan?

      • opiskelemaan

        Bachelor of Commerce Accounting tuonne Macquarie Uniin. Vahan sinne tulee tuota matkaa Bondi Beachilta asti kun pitaa menna, mutta eikohan noita busseja ja junia nyt kulje suht hyvin! :) Ajeletko itse sinne suuntaan toihin vai opiskelemaan?


      • -JT
        opiskelemaan kirjoitti:

        Bachelor of Commerce Accounting tuonne Macquarie Uniin. Vahan sinne tulee tuota matkaa Bondi Beachilta asti kun pitaa menna, mutta eikohan noita busseja ja junia nyt kulje suht hyvin! :) Ajeletko itse sinne suuntaan toihin vai opiskelemaan?

        Aijai, 'eikohan noita busseja ja junia kulje'...

        Nuin minakin ajattelin, onhan Sydney sentaan aika suurkaupunki, mutta taytyy kylla sanoa, etta julkinen liikenne on aika onnettomasti jarjestetty. Kannattaa suunnitella matka ajoissa ja vaikka koettaa paria vaihtoehtoa. Onneksesi tuon uuden junaraiteen Eppingista Chatswoodiin olisi tarkoitus valmistua vuoden loppuun mennessa (vihdoin- sita on taalla jo pari vuotta odoteltu)joten silla kylla paaset sitten aika katevasti.

        Itse kuljen Parramatasta North Rydeen ja pahimmassa ruuhkassa matka kestaa yli pari tuntia, muka on naurettavaa, silla matkaa ei ole lyhinta reittia kuin 16 km, mutta busseja kulkee vain yksi 'suoraan'(ilman vaihtoa) ja se kiemurtelee sitten vahan siella sun taalla (kuten Macq.Unin kautta). Virallisesti matkan tulisi kestaa 1h 15 min mutta aika harvoin tuo kylla toteutuu.

        Olen toissa North Rydessa eraassa laboratoriossa. Olen itsekkin harkinnut palata koulunpenkille ainakin osa-aikaisesti, mutta taytyy nyt katsoa miten ja milloin se jarjestyisi.

        Mitens olet muuten Sydneyhin paatynyt ja asettunut?


      • aussi9e-jack
        -JT kirjoitti:

        Aijai, 'eikohan noita busseja ja junia kulje'...

        Nuin minakin ajattelin, onhan Sydney sentaan aika suurkaupunki, mutta taytyy kylla sanoa, etta julkinen liikenne on aika onnettomasti jarjestetty. Kannattaa suunnitella matka ajoissa ja vaikka koettaa paria vaihtoehtoa. Onneksesi tuon uuden junaraiteen Eppingista Chatswoodiin olisi tarkoitus valmistua vuoden loppuun mennessa (vihdoin- sita on taalla jo pari vuotta odoteltu)joten silla kylla paaset sitten aika katevasti.

        Itse kuljen Parramatasta North Rydeen ja pahimmassa ruuhkassa matka kestaa yli pari tuntia, muka on naurettavaa, silla matkaa ei ole lyhinta reittia kuin 16 km, mutta busseja kulkee vain yksi 'suoraan'(ilman vaihtoa) ja se kiemurtelee sitten vahan siella sun taalla (kuten Macq.Unin kautta). Virallisesti matkan tulisi kestaa 1h 15 min mutta aika harvoin tuo kylla toteutuu.

        Olen toissa North Rydessa eraassa laboratoriossa. Olen itsekkin harkinnut palata koulunpenkille ainakin osa-aikaisesti, mutta taytyy nyt katsoa miten ja milloin se jarjestyisi.

        Mitens olet muuten Sydneyhin paatynyt ja asettunut?

        ei tule chatswoodista raiteita kymmeneen vuoteen.
        maquarie unissa on asuntoja,utele, ystäväni poika asui ja opiskeli siellä ja nyt on samassa paikassa professorina.
        onhan sydneyssä hyvä liikkua omalla autolla jos tietää mihin mennee ja parkkeeraa.


      • -JT
        aussi9e-jack kirjoitti:

        ei tule chatswoodista raiteita kymmeneen vuoteen.
        maquarie unissa on asuntoja,utele, ystäväni poika asui ja opiskeli siellä ja nyt on samassa paikassa professorina.
        onhan sydneyssä hyvä liikkua omalla autolla jos tietää mihin mennee ja parkkeeraa.

        Raiteet on kylla jo paaosin rakennettu, joten kylla taman junaraiteen pitaisi nyt lahiaikoina valmistua... myohassahan se on tosin...

        Minusta on jarjetonta odottaa, etta Sydneyn kaltaisessa suurkaupingissa kaikkien pitaisi olla oma auto. Kylla tuohon julkiseen liikenteeseen tulisi taalla panostaa enemman.


      • järjestelyt
        -JT kirjoitti:

        Raiteet on kylla jo paaosin rakennettu, joten kylla taman junaraiteen pitaisi nyt lahiaikoina valmistua... myohassahan se on tosin...

        Minusta on jarjetonta odottaa, etta Sydneyn kaltaisessa suurkaupingissa kaikkien pitaisi olla oma auto. Kylla tuohon julkiseen liikenteeseen tulisi taalla panostaa enemman.

        siihen nähden mitä jossain toisessa vastaavankokoisessa kaupungissa on. Me ainakin viime vuonna kuljettii niin bussilla kuin junallakin liki ristiin rastiin. Ei taxilla kertaakaan. Voihan siellä joku kulma olla tavoittamattomissa, mutta kun katsoi reittikarttoja, joltain suunnalta aina pääsi lähelle kohdetta.


      • MIR
        opiskelemaan kirjoitti:

        Bachelor of Commerce Accounting tuonne Macquarie Uniin. Vahan sinne tulee tuota matkaa Bondi Beachilta asti kun pitaa menna, mutta eikohan noita busseja ja junia nyt kulje suht hyvin! :) Ajeletko itse sinne suuntaan toihin vai opiskelemaan?

        www.131500.info kertoo, etta Bondi Beachilta yliopistolle julkisilla menee 1,5 - 2 t. Lisaa siihen kavelyt ja odottelut, niin aika monta tuntia paivasta saat uhrata bussiin & junaan. Kannattaako?

        Muuta ihmeessa lahemmaksi yliopistoa, mieluiten samalle puolelle kaupunkia. Nythan sina majoitut ihan eri puolelle. Sydney ei ole mikaan Helsinki etaisyyksiltaan ja yhteyksiltaan...


      • olen itsekin
        MIR kirjoitti:

        www.131500.info kertoo, etta Bondi Beachilta yliopistolle julkisilla menee 1,5 - 2 t. Lisaa siihen kavelyt ja odottelut, niin aika monta tuntia paivasta saat uhrata bussiin & junaan. Kannattaako?

        Muuta ihmeessa lahemmaksi yliopistoa, mieluiten samalle puolelle kaupunkia. Nythan sina majoitut ihan eri puolelle. Sydney ei ole mikaan Helsinki etaisyyksiltaan ja yhteyksiltaan...

        jo katsonut aikatauluista ja osoitteesta www.131500.info, etta matkaan menee aikaa. Olen nyt vuoden verran asunut Sydneyssa, joten yllatyksena tuo matkan kesto minulle ei tule. Ja Chatswood Epping valisen linjan pitaisi aueta ensi vuoden puolessa valissa...nain minulle kerrottiin kun asiaa tiedustelin. Joten se tulee helpottamaan kulkemista. Tiedan, etta helpompi olisi muuttaaa lahemmas, mutta poikaystavani kanssa viihdymme Bondilla erinomaisesti. Katson miten sujuvasti/hankalasti tuo matkanteko alkaa sujumaan, niin sitten pohdimme muuttoa sen mukaan. Ja voihan sen matkustusajan kayttaa hyvaksikin esimerkiksi opiskellen, ei tarvitse sitten koti-iltaa uhrata opiskeluun! :)Mutta siina kaikki ovat oikeassa, etta todellakin saisi Sydneyssa julkiseen liikenteeseen panostaa huomattavasti enemman, yhteyksia ei ole tarpeeksi ja aina saa odottaa ja olla vaihtamassa junaa tai bussia monta kertaa. Olen asunut myos kaukana Sydneym keskustasta lahella Castle Hillia, niin siella suunnalla ei tosiaan paase kehuskelemaan julkisten kulkuneuvojen tarjonnalla. Harmi kylla.


      • -JT
        järjestelyt kirjoitti:

        siihen nähden mitä jossain toisessa vastaavankokoisessa kaupungissa on. Me ainakin viime vuonna kuljettii niin bussilla kuin junallakin liki ristiin rastiin. Ei taxilla kertaakaan. Voihan siellä joku kulma olla tavoittamattomissa, mutta kun katsoi reittikarttoja, joltain suunnalta aina pääsi lähelle kohdetta.

        kyllahan kaikkialla varmaan paasee jollain konstilla mutta kun ajattelee etta paivittaiseen tyossakayntiin pitaisi loytya jonkinlainen reitti niin tulee aika- ja kuntannusrajoitteita eteen...


      • -JT
        olen itsekin kirjoitti:

        jo katsonut aikatauluista ja osoitteesta www.131500.info, etta matkaan menee aikaa. Olen nyt vuoden verran asunut Sydneyssa, joten yllatyksena tuo matkan kesto minulle ei tule. Ja Chatswood Epping valisen linjan pitaisi aueta ensi vuoden puolessa valissa...nain minulle kerrottiin kun asiaa tiedustelin. Joten se tulee helpottamaan kulkemista. Tiedan, etta helpompi olisi muuttaaa lahemmas, mutta poikaystavani kanssa viihdymme Bondilla erinomaisesti. Katson miten sujuvasti/hankalasti tuo matkanteko alkaa sujumaan, niin sitten pohdimme muuttoa sen mukaan. Ja voihan sen matkustusajan kayttaa hyvaksikin esimerkiksi opiskellen, ei tarvitse sitten koti-iltaa uhrata opiskeluun! :)Mutta siina kaikki ovat oikeassa, etta todellakin saisi Sydneyssa julkiseen liikenteeseen panostaa huomattavasti enemman, yhteyksia ei ole tarpeeksi ja aina saa odottaa ja olla vaihtamassa junaa tai bussia monta kertaa. Olen asunut myos kaukana Sydneym keskustasta lahella Castle Hillia, niin siella suunnalla ei tosiaan paase kehuskelemaan julkisten kulkuneuvojen tarjonnalla. Harmi kylla.

        "Ja Chatswood Epping valisen linjan pitaisi aueta ensi vuoden puolessa valissa...nain minulle kerrottiin kun asiaa tiedustelin. "

        Voihan kissa. Onko ne taas siirtanyt sita valmistumispaivaa!?!? Kun ekan kerran olin taalla vuonna 2003 jo eran tyokavari innoissaan odotteli tuota raidetta. Vuonna 2007itse kyselin ja silloin sen piti valmistua vuoden 2007 loppuun mennessa. Siita lahtien ne on aina vaan siirtanyt aikataulua aina puolella vuodella eteenpain!!! Johan on ihme, ettei ne yhta junaraiteen patkaa saa valmiiksi koskaan :(

        Siina tapauksessa todellakin suosittelen muuttoa lahemmaksi, silla 131500 ei ota huomioon ruuhkassa seisoskelua eika bussien hajoamisia. Unilta nousee myos niin paljon porukkaa busseihin, etta eivat yleensa aina mahdu kyytiinkaan. Titenkin jos saat luentosi jarkattya niin, ettet ole liikenteessa ruuhka-aikoina niin se voisi helpottaa.


    • Annnamu

      Hei, olen tulossa poikaystäväni kanssa kevääksi opiskelemaan Macquarieen! Emme halua asua kampuksella, vaan jossain lähempänä citya, joten kova kämpän metsästys on käynnissä! Vinkkejä missä alueilla kannattaa asua, että pääsee mahdollisimman kätevästi sekä yliopistolle että keskustaan? Jopa tietoa kivoista asunnoista (kimppakämppä, yksiö tms)? Saavumme Sydneyyn 9.2. Olisi tosi kiva tavata!:)

      • että joku muukin on tulossa...

        Heippa! :) Tosi ilahduttavaa kuulla, että joku tai jotkut muutkin on tulossa samaan paikkaan opiskelemaan! Ilmeisesti olette siis tulossa vaihtoon sinne kun olette vain puoli vuotta. Mutta hyvä, että edes sen aikaa olette. Ajattelinkin, että olisi tosi kiva tutustua joihinkin suomalaisiin opiskelijoihin siellä, voi sitten vähän vaihtaa kokemuksia ja muutenkin kiva kun on suomalaista tukiverkkoa siellä. Jos saa kysellä niin mitähän te tulette sinne opiskelemaan? Itse aloitan Bachelor of commerce- accounting opinnot siellä, kesto olisi kolme vuotta eli suoritan koko tutkinnon siellä.

        Niin tuo macquarien kampushan on vähän kauempana keskustasta, sen takia en itsekään sinne halua muuttaa. Asun Bondilla, mikä siis on aivan toisessa suunnassa ja koulumatkasta on tulossa aika missio, mutta tykkään asua siellä poikaystäväni kanssa, niin koitan sitten jaksaa nuo koulumatkat jotenkin. :) Olen tällä hetkellä vielä Suomessa, eli enpä osaa ihan tarkkaan snaoa mitään mistään tietyista asunnoista ati muuta, mutta kyllä sieltä taatusti jotain aina löytyy. Riippuu paljon millaisella alueella haluatte asua, että mistä kannattaa lähteä asuntoa katselemaan. Melkeinpä kaikilta rannoilta sinne kertyy matkaa ja kaikki eivät välttämättä ihan keskustassa tykkää asua. Chatswood on yksi, mistä on suht helppo päästä keskustaan junalla ja toisaalta kouluunkaan ei oo kovin paha matka. Mutta paljon siellä on varmaan alueita mistä voitte etsiä. En osaa kovin tarkkaan sanoa, kun olen viettänyt enemmän aikaa juuri tuolla Bondilla ja toisaalta sitten ihan länsi Sydneyssä, mistä taas on liikaa matkaa keskustaan.

        Olisi tosi kiva olla enemmänkin yhteyksissä ja tosiaan vaikka tavata kun tulette Sydneyyn, itse olen siellä jo silloin. Kiva vaikka tavata ennen koulun alkamista tai jotain. Mailini on [email protected] jos kiinnostaa vaikka kirjotella enmmän ennen kun tulette!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      451
      2229
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      225
      1991
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1562
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1301
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      148
      1267
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      49
      1170
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      65
      1060
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1044
    Aihe