Syökö kukaan seronilia?

moikka!
aloitin seronil (60mg) lääkehoidon yhdessä terapian kanssa. tiedän että lääkkeet ovat yksilöllisiä jne, mutta onko täällä ketään joka niitä olisi kokeillut? miten teillä on vaikuttanut. vähän jännittää kun tämä on ensimmäinen kerta kun saan bulimaani lääkitystä. aikaisemmin ollut vain mietoja unilääkkeitä. kiitos paljon jos joku tietää/on kokemusta! voimia ja tsemppiä
51217
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Heí. Aloin syödä seronilia kesäkuussa, annostuksella 40mg, mutta sitä olisi tarkoitus nostaa. Sain ihan hirveitä sivuvaikutuksia. Parin ekan viikon aikana iski aina muutama tunti lääkkeen ottamisen jälkeen huimaus, hikoilu, huohotus, heikotus...ei kiva. Sitten ne sivuoireet kyllä katosivat. Mielestäni lääke ei ole auttanut yhtään. Sama meno jatkuu eli huono syöminen. Kannattaa silti kokeilla syödä ja psyykata itseänsä luottamaan lääkkeen vaikutukseen. Ihmiset tosiaan ovat kovasti yksilöllisiä. Jakselua!

Äänestä

Kylläpäs sulla on alotettu kovalla annostuksella! Mulla lääkitys alotettiin vuosii sitten ensin 10mg, jota söin noin viikon. Sit lääkemäärä hiutettiin 20mg ja sen jälkeen 40 mg. Koska lääke ei tuntunu viel senkä jälkeen oikeien auttavan, määrä nostettiin jossai vaihees viel 60mg. Tuon porrastuksen vuoks en varmaa oo koskaa oikeen saanu pahempia sivuvaikutuksia. Annostuksen noustua 60mg:n esiinty kyl hieman pahoinvointia, päänsärkyä, vatsavaivoja ja unettomuutta.
En enää oikein tiedä, onko lääkityksestä minulle mitään apua. Tuo annostus nostettiin tuohon 60mg juuri bulimiani vuoksi, mutta en ole siihen vaivaan oikeastaan saanut mitään apua. Ainoa apu on ollut sosiaalisuuden lisääntyminen.

Äänestä

minä söin vaihteleasti 7 kk ajan. 300 mg illoin ja aamuin. minullla ei baikuttanut noin suurikaan määrä- minusta lääke on huono. on kaukana onnellisuus pilleristä. oksettaa, tavallaan lamaantuu ja millään ei ole väliä. tavallaan minulllaloppui ne ylikierrokset vain. no bulimikointi loppui kyllä, mutta se ei pakolla ole lääkkeistä.. itse en suostuisi enää syömään kyseistä lääkettä.

Äänestä

Mä alotin muutama kuukaus sitten lääkkeen syömisen, tällä hetkellä oon menossa 20mg:ssä ja mulla ainakin on toiminut. Olo on huomattavasti rauhallisempi, eikä tuu samanlaista ahdistusta syömisistä, vaikka vielä en oo ihan kokonaan päässytkään ahmimiskohtauksista eroon.

Äänestä

Olen syönyt pari kuukautta 60mg annoksella, aloitettiin tosin pienemmällä. En ole huomannut sivuoireita, mutta en mitään hyötyäkään. Eli tuntuu täysin turhalta syödä sitä, ja kai se kohta vaihdetaankin.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


rachel8678667 kirjoitti:

moikka!
aloitin seronil (60mg) lääkehoidon yhdessä terapian kanssa. tiedän että lääkkeet ovat yksilöllisiä jne, mutta onko täällä ketään joka niitä olisi kokeillut? miten teillä on vaikuttanut. vähän jännittää kun tämä on ensimmäinen kerta kun saan bulimaani lääkitystä. aikaisemmin ollut vain mietoja unilääkkeitä. kiitos paljon jos joku tietää/on kokemusta! voimia ja tsemppiä

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu