Nyt tarttisin pikaneuvoja!!!

Heikunkeikku

Kertokaa nyt äkkiä/pian/oitis, että miten tämän alkavan flunssani saisin pois. Mulla on tosi Äklö olo. Vetäsin naamaani tunti sitte Ibusalin, mutta ei se ainakaan vielä oo vaikuttanut.

Mä en missään tapauksessa voisi olla pois töistä tänään. ja huomenna oon sopinut, että meen pojan kanssa nostamaan veneen vesiltä klo 14.

Mä oon varmaankin saanut oppilailta tartunnan. Vaikka kuinka oon enkelten kielillä yrittänyt sanoa oppilaille, että jos ovat niin sairaita, etteivät ole menneet kouluun, niin sinä päivänä ei saisi tulla myöskään soittotunnille.
Hyvin usein on niin, että oppilas tulee kuumeessa tunnille ja sanoo, että ei oo ollut koulus, mutta halus tulla tunnille ja kuumeen takia äiti tai isä toi autolla.

Mulla on pieni luokka, justiin ja justiin mahtuu kaksi flyygeliä ja pöytä, tohon tilaan kun tulee joku sairas oppilas ja präiskii ja yskii ja köhii, niin ei ihme jos mulle tulee tartunta.
Se tietää sit sitä, että jos oon pois, joudun perumaan päivässä 8-10 oppilasta.

Meettekö te töihin, jos ootte sairaita?
Ja miten suhtaudutte, jos työpaikalle tulee joku, joka on niin sairas, ettei pahemmin jaksa töitä tehdä?

36

1508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tomppa2006

...flunssaa meinaan...

Ei siihen mitään pikaparannuskeinoa ole olemassa. Juoda pitää paljon, että saa liikkeelle ne pöpöt, siis tulemaan ulos kehosta. Lämmintä juotavaa!

Ei pieni flunssa työntekoa haittaa. Tarkoitan pientä nuhaa ja yskää. Kuumetta kun tulee, on pakko jäädä kotiin.

Jos pelkästään nuhan takia jäätäisiin pois töistä, täytyisi yrityksillä olla melkoiset reservit tekemään ylitöitä firmoissa. Työpaikalle on turha raahautua silloin, jos ei enää pysty tekemään työtään yskän tai nuhan takia. Aika työtehtävä kohtaista.

• eetvarttia

flunssan kourissa rämpivälle,höyryhengitys,nenäsuihkeet ja panadol hot lievittävät tuskaa.

• Heikunkeikku

...eipä sitä pelkän nuhan takia viittis ja kehtais pois olla. Enkä mä tietenkään piittaa, jos oppilaalla on pelkkää nuhaa tai yskää, mutta kun todellakin ovat sairaita.
        Kerran yks oppilas tuli tunnille, suorastaan "huojuen" ja sanoi, että on pää kipee ja maha kipee.

Vaikee siinä on sitten ruveta sanomaan oppilaalle, että soitetaanpas tää kappale vielä uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ym.
        Kun menin ottamaan kopiota toiseen huoneeseen, niin kun tulin takaisin, niin tämä oppilas oli oksentanut lattialle ja istui itsekin lattialla, seinään nojaten ja kalpea, kuin mikä.
        Siinä se sit istui lopputunnin ja odoteltiin, että isä tulee hakemaan.

Tarkotin tämmösiä oikeita sairauksia. Kuumetta ennen kaikkea.

Mä soitan eri flyygelillä, kuin oppilas, mut seuraava oppilas soittaa samaa soitinta, kuin tämä sairas ja saa varmaan helpommin pöpöjä, kuin minä.

Yritän kovasti juoda lämmintä. Kuumetta ei oo. Ainakaan vielä.

• Kaupunkilainen

Entisellä kollegalla oli tapana sanoa: "Hautausmaat ovat täynnä korvaamattomia ihmisiä." Toisin sanoen, kukaan ei tule kiittämään meitä siitä, jos tapamme itsemme työllä. Sairastuessa PITÄÄ jäädä kotiin, koska tauti paranee silloin nopeammin ja koska sairastunut ei ole tartuttamassa tautiaan muihin.

Minullakin on tiimissä muutama tällainen työn sankari, joiden flunssat kestävät kaksi kuukautta, kun eivät malta jäädä kotiin. Sinä aikana he raahautuvat puolikuntoisina työpaikalle, eivätkä saa aikaan puoliakaan siitä, mitä terveenä. Minä jään heti punkan pohjalle, ja nousen sieltä yleensä kahden poissaolopäivän jälkeen pirteänä takaisin sorvin ääreen.

Kuume ei ole mikään sairauden mittari. Minulle ei nouse kuume mitenkään, mutta flunssa tekee muuten niin veteläksi, etten todellakaan edes suunnittele töihin lähtöä flunssaisena. Pieni nuha ei vielä haittaa, mutta kyllä sen nahoissaan tuntee, milloin on aika jäädä kotiin.

• Yxitypy

töihin, jos flunssan kans on kuume.
      Pieni nuha ei haittaa, vaikka silloinkin on kyllä aika nuutunut ja väsy olo.

Et sinä sitä flunssaa hetkessä pois taio.
      Sanotaan että yskä lähtee yskimällä, räkä räkimällä :=))

Kyllä työkaverille tulee usein sanottua, jos flussasena tulee töihin, et mee kotia, äläkä tuu muihin tautias tartuttamaan :=))

• Hömppähullu Joulupukki

Kun on semmoinen sanonta, että soittaen tulee se laulaen menee.
      Toinen konsti mitä kannattaa kokeilla, on viheltäminen.
      Mikä laulaen tulee se viheltäen menee.

Ei siihen auta kuin aika.
      Jos otat lääkkeidä ce kesdää viikond, mudda ilman lääkitsemistä 7-päivää.

Juo tyrni mehua, ja syö valkosipulia.
      Tyrnissä on oikeat aineet, ja valkosipuli pitää oppilaat kaumpana samoin siinä on hyviä luonnolisia aineita.

Jos kuumetta tulee, niin pitäähän sinun jostaki saada todistus poissaolollesi, jos et ole yksityisyrittäjä. Siinä yhteydessä varmaankin antavat henk.kohtaset lääkkeet.
      älä rasita ittees.

Yskän pitkittyessä kannattaa mennä tarkempaan tutkimukseen, kun on olemassa myöskin kuumeetonta keuhkokuumetta.

Ei lasta pitäis pakottaa sairaana harrastuksen pariin, sen kummemmin kuin soittotunnillekkaan.
      Vanhempiakin on moneen junaan, ja kaikki on yhtä oikeassa.

• Yxitypy

mennyt niin, et mikä laulaen tulee se viheltäen menee, sillä rahahan on käyttöä varten...
        Voihan siitä olla tuo toinekin versio :=))

Mä suosittelisin kuusenkerkkäsiirppia. On hyvää flussalääkettä. Mulla on sitä jääkaapissa kaks litraa, itse tehtyä.
        Tuo tyrni on kans hyvää. Sisältää paljon c-vitamiinia :=))

• Heikunkeikku

Otan tilaisuudesta Vaarin ja menen soittamaan muutamat kipaleet pianolla. Hyvä ehdotus.

Ja tosiaan toi Tyrnimarja ei tullu mieleen. Sitä mä oon tuputtamassa ystävillekin, jos valittelevat flunssaa. Nyt kun ittellä on, niin en muistanut koko marjaa.
        Mulla on näet pakastimessa vähä liiankin kanssa tyrnimarjamehua. Saareni on pullollaan tyrnipensaita ja oon puristanut mehua hmmmm.... varmaan pari ämpärillistä.

Menen nyt heti sitä ottamaan.

Kyllä pari päivää saa olla pois töistä, ilman lääkärintodistusta. Voi täyttää semmosen kaavakkeen, jossa on kaksi todistajaa.
        Toisaaltaan mä en oikeastaan tarvitse mitään todistusta jos annan oppilaille tunnit takaisin myöhemmin.

• Heikunkeikku
        Yxitypy kirjoitti:

mennyt niin, et mikä laulaen tulee se viheltäen menee, sillä rahahan on käyttöä varten...
        Voihan siitä olla tuo toinekin versio :=))

Mä suosittelisin kuusenkerkkäsiirppia. On hyvää flussalääkettä. Mulla on sitä jääkaapissa kaks litraa, itse tehtyä.
        Tuo tyrni on kans hyvää. Sisältää paljon c-vitamiinia :=))

...oot itse tehnyt Kuusenkerkkäsiirappia?
        Öh...täytyy myöntää, etten ole kuullutkaan tommosesta kerkkäsiirapista.
        Kuulostaa kivalta. Onko resepti "lukkojen" takana, vai tohtisinko pyytää sitä sulta.
        Mäkin haluaisin tehdä :)

• Yxitypy
        Heikunkeikku kirjoitti:

...oot itse tehnyt Kuusenkerkkäsiirappia?
        Öh...täytyy myöntää, etten ole kuullutkaan tommosesta kerkkäsiirapista.
        Kuulostaa kivalta. Onko resepti "lukkojen" takana, vai tohtisinko pyytää sitä sulta.
        Mäkin haluaisin tehdä :)

tehnyt, ja sen tekeminen on helppoa.
        Minähän en mitään vaikeita ala koskaan tekemäänkään :=))

Keväällä vaan kuusen kerkkiä poimimaan.
        Laitanpa ohjeen sulle tähän :

http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/11670/Kuusenkerkkäsiirappi

Tuota vaniljasokeria en ole laittanut. Siirappi on muuten hyvää myös jätskin päällä :=))

• hilda-hymy

ns. siirtymään, jos on ollut ihan mahdoton tilanne olla pois töistä, tai jotain muuta.

Varoitan, että se tulee takas kaks kertaa vahvempana, silloin se on paras sairastaa vain pois.

Ota sitä ibusalia 3x päivässa 600mg, lisäksi maksimiannos C vitamiinia. C vitamiini on ns. vesiliukoista, voit ottaa sitä tässä tilanteessa maksimin.

Toi on tosiaan sellanen hätäkeino, itse siirsin kerran 3 kertaa, sit kun se tuli vihdoin, olin TOOSI sairas. Meinasin ihan delata.

• hilda-hymy

sanoa, että periaatteessa töihin meno sairaana ei ole viisasta. Siinä tartuttaa vain muutkin.

Pikaisia parantumisia.

T: Hilda

• Heikunkeikku

...mä ajattelin tehdä. Aamulla otin Ibusalin, tosin 400mg (olo on muuten nyt pikkasen parempi, kuin aamulla) ja sit otan toisen ennen töihinmenoa. Katon sit illalla, mimmonen on olo. Ehkä tää tästä, kun en nyt vielä oo oikeen kipee.

Mulla on nyt kupissa tyrnimarjamehua. Juon sen aina semmosenaan, joidenkin mielestä liian väkevää sellasenaan, mut mun mielestä yli-hyvää.

Siinä suorastaan vilisee C-vitamiinia ja muita vitamiineja, melkein silmillään näkee, kun ilakoivat oranssin värisessä liemessä :)

• hilda-hymy
        Heikunkeikku kirjoitti:

...mä ajattelin tehdä. Aamulla otin Ibusalin, tosin 400mg (olo on muuten nyt pikkasen parempi, kuin aamulla) ja sit otan toisen ennen töihinmenoa. Katon sit illalla, mimmonen on olo. Ehkä tää tästä, kun en nyt vielä oo oikeen kipee.

Mulla on nyt kupissa tyrnimarjamehua. Juon sen aina semmosenaan, joidenkin mielestä liian väkevää sellasenaan, mut mun mielestä yli-hyvää.

Siinä suorastaan vilisee C-vitamiinia ja muita vitamiineja, melkein silmillään näkee, kun ilakoivat oranssin värisessä liemessä :)

keinoilla tämän ja huomisen selviät, illalla voit ottaa sen 600mg, mutta älä c-vitamiinia. Muuten et nuku koko yönä.

Tauti tulee takuuvarmasti takasin, vahvempana.
        Sillon kun muistat mennä petiin ja sairastaa, kaikki menee hyvin.
        Tyrnimehu on muuten huippuhyvä juttu.

Jaksamista sinulle. T: HIlda

• Meriläinen

Ensin otat kovan asenteen ja sanot taudille: MINÄ EN HALUA SINUA; OLEN TERVE JA ONNELLINEN.
      Sitten hunaja, musta viinimarja sekoitus ja muutama Carnolis tippa.
      Carnolis on myös hyvää höyryhengitykseen.
      Valkosipulijuoma on myös hyvää tai syödä valkosipulia.
      Kynnet nenään ja hengittää valkosipulia, auttaa myös.
      Näillä minä nujerran useimmiten mutta joskus iskee päälle tekee mitä hyvänsä.

• Heikunkeikku

...meikäläistä naurattamaan :DDDDD
        Näin sieluni silmin itseni luokassa odottamassa oppilaan tuloa. Valkosipulia syöneenä ja kynnet nenänrei´istä roikkuen. Toivottaen oppilaani tervetulleeksi sanoilla, jotka ovat sekoittuneet valkosipulipöllähdys-sumun sekaan.

Pitäis ennakkoon vähän fundeerata mahdollisia flunssien tuloa ja mennä Terveenä kauppaan ostelemaan kaikkia tippoja yms. Nyt kun oon Pipi, niin enhän mä täältä jaksa/viitsi lähteä kaupunkiin kauppaan.

Mä kans kyllä "harrastan" tota asennetta, että pontevasti sanon ja PÄÄTÄN, että EN PERSKULE TUU KIPEEKSI.

• Meriläinen
        Heikunkeikku kirjoitti:

...meikäläistä naurattamaan :DDDDD
        Näin sieluni silmin itseni luokassa odottamassa oppilaan tuloa. Valkosipulia syöneenä ja kynnet nenänrei´istä roikkuen. Toivottaen oppilaani tervetulleeksi sanoilla, jotka ovat sekoittuneet valkosipulipöllähdys-sumun sekaan.

Pitäis ennakkoon vähän fundeerata mahdollisia flunssien tuloa ja mennä Terveenä kauppaan ostelemaan kaikkia tippoja yms. Nyt kun oon Pipi, niin enhän mä täältä jaksa/viitsi lähteä kaupunkiin kauppaan.

Mä kans kyllä "harrastan" tota asennetta, että pontevasti sanon ja PÄÄTÄN, että EN PERSKULE TUU KIPEEKSI.

mulla on varattuna kaikki noi jo kotona.
        Yleensä alotan taistelun jo heti ekasta aivastelusta, paitsi että tänään jo aivastelin kolme kertaa ja vasta alotin.
        Oikein hyvää päivänjatkoa, yritä parantua.
        Äläkä nyt kuitenkaan mene sen oppilaan eteen valkosipulit nenässä, voi raukka vielä luulla että pidät sitä noitana.
        noitiakin vastaan jossain taistellaan valkosipulilla.

• Täti puskasta

huomenna hiukan enempi, ja ylihuomenna se on jo ihan hirveetä. Tukkoinen olo.
      Sitten saatkin nukkua jo istuma-asennossa, joka paikkaan koskee, ei kuumetta. Näin se on minulla jatkunut, nyt on olo ku osuuskaupan hoitajalla hoiperteleva, ja just henki kulkee. Heikottaa.

• Heikunkeikku

...kannustava ja positiivinen viesti :)
        Näillä eväillä oloni tuntuu jo melkein parantuneelta :D

Ai sulla on ollut tommonen, huh ei kivaa, ei kivaa.
        Taidan hakea lisää tyrnimehua ja teen Ibusalista aamupuuron. En suostu ottamaan vastaan tommosta oloa.
        Tietääks kukaan, miten hyvin flunssat tarttuu näytön kautta. Tuntuu, kuin sieltä jotakin pomppis.
        Kuin pakkaspäivän pikkuruisia lumihiutaleita, joita huomaa vain, kun aurinko niihin säteitään heijastaa.

Koitahan sinä siellä nyt itseäsi hoitaa. Tässä sulle lasillinen Tyrnimehua, juo pohjanmaan kautta vaikka asuisit muualla päin :)

• Täti puskasta
        Heikunkeikku kirjoitti:

...kannustava ja positiivinen viesti :)
        Näillä eväillä oloni tuntuu jo melkein parantuneelta :D

Ai sulla on ollut tommonen, huh ei kivaa, ei kivaa.
        Taidan hakea lisää tyrnimehua ja teen Ibusalista aamupuuron. En suostu ottamaan vastaan tommosta oloa.
        Tietääks kukaan, miten hyvin flunssat tarttuu näytön kautta. Tuntuu, kuin sieltä jotakin pomppis.
        Kuin pakkaspäivän pikkuruisia lumihiutaleita, joita huomaa vain, kun aurinko niihin säteitään heijastaa.

Koitahan sinä siellä nyt itseäsi hoitaa. Tässä sulle lasillinen Tyrnimehua, juo pohjanmaan kautta vaikka asuisit muualla päin :)

karmoliitta Munkin-tippoja, C-poretta, lämmintä ja kuumaa juomaa, Vicks-Vaporud voidetta, ei tehoo nii ei tehoo. Huoh,
        Nyt alan syömään valkosipulin kynsiä, varsinaista lääkettä ei kuulemma tähän tautiin olekkaan, se on vaan kärsittävä.

• heipparalla*

flunssa on ikävä sairaus, vie voimat ja tekee huonon olon.
      En osaa muuten neuvoa, ne perinteiset, lämpimät juomat jne.
      "Puskatädille" pari päivää sitten kehuin teatree-öljyä, oletko sinä kokeillut?
      Minä olen kotona työpaikallani, joten sairaanakaan ei voi jäädä töistä pois.

Pikaista paranemista!

• Heikunkeikku

..heipparallaalle Heikunkeikulta :)

Teatree-öljy ei sano mitään. Saako sitä luontaistuotekaupasta vai Bensa-asemalta :) Jos bensa-asemalta, niin se olis tos aika lähellä, että ehkä sinne jaksaisin lähteä, kaupunkiin asti ei tee mieli.

Täytyy kyllä nyt tunnustaa, että kun otin sen tabletin ja sit kun oon saanut mukavia/hyviä neuvoja ja muutenkin oon lueskellut muiden palstalaisten juttuja ketjuista, niin olo on PALJON pirteämpi.
        Jos olisin mennyt sänkyyn ja alkanut voivottelemaan ja "urakalla" sairastelemaan, niin olisin paljo huonovointisempi.
        Ryhdikkäänä yritän tässä istua ja hymyillä urhoollisesti näytölle :))

• heipparalla*
        Heikunkeikku kirjoitti:

..heipparallaalle Heikunkeikulta :)

Teatree-öljy ei sano mitään. Saako sitä luontaistuotekaupasta vai Bensa-asemalta :) Jos bensa-asemalta, niin se olis tos aika lähellä, että ehkä sinne jaksaisin lähteä, kaupunkiin asti ei tee mieli.

Täytyy kyllä nyt tunnustaa, että kun otin sen tabletin ja sit kun oon saanut mukavia/hyviä neuvoja ja muutenkin oon lueskellut muiden palstalaisten juttuja ketjuista, niin olo on PALJON pirteämpi.
        Jos olisin mennyt sänkyyn ja alkanut voivottelemaan ja "urakalla" sairastelemaan, niin olisin paljo huonovointisempi.
        Ryhdikkäänä yritän tässä istua ja hymyillä urhoollisesti näytölle :))

Tädille tuolla alempana selvitin sitä teatree-öljyn vaikutusta, et varmaan ole lukenut.
        Se on Australiassa kasvavan teepuun öljyä, tehoaa tosi hyvin korvakipuun, nuhaan, poskiontelokipuihin ja moneen muuhunkin vaivaan.

Ostin oman pikkupulloni kymmenisen vuotta sitten, niitä oli silloin myynnissä luontaistuotekaupoissa ja luontokaupan postimyynnissä.

Olisiko aika ajanut tämänkin tuotteen ohi, ei ole enää muotia niinkuin silloin, kun itse sen hankin.

Pirteää mieltä sinulle, se on hyvä lääke flunssaan:))

• Amalia
        heipparalla* kirjoitti:

Tädille tuolla alempana selvitin sitä teatree-öljyn vaikutusta, et varmaan ole lukenut.
        Se on Australiassa kasvavan teepuun öljyä, tehoaa tosi hyvin korvakipuun, nuhaan, poskiontelokipuihin ja moneen muuhunkin vaivaan.

Ostin oman pikkupulloni kymmenisen vuotta sitten, niitä oli silloin myynnissä luontaistuotekaupoissa ja luontokaupan postimyynnissä.

Olisiko aika ajanut tämänkin tuotteen ohi, ei ole enää muotia niinkuin silloin, kun itse sen hankin.

Pirteää mieltä sinulle, se on hyvä lääke flunssaan:))

Myöhäistä vastata tähän aamun kyselyyn, mutta en malta olla kehaisematta tätä hyvää tuotetta.
        Minullekin tepsii teatree-öljy, ei mikään muu.
        Sipaisu nenän alle, kaulalle, korvien taakse. Tätä öljyä ei saa ottaa sisäisesti.
        Saunassa voi laittaa tipan löylykauhaan.
        Flunssan alut tyrehtyy alkuunsa.

Minulla kulkee pieni tippapullo meikkipussissa ja isompi on kotona lääkekaapissa.

Viimeisestä flussasta on varmaan yli kymmenen vuotta, eikä niitä ole montaakaan ollut elämäni aikana. Joskus oppikouluaikana pinnasin koulusta. Koulunasuntolassa hinkattiin vilttikuumetta;).

• woude

jo saamiasi neuvoja. Mutta paras tietämäni neuvo ainakin jos nenu on tukossa on se kun kuorii sipulin ja laittaa sen yöpöydälle tai ainaski lähelle nokkaansa kun menee nukkumaan. Pysyy taatusti röörit auki. Mene suihkuun ja laita sitä ennen vesisuihku päälle että kylppäris hyörystyy. ja punaiset sukat jalkaan. Ja vielä yxi. Pojalleni laitoin aina kun oli pieni jalkakylvyn laakeaan vatiin. Kuuman veden joukkoon laitoin jo valmiiksi teesihdissä haudutettua timjamia. Luin että jossain luomuhenkisessä päiväkodissa on tapana jos pikkuset saa flunssan. Kokkeilepas!

• Anskuliini

lämmittää keskikaljaa ja juo se mahdollisimman kuumana.
      Töistä pitää olla ehdottomasti poissa sairaana, meillä on ehdoton kielto, koska teemme töitä avokonttorissa, viruksilla on liian hyvä mahdollisuus lennellä.

• Pirre*

terveyden romahdus on meikän työhön "menemiselle" este..tässä vaan köhitään ja sairastetaan samalla - töihen ohessa :))

• hetulaaz

Saunaan
      Kahvilusikallinen Puhdistettua Tervaa löylyveden joukkoon ja kiukaalle.
      Jäähyillä sitten pari kuumaa Rommitotia, ja taas löylyihin ja Tervaa ja..

Sitten Lempituoliin, kietoutuneena kylpytakkiin tai lempivilttiin.
      Aamulla ei ole taudista tietoakaan.

• henrii

brändi-pullon kun juo, seurana kuumaa vihreää teetä, niin aamulla ei ole enää kuin pää kipeee.

• kärsittävä kun sen flunssapöpön olet valtaan päästänyt, ei sitä mitkään ibusaalit enään hävitä.
      Hyvin hoidettuna flunssa kestää kaksi viikkoa ja hoitamattomana 14 päivää.

Se tulee, jos on tullakseen. Flunssapöpöjä on siellä sun täällä vaanimassa, ei se ole oppilaiden vika. Omalla toiminnallasi kyllä voit vaikuttaa tartunnan saamisen mahdollisuuteen ja taudin puhkeamisen todennäköisyyteen.

Oma asiansa, jos työkaveri tulee flunssaisena töihin. Kunhan ei pärski suoraan päin. Itse kyllä vältän flunssaisen koskettelemia asioita ja pesen käsiäni normaalia useammin. Flunssa on tarttuvimmillaan alussa ja siinä vaiheessa kaveri vasta odottelee työterveysasemalle pääsyä. Tulee se kuitenkin, jos on tullakseen, jos ei työkavereilta, niin sitten muualta.

• Heikunkeikku

...on aika hankalaa, jos semmonen präiskijä-oppilas tulee tunnille. Ensinnäkin on tavallista väsyneempi, eikä jaksa siihen soittoon niin perehtyä, kuin muuten.
        Lapset saattavat yhtäkkiä yllättäen aivastaa suoraa päälle, jos vieressä istun tai ainakin flyygelin koskettimille. Seuraava oppilas tulee soittamaan näillä samoilla koskettimilla.

Lasten soittoasentoa joudun korjaamaan vähän väliä. Ja käsien asentoa. Nostan esim. kevyesti rannetta ylöspäin oppilaan soittaessa. Sitten sointuja soittaessa joudun tosi usein laittamaan oppilaan käden koskettimille ja asettaa sormet paikoilleen. Teen sen siksi, että he siten näkevät sen oikean käden asennon ja osaavat sitten itse laittaa kätensä siihen asentoon.
        Esim. tässä tilanteessa, kun asettelen niitä sormia, istun ihan oppilaan vieressä ja selitän ja sitten kun oppilas präiskäsee räuskyvän aivastuksen ja sanoo oho, niin siinähän sitten oon naama aivastuspiskoista.

En voi pienessä opetusluokassa mennä nurkkaan seisomaan ja olla mahdollisimman kaukana oppilaasta, etten saisi tartuntaa. On pakko olla siinä ihan vieressä ja todellakin koskea käsiin ja oppilaaseen.

Tottakai se flunssa tulee jos on tullakseen, enkä ole mikään bakteerikammoinen, mutta kuitenkin oon sitä mieltä, että jos oppilas on niin huonokuntoinen, ettei voi mennä kouluun, niin sitten olisi parempi, ettei tule sinä päivänä soittotunnille.

Ibusal auttaa siinä vaiheessa, kun tuntee alkuoireet (ei tietenkään aina), mutta kuten sanoit, ei sitten enää jos se flunssa on ihan vallan ottanut.

• Heikunkeikku kirjoitti:

...on aika hankalaa, jos semmonen präiskijä-oppilas tulee tunnille. Ensinnäkin on tavallista väsyneempi, eikä jaksa siihen soittoon niin perehtyä, kuin muuten.
        Lapset saattavat yhtäkkiä yllättäen aivastaa suoraa päälle, jos vieressä istun tai ainakin flyygelin koskettimille. Seuraava oppilas tulee soittamaan näillä samoilla koskettimilla.

Lasten soittoasentoa joudun korjaamaan vähän väliä. Ja käsien asentoa. Nostan esim. kevyesti rannetta ylöspäin oppilaan soittaessa. Sitten sointuja soittaessa joudun tosi usein laittamaan oppilaan käden koskettimille ja asettaa sormet paikoilleen. Teen sen siksi, että he siten näkevät sen oikean käden asennon ja osaavat sitten itse laittaa kätensä siihen asentoon.
        Esim. tässä tilanteessa, kun asettelen niitä sormia, istun ihan oppilaan vieressä ja selitän ja sitten kun oppilas präiskäsee räuskyvän aivastuksen ja sanoo oho, niin siinähän sitten oon naama aivastuspiskoista.

En voi pienessä opetusluokassa mennä nurkkaan seisomaan ja olla mahdollisimman kaukana oppilaasta, etten saisi tartuntaa. On pakko olla siinä ihan vieressä ja todellakin koskea käsiin ja oppilaaseen.

Tottakai se flunssa tulee jos on tullakseen, enkä ole mikään bakteerikammoinen, mutta kuitenkin oon sitä mieltä, että jos oppilas on niin huonokuntoinen, ettei voi mennä kouluun, niin sitten olisi parempi, ettei tule sinä päivänä soittotunnille.

Ibusal auttaa siinä vaiheessa, kun tuntee alkuoireet (ei tietenkään aina), mutta kuten sanoit, ei sitten enää jos se flunssa on ihan vallan ottanut.

sen pienen oppilaan vanhempien pitäisi tajuta, että flunssaisen lapsen soittotunti olisi ehkä viisasta perua.

Ota sen Ibusalin sijaan vaikka reilu annos Arizonaa heti kun tunnet vähäisimpiäkin flunssan alkamisen oireita. Ja huuhtele ne kapselit alas vaikka Echinaforcella terästetyllä vedellä.

• Heikunkeikku
        mies-vm56 kirjoitti:

sen pienen oppilaan vanhempien pitäisi tajuta, että flunssaisen lapsen soittotunti olisi ehkä viisasta perua.

Ota sen Ibusalin sijaan vaikka reilu annos Arizonaa heti kun tunnet vähäisimpiäkin flunssan alkamisen oireita. Ja huuhtele ne kapselit alas vaikka Echinaforcella terästetyllä vedellä.

...kokeilla.
        Tarttee mennä luontaistuotekauppaan oikein ostoskärryn kera, sen verran montaa sorttia on ihmiset käskenyt ottaa.
        Paperille oon kirjuutellut tippojen ja öljyjen ja purkkien nimiä.
        Alan koekaniiniksi :)
        Kiitos vaan sulle ja muille neuvoista.

• Pirre*

alle, ja lepoa..ja niin annat elimistölle mahdollisuuden parantua.

Sympatiaa tässä laitan..:)

• Heikunkeikku

Sympatia auttaa aina :)

Nyt meen tosiaankin sänkyyn. Otan Iisakin-ristikot kaveriksi. Hyvät yöt.

• Pirre*
        Heikunkeikku kirjoitti:

Sympatia auttaa aina :)

Nyt meen tosiaankin sänkyyn. Otan Iisakin-ristikot kaveriksi. Hyvät yöt.

Toivottavasti voit huomenna jo paremmin. :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2525
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      923
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      100
      896
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66