Niin, minulla on RENAULT LAGUNA 1,6 16 venttiilinen vusimalliltaan 2000.
Autoon vaihdettiin imusarjan tiiviste joka vuoti ja oli irroitettavissa kova koppura ja risainen.
Autossa oli ja on edelleen sellainen vika ettei se käy kunnolla ja veto on huono. Tuntuu että moottori kävisi vain kolmella pytytllä. Epäilevät venttiilivikaa, mutta kun auto lähtee hyvin käyntiin eikä savuta niin en ihan jaksa uskoa venttiilivikaan.
Onko täällä ketään sellaista joka osaisi neuvoa mistä vikaa alkaisi etsiä?
LAGUNAN MOOTTORI
6
2174
Vastaukset
- Arto1
Tarkistuta Renault testerissä mitä on vialla, näkee onko anturivikoja tms. Sillä pääsee jo suht jyvälle ja samalla testaa päästöt, kertoo miten kone polttaa.
Ties vaikka remontissa on jäänyt polttoainesuuttimen johto irti tai menneet väärään järjestykseen(nähty sellaisiakin asennuksia), tulpanjohto irti(tai järjestys väärin) tai vaikka muita johtoja / letkuja jäänyt irti.
Tai yksinkertaisesti tulpassa on vika.
En tiedä onko tuossa suorasytytys vai ei. Jos jakajallinen:tarkista pyörin, ettei hiili savustunut ja pyörin ja kannen nasturat kuluneet pois. Tai puola vikaa.
Jakopään kohdistukset oikein?
Tupsuttaako putkenpäässä?
Tarkista noi, älä ennen ala kansiremonttiin.
Usein näitä vikoja tulee juuri remontin jälkeen, ammattilainenkin voi erehtyä.
Ajellahan tuolla ei kannata, ettei katti vaurioidu.- siitä vaan mittaamaan
Tarvikeliikkeestä saat kympillä puristuspainemittarin jonka käyttö onnistuu noin vanhassa autossa varmaan vielä tee-se-itse mieheltäkin.
Jos yhdessä sylinterissä on selvästi muita alhaisemmat paineet voi vielä kokeilla sitä että lorauttaa tulpanreiästä pari ruokalusikallista öljyä sylinteriin ja mittaa paineet uudestaan. Jos ne nousevat muiden tasolle on sylinteri väljä tai männänrenkaat poikki. Muuten venttiilit ovat kulahtaneet.
- Oujee...
No sytyspuoliahan noissa menee vähän väliä... Kotikonsteilla voit koittaa vaikka irrottaa puolaan tulevan johdon "lennossa" niin huomaat mikä pytty ei oo pelissä mukana. Ero on hyvin pieni jotta tarkkana. Sitte vaihdat puolien paikkaa ja kokeilet siirtyykö vika toiseen sylinteriin puolan perässä. Menee sittte yleensä parittain rikki kun ne on 2-piirissä 1-4 ja 2-3. Olikohan niin että alkup. myytiin tohon 1.6 koneeseen aina 4sarjassa (kaikki kerralla). Alussa ne oli raskalaisia vissiin sagemeja tai valeoita ja sittemmin hetken densoja (japan) jotka toimi hyvin. sitte siirtyvät taas takas ranskanmaalaisiin ja samat hommat jatkuu... Tarvike liikkeestä noita saa 1kpl kerralla varmaan jotain 70€??
- Hanski58
Minä kiitän hyvistä neuvoista.ja kun arki koittaa niin vien auton täällä Jyväskylässä ranskalaisiin autoihin erikoistuneen ja maahantuojan vaaltuutettuun korjaamoon testeriin.
Kiitos vielä kerran ja hyvää isänpäivää.- rellu mies
jos lähtee hyvin käyntiin ja muutenkin pelaa ok,mutta kiihdyttäessä pätkii ja tuntuu ettei meno maistu.Saattaa vika olla nokka-akselissa nokat kuluneet turhan pyöreäksi ja ei jaksa nostaa venttiiliä tarpeeksi.ainakin peugeot 309 ja 405 useasti tätä vikaa.
- Korjauksessa
On onnistuttu? Omassa samoja oireita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 933283
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232772Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1092384- 401784
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2421593- 321547
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt411525- 281330
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201296- 951191