kylmä

Miten hän puhui rakkaudesta
kun satoi ja kastuin

puhui suuria sanoja
kun hengityskin huurtui

kuivana sateenvarjonsa alla
lämpimyyttään loi katseillaan

kun märkänä palelin
koleassa viimassa

hymyili sateelleen
ilon pisaroilleen

...silloin taivas aukeni
kirkkauteen...

hän lähti rakkauden
lähteelleen

minä jäin kasteltuna
yksin säteisiinsä,jonka
hän vei mukanaan toiselle.

Kylmä - niin sydänkin
kylmyydestä palelee - kylmä.

14

376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tomppa2006

      ...että harmittelit runosuonesi ehtyneen...

      Ei pidä paikkaansa, kunnossa tuntuu olevan. Erittäin hieno runo. Minä pidin!

      • Kiitos tomppa ja minä todella
        pahoittelen,etten ole ehtinyt
        Sinun runojesi ääreen ja
        muutenkin on ollut seka viikko.

        Kaikkea hyvää Sinulle.


    • Yölintu**

      ,,Voih, Dolan,,
      ,,et ole yksin,,
      ,,,,,,,,,
      ,,,koskettava
      ja niin äärettömän kaunis
      runosi,,
      ,,,,,,,~~kyynel~~
      ,,ystävä viereesi lennähtää,
      ,,,,,,,,,,
      ,,,helinä-keiju mukanani,,
      ,,,,,,,,,,,,keiju pölyä,,,
      ,,,,,,ruusuja ilostuttamaan,,
      ,,,,,,,,ja lämpöinen hali,,,
      ,,,,,,,,,,,,ja pusukin poskelle,,,
      ,,,,,,,,,,,

      http://www.youtube.com/watch?v=sREk3WmG7Ao

      ~~kyyneleet~~

      • -Elät laulussa elämää-
        ja minä tulkkaan
        omalla tavallani
        sitä.

        Kiitos,ilman suru vaatetusta,
        vaikka yö edessämme.


    • *MURUKULTA*

      Katoppa kun toin klapei ja nuotion sytytin
      ¨¨§¨¨
      ¨§§¨
      //§\\ _[\\||\\//]_
      ¨_
      \(_)? ja kuumat pannukahvitkin keitin, [_]?. jos näin lämpenisit.
      Seuraksikin voisin hetkeksi jäädä,,jos haluaist..

      Mutta ehkä tämä riittää ja Murukulta vain näin kiittää
      runostasi herkästä vainen olenhan runonainen, tuntevainen :)

      • Sanotaan että seura tekee kaltaisekseen,
        että tämän palstan seura on juuri
        parasta hyvää seuraa.

        Sinä kuitenkin pelkäät tai
        kartat tiettyjä taipaleita,
        osoittanet,jos olen väärässä.

        Yöhön saatan,ellet kaikkoa.


    • hyvin kaunista :)

      • Minä Kiitän nöyrästi ja toivotan
        hyvän yön selkeitä ilmoja Sinulle.

        Kiitos Jeppe.


    • lindalinda1

      kun sataa ja hengitys huurtuu
      kun hän loi lämpöä katseellaan
      palelevaan.

      Ilo pisaroi
      ja taivas aukeni
      hän koki jotain suurta ja ihmeellistä
      johdatti taivaisiin

      niin
      niin hän puhui rakkauden
      minulle.

      Tunnelmallinen ja kaunis runo Dolan.

      • Kiitos sanoistasi,sillä tälläinen
        tällä kertaa päästettiin ulos
        ja mihin johtanee.

        Hyviä viikonlopun aineksia
        Sinulle.


    • KuunKeiju

      etevä tuossa pelkistämisessä. Aivan viherryn kateudusta, minä lörpöttelevä keiju lavertelevine näppäimistöineni. - Tästä laitan takkatulen lämmön sinne tulemaan ~~~ noin, ethän enää ole kylmissäsi?

      • Että pellitän sanailun maisemia,mutta
        älä kuitenkaan ala viheriöimään,kun
        talvea tässä odotellaan ja

        Lumikenttien kutsua.
        Olet niin huomaavainen takka lämmölläsi,
        että keitän tässä vaikka yömyssy kahvitkin.

        Kiitän huomavaisuudestasi ja valmiiksi :
        Toivotan hyvät huomenet.


    • ---

      toit lokakuisen pariisin suomeen. surumielinen, mutta voimakas. lämminkin jopa.

      • Kiittäisin---jos osoitteen tietäisin,
        niin ehkä jopa enemmänkin.

        Kiitos Sinulle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe