Miten saada mies SIIVOAMAAN?

Edes omat jälkensä?!

No nyt lähtee järki. Olen kokeillut jo kohta kaikki itse ja muidenkin keksimät keinot millä saada tuo possu siivoamaan, edes omat jälkensä, eikä mene viesti nuppiin. Ei sitten millään.

Ihana mies se on ja hyvä isä. Mutta jestas mikä sika elintavoiltaan! Alusta asti, kun oma talo laitettiin, olen hokenut, että muiden vuoksi täällä ei siivotakaan, kuin lasten. Ja lapset ovat allergisia (onneksi ei pahasti), pöly pistää aivastelemaan yms.
Itse siivoan koko kämpän 2krt/vko lattiasta kattoon ja pidän omat sekä lasten tavarat ja kaikki kunnossa.
Mutta. Kun mies tulee kotiin niin alkaa sikailu. Se ei jumankauta saa laitettua yhtä roskaa roskikseen, ei astioita koneeseen tai edes tiskipöydälle asti. Kaikki jätetään just siihen, missä homma suoritettiin.
Pariin kertaan olen antanut kaiken miehen sotkun jäädä paikoilleen ja parissa päivässä on kertynyt joka puolelle kasoittain vaatetta, roskaa, astioita jne, että järki lähtee. Olen tehnyt jopa niin, että olen laittanut ulko-oven suuhun jätesäkin jonne kasasin kaiken mitä jätti jälkeensä..mutta tulikin ongelma; meiltä olisi astiatkin loppuneet päivässä-kahdessa kesken.

Mitä hittoa tässä keksii enää? Nalkuttamaan EN ala. Se on ollut periaate alusta asti ja tulee pitämään aina. Uhkaillut olen hyväntahtoisesti ja kun ei ole mennyt jakeluun, olen toteuttanut uhkauksiani kaikessa hiljaisuudessa, mököttämättä ja nalkuttamatta. Vaan siltikään EI. Ei tehoa.

Ainoa keino millä tuon "tulen hotelliin sotkemaan"-porsaan saa tekemään jotain on suututtaminen. Siis se pitää todellakin saada vihaiseksi ja sitten alkaa tapahtumaan. Siltikin siivousjälki on kaikkea muuta kuin kunnollinen; imuroidaan sieltä sun täältä, pölyjä ei pyyhi ikinä, ei siivoa tiskejään, ei saa pyykkejään haettua koneeseen, luutuaa lattiat niin ja näin jne.
Siis ihan saakutin raivostuttavaa ja nyt on keinot loppu. Auttakaa siskot! Minä lähden kälppimään tästä "hotellisiivooja-orjan" virasta jos tätä paskaa jatkuu vielä vuosikausia.

41

2397

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saada mies jättämään siivous!

      Itse imuroin ja siivoon tarvittaessa, en ole siivousihmisiä, mutta siistiä on silti. Mun mies taas siivoisi jokapäivä.

      • dealwhitit

        Mitä nyt aloittaja itket?? Oma valintasi se on.


    • mies on yksinkertainen eläin.

      Oletko ihan sanonut että voisitko laittaa tuon paperin (tms) roskiin.
      Miehet ei yleeensä tajua jos niille ei sanota suoraan mitä halutaan.
      Ei tarvitse nalkuttaa tai suuttua, eikä jättää roskia levälleen.
      Ihan selko pyyntö auttaa oman sikani kohdalla, hitaasti mutta ennen pitkää kuitenkin vie roskansa itse roskiin.
      Olen myös suoraan sanonut että esimerkiksi nenäliinat on asia mihin en aio koskea pitkällä tikullakaan ja jos ne jätetään lattioille niin aion kiertää ne imuroidessani vaikka maailman loppuun asti. Muistutan asiasta tasaisin väliajoin.
      Perustelu on useasti myös paikallaan, esimerkiksi vaateröykkiöiden kanssa kannattaa muistuttaa että vaatteet pölyyntyvät lattioilla ja aiheuttavat lapsille kärsimystä. Myöskin niihin pesii pikkuelukoita, jotka sitten kutittavat munissa. ;)
      Joskus tiedustelen yleismalliseen sävyyn olisiko kenties jotain pyykättävään, kun kone on vasta puolillaan ja pyydän toimittamaan lastin kodinhoitohuoneen ovelle saakka.
      Muista myös kiittää jos jotain oikeasti tapahtuu!

      En tiedä onko näistä vinkeistä apua. Jos ei niin olet valitettavasti tuomittu piikomaan sikaasi kuten varmasti moni kanssasisaristamme.
      Ja vielä loppu kaneettina: muista tämä kaikki on anopin syytä. :D

      • hotellisiivooja-orja

        Olen kyllä sanonut ja pyytänyt ja hokenut ja houkutellut ja käyttänyt kaikki ystävälliset tavat kertoa, että täällä on pakko olla siistiä lasten takia. Ja tottakai siksikin, että itse viihtyisin 24/7/365 kotona. Äijähän nyt on joka päivä 9-13h töissä, ei sen täällä tarvitse omia sotkujaan katsella juurikaan. Tulee illalla, sotkee paikat parissa tunnissa ja menee nukkumaan. Jeii.

        Mä olen niitä jotka ei jaksais hokea ja pyytää joka helvetin kohdassa ja viiden minuutin välein, että voisiks yyyyystäväällisesti laittaa ton tonne ja sen sinne. Pitäsi se nyt hemmetti soikoon ton ikäsen miehen tajuta jo jotain.
        Tai sitten tuota perusteluhommaa; eikö se mene jakoon jo kuudennen kummenenen kerran mainitessa, että lapset kärsii niistä vaatepunkkikasoista jne?!
        Mä tiedustelen pyykkijuttuja samaan tapaan ja joka kolmas kerta se ehkä muistaa tuoda oman kasansa pestäväksi. Kone pyörii kyllä, mut ilman sen "jätteitä" jos ei muista tuoda.

        Ja tuo kiittäminen joka kerta kun jotain tapahtuu...Tässä on muutenkin olo kuin hotsku-huoralla/siivoojalla, ja vielä pitäs kiittää kun saa kerran viikos jotain aikaan. Voiko alhaisempaa enää olla *arghhhhhh!*
        Tarvii ottaa viikonloppuna ja pilata joku ilta paukuttamalla tästä aiheesta niin pahasti ku osaan. Hyvällä ei mene perille mitään, pahalla jotain joten ehkä heLLLLvetin-pahalla menis parhaiten?

        Mä en jää piikoon enää jos se ei ala tajuamaan jo. Vituttaa niinku yliluonnollisen paljon kun ei tajua suoraa puhetta. Mun pitäis olla tässä kotiäiti lapsille ja vaimo miehelle, ei mikään helvetin aneleva papukaija päivästä toiseen :S


      • se nyt
        hotellisiivooja-orja kirjoitti:

        Olen kyllä sanonut ja pyytänyt ja hokenut ja houkutellut ja käyttänyt kaikki ystävälliset tavat kertoa, että täällä on pakko olla siistiä lasten takia. Ja tottakai siksikin, että itse viihtyisin 24/7/365 kotona. Äijähän nyt on joka päivä 9-13h töissä, ei sen täällä tarvitse omia sotkujaan katsella juurikaan. Tulee illalla, sotkee paikat parissa tunnissa ja menee nukkumaan. Jeii.

        Mä olen niitä jotka ei jaksais hokea ja pyytää joka helvetin kohdassa ja viiden minuutin välein, että voisiks yyyyystäväällisesti laittaa ton tonne ja sen sinne. Pitäsi se nyt hemmetti soikoon ton ikäsen miehen tajuta jo jotain.
        Tai sitten tuota perusteluhommaa; eikö se mene jakoon jo kuudennen kummenenen kerran mainitessa, että lapset kärsii niistä vaatepunkkikasoista jne?!
        Mä tiedustelen pyykkijuttuja samaan tapaan ja joka kolmas kerta se ehkä muistaa tuoda oman kasansa pestäväksi. Kone pyörii kyllä, mut ilman sen "jätteitä" jos ei muista tuoda.

        Ja tuo kiittäminen joka kerta kun jotain tapahtuu...Tässä on muutenkin olo kuin hotsku-huoralla/siivoojalla, ja vielä pitäs kiittää kun saa kerran viikos jotain aikaan. Voiko alhaisempaa enää olla *arghhhhhh!*
        Tarvii ottaa viikonloppuna ja pilata joku ilta paukuttamalla tästä aiheesta niin pahasti ku osaan. Hyvällä ei mene perille mitään, pahalla jotain joten ehkä heLLLLvetin-pahalla menis parhaiten?

        Mä en jää piikoon enää jos se ei ala tajuamaan jo. Vituttaa niinku yliluonnollisen paljon kun ei tajua suoraa puhetta. Mun pitäis olla tässä kotiäiti lapsille ja vaimo miehelle, ei mikään helvetin aneleva papukaija päivästä toiseen :S

        kuitenkin ole niin että miehes tekee jo osansa sillä duunilla, 9-13h, huh huh. Se tuo sulle ja kakaroille ne pölypunkkiset vaatteet ja lattioilla olevat leivänmuruset ja tiskit ja kämpän jota rouva saa 24/7/365 siivota. Eihän sulla olisi lapsiakaan ilman sitä sikaa.

        Osaatko ollenkaan arvostaa miehesi panosta teidän perhe-elämässä?? Jos et, niin ei sun kovin kauheasti kannata odotella sit samaa mieheltäsikään...


      • Hotskuhuora
        se nyt kirjoitti:

        kuitenkin ole niin että miehes tekee jo osansa sillä duunilla, 9-13h, huh huh. Se tuo sulle ja kakaroille ne pölypunkkiset vaatteet ja lattioilla olevat leivänmuruset ja tiskit ja kämpän jota rouva saa 24/7/365 siivota. Eihän sulla olisi lapsiakaan ilman sitä sikaa.

        Osaatko ollenkaan arvostaa miehesi panosta teidän perhe-elämässä?? Jos et, niin ei sun kovin kauheasti kannata odotella sit samaa mieheltäsikään...

        Se tekee tuota työtään vain itselleen, ei kysynyt minulta mitä sanosin jos tekisi monta duunia päällekkäin. Sen työ ei ole ihan tavanomainen..rojektiluontoista ja voi ite valita paljonko niitä on kasas yhtäaikaa.
        En ole koskaan vaatinut mitään, en ole ollut noin kunnianhimoinen enkä rahanperään kuin se on. Me pärjättäisiin paljon vähemmälläkin. Mut nähtävästi se on mieluummin töissä koko ajan kuin kotona.
        Se on siis sen oma valinta, eikä tällasesta järjestelystä ole koskaan esim. puhumalla sovittu mitään. Se menee ja tekee mitä huvittaa, mun on vaan pakko sopeutua kaikkeen piste

        Arvostanhan mä kyllä osaltaan sen panosta tässä hässäkässä, mutta liika on liikaa. Mä oisin mieluummin köyhempi ku aina yksin kotona muksujen kans.
        Sitäaitsi me saatais pölypunkkisia vaatteita, leivänmurusia, tiskejä ja kämppä ilman miestäkin. Voisin lähteä käytännös koska vaan, mut se on liiasta töissäolosta huolimatta hyvä isä tenaville. Ei niitä ois sydäntä erottaa.
        Mut se asenne mua kohtaan on se mikä täs jäytää; se tulee tänne ku hotelliin täyspalveluun, sotkee ku sika eikä kato yhtään miten elää. Sit mun pitäisi vielä jaksaa hymyillä ja antaa valmiiks kostutettua persettä sillä räpäyksellä ku sillä mieli tekee..siivouksen ja kaiken paskan jälkeen. Herkkua herkkua tää elämä...Eikä äijä nää ite täs mitään vikaa tai kummallista siinä, miks mä en jaksa enää iloita mistään.


      • ymmärrän kyllä
        Hotskuhuora kirjoitti:

        Se tekee tuota työtään vain itselleen, ei kysynyt minulta mitä sanosin jos tekisi monta duunia päällekkäin. Sen työ ei ole ihan tavanomainen..rojektiluontoista ja voi ite valita paljonko niitä on kasas yhtäaikaa.
        En ole koskaan vaatinut mitään, en ole ollut noin kunnianhimoinen enkä rahanperään kuin se on. Me pärjättäisiin paljon vähemmälläkin. Mut nähtävästi se on mieluummin töissä koko ajan kuin kotona.
        Se on siis sen oma valinta, eikä tällasesta järjestelystä ole koskaan esim. puhumalla sovittu mitään. Se menee ja tekee mitä huvittaa, mun on vaan pakko sopeutua kaikkeen piste

        Arvostanhan mä kyllä osaltaan sen panosta tässä hässäkässä, mutta liika on liikaa. Mä oisin mieluummin köyhempi ku aina yksin kotona muksujen kans.
        Sitäaitsi me saatais pölypunkkisia vaatteita, leivänmurusia, tiskejä ja kämppä ilman miestäkin. Voisin lähteä käytännös koska vaan, mut se on liiasta töissäolosta huolimatta hyvä isä tenaville. Ei niitä ois sydäntä erottaa.
        Mut se asenne mua kohtaan on se mikä täs jäytää; se tulee tänne ku hotelliin täyspalveluun, sotkee ku sika eikä kato yhtään miten elää. Sit mun pitäisi vielä jaksaa hymyillä ja antaa valmiiks kostutettua persettä sillä räpäyksellä ku sillä mieli tekee..siivouksen ja kaiken paskan jälkeen. Herkkua herkkua tää elämä...Eikä äijä nää ite täs mitään vikaa tai kummallista siinä, miks mä en jaksa enää iloita mistään.

        sinunkin kannan asioihin ja eihän toi kyllä hyvä ilmeisesti noinkaan ole.

        Sun PITÄÄ PUHUA! Sanoa sille äijälle niin että se ymmärtää! Pyytää sitä yrittää laittaa asioita tärk.järjestykseen. Teidän pitää puhua.

        Jos ei auta niin uhkaus, pakkailet vähän kamoja kasaan ja sanot että kuule, jääpä sotkujes kanssa sit ihan yssin. Luulis heilauttavan.


      • paskajuttu.

        Pelaa tämä toisinkinpäin. Mulla tuossa on emakko ollut puoli vuotta sohvalla kyljellään ja vahdannut telkkaria. Sitä se sitten terrorisoikin antaumukaella, nyt alkaa Siska, nyt alkaa House jne. Jos se kerran viikossa tiskaa se on jo aikakirjoihin vietävä tapaus. Ja kaljakin näyttää maistuvan ihan kiitettävästi.


      • beth_pettynyt
        Hotskuhuora kirjoitti:

        Se tekee tuota työtään vain itselleen, ei kysynyt minulta mitä sanosin jos tekisi monta duunia päällekkäin. Sen työ ei ole ihan tavanomainen..rojektiluontoista ja voi ite valita paljonko niitä on kasas yhtäaikaa.
        En ole koskaan vaatinut mitään, en ole ollut noin kunnianhimoinen enkä rahanperään kuin se on. Me pärjättäisiin paljon vähemmälläkin. Mut nähtävästi se on mieluummin töissä koko ajan kuin kotona.
        Se on siis sen oma valinta, eikä tällasesta järjestelystä ole koskaan esim. puhumalla sovittu mitään. Se menee ja tekee mitä huvittaa, mun on vaan pakko sopeutua kaikkeen piste

        Arvostanhan mä kyllä osaltaan sen panosta tässä hässäkässä, mutta liika on liikaa. Mä oisin mieluummin köyhempi ku aina yksin kotona muksujen kans.
        Sitäaitsi me saatais pölypunkkisia vaatteita, leivänmurusia, tiskejä ja kämppä ilman miestäkin. Voisin lähteä käytännös koska vaan, mut se on liiasta töissäolosta huolimatta hyvä isä tenaville. Ei niitä ois sydäntä erottaa.
        Mut se asenne mua kohtaan on se mikä täs jäytää; se tulee tänne ku hotelliin täyspalveluun, sotkee ku sika eikä kato yhtään miten elää. Sit mun pitäisi vielä jaksaa hymyillä ja antaa valmiiks kostutettua persettä sillä räpäyksellä ku sillä mieli tekee..siivouksen ja kaiken paskan jälkeen. Herkkua herkkua tää elämä...Eikä äijä nää ite täs mitään vikaa tai kummallista siinä, miks mä en jaksa enää iloita mistään.

        Olisit edes tyytyväinen että miehesi käy töissä ja tienaa leipää pöytään. Itselläni on mies, joka on työtön omasta tahdostaan ja käyttää kaikki "omat rahansa" "omiin juttuihinsa". Minä opiskelen ja käyn töissä ja siivoan kaiken. Olen yrittänyt hyvällä, pahalla, nalkuttamalla, uhkailemalla, lahjomalla ja vaikka millä saada mieheni EDES siivoamaan VÄLILLÄ, mutta ei. Syytän mieheni aikaansaamattomuudesta hänen äitiään, joka ei ole kasvattanut lastaan kunnolla. Ja olen vuosien saatossa huomannut, että miestä on mahdoton muuttaa, opettaa taikka kouluttaa.


      • naisetonidiootteja

        Mikä laki pakottaa elämään sen kanssa??


    • tuohon keksit...

      ...vastauksen, niin kerrohan täällä se joskus...

      t. saman ongelman kanssa painiva

    • liian vaikeata

      Suosittelen sitä nalkuttamista. Sillä saan oman sikani ojennukseen aina kahdeksi päivää kerrallaan.

      • myös...!

        Nalkuttava ämmä tehoo parhaiten. Ainakin omaani.


    • yx mammuli

      Itse en kyllä sano, että nämä toimisi.Kokeilisin tosin jos kaikki on jo käytetty ja ero on seuraava vaihtoehto.Astioiden suhteen tylysti kaappeihin lukot tms. ja avoimessa kaapissa miehelle yksi astiasto, niin astioita ei voi kertyä ja näin muille säästyy astioita käyttöön.Lojuvien vaatteiden ja tavaroiden suhteen jätesäkkii ja roskiin tylysti.Paperi roskia yms. lasten lumilapio ja säkkiin.Palkkaa siivooja kerta viikkoon jos vain on varaa.Laskun voi tietysti kiikuttaa miehelle jos vain suostuu asian maksamaan.Kerro miehellesi että aijot näin tehdä jos asiaan ei tule muutosta heti miten ja toteuta kanssa oikeesti.Jos tämä ei saa possusi silmiä avautumaan niin olet ikuisesti tuomittu siivoojaorjaksi ellet lähde.

      • ihan paras

        tuo lukkosysteemi :D luulis että ukko jo tajuaisi hävetä. Mä laittaisin vielä keittiöön tuolin, että ukko ei sais syödä muualla. Kun muu perhe söis pöydässä niin ukko istuisi siellä yksin. Ja mistä sitä roskaa tulee? Mitään sellasta en päästäis sen käsiin mistä roskaa tulee. Ja vaatteita en ihan roskiin laittais, siitä syttyis helvetinmoinen sota, mutta ulos kuitenki ja todellakaan sellasta mikä ei pyykkikoppaan päädy, ei tarvitse pestä! Ja persettä en antaisi jos on niin laiska paskiainen ettei viitti edes vähän ekaks räplätä ;D


      • Hotskuhuora
        ihan paras kirjoitti:

        tuo lukkosysteemi :D luulis että ukko jo tajuaisi hävetä. Mä laittaisin vielä keittiöön tuolin, että ukko ei sais syödä muualla. Kun muu perhe söis pöydässä niin ukko istuisi siellä yksin. Ja mistä sitä roskaa tulee? Mitään sellasta en päästäis sen käsiin mistä roskaa tulee. Ja vaatteita en ihan roskiin laittais, siitä syttyis helvetinmoinen sota, mutta ulos kuitenki ja todellakaan sellasta mikä ei pyykkikoppaan päädy, ei tarvitse pestä! Ja persettä en antaisi jos on niin laiska paskiainen ettei viitti edes vähän ekaks räplätä ;D

        Tässä parin vuoden päästä kun palailen työelämään, niin se on nyt sit takaraja. Jos ei siihen mennessä ole oppinut siivoamaan ja pitään kämppää sidettäväs kunnos, niin morjes. Tää hutsu ottaa huoran virastaan "lopputilin" ja jatkaa vaan omien lasten sotkujen siivoilua...jossain muualla.


    • porsas

      Minä kyllä nalkutan, uhkailen ja mökötän, mutta ei auta sekään. Minäkin olen kokeillut jättää kaikki rojut levälleen muutamaksi päiväksi, mutta kun ei niitä itse jaksa kovin kauaa katsella. Ilmeisesti mies yksin asuessaan hukkuisi paskaan. Tämän aamunkin olen aloittanut siivoamalla ukon jälkiä.Leivän murut pitkin pöytiä, kahvikuppeja ympäri huushollia, eilisillan kaljatölkkejä nurkissa...
      Se vituttaa myös, kun joka viikonloppu menee kaksi päivää kaljottelun takia perseelleen, kun en jaksa kattella illalla kännäävää ukkoa ja seuraava päivä meneee krapulassa maatessa. Mihinkään lomalle tms.ei sen kanssa viitsi lähteä, kun tietää jo etukäteen että kaljoitteluksi menee.Minusta on tullut absolutisti (en kyllä ennenkään ottanut kuin pari kertaa vuodessa) , kun ajattelen ettei lasten tarvitsisi katsella kuin yhtä kännistä vanhempaa. En anna ukon koskea/hoitaa lapsia jos se on yhtään ottanut. Erollakin olen uhannut, mutta ei tehoa. Joka viikonloppu on näköjään pakko vetää lärvit. Meillä on kolme lasta, joista pienin on vielä kk ikäinen. Molemmat ollaan töissä ihan yhtä paljon, joten kotitöitäkin voisi jakaa yhtä paljon. Minä teen kyllä niitä "miesten" töitäkin, lumitöitä ja nurmikon leikkuita ym..
      Nyt meni jo tämä juttu vähän ohi alkuperäisestä, mutta tulipahan urputettua kaikki samantien.

    • ......

      Ihan sama juttu meillä. Monen vuoden nalkutuksen jälkeen se osaa nippa nappa laittaa roskansa roskiin ja muuta pientä mutta minähän sen jäljet saan siivota. Likaiset sukat viskataan jaloista ympäri huushollia, joskus niitä löytyy sohvankin välistä. Tyhjiä limsapulloja jätetään lojumaan, ei se onneksi ryyppää kuitenkaan! Ja sen vaatekaappi, voi herranjumala! Meikäläinen sen silloin tällöin järjestää ja selitän että missä hyllyllä säilytetään mitäkin ja että sieltä otetaan siististi vaatteet käyttöön, niin mitä tekee siippani: myllää koko kaapin sekunnissa siihen kuntoon että ihan kuin siellä olisi pommi räjähtänyt. Kaikki vaatteet viskellään hyllyiltä toiselle ja pitkin lattiaa jos ei löydetä heti jotain tiettyä paitaa päälle. Alahyllylle tungetaan kaikki pudonneet vaatteet yhteen kasaan, ja sinne heitetään likaiset kalsarit ja sukat, paidat ym. pyykki, puhtaitten sekaan kaappiin haisemaan. Sen mielestä tuollainen lienee ihan normaalia. Loppujen lopuksi kaapinovi ei mene kiinni enää... Sellasta täällä, ei jaksa kirjottaa enempää.

      • yksi monista urputtajista

        Se vaan on luonnon laki, että miehet ei näe ympärilleen. Ei ne yksinkertaisesti huomaa sitä, että tiskipöydällä on likaisia astioita. Meillä nalkutan ja teen ties mitä, kunnon raivarin jälkeen auttaa jonkin aikaa, kunnes taas repsahtaa. Mutta mutta... Itse asiassa olen itse ihan samanlainen! Lisäksi nalkutan asioista, enkä käy nyt edes töissä. Helppoahan mulla on (olen samalla alalla mieheni kanssa ja tiedän, millaista työ on, eli tosi raskasta, henkisesti). Koko päivä on aikaa tehdä niitä kotitöitä, ainoa ongelma on, että niihin kyllästyy. Itselläni ratkaisen ongelman tekemällä päiväunien aikaan jotain kivaa. Välillä ompelen, välillä teen pihalla jotain, siis jotain sellaista, mistä nautin ja mihin töissä ollessa ei ole aikaa. Tämä onnistuu vielä yhden lapsen kanssa helposti. Kotityöt teen lapsen kanssa ollessani aamupäivällä ja illalla. Olen kehittänyt tarkan päivärytmin, jonka mukaan teen erittäin tehokkaasti kaiken pakollisen (jota on muuten loppujen lopuksi yllättävän vähän), ja päikkäreiden ajan teen mitä huvittaa. Parasta tässä järjestelyssä on se, että huomaan itse, kuinka turhia juttuja tulee muuten tehtyä kotona. Ja olen paljon paremmalla päällä, mikä taas heijastuu mieheenkin ja parisuhteeseen. Välillä tietenkin tulee tilanteita, että koko mökki on kuin hävityksen kauhistus, mutta sittenpähän saa lopulta raivarin, jonka seurakusena mies taas hetken aikaa tekee jotakin. Vaikka tekeehän se muutenkin, meillä esim lämmittää mökkiä, huolehtii autoihin liittyvät jutut - ja käy töissä. ELi summa summarum, otetaan rennommin, rakkaat sisaret!


      • siinä mitään
        yksi monista urputtajista kirjoitti:

        Se vaan on luonnon laki, että miehet ei näe ympärilleen. Ei ne yksinkertaisesti huomaa sitä, että tiskipöydällä on likaisia astioita. Meillä nalkutan ja teen ties mitä, kunnon raivarin jälkeen auttaa jonkin aikaa, kunnes taas repsahtaa. Mutta mutta... Itse asiassa olen itse ihan samanlainen! Lisäksi nalkutan asioista, enkä käy nyt edes töissä. Helppoahan mulla on (olen samalla alalla mieheni kanssa ja tiedän, millaista työ on, eli tosi raskasta, henkisesti). Koko päivä on aikaa tehdä niitä kotitöitä, ainoa ongelma on, että niihin kyllästyy. Itselläni ratkaisen ongelman tekemällä päiväunien aikaan jotain kivaa. Välillä ompelen, välillä teen pihalla jotain, siis jotain sellaista, mistä nautin ja mihin töissä ollessa ei ole aikaa. Tämä onnistuu vielä yhden lapsen kanssa helposti. Kotityöt teen lapsen kanssa ollessani aamupäivällä ja illalla. Olen kehittänyt tarkan päivärytmin, jonka mukaan teen erittäin tehokkaasti kaiken pakollisen (jota on muuten loppujen lopuksi yllättävän vähän), ja päikkäreiden ajan teen mitä huvittaa. Parasta tässä järjestelyssä on se, että huomaan itse, kuinka turhia juttuja tulee muuten tehtyä kotona. Ja olen paljon paremmalla päällä, mikä taas heijastuu mieheenkin ja parisuhteeseen. Välillä tietenkin tulee tilanteita, että koko mökki on kuin hävityksen kauhistus, mutta sittenpähän saa lopulta raivarin, jonka seurakusena mies taas hetken aikaa tekee jotakin. Vaikka tekeehän se muutenkin, meillä esim lämmittää mökkiä, huolehtii autoihin liittyvät jutut - ja käy töissä. ELi summa summarum, otetaan rennommin, rakkaat sisaret!

        että pitää siivota ym. kun on kotiäitinä, mutta ei se tarkota sitä että mies saa sikailla miten tahtoo. Mä mielelläni teen kotityöt, mutta kyllä aikusen pitää osata laittaa omat roskansa roskiin! Ja vaikka kuinka käy töissä. Johan se on näin jo pelkän esimerkinkin takia.


      • on sukat

        poikkeuksetta sohvan välissä ;)

        limsapullo-ongelmaan: osta soda stream, ei pulloja ja on halvempaa, sekä terveellisempää.


    • nnmmm...

      Ihan kivoja juttuja ja paljon löysinkin yhtäläisyyksiä tähänkin kämppään;)

      Juuri viimeyönä oli kiukuttelu sessio, kun en ole haluttava ja anna silloin kun mies haluaa.
      Meillä tuo seksi on sellainen aihe josta aina välillä ja melko useinkin paukutellaan henkseleitä.
      Ikävä, että yöllä äijä rupeaa riitelemään ja painostamaan kun itse olen väsynyt ja sitten en uskalla nukkua ja seuraavana päivänä olen kuin nukkuneen rukous.

      Vähän se sotkee ja niin sotkevat mukulatkin, mutta minä karjun ja nalkutan. No nykyään on tuo karjuminen jäänyt.

      Se mikä kismittää, että ukko pesee kokoajan pyykkiä ja kasaa ne sitten sohvalle minun viikattavakseni ja minua inhottaa kun jatkuvasti on pyykkikasa sohvalla, kun en sitä vauhtia kerkiä viikata kun herra pesee.

      Kyyllähän se roskaa, mutta yllättävän hyvin kuitenkin korjaa jälkensä.

      Ei kai sitä täydellistä kumppania löydykkään. En minäkään varmastikkaan ole hänen mielestään täydellinen.

      Täytyy vaan taas kerran ottaa lusikka kauniiseen käteen ja antaa pillua kuten hän haluaa, niin säilyy perhesopu, sillä kyllä hänkin niin paljon tekee minun miellyttämisekseni ja siltikin minä rakastan häntä ja toivon että tuo seksi viettikin helpottaa kunhan vanhenee, vaan ei se helpota kyllä minä sen tiedän.

      Kevätkin kun taas koittaa niin jo on ihastumassa muihin naisiin ja kuvittelee niiden olevan parempia kuin minä, vaikka tiedän ettei se minua parempaa mistään saa ollaan niin samanlaisia.

      Kunhan ukko raiska vaan haaveilee ja haaveilla saa kunhan pitää turpansa kiinni niistä ihanista naisista ja on uskollinen, mutta yleensä kun se on johonkin ihastunut niin jo alkaa kotona kiukuttelu ja sitä minä en kestä.

      Olenkin sanonut etä turpa kiinni ja ihastelkoon, mutta täällä kotona olen vain ja ainoastaan minä ja jos niin palavasti sitä toista haluaa niin siinä on ovi, mutta se ei sitten enää sen jälkeen tännepäin aukea kun siitä on kerran mennyt.

      En ikinä enää ottaisi minkään valtakunnan körriä itselleni jos tuo tuosta lähtisi.
      Kyllä se on kunnioitus minullakin.
      En lähe enää ketään passaamaan, sillä siihen se aina kääntyy ja seksi ei ole sen väärti että sen takia ukkoa huolisin.

    • hyhyhyh

      Ymmärrän, että ap:tä ärsyttää, mutta:
      Toista ei voi muuttaa! Voit muuttaa ainoastaan omaa käytöstäsi ja omaa suhtautumistasi asioihin. Olet ottanut mieheksesi tämän miehen ja silloin olet hyväksynyt hänet sellaisena kuin hän on! Miltä tuntuisi, jos mies yrittäisi kovasti muuttaa sinua ja sitä, miten sinä teet asioita?

    • MarttaMatikainen

      Tunnen erään pariskunnan, jossa se vaimo on se sottapytty. En kehtaa käydä niillä enää kylässäkään kun ei tiedä mihin astuu. :/
      Sääliksi käy lapsia ja miestä, joka painaa pitkää päivää ja kotona oottaa paskanen huusholli!

    • miehelles

      vähän pimperoa...kyllä kummasti alkaa luuttu heilumaan...

    • Raivoraivoraivo

      Sama ongelma meilläkin. Käsittämätöntä, että mies joka pyörittää omaa yritystä, hoitaa kirjanpidon ja byrokratian, huoltaa ja korjaa useanlaisia koneita ja tekee niillä töitä jne. ei vaan mitenkään saa omia roskiaan roskikseen, pyykkejään pyykkikoriin tai ymmärrä ottaa rättiä käteen siivotakseen sotkunsa. Töitä tekee ahkera ja fiksu mies, mutta kotiovesta kävelee sisään laiska ja itsekäs törppö.

      Mies tekee töitä kotoa käsin, joten käy pitkin päivää syömässä ja kahvilla kotona ja joka kerta jättää jälkeensä enemmän tai vähemmän sotkua. Siivoan keittiön viisi kertaa päivässä lapsen ruokailtua ja yleensä joudun sitä ennen raivaamaan keittiön tasot ja ruokapöydän miehen jäljiltä että pääsen laittamaan ruokaa ja syöttämään lasta... On se vaan niin mukavaa olla vankina omassa keittiössään.

      Olen huomauttanut asioista kauniisti, käyttänyt huumoria, vittuillut, nalkuttanut, kirjoittanut kirjeen, huutanut, lakkoillut, kertonut hankkivani siivoojan ja maksattavani laskun miehellä... Asia pysyy miehen muistissa ehkä kaksi tuntia ja sen jälkeen sama meno jatkuu.

      Tänäänkin ihan oikeasti tapeltiin siitä, miksen minä voi kiikuttaa takkahuoneessa lojuvaa tyhjää kaljatölkkiä paikoilleen. Miksi helvetissä minun pitäisi? Kulkeeko täällä joku minun perässäni siivoamassa minun jälkiäni? Kulkiko silloinkaan, kun en ollut vielä hoitovapaalla vaan kävin palkkatyössä? Meillä on vilkas 1-vuotias, iso talo ja suuri piha, jotka minä käytännössä hoidan yksin. Kuvitteleeko mies tosissaan, että minulta loppuu tekeminen kesken, jos hän ei järjestä sitä? Mitä jos me molemmat eläisimme täällä sillä asenteella, että jääköön tuohon, kyllä joku muu sen hoitaa? Olisi varmaan ihanaa ja kodikasta meillä... Aina kun näistä asioista käydään keskustelua, mies puolustautuu sillä, että jos nyt yksi asia on jäänyt häneltä tekemättä/huomaamatta, niin onpa kamalaa! Mutta kun niitä asioita on päivän mittaan useita eikä jokaisesta jaksa/voi huomauttaa, niin kyllä se vaan minun arkeni sujumista häiritsee, varsinkin kun usein on myös kyse lapsen turvallisuudesta. Ja kun tosiaan itse on kotona melkein sen 24/7, niin olisihan kotona kiva viihtyäkin.

      Minä hoidan kyllä ilolla lapsen ja (toisinaan vähän pienemmällä riemulla) koti- ja pihatyöt -ainakin nyt, kun olen kotona- ei siinä mitään. Mutta aikuisen, terveen ja kädellisen ihmisen piiaksi en ala. Raivostuttaa, että mies kehtaakin suhtautua minuun sellaisena. Ja mietityttää, mitä sitten, kun menen itsekin takaisin töihin. Täysi työpäivä kodin ulkopuolella ja kaikki samat hommat kotona kuin nytkin, yksin minun niskoillani sikaileva mies. Saattaa mennä jossain vaiheessa kuppi nurin.

      Että niin. Samassa veneessä ollaan. Tällä hetkellä, suuren ketutuksen vallassa, haudon sellaista strategiaa, että kasaisin kaikki lojumaan jääneet roskat, pyykit ja tyhjät tölkit miehen tyynylle tai johonkin vastaavaan paikkaan, josta mies ei voisi ohittaa niitä tekemättä niille jotain.

      Ottaa vaan niin armottomasti päähän.

    • --------------------

      Ratkaisu on lopulta yksinkertainen: katsomalla kenen kanssa pariutuu. Jos mies ei osaa pitää kotia siistinä, niin miksi sen kanssa pitää sitten perustaa perhe?

    • piika-akka

      Täälläki sama ongelma.. ja ne kaljatölkit.. nii pal sottaa etteioo aikaa ees siivota kaikkee, ku lapsetki tarttee aikaa. Ja sit se nalkuttaa pahemmin ku akka jotta eioo siivottu! Tärkeimmät siivoon jottei lasten tartteis katella, ja aina pitää valvoo ettei ois puukkoja ja kirveitä jätetty lasten ulottuville!
      Mutta muuten en koske sen paskasiin vaatteisiin nurkissa tahi kaljatölkkeihin.. voin potkasta ne vaikka tuolin taakke piiloon ettei tarvihe katella! ite oon vuuen nukkunu sohvalla. Samaan huoneeseen en mee nukkumaan enää ikuna, ku haisee krapula ja paska ja kuorsaaki ku possu. Multa ei sille mittää enää heru, sen verta oon kuunnellu haukkumista ja muuta paskaa. Iltasin kun juo niin kattoo pornoo ja pelaa. Ja mulla on kuulema niin pienet tissitki, jotta pitäis pittää kuulema toppauksia, ku näytän tämmöseltä! mutta haistakoo ukko pitkän p.....n.. Siinäpähä ihmettellöö kohta ku kämppä on autio! Onko se yleinenki vika ettei miehet tajuu mittää ja niissä ei muka oo mittää vikaa. Keskustelut ei auta, ku ei kuunnella. Eikä auta mikää riitelykää ku heitän kuulema "bensaa liekkeihin". Ukolla on noussu kusi hattuun ajan kanssa

    • Misert

      Meillä on kyllä ihan eri meininki. Miehelle ei tarvitse kuin sanoa, että pyykkikoneen voisi laittaa päälle tai voin ihan hyvin sanoa, etten jaksa tiskata joten voisiko hän. Ja vaikka ei samalla sekunnilla tapahdukaan, niin samana iltana kyllä. Ja minä en ole yhdessä asumisen aikana imuriin tarttunut, se on ollut mies joka meillä on imuroinut. Onhan meilläkin ollut asiasta riitoja, kun yleisesti en tykkää aikuiselle ihmiselle, joka on 16-vuotiaasta asti asunut omillaan, huomautella kotitöistä ja meilläkin reilun 6kk:n ikäinen poika.

      Alkuaikoina mies minulle huomautteli enemmän tuosta astioiden jättämisestä jne. Mutta nykyään molemmat siivoaa omat sotkut, astiat löytävät tiskipöydälle ja pyykit koneeseen/pyykkikoriin. Että ei kaikki miehet tuollaisia sikoja ole.

      Mutta kyllä minullakin löytyy kokemusta myös tällaisestä siasta. Eksä muutti suoraan äidin helmoista minun kanssa yhteen ja ilmeisesti kuvitteli asuvansa mutsinsa kanssa yhä. Lopulta sain tarpeekseni miehen siivoajana, panona ja kaiken lisäksi nyrkkeilysäkkinä olosta ja kylmästi lähdin kävelemään. Hankin oman asunnon ja kavereiden avustuksella muutin pois. Enkä ole pätkääkään katunut asiaa. Välillä toki tulee mietittyä millaista elämäni nyt olisi, mutta tyytyväinen ja onnellinen olen nykyisen miehen ja poikamme kanssa.

    • ccz

      Ostaisin omat astiat ja antaisin miehen käyttää loppuun muut, pesköön jos ei halua lattialta syödä, omat pitäisin jossain lukkojen takana , pyykit jos jäisivät lojumaan , heittäisin joko miehen omaan huoneeseen tai keräisin jätesäkkiin enkä ainakaan pesisi.

    • annasille

      persettä palkaks...

    • No ei ainakaan päsmättämällä/nalkuttamalla ja leikkimällä kersantti Karoliinaa ! Kers. Karoliina nostetaa perse niska otteella ulos jäähtymään niin kuin jäähynurkka kurittomille kakaroille

    • Niinnähty

      Tuo on kotiäitien kohtalo - olla äiti myös miehelleen. Ainoa lääke on, että avaaja menee töihin ja onhan tämä sen verran vanha ketju, että varmaan hän töissä jo onkin.

      Kun molemmat ovat töissä, niin mieskin voi tehdä normi 8 tunnin päivää ja nähdä enemmän lapsiaan.

    • siisoojamies

      No jopas, sanoppas miten miehen saa lopettamaan siivoomisen? Meillä luuta lakasee joka pivä, imuri soi ja pyyhitään pölyjä joka hetki. Kiiltää että aurinko lasit on pidettävä sisällä. En jaksa mut mies jaksaa siivota,

      • Hekehekooo

        Osta hänelle hame, mutta epäilen, et sulla onkaan mitään miestä, kunhan provoat.


      • naisetkäyttäähametta
        Hekehekooo kirjoitti:

        Osta hänelle hame, mutta epäilen, et sulla onkaan mitään miestä, kunhan provoat.

        Miehelle hame??? Käyttääkö sun mies hametta vai ootko itse hamemies? Voi hyvänen aika näitä lapsia jotka tänne kirjoittelee.... ei taas ole äiti perään katsomassa.


      • meillätoimii

        Laita löysä mekko ja nosta helmaa hitaasti ylösasti paljas pilde esille, eiköhän se siivous hetkeksi unohdu?


      • hekohekooo
        naisetkäyttäähametta kirjoitti:

        Miehelle hame??? Käyttääkö sun mies hametta vai ootko itse hamemies? Voi hyvänen aika näitä lapsia jotka tänne kirjoittelee.... ei taas ole äiti perään katsomassa.

        Ämmämäisille ukoille voi uhkailla hameen ostolla, niin sitte se lakkaa siivoamasta, ja lakkaa olemasta "neiti".
        Minä en siivoa enkä tee taloustöitä, minä teen kaikki ulkohommat ja käyn metsässä ja teen aina vuotuiset polttopuut.


      • ruskeakielisiä
        naisetkäyttäähametta kirjoitti:

        Miehelle hame??? Käyttääkö sun mies hametta vai ootko itse hamemies? Voi hyvänen aika näitä lapsia jotka tänne kirjoittelee.... ei taas ole äiti perään katsomassa.

        Meillä töissä on sellaisia miehiä, joille pitäs pistää hame päälle, pahempia juoruajia , kun naiset....


    • Tasan.näin

      Aloittajalle tiedoksi, että mies ei tule ikinä muuttumaan. Muistan, kun hoidin koliikkivauvaa yöt pävät, yritin hoitaa huushollia ja imuroida edes auttavasti ailloin tällöin. Mies jätti likaiset alusvaatteensa ja sukkansa tuolin alle. Kiersin ne imurillani. Kasa kasvoi. Lopulta hän sanoi: "Olen oikein seurannut, että sinä et enää lainkaan välitä miltä täällä näyttää. Nuo minun pyykkinikin ovat olleet tuossa tuolin alla jo monta päivää." Siitä on kymmeniä vuosia. Alistuin silloin, mutta uudessa, tilavammassa asunnossamme hän heitti pyykkinsä kylpyhuoneen ovesta sisään lattialle. Niitä lumppeita en korjannut, nostin ne siitä vain pesukoneeseen, kun oli pyykkipäivä. Niinpä meillä oli aina likapyykkiä kylppärin lattialla - paitsi jos tuli vieraita. Silloin HÄN kävi ne korjaamassa pyykkikoriin (metrin päähän). Minä en puhunut eikä hänkään.
      Siivouksen suoritin omin avuin. Mikään ei raivostuta minua niin kuin se, että joudun tekemään saman työn uudestaan toisen huolimattoman työn jälkeen. Jätin mieluummin työn ensi kertaan kuin katselin hutaisten siivottua lattiaa, josta näki, että pölynimuria ei ole käytetty tuolien alla eikä nurkissa.
      Pölyn pyyhkimistä hän ei ymmärtänyt koskaan. Mies ei ilmeisesti katso ympärilleen samalla tavoin kuin nainen. Hänestä kaikki oli siistiä, kun sanomalehti ei maannut lattialla. - Niin että jokaisella on ristinsä. Opi tunnistamaan omasi nyt, kun hermosi vielä ovat kunnossa.
      Omien hermojeni takia lopetin jankkaamisen siivouksesta. Mutta en myöskään itse ikinä pessyt autoa, en auttanut lumitöissä, en ikinä leikannut nurmikkoa, en mennyt lähellekään hänen työkalujaan ja urheiluvälineitään, Ne saivat rauhassa kasaantua ihan millaisiksi keoiksi tahansa.
      Nyt siivoan niin kuin tahdon. Mies seuraa pilven reunalta, toivottavasti siellä ei ole pölyä.

    • Varmanakkion

      Palkitsse uudella naisella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1897
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1306
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe