saako työkkäri tiedon?

koeajalla lopetus

Saako työvoimatoimisto jostain tiedon, jos lopetan työn koeajalla enkä vie siitä mitään työtodistusta? Aloitin eilen uuden työn, ja mietin työsuhteen purkamista koeajalla koska tämä ei vastaa yhtään koulutustani ja ei ole muutenkaan minulle yhtään sopiva/kiinnostava homma.. Edellinen määräaikainen työsuhteeni loppui 31.10, ilmoitin siitä työvoimatoimistoon. Sovittiin, että menen käymään työkkärissä kun olen saanut työtodistuksen.

En ole ilmoittanut tästä uudesta työstä vielä mitään työvoimatoimistoon. Työnantajani on henkiklöstönvuokrausyritys.

5

979

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tomppak

työkkäriin että olet lopettanut koska muuten et saa korvauksia, tiedossa myös karenssi jonka he laittavat väkisinkin.
      Koita keksiä jokin erittäin hyvä syy, siis erittäin hyvä syy, muuten karenssi on takuu varma.
      Valitan mutta noihin vuokranvälitysfirmoihin minäkään en jäisi saati menisi.
      Samat hommat kun muilla puoleen hintaan ja vielä yleensä keikkahommina.

• Pimentoon.

Tuollainen parin päivän rupeama jää luultavasti pimentoon, jos et työkkäriin mitään ilmoittele eikä työantajakaan sitä tee. Monella työnantajalla on vain ikävä tapa ilmiantaa työttömiä. Toisaalta jos esität maksajalle palkkatodistuksen, niin saattaa olla että maksaja ilmoittelee sitten työkkäriin.

Jos irtisanoutumiseen päädyt, niin sinähän voit lopettaa koeajalla olevana just nyt eli maanantaina ei tarvitsisi mennä enää töihin.

Mikään selitys ei pelasta 3 kk:n karenssilta irtisanoutumistilanteessa edes koeaikana.

• näin...

Tuttavani oli 1.5 vuorokautta työssä vuokrafirman kautta kun työnantaja ei suostunut enää jatkamaan työsuhdetta. Sai hakea lähtiessään 1.5 vuorokauden palkan firman kassasta käteisenä. Työtodistusta ei kirjoitettu eikä vuokrausfirma ilmoittanut mitään minnekkään. Heppu viisaana miehenä ei ilmoittanut työkkäriin heti uuden työsuhteen alkamisesta. Kukaan ei koskaan kysellyt asiasta sen kummempaa. Sitä en tiedä ilmoittiko verottajalle ja saiko verottaja tietään näin lyhyestä työsopimuksesta mitään. Tai paremminkin, asia ei ole vielä loppuun käsitelty verottajan kannalta.

Saattaa hepulle tulla ikävä yllätys kun Kela saa tietää 1.5 vuorokauden työsuhteesta.

• Roikkuu.

...Saattaa hepulle tulla ikävä yllätys kun Kela saa tietää 1.5 vuorokauden työsuhteesta...

Riippuu ja roikkuu vähän siitäkin, onko työantaja ensiksikään ilmoittanut verottajalle mitään, vai kirjasiko palkan 'muihin kuluihin', jolloin juttu ei tule missään esille. Siihen vähän viittaa tuo käteismaksu.

Riippuu ja roikkuu myös siitä, että oliko hepulla muita tuloja samana vuonna. Jos oli, niin vaikka tieto 1,5 vrk:n työsuhteesta menisikin verottajalle, niin ei se ilmi mistään välttämättä tule. Kela kun näkee verottajalta klönttisummat ja tuskin erittelyjä kaivataan muuta kuin erityistapauksesa. Homma menisi muuten ihan mahdottomaksi.

• apua

Minkälaisen työsopimuksen olet tehnyt ? Yleensä työvoimatoimisto pyytää sen esitettäväksi. Mutta eihän työvoimatoimisto tiedä että olet aloittanut uuden työn. (omatunto ?) Toisaalta työnantaja voi joskus ilmoittaa työvoimatoimistoon mutta se taitaa olla aika harvinaista.

Jos purat työsuhteen koeaikana, niin ainakin joissakin työvoimatoimistoissa on ohje että sieltä soitetaan työnantajalle ja kysytään tapahtuiko työssä jotain erityistä mikä ehkä antaisi aihetta selvityspyynnön tekemiseen. Huomattavasti yleisempää taitaa kuitenkin olla ettei mitään selvityspyyntöä tehdä.

Yritä etsiä oman alasi työtä !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1598
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1119
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1010
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      939
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      866
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      46
      838
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      788
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe