Olen ajatellut Naantaliin muuttamista, mahdollisesti sinne sataman taakse, missä lähellä on se öljynjalostamo (se paljastui vasta lähetettyäni hakemuksen). Mitäs aluetta se nyt on...
Kysymys kuuluu, onko siellä hyvä asua vai tuleeko teollisuudesta häiritseviä hajuja ja terveyshaittoja? Voiko tuulettaa normaalisti yms vai onko joku muuttanut poiskin kun on kokenut asian ongelmaksi? Millainen maine alueella on?
Asuinpaikkana Voimatie?
19
2688
Vastaukset
- lsakdjfieo
En kyllä ihan äkkiä huonompaa vaihtoehtoa keksi asuinpaikaksi kuin sataman alueen talot. Miljoona parempaa vaihtoehtoa löytyy kaupungista
- aloittaja
Kiitos vastauksesta, hyvä tietää. En tosiaan sitten saanut sitä asuntoa ja varmaan parempi niin.
Entä Nuhjalan seutu, onko kovinkin nuhjuista vai voisiko siellä asua? Millainen maine paikalla on ja miten palvelut, etäisyydet yms? - Uskaltaisin muuttaa
aloittaja kirjoitti:
Kiitos vastauksesta, hyvä tietää. En tosiaan sitten saanut sitä asuntoa ja varmaan parempi niin.
Entä Nuhjalan seutu, onko kovinkin nuhjuista vai voisiko siellä asua? Millainen maine paikalla on ja miten palvelut, etäisyydet yms?Hei
Minusta Nuhjala ihan kivaa seutua ja palvelut lähellä (kauppa, Pub, leipomo ja kirjasto) ja bussilla pääsee kätevästi keskustaan lisäpalveluiden pariin. Tuo pub ehkä vähän ollut vauhdikas jossain vaiheessa, mutta ei se kyllä tavallista kulkijaa häiritse ;) Luonto minusta tosi kaunis ja kivat ulkoilumaastot ja lenkkipolut lähellä, uimarantaan n. 1,5 km.
Itse olen täällä viihtynyt oikein hyvin :) Kaupungin vuokrataloista Nuhjalassa ei kokemusta onko rauhallista, mutta ulospäin näyttää ihan kivalta ja elämänmeno normaalilta.
Nimi herättänyt hilpeyttä myös ulkopaikkakuntalaisessa ystävässäni ;)
- 5 vuosi menossa
Ei täällä haise sen enempää, kuin keskustassakaan. Sopivalla tuulella haisee, vaikka koko vanhassa kaupungissa samalla tavoin.
Eikä tämä ole noita öljyjalostamoita lopultakaan niin lähellä, kuin luulisi. Lähimpään meren rantaankin on 600 metriä matkaa, mutta järvihän on tässä pihan reunassa.
Lisäksi täällä on todella hyvä asukasyhdistys, joka pitää tehokkaasti huolta ettei tänne pesiydy häiriköitä. Jos joku on erehdyksessä tänne päässyt, niin äkkiäpä on pois saatu häädettyä.
Ainoa ongelma on, että oma auto on pakko olla, sillä osuuskaupan kulmalle tulee matkaa 2km. Eikä bussi kulje, ellet sitten ole innokas urheilija.- siellä asunut
Voimatien talot ovat hometaloja, mulla on lausunnot yhä edelleen kaapissa. Mitään kuntotarkastuksia kyseiselle alueelle ei ole tehty kun talot siirtyivät IVO:n omistuksesta kaupungille...
Eli hajua tai ei, itse kaupungin terveystarkastaja oli sitä mieltä, ettei alue sovellu varsinkaan lapsiperheille terveydelle haitallisten syiden takia.
Ja kysehän ei siis ollut pelkästään homeesta, vaan muistakin vaarallisista yhdisteitä mitä mittauksissa ( joita vinguin naantalin vuokrataloilta noin vuoden päivät, saaden ne lopulta niin, että lupauduin itse maksamaan mikäli mitään ei löydy) löytyi.
Joskus tekisi mieleni ottaa yhteyttä asunnon nykyiseen asukkaaseen, sillä asunto todettiin asumiskelvottomaksi, valitettavasti vaan tiedän että uuden asukkaat otettiin avosylin vastaan, ilman että asialle tehtiin mitään.
Eli se IVO:n taloista ja Naantalin Vuokratalot Oy:stä... - onneksi ei siellä asunut :)
siellä asunut kirjoitti:
Voimatien talot ovat hometaloja, mulla on lausunnot yhä edelleen kaapissa. Mitään kuntotarkastuksia kyseiselle alueelle ei ole tehty kun talot siirtyivät IVO:n omistuksesta kaupungille...
Eli hajua tai ei, itse kaupungin terveystarkastaja oli sitä mieltä, ettei alue sovellu varsinkaan lapsiperheille terveydelle haitallisten syiden takia.
Ja kysehän ei siis ollut pelkästään homeesta, vaan muistakin vaarallisista yhdisteitä mitä mittauksissa ( joita vinguin naantalin vuokrataloilta noin vuoden päivät, saaden ne lopulta niin, että lupauduin itse maksamaan mikäli mitään ei löydy) löytyi.
Joskus tekisi mieleni ottaa yhteyttä asunnon nykyiseen asukkaaseen, sillä asunto todettiin asumiskelvottomaksi, valitettavasti vaan tiedän että uuden asukkaat otettiin avosylin vastaan, ilman että asialle tehtiin mitään.
Eli se IVO:n taloista ja Naantalin Vuokratalot Oy:stä...Ohhoh? Mun kaverille kävi sama. Tehtiin homemittaukset ja asunnossa todettiin hometta olevan eikä muuta kuin uudelleen vuokralle, kun kaveri kämpästä lähti :( Ei siis näköjään ollut ainoa tapaus.
Säälittää vaan ne lapsiperheet (etenkin ulkopaikkakuntalaiset ja muutkin kuin lapsiperheet), jotka eivät totuutta paikasta tiedä. Mun jakeluun ei vaan mahdu miten Naantalin vuokratalot voi vuokrata uudellleen ja uudelleen asuntoja, joissa on todettu olevan homevaurio??? - siellä asunut
onneksi ei siellä asunut :) kirjoitti:
Ohhoh? Mun kaverille kävi sama. Tehtiin homemittaukset ja asunnossa todettiin hometta olevan eikä muuta kuin uudelleen vuokralle, kun kaveri kämpästä lähti :( Ei siis näköjään ollut ainoa tapaus.
Säälittää vaan ne lapsiperheet (etenkin ulkopaikkakuntalaiset ja muutkin kuin lapsiperheet), jotka eivät totuutta paikasta tiedä. Mun jakeluun ei vaan mahdu miten Naantalin vuokratalot voi vuokrata uudellleen ja uudelleen asuntoja, joissa on todettu olevan homevaurio???Sitä samaa mäkin ihmettelen. Ja siinä meidän kämpässä oli hometta löytyny jo ennenkin, sillon kun asunnot oli IVO:n omistuksessa... Naantalin vuokrataloille kun sanoin tästä ja pyysin nähdä todistuksia siitä mitä korjauksia kämpässä oli sillon tehty, niin sain vastaukseksi vaan todella närkästyneitä mulkaisuja ja selittelyjä siitä, ettei heiltä sellasisia asiakirjoja tietenkään löydy..
Toivottavasti joku viranomainen joku kaunis päivä ottaa senkin firman toiminnan suurennuslasin alle, ei kuitenkaan ole Naantalin Vuokrataloilla tuo IVO:n alue ainoa, jossa on näitä samoja ongelmia... - siellä asunut
siellä asunut kirjoitti:
Sitä samaa mäkin ihmettelen. Ja siinä meidän kämpässä oli hometta löytyny jo ennenkin, sillon kun asunnot oli IVO:n omistuksessa... Naantalin vuokrataloille kun sanoin tästä ja pyysin nähdä todistuksia siitä mitä korjauksia kämpässä oli sillon tehty, niin sain vastaukseksi vaan todella närkästyneitä mulkaisuja ja selittelyjä siitä, ettei heiltä sellasisia asiakirjoja tietenkään löydy..
Toivottavasti joku viranomainen joku kaunis päivä ottaa senkin firman toiminnan suurennuslasin alle, ei kuitenkaan ole Naantalin Vuokrataloilla tuo IVO:n alue ainoa, jossa on näitä samoja ongelmia...Jos joku nyt äkkiseltään keksii mihin ton firman toiminnasta voi tehdä valituksen, niin kertokaa ihmeessä...
- Mami kolmen lapsen
siellä asunut kirjoitti:
Jos joku nyt äkkiseltään keksii mihin ton firman toiminnasta voi tehdä valituksen, niin kertokaa ihmeessä...
Me ollaan haettu tolle kyseiselle alueella. Ja nyt alkoi todella kiinnostaa, kun luin näitä tekstejä. Rivarit vaiko kerrostalot? (jossa tätä hometta on ilmaantunut ja luetun mukaan myös mitattu) Tahtoisin vaan tietää ettei tule otettu sikaa säkissä. Ja millainen asuinympäristönä muuten jos tota home ongelmaa ei lasketa mukaan. Naantali kun ollut jo kauan haaveena asuinalueeksi meidän perheelle.
- siellä asunut
Mami kolmen lapsen kirjoitti:
Me ollaan haettu tolle kyseiselle alueella. Ja nyt alkoi todella kiinnostaa, kun luin näitä tekstejä. Rivarit vaiko kerrostalot? (jossa tätä hometta on ilmaantunut ja luetun mukaan myös mitattu) Tahtoisin vaan tietää ettei tule otettu sikaa säkissä. Ja millainen asuinympäristönä muuten jos tota home ongelmaa ei lasketa mukaan. Naantali kun ollut jo kauan haaveena asuinalueeksi meidän perheelle.
Ihan kiva paikka sinäänsä, tosin autottomalle melkoinen matka käydä rattaiden kanssa tekemässä kauppaostoksia... Isot valoisat asunnot, eikä tosiaan hintakaan päätä huimaa. Mutta... Lapsiperheille ehdottomasti huono paikka juuri noista terveydellisistä syistä, taisipa tuo terveystarkastaja silloin mainita myös jotain niistä tehtaan päästöistä.
Mutta siis, jos lasten terveys on pääsijalla, kuten jokaisella pitäisi olla, älkää ihmeessä ottako asuntoa sieltä. Rivitaloista en osaa sanoa, omat kokemukset rajoittuvat vain niihin kerrostaloihin. Kuvitella kuitenkin saattaa, kun ovat olleet saman yhtiön rakennuttamat ja "kunnossapitämät", niin varmaaankin niissä rivareissakin törmätty samoihin ongelmiin. Sääli tosiaan sinäänsä, se kämppä itsessään oli mun mielestä aivan ihana :( - Mami kolmen lapsen
siellä asunut kirjoitti:
Ihan kiva paikka sinäänsä, tosin autottomalle melkoinen matka käydä rattaiden kanssa tekemässä kauppaostoksia... Isot valoisat asunnot, eikä tosiaan hintakaan päätä huimaa. Mutta... Lapsiperheille ehdottomasti huono paikka juuri noista terveydellisistä syistä, taisipa tuo terveystarkastaja silloin mainita myös jotain niistä tehtaan päästöistä.
Mutta siis, jos lasten terveys on pääsijalla, kuten jokaisella pitäisi olla, älkää ihmeessä ottako asuntoa sieltä. Rivitaloista en osaa sanoa, omat kokemukset rajoittuvat vain niihin kerrostaloihin. Kuvitella kuitenkin saattaa, kun ovat olleet saman yhtiön rakennuttamat ja "kunnossapitämät", niin varmaaankin niissä rivareissakin törmätty samoihin ongelmiin. Sääli tosiaan sinäänsä, se kämppä itsessään oli mun mielestä aivan ihana :(Juu eipä taida sit kuitenkaan olla ihan meidän alue. Kyl lasten terveys menee ykköseksi. Välimatkat kauppaan ja muualle ei tuota sinänsä ongelmia. Mut tuli myös luettua koulumatkoista.. Tiedä ny sitäkään ett onko kuljetusta vai ei.Herää liiaksi kysymyksiä kun ulkopaikkakuntalaisia ollaan. Rekkamiehen vaimona tiedän sen verran ett liikenne jossain paikoissa aika vilkasta. Mut kiitoksia sinulle. Ja aurinkoisen kevään ja lämpiman kesän odotuksia.
- Mami kolmen lapsen
Juu eipä taida sit kuitenkaan olla ihan meidän alue. Kyl lasten terveys menee ykköseksi. Välimatkat kauppaan ja muualle ei tuota sinänsä ongelmia. Mut tuli myös luettua koulumatkoista.. Tiedä ny sitäkään ett onko kuljetusta vai ei.Herää liiaksi kysymyksiä kun ulkopaikkakuntalaisia ollaan. Rekkamiehen vaimona tiedän sen verran ett liikenne jossain paikoissa aika vilkasta. Mut kiitoksia sinulle. Ja aurinkoisen kevään ja lämpiman kesän odotuksia.
Juu mut kiitos ei... asunnot ulkoa ihan ränsistyneitä ja piha-alue ...voi itku sanon minä. Sinne en omaa pientä lastani päästäisi ulos leikkimään. Roskia ympäri ämpäri... suuret pihatalkoot voisi olla paikallaan ja täysremontti asuntojen ulkopuolelle... ja tehdas alue kyl liian lähellä. Tässä mun mielipiteeni alueesta.
- siellä asunut
Juu mut kiitos ei... asunnot ulkoa ihan ränsistyneitä ja piha-alue ...voi itku sanon minä. Sinne en omaa pientä lastani päästäisi ulos leikkimään. Roskia ympäri ämpäri... suuret pihatalkoot voisi olla paikallaan ja täysremontti asuntojen ulkopuolelle... ja tehdas alue kyl liian lähellä. Tässä mun mielipiteeni alueesta.
Se on kyllä tosi sääli,että ovat päästäneet niin huonoon jamaan. Me asuttiin siellä joskus 3-4 vuotta sitten, piha-alueet oli ihan kondiksessa, kämpät kivoja sisältä, mut näyttäähän se tosiaan aika slummilta ulkoapäin...
Mutta onnea teille kämpänhakuun, Naantalissa vuokraa kanssa toi Ilmarinen joitain asuntoja keskustasta, VVO:lla kanssa jotain yksittäisiä asuntoja... Ja sitten tietenkin Naantalin laki ja kiinteistö OPKK yksityiset. Jos ja kun tuo Nli:n vuokratalot alkaa ottaa pannuun :) - Mami kolmen lapsen
siellä asunut kirjoitti:
Se on kyllä tosi sääli,että ovat päästäneet niin huonoon jamaan. Me asuttiin siellä joskus 3-4 vuotta sitten, piha-alueet oli ihan kondiksessa, kämpät kivoja sisältä, mut näyttäähän se tosiaan aika slummilta ulkoapäin...
Mutta onnea teille kämpänhakuun, Naantalissa vuokraa kanssa toi Ilmarinen joitain asuntoja keskustasta, VVO:lla kanssa jotain yksittäisiä asuntoja... Ja sitten tietenkin Naantalin laki ja kiinteistö OPKK yksityiset. Jos ja kun tuo Nli:n vuokratalot alkaa ottaa pannuun :)Täytyy noista kysellä tosiaan. Meille ku tämä nykyinen asunto alkaa käydä todella pieneksi. Kiitoksia sinulle "siellä asunut" kun kerroit oman näkökantasi alueesta. Harva oisi niin tehnyt sekin kertoo jo ihmisestä paljon. Ajattelee myös toisia. Suuret kiitokset =))) Taidetaan toistaiseksi unohtaa nli:n vuokratalot, herää lisää kysymyksiä muista asuinalueista jos tämäkin jätetty roikkumaan oman onnensa nojaan. =))
- menettää toivoa :)
Täytyy noista kysellä tosiaan. Meille ku tämä nykyinen asunto alkaa käydä todella pieneksi. Kiitoksia sinulle "siellä asunut" kun kerroit oman näkökantasi alueesta. Harva oisi niin tehnyt sekin kertoo jo ihmisestä paljon. Ajattelee myös toisia. Suuret kiitokset =))) Taidetaan toistaiseksi unohtaa nli:n vuokratalot, herää lisää kysymyksiä muista asuinalueista jos tämäkin jätetty roikkumaan oman onnensa nojaan. =))
Hei!
Kyllä Naantalin vuokrataloilla on paljon tosi kivojakin kohteita. mm. tosi siistejä rivitaloja soinisissa ja esim. Kielokujalla. Myös paljon kunnostettuja tai uudehkoja kerrostaloja.
Toi Voimatie oli vaan yx karsee muiden helmien joukossa. Kantsii viel Vuokratalotkin pitää mielessä :) Itse asunut kahdessa erissä ja ollut tosi kivoja paikkoja ja asunnot yes kunnossa.
Täältä on hyvä kysellä vinkkejä ja mielipiteitä. - syy
menettää toivoa :) kirjoitti:
Hei!
Kyllä Naantalin vuokrataloilla on paljon tosi kivojakin kohteita. mm. tosi siistejä rivitaloja soinisissa ja esim. Kielokujalla. Myös paljon kunnostettuja tai uudehkoja kerrostaloja.
Toi Voimatie oli vaan yx karsee muiden helmien joukossa. Kantsii viel Vuokratalotkin pitää mielessä :) Itse asunut kahdessa erissä ja ollut tosi kivoja paikkoja ja asunnot yes kunnossa.
Täältä on hyvä kysellä vinkkejä ja mielipiteitä.Uskon että Vuokrataloja ei kiinnosta alkaa korjaamaan Voimatien taloja koska alue on kaavassa teollisuusaluetta, eikä koskaan tiedä milloin ne päätetäänkin jyrätä maan tasalle teollisuuden tieltä.
- voimatie =avohoitola
Alueella asuu todella pahoja häiriköitä, joita asukastoimikunta ei saa pois. Ilmeisesti sossu pitää häiriköt kämpässään vaikka mitä törkeyksiä tekevät. Rikossyytteetkin kasautuvat eikä vaikutusta! Hoitoon kuuluvia pidetään täällä avohoidossa ja häiriköimässä muita.
- Järvelä
Voimatiellä en pitäisi niinkään ongelmana ajoittaisia hajuja jalostamolta tai sokeritehtaalta, vaan viereistä Naantalin kivihiilivoimalaitosta josta lähtee melkoinen ääni koko ajan. Ja kun noi talotkin ovat aika vanhoja niin en usko että äänieristyksiin kovinkaan paljon välttämättä panostettu. Muuten kyllä hienoa seutua, järvi ja metsää.
- Vastaustakaipaava
Onko jollain tietoa siitä Flox distribution yrityksestä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan844403Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan313232- 1712621
- 142066
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281502Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631386Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131160- 741019
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38970Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13882