märkärupi

kutina

Onko kellään kokemuksia märkäruvesta.Tyttäreni oireet alkoivat noin kolme viikkoa sitten,kolmella hyttysen piston näköisellä paukamalla peffassa.Seuraavana päivänä koko peffa ja sisäreidet olivat täynnä märkiviä rakkulamaisia näppylöitä ja nyt myöhemmin on tullut muutama nilkkoihin ja selkään sekä alavatsaan.Olemme käyneet viidellä eri lääkärillä,viimeisin oli ihotautilääkäri.Diagnoosit ovat vaihdelleet, puolet ovat sitä mieltä että ehdottomasti märkärupi,puolet ovat sitä mieltä ettei missään tapauksessa märkärupi.Lintukirppuja ja luteita on myös ehdotettu (kertokaa joku kokemuksia.Tulen hulluksi kun syynäilen täällä petivaatteita ja sängynpohjia josko jotain liikkuvaa löytyisi..ei ole löytynyt,mutta ajatuskin luteista kodissani....saatikka iholla...).Tyttärelläni on menossa nyt toinen antibioottikuuri ja rasvaus Fucidin-hydrocortison voiteella.Iho ei ole enää märkivä,mutta mitään varsinaista rupeakaan ei ole tullut(luulin että märkäruvessa rupi tulee?).Ihossa on suuria punaisia länttejä.Kutina on kova.Minulle ja pojalleni ei ole oireita kait tullut,taitaa olla vain psyykkistä kutinaa minulla...Auttakaa,kun lääkäreihin on mennyt usko!Olemme olleet lähes erityksissä kolme viikkoa,en halua ottaa riskiä että levitämme tätä tautia...kiitos!

4

1491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on otettu,

siis ihosta

• ????????????????

niillä joilla oli niitä myrkkytuoleja ,oli samanlaista ongelmaa ,mutta märkärupi esiintyy
      eniten taivealueilla.onko mitään uutta kalustetta ,vaatetta yms ostettu silloin kun ongelma ilmeni?

• ihotautinen

Mulla on käsissä vesirakkuloita joista tulee kirkasta nestettä puristaessa niitä. Lääkärillä olen käyny monta monta kertaa ja pari kertaa on märkäruveksi luokiteltu mutta en ite usko siihen. Märkärupi tietääkseni tarttuu eikä minun ihottuma oo tarttunu.. Ite epäilen allergiaa.

Allergialta kuullostaa myös tuo tyttäresi iho ongelma. Onko tullut jotain uutta pesuainetta ruoka-ainetta tai jotain muuta.. Jos antibioottikuuri ei auta nii kannattaa vaatia allergia testit. En kyllä mikään asiantuntija oo mutta toivottavsti jotain apua.

Ookko muuten kattonu netistä kuvia?? Googlaa jollain ihottumat tai jotain semmosta ja kato löytyiskö jotain vähänkään samankaltasia kuvia..

• ...

Myös ihokeliakia saattaa aiheuttaa tuollaisia oireita...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4636
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3095
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      205
      2597
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2328
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1529
    Aihe