1. Voiko tamponia pitää yöllä, ja paljon voi enimmillään nukkua sit vaihtamatta sitä?
2. Pidätkö itse tamponia nukkuessasi, ja kuinka pitkään nukut?
3. Voiko tamponia käyttää ainoana kuukautissuojana, vai pitääkö sidettäkin käyttää joskus?
Tamponi yöksi + muu kyssä...
7
4642
Vastaukset
- vastata...
Miks monen pitäis vastata, kun kysymykset on suurimmaks osaks sellasa, johon ei tule mielipidettä vaan fakta.
1.. Voiko tamponia pitää yöllä, ja paljon voi enimmillään nukkua sit vaihtamatta sitä?
-Kyllä voi pitää, tampooni pitää vaihtaa vähintään 8 tunnin välein eli jos nukkuu pidempään, on noustava välillä vaihtamaan. TSS:n riski kasvaa, jos tampooni on liian pitkään sisällä.
2. Pidätkö itse tamponia nukkuessasi, ja kuinka pitkään nukut?
-Toisinaan, riippuu yöstä kauanko nukun, 6-12 tuntia.
3. Voiko tamponia käyttää ainoana kuukautissuojana, vai pitääkö sidettäkin käyttää joskus?
-Periaattessa voi, mutta useimmilla vuoto on välistä niin niukkaa, ettei tampoonin käyttö ole mielekästä. Limakalvojen hyvinvoinnin kannalta on ehkä välillä hyvä käyttää myös sidettä.
Itse vedän runsaimmat päivät ja yöt pelkällä tampoonilla ja sitten vähemmän runsaan vuodon aikana saatan käyttää päivällä tampoonia ja yöllä sitten sidettä. - mitään vaikeita kysymyksiä
eivätkä äänestettävissä olevia.
Tamponi kuivattaa limakalvoja ja lisäksi kuivana se voi toimia elatusalustana vaarallisille bakteereille, eli kunhan käyttää mahdollisimman oikeaa imukykyä vuotoon nähden ja pitää pari sidetaukoa esim. niukemman vuodon aikana, että limakalvot saavat kostua, tamponi toimii oikein hyvin.
Eli 1) kyllä, mieluiten ei yli 8h, mutta märän tamponin kanssa riskejä ei juuri ole
2) en pidä
3) ei mielellään, kts. yllä
Sisäisistä kuukautissuojista jos ajattelee sellaista, jossa ei tarvitse välittää vuodon määrästä eikä vaihtovälistä (muutoin kuin ylivuodon kannalta), ja jossa ei tarvitse pitää sidetaukoja, tällä hetkellä suosituin vaihtoehto on kuukuppi. Se on kalliimpi kertaostona, käytön opettelu voi olla vähän haastavampaa ja sen joutuu itse pesemään ja desinfioimaan. Itse käytän mieluummin sitä, koska vihaan siteitä koko sydämestäni.- kummallista...
Kumma juttu. Taaskaan ei kyselty mitään kuukupista, ei pyydetty vaihtoehtoja tampoonille, ei mitään mikä viittaisi siihen, että kukaan haluaisi nyt tietoa tuosta, ah, niin maailman parhaasta keksinnöstä. Ja silti piti taas päästä mainostamaan. Kaltaisesi ihmiset saavat minut vihaamaan kaikkia kupin käyttäjiä, erityisesti mainostajia, enkä tasan suosittele sitä kenellekään ikinä.
- jospa vika kuitenkin
kummallista... kirjoitti:
Kumma juttu. Taaskaan ei kyselty mitään kuukupista, ei pyydetty vaihtoehtoja tampoonille, ei mitään mikä viittaisi siihen, että kukaan haluaisi nyt tietoa tuosta, ah, niin maailman parhaasta keksinnöstä. Ja silti piti taas päästä mainostamaan. Kaltaisesi ihmiset saavat minut vihaamaan kaikkia kupin käyttäjiä, erityisesti mainostajia, enkä tasan suosittele sitä kenellekään ikinä.
on omassa päässäsi, jos nettikeskustelu saa sinut VIHAAMAAN ihmisiä. Pekka-Eric Auvinen ihan tulee mieleen eli hae apua ajoissa!
Kuukuppi, side, tamponi, ihan mikä vaan, kunhan ihmisellä itsellään on hyvä olo. Firmat käyttävät miljoonia mainostaakseen sidettä ja tamponia, ja moni ei edes tiedä faktaa kupista. Siksi siitä on hyvä mainita ihmiselle, joka hakee suojaltaan jotain tiettyä ominaisuutta - kupin ominaisuudet eroavat muista.
Mainitsen samalla tavalla asiasta autopalstalla, jos joku ei ole kaikkia malleja koeajanut ja tiedän, että jossain merkissä on tietynlaiset ominaisuudet. Siinä ei ole mitään kummallista kenenkään miehen mielestä, typerät naikkoset vaan ottavat hermoonsa kaiken, mikä ei omaan elämäntapaan sovi.
Ja kyllä, aion jatkossakin puhua näillä palstoilla asioista ja todellakin suosittelen sinulle sitä hoitoa tai elämää, jotta voisit henkisesti niin hyvin, ettei sinun tarvitsisi ahdistua noin kovin! Tsemppiä elämääsi. - öokäpå
jospa vika kuitenkin kirjoitti:
on omassa päässäsi, jos nettikeskustelu saa sinut VIHAAMAAN ihmisiä. Pekka-Eric Auvinen ihan tulee mieleen eli hae apua ajoissa!
Kuukuppi, side, tamponi, ihan mikä vaan, kunhan ihmisellä itsellään on hyvä olo. Firmat käyttävät miljoonia mainostaakseen sidettä ja tamponia, ja moni ei edes tiedä faktaa kupista. Siksi siitä on hyvä mainita ihmiselle, joka hakee suojaltaan jotain tiettyä ominaisuutta - kupin ominaisuudet eroavat muista.
Mainitsen samalla tavalla asiasta autopalstalla, jos joku ei ole kaikkia malleja koeajanut ja tiedän, että jossain merkissä on tietynlaiset ominaisuudet. Siinä ei ole mitään kummallista kenenkään miehen mielestä, typerät naikkoset vaan ottavat hermoonsa kaiken, mikä ei omaan elämäntapaan sovi.
Ja kyllä, aion jatkossakin puhua näillä palstoilla asioista ja todellakin suosittelen sinulle sitä hoitoa tai elämää, jotta voisit henkisesti niin hyvin, ettei sinun tarvitsisi ahdistua noin kovin! Tsemppiä elämääsi.Tuollainen psykologisointi osoittaa, vaan ettei sinulla paljon järki päätä pakota. Yrität latistaa muut väittämällä heitä psyykkisesti vajaiksi, mutta samalla paljastat sen, ettet tosiasiassa itse välitä paskaakaan muista ihmisistä. Aika säälittävä tapa keskustella. Jos tietäisit mitään psyykkisistä sairauksista, et käyttäisi niitä noin halpaimaisesti toisten mollaamiseen. Mutta toisaalta, mitäpä muuta voi olettaa noin itsekkäältä ihmiseltä.
- tähän keskusteluun
öokäpå kirjoitti:
Tuollainen psykologisointi osoittaa, vaan ettei sinulla paljon järki päätä pakota. Yrität latistaa muut väittämällä heitä psyykkisesti vajaiksi, mutta samalla paljastat sen, ettet tosiasiassa itse välitä paskaakaan muista ihmisistä. Aika säälittävä tapa keskustella. Jos tietäisit mitään psyykkisistä sairauksista, et käyttäisi niitä noin halpaimaisesti toisten mollaamiseen. Mutta toisaalta, mitäpä muuta voi olettaa noin itsekkäältä ihmiseltä.
oli..?
- +muu kyssäri..
Itse olen käyttänyt pääasiallisesti siteitä, kun niitä saa tänäpäivänä lähes huomaamattomia ja silti imukykyisiä. Välillä kyllä käytän tampooneja esim. ilman muuta uinnin aikana. Silloin, kun tarviin varman suojan käytän sekä sidettä, että tampoonia yhdessä. Side vaatii alapään puhdistusta joka käytön jälkeen esim. natusanpyyhkeet ovat tosi hyviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931692
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2141359- 831298
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799