Mitekähän dieselissä tarkenee pakkasella? Onko siinä Hondan tyyppinen kierrätysjärjestelmä jossa lämpöä riittää pienestä kulutuksesta riippumatta.
Subaru diesel
24
2941
Vastaukset
- forre
onhan siinä sama systeemi, mutta itse moottori lämpenee todella hitaasti. Ehdotan webastoa.
- Outback D
eli ilmastoinnin käänteinen järjestelmä ja lisäksi ilmakanavissa lämpövastukset.
Autoni myyjä kertoi nähneensä (tai kuulleensa) Ruotsissa tehdystä kokeesta, jossa dieselauto kehitti noin minuutin hitaammin saman lämmön hyttiin kuin bensiini moottorilla varustettu Subbe.
Avoimeksi jäi testin olosuhteet.
Toistaiseksi on ollut pahimmillaan vain noin nolla kelejä, mutta mielestäni auttaa nopeuttamaan lämmön nousua sisätiloissa, kun heti kääntää lämmön säädöt täysille. Järjestelmä tuntuu aloittavan puhalluksen aikaisemmin.
Automatiikka tietysti aloittaa puhalluksen jaloille (lämpö nousee ylöspäin), joten manuaalisesti voi pakottaa lämpöpuhalluksen ylemmältä tasolta, tavallaan lämmitetään pienempi kuutiotila ensin. - Legacy TD 2.0 Sedan
Täällä idässä on ollut pikku pakkasia -4 astetta ja toistaiseksi lämpeneminen on ollut aivan normaalia. Subarussa on samantapainen systeemi kuin Hondassakin, HotGas ? Joku oikaiskoon, jos on enemmän tietoa aiheesta. Auton ollessa kylmä kannattaa käyttää huurteenpoistoa (tälle oma nappi). Muutenkin jos on kosteaa ja hikistä väkeä auton täydeltä, niin kannattaa käyttää ilmastointia "manuaalisesti". Yleensä automaatti-ilmastointi on ihan toimiva. AC:n tulee olla aina päällä ! Tulisi kunnon pakkaset, niin näkee kannattaako hankkia Webastoa tahi ei.
- Out-Päk
Kuski tarkenee kyllä, mutta moottorilla näyttää olevan kylmä. Näin siis minimissään -10C lämpötiloissa. Eli sisätilat lämpenee ja ikkunat pysyy auki, mutta esim taajama pyörittelyssä ei moottorinlämpö nouse yli 1/4 asteikolla.
Ehdottomasti tarvii kaveriksi Webaston jos kylmissä oloissa ajaa. Hieman kauhunsekaisin tuntein odotan mitä -25C taikka kylmempi saa aikaiseksi! - Legasy
Joo dieselin lämmitysys laitteessa on sähkövastus
joka antaa hyttiin heti lämpöä, moottorin lohkossa
ei ole sähkövastuksia lämmitys laite eli ilmastointi muuttaa lämmön toistapäin eli niinkun
ilmalämpöpummpu toimii tällainen systeemi on Subarussa- Legasy
Moi kaikille korjaan aikaisempaa lausuntoani
Foresterissa diesel ei olekkaan Hot Gas systeemiä,
eli niinkun lämpöpumppuun verrattavaa laitetta
vaan lämmityslaitteen ilmakanavissa on kaksi lämmitys vastusta, jotka alkaa heti työntää lämmintä ilmaa, pitää suunnata joko jalkoihin tai molempiin ylös ja alas yhtäaikaa, näin pitäis toimia aika näyttää.Jos ostaa lisälämmittimen pitää ostaa polttoaineen lämmitin
muuten Vepastot pidemmänpäälle ei tomi lisätietoa
WWW:arcticheat.fi - forre
Legasy kirjoitti:
Moi kaikille korjaan aikaisempaa lausuntoani
Foresterissa diesel ei olekkaan Hot Gas systeemiä,
eli niinkun lämpöpumppuun verrattavaa laitetta
vaan lämmityslaitteen ilmakanavissa on kaksi lämmitys vastusta, jotka alkaa heti työntää lämmintä ilmaa, pitää suunnata joko jalkoihin tai molempiin ylös ja alas yhtäaikaa, näin pitäis toimia aika näyttää.Jos ostaa lisälämmittimen pitää ostaa polttoaineen lämmitin
muuten Vepastot pidemmänpäälle ei tomi lisätietoa
WWW:arcticheat.fielikkä tuo "lämpöpumppu" on vain diisseli legacyssä ja o.b:ssä? Ilmeisesti. Taidankin pysytellä bensa-autossa.
- voithan
forre kirjoitti:
elikkä tuo "lämpöpumppu" on vain diisseli legacyssä ja o.b:ssä? Ilmeisesti. Taidankin pysytellä bensa-autossa.
vaihtaa diesel-legasyyn tai OB:hen. :)
- Legasy
voithan kirjoitti:
vaihtaa diesel-legasyyn tai OB:hen. :)
Pohjoisesta kuultua foresterin lämmitys on toiminut ainakin 15asteen pakkasilla kiitettävästi, lämmityslaitteen ilmakanavissa on
lämpövastukset ja lämpöä tulee nopeasti aika, näyttää miten on - olla yksilö vika
Legasy kirjoitti:
Pohjoisesta kuultua foresterin lämmitys on toiminut ainakin 15asteen pakkasilla kiitettävästi, lämmityslaitteen ilmakanavissa on
lämpövastukset ja lämpöä tulee nopeasti aika, näyttää miten onoma legacy sedan diesel ei lämpeä ollenkaan ( -O C),joten oli pakko asentaa eberi. Nyt voi sanoa että autossa on lämmityslaite.
- lämmitin
Legasy kirjoitti:
Moi kaikille korjaan aikaisempaa lausuntoani
Foresterissa diesel ei olekkaan Hot Gas systeemiä,
eli niinkun lämpöpumppuun verrattavaa laitetta
vaan lämmityslaitteen ilmakanavissa on kaksi lämmitys vastusta, jotka alkaa heti työntää lämmintä ilmaa, pitää suunnata joko jalkoihin tai molempiin ylös ja alas yhtäaikaa, näin pitäis toimia aika näyttää.Jos ostaa lisälämmittimen pitää ostaa polttoaineen lämmitin
muuten Vepastot pidemmänpäälle ei tomi lisätietoa
WWW:arcticheat.fisähkölämmittimien teho on 120W 2kpl on aivan naurettava sama kuin olisi 2kpl tuikkukynttilöitä
- Puhu potaskaa..
lämmitin kirjoitti:
sähkölämmittimien teho on 120W 2kpl on aivan naurettava sama kuin olisi 2kpl tuikkukynttilöitä
Se vastaa noin 5 - 6 tuikkukynttilää yhteesä. Yksi tuikku on noin 40w-50w lämpöteholtaan.
- miten oli
Puhu potaskaa.. kirjoitti:
Se vastaa noin 5 - 6 tuikkukynttilää yhteesä. Yksi tuikku on noin 40w-50w lämpöteholtaan.
teho on kuitenkin olematon
- Legasy
lämmitin kirjoitti:
sähkölämmittimien teho on 120W 2kpl on aivan naurettava sama kuin olisi 2kpl tuikkukynttilöitä
Forester diesel 1200w ja kaksikappaletta 208w eli
1616w on yhteistehoa mistä tämmäset 120w tieto on tullut - kehui
Legasy kirjoitti:
Forester diesel 1200w ja kaksikappaletta 208w eli
1616w on yhteistehoa mistä tämmäset 120w tieto on tullutettä legacy sedan dieselissä on 2 kpl 120w sähkölämmittimet ilmakanavassa.
- olla tehokas
Legasy kirjoitti:
Forester diesel 1200w ja kaksikappaletta 208w eli
1616w on yhteistehoa mistä tämmäset 120w tieto on tullutakku ja laturi jos autossa on 1200W sähkölämmitin.
- Legasy
olla tehokas kirjoitti:
akku ja laturi jos autossa on 1200W sähkölämmitin.
Huom Huom luuletko että asia on näin yksinkertainen ei niitä lämmitetä akun ja laturin
avulla inventeeri muuttaa käydessään 230v jännitteksi - Legasy
miten oli kirjoitti:
teho on kuitenkin olematon
Toimii muuten hienosti ja lämpöä tulee etelässä on ollut 16-17 asteen pakkasia jollet muualla saa
kokeiltua laitetta tule meille kokeileen.Niiden vastusten lisäksi omasta lämppäristä tulee lisää
lämpöä ja nopesti.Tämähän on nopeasti tutkittu
ei tarvitse epäillä kun kokeilee sillä asia selvii - okei hyvä
Legasy kirjoitti:
Huom Huom luuletko että asia on näin yksinkertainen ei niitä lämmitetä akun ja laturin
avulla inventeeri muuttaa käydessään 230v jännitteksikun kerroit. Itse kun sain legacyn niin omistajan käsikirjassa ei ole puhettakaan diesel mallista, vain pari erillistä liitettä missä puhutaan vain ilmanvaihtolaitteen käytöstä kuten bensamalllista sivuamattakaan hot-gasista tai sähkövastuksista saati niitteen käytöstä.Joko mahtais saada manuaalin jossa mainittaisiin diesel-malli?
- uudestaan teoriasi
Legasy kirjoitti:
Huom Huom luuletko että asia on näin yksinkertainen ei niitä lämmitetä akun ja laturin
avulla inventeeri muuttaa käydessään 230v jännitteksimistä saat virrat inverteriin.. akusta tietenkin. Vai onkoo sulla pitkä jatkojohto suoraan inverteriin, hah
- Legasy
uudestaan teoriasi kirjoitti:
mistä saat virrat inverteriin.. akusta tietenkin. Vai onkoo sulla pitkä jatkojohto suoraan inverteriin, hah
Et sit varmaan miettinyt itse Subaru diesel
1.4 kilovatin laturi - he he
uudestaan teoriasi kirjoitti:
mistä saat virrat inverteriin.. akusta tietenkin. Vai onkoo sulla pitkä jatkojohto suoraan inverteriin, hah
Et sit tajuu Subarussa on 1.4 kilovatin tehoinen
laturi kyllä siinä virtaa on ha ha haa - Ha Ha
uudestaan teoriasi kirjoitti:
mistä saat virrat inverteriin.. akusta tietenkin. Vai onkoo sulla pitkä jatkojohto suoraan inverteriin, hah
Et sit tajuu Subarussa on 1.4 kilovatin tehoinen
laturi - kW teho
Legasy kirjoitti:
Et sit varmaan miettinyt itse Subaru diesel
1.4 kilovatin laturiPika laskutoimitus. Laturi 1,4kw.
Kulutus 1200W 208W*2=1616W kumpi on enemmän?
No ei pal kiinnosta vaikk sul olisi 6kW kiuas takapenkillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645170Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662357- 2622342
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362339Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191594Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191448Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491028- 89996
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12929- 66927