1. Miksi Stewe Howe soitti Innuendo-biisissä sen flamencokitarasoolon? Luin jostain youtubesta kommentin että se olisi ollut liian vaikea Brianille, mutta ei kai se nyt mitenkään voi pitää paikkaansa? Soittihan Brian sen sähkökitarallakin, ja on soittanut vaikeampiakin sooloja. Vai onko se flamencokitara sitten niin erilainen soittaa? Pakko kysyä kun en kitaransoitosta mitään ymmärrä.
Onko soolo kuitenkin Queenin poikien säveltämä?
2. Miten koette muiden ihmisten arvostavan Queenia, siis sellaisten jotka eivät faneja ole? Meinaan olen kuullut joidenkin asioista tietämättömien kutsuvan Queenia oopperabändiksi.
3. Luuletteko että Mercuryn biseksuaalisuus/homous on jäytänyt bändin suosiota?
4. Miksi Greatest Hits II:n cd-vihkosessa sanotaan A Kind of Magic kappaleen olleen listaykkösenä 35 maassa, kun taas wikipedian perusteella näin ei ole?? Tai siis ainakaan wikipediassa ei asiaa mainita, ja ne listasijoitukset mitä siellä näytetään, eivät ole nr ykkösiä.
Hajanaisia kysymyksiä:
2
271
Vastaukset
- jonka mielestä
Jazz-levyllä oleva "Jealousy" kappaleessa on jotain johnlennonmaista?
- Bad Co,
"1. Miksi Stewe Howe soitti Innuendo-biisissä sen flamencokitarasoolon? Luin jostain youtubesta kommentin että se olisi ollut liian vaikea Brianille, mutta ei kai se nyt mitenkään voi pitää paikkaansa? Soittihan Brian sen sähkökitarallakin, ja on soittanut vaikeampiakin sooloja. Vai onko se flamencokitara sitten niin erilainen soittaa? Pakko kysyä kun en kitaransoitosta mitään ymmärrä."
---
Steve sattui levytyssessioiden aikaan pyörimään Montreuxissa ja piipahti studiolla samaan aikaan, kun Innuendo keskiosion kitarasoolon kimpussa työskenneltiin. Steve on tiettävästi aika haka flamencokitaristina, joten Brian pyysi hänet soittamaan sen, koska ei omien sanojen mukaan pystynyt siihen. Lienee hiukan liiotellusti sanottu Brianilta, mutta tämän virallisempaa kantaa en osaa asian suhteen ottaa, kun en ole kuullut Brianin soittavan kyseistä soitinta. Howen soolo on kieltämättä erittäin hieno, mutta itse olen aina ollut sitä mieltä, että sen jälkeinen Red Special -soolo on suorastaan tajunnanräjäyttävä. Makuasia toki sekin.
---
"Onko soolo kuitenkin Queenin poikien säveltämä?"
Keskiosion kitarasovitukset ovat pääasiassa Brianin puolesta, Freddie pienellä avustuksella. Näin Brian on myöhemmin todennut.
"2. Miten koette muiden ihmisten arvostavan Queenia, siis sellaisten jotka eivät faneja ole? Meinaan olen kuullut joidenkin asioista tietämättömien kutsuvan Queenia oopperabändiksi."
---
Riippuu toki ihmisistä, jolta asiaa tiedustelee. Itselläni on kaveripiirissä henkilöitä, jotka arvostavat Q:in erittäin korkealle musiikin historiassa, vaikkeivat itse bänden faneiksi lukeudukaan. Oopperabändiksi ei kyllä kenenkään koskaan kutsuvan Q:ia.
"3. Luuletteko että Mercuryn biseksuaalisuus/homous on jäytänyt bändin suosiota?"
---
Ei kai enää tänäpäivänä? Homofobien keskuudessa toki, mutta se on loppupelissa aika pieni ryhmä meistä.
"4. Miksi Greatest Hits II:n cd-vihkosessa sanotaan A Kind of Magic kappaleen olleen listaykkösenä 35 maassa, kun taas wikipedian perusteella näin ei ole?? Tai siis ainakaan wikipediassa ei asiaa mainita, ja ne listasijoitukset mitä siellä näytetään, eivät ole nr ykkösiä."
Wikipedia ei nyt tiedättävästi mikään maailman luotettavin tietolähde ole, kun periaatteessa jokainen saa kirjoittaa sinne "omia tietämyksiä".
Vihkonen lienee luotettavampi tässä asiassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569