Auto on mielenkiintoinen!

puheenaihe

Meillä täällä maailmassa ja kotisuomessakin on tuhansittain erilaisia, toinen toistaan mielenkiintoisempia tai tärkeämpiä puheenaiheita ja yksi, lähes ylitse muiden on AUTO!

Siksipä minäkin ajattelin kirjoittaa nyt autosta. On ollut hassua huomata, että mekaaninen, ihmisten ja tavaran paikasta toiseen kuljettamiseen tarkoitettu koje on ollut läpi vuosikymmenten niin eriäviä ajatuksia ja mielipiteitä herättävä puheenaihe.

Äkkiä voisi luulla että auto on vain kestokulutushyödyke, jolla päästään paikasta toiseen mutta vielä mitä, monelle se on itsetunnon jatke, yhteiskunnallisen aseman korostaja, statusesine ja valitettavasti vuosittain lähes 400 maamme kansalaiselle kuoleman välikappale.

Vaikkei autoihmisiä olisikaan, käy näilläkin palstoilla varsin selväksi, mikä on huono ja mikä hyvä automerkki, mitä arvostetaan ja mitä taas halveerataan, mikä kannattaa ostaa ja mikä taas jättää hankkimatta, mikä merkki taasen herättää intohimoja, mikä inhoa, mikä on tavoiteltu jne....

Ja mikä ettei näin kirjoiteltaisi. Autohan on näennäisestä hengettömyydestään ja mekaanisuudestaan huolimatta monelle elävempi asia, kuin toinen ihminen! Toinen täyttää sillä liikkumistarpeensa, toinen taas henkisen tyhjiönsä, joku vapaudenkaipuunsa.

Ja kun nykypäivänä ei ole ritareita, hevosia ja turnajaisia, millä osoittaa rohkeutensa, otetaan hevosen tilalle tehokas auto, turnajaisia vastaamaan pieni kilpa-ajo valtatiellä ja vastustajan peitsen sijasta seivästytään sillankaiteeseen.

Tällöin puhutaan "liikenteen vaatimista kuolonuhreista". Outoa, luulisi uhrikulttuurin jääneen maassamme jonnekkin tuonne kivikaudelle, mutta ei! Liikenteessä uhrataan vuosittain edelleen sadoittain terveitä, työikäisiä ihmisiä ilman mitään järjellistä syytä??

Tämä kaikki siitäkin huolimatta, että käytettävissämme ovat kaikkien aikojen turvallisimmat ajoneuvot ajonvakautus -järjestelmineen, ABS-jarruineen, polttoaineen suihkutuksineen, turboahtimineen, turvavöitten esikiristimineen, kaasuiskunvaimentimineen, kitkarenkaineen, alumiinivanteineen, peruutustutkineen, ajotietokoneineen, ksenonvaloineen, ilmastointeineen, raitis-ilmasuodattimineen, sadetunnistimineen, vakionopeus-säätimineen, sivutörmäys-suojineen, nahkasisustuksineen, turvatyynyineen ja satelliittinavigaattoreineen.

Kun kaiken tämän jälkeen kuoritaan auton ja autoilun päältä kaikki se glamour-, varustelu-, urheilu- ja mainostoiminta, jää loppujen lopuksi jäljelle merkistä ja mallista riippumatta vain se arkinen kulkuväline, joka on joko uusi tai käytetty, halpa tai kallis, iso tai pieni, hidas tai nopea ja hyvä tai huono.

Totuus on vain se, että 99% niistä palvelee aikansa, niitä kaikkia korjataan ja ne menevät lopulta paaliin, olivatpa ne olleet uutena kuinka kalliita, kiiltäviä ja arvostettuja hyvänsä..........

Auto ON mielenkiintoinen puheenaihe!

54

23177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samanlainen...

      kiertokulku kuin ihmisillä. Turhaan me nostamme toinen toisiamme toisemme yläpuolellemme samalla lailla me joudumme lopulta kietokulkuun kuin muutkin yleismaalliset hyödykkeet.
      Antakaamme me ihmisten jutella vaikka autoista jos ne siintä nauttivat. Pitäähän se olla jotain elämänsuolaa tässä elämässä, se on sitä elämän rikkautta.

    • Kadehdituin

      Ja paras.

      • todellakin

        säälityin ja huonoin. Köyhien ja typerien ihmisten valinta.


      • myydyin merkki
        todellakin kirjoitti:

        säälityin ja huonoin. Köyhien ja typerien ihmisten valinta.

        Miksi sitten Toyota on Suomen myydyin automerkki ja ollut myydyimpien kärkikolmikossa jo monta vuosikymmentä jos se kerta on tyhmien ja köyhien auto?

        Voisi sanoa ennemminkin, että idiootti ostaa saksalaisen koska halvemmalla saisi Japanilaisen, kestävämmän ja ennen kaikkea halvemman auton. Kenties hän ei keksi rahalleen parempaa käyttöä?


      • riska_74

        minulla oli aikanaan pari tojoa. taisi olla ke-20 ja ke-30. sitten oli "miesten" tojokin : muistaakseni mx-12.

        muijani sviftiä en missään tilanteessa vaihtaisi edes niihin kaikkiin, vaikka ne olivat aivan kelpo pelejä eikä mitään sikaruosteisia romuja, kuten suuri osa käytetyistä tojoista valitettavasti on. nykyinen svifti vastaa iältään niitä taannoisia tojoja.

        en kyllä kehtaa tojomiehiä pajoo kadehtia.


      • tuunari
        myydyin merkki kirjoitti:

        Miksi sitten Toyota on Suomen myydyin automerkki ja ollut myydyimpien kärkikolmikossa jo monta vuosikymmentä jos se kerta on tyhmien ja köyhien auto?

        Voisi sanoa ennemminkin, että idiootti ostaa saksalaisen koska halvemmalla saisi Japanilaisen, kestävämmän ja ennen kaikkea halvemman auton. Kenties hän ei keksi rahalleen parempaa käyttöä?

        japanilaisen auton.. ja ennen kaikkea halvemman.. tojojojoingg!!


      • ku jaksaa huolta pitää
        riska_74 kirjoitti:

        minulla oli aikanaan pari tojoa. taisi olla ke-20 ja ke-30. sitten oli "miesten" tojokin : muistaakseni mx-12.

        muijani sviftiä en missään tilanteessa vaihtaisi edes niihin kaikkiin, vaikka ne olivat aivan kelpo pelejä eikä mitään sikaruosteisia romuja, kuten suuri osa käytetyistä tojoista valitettavasti on. nykyinen svifti vastaa iältään niitä taannoisia tojoja.

        en kyllä kehtaa tojomiehiä pajoo kadehtia.

        Vanhaa kalustoa siis ollu alla :)

        Autohan kestää yleensä tasan siinä kunnossa missä sitä kehtaa pitää...säännöllinen pesu, alustamassat ja muut suojaukset niin ei ruostu kyllä vanhakaan auto (-84 ruosteettoman toyotan omistava, huollot ja suojaukset ajallaan tehtyinä) :D


      • korollamies
        tuunari kirjoitti:

        japanilaisen auton.. ja ennen kaikkea halvemman.. tojojojoingg!!

        "Miksi sitten Toyota on Suomen myydyin automerkki ja ollut myydyimpien kärkikolmikossa jo monta vuosikymmentä jos se kerta on tyhmien ja köyhien auto? "

        juuri siksi, ehkä :D


      • Riisikupiton

        Jos et parempaa löydä...


      • TYHJMÄ
        myydyin merkki kirjoitti:

        Miksi sitten Toyota on Suomen myydyin automerkki ja ollut myydyimpien kärkikolmikossa jo monta vuosikymmentä jos se kerta on tyhmien ja köyhien auto?

        Voisi sanoa ennemminkin, että idiootti ostaa saksalaisen koska halvemmalla saisi Japanilaisen, kestävämmän ja ennen kaikkea halvemman auton. Kenties hän ei keksi rahalleen parempaa käyttöä?

        SUOMI ON TYHMIÄ TÄYNNÄ ETKÖ OLE HUOMANNUT


      • snagge
        myydyin merkki kirjoitti:

        Miksi sitten Toyota on Suomen myydyin automerkki ja ollut myydyimpien kärkikolmikossa jo monta vuosikymmentä jos se kerta on tyhmien ja köyhien auto?

        Voisi sanoa ennemminkin, että idiootti ostaa saksalaisen koska halvemmalla saisi Japanilaisen, kestävämmän ja ennen kaikkea halvemman auton. Kenties hän ei keksi rahalleen parempaa käyttöä?

        Ohan se saksalainen huomatavasti laadukaampi ku japski.


      • ei ikinä enää
        myydyin merkki kirjoitti:

        Miksi sitten Toyota on Suomen myydyin automerkki ja ollut myydyimpien kärkikolmikossa jo monta vuosikymmentä jos se kerta on tyhmien ja köyhien auto?

        Voisi sanoa ennemminkin, että idiootti ostaa saksalaisen koska halvemmalla saisi Japanilaisen, kestävämmän ja ennen kaikkea halvemman auton. Kenties hän ei keksi rahalleen parempaa käyttöä?

        kaikkea se köyhyys teettää, kun joutuvat toylootiin tyytymään.


      • asiasta tietoinen
        myydyin merkki kirjoitti:

        Miksi sitten Toyota on Suomen myydyin automerkki ja ollut myydyimpien kärkikolmikossa jo monta vuosikymmentä jos se kerta on tyhmien ja köyhien auto?

        Voisi sanoa ennemminkin, että idiootti ostaa saksalaisen koska halvemmalla saisi Japanilaisen, kestävämmän ja ennen kaikkea halvemman auton. Kenties hän ei keksi rahalleen parempaa käyttöä?

        määrät on suomessa ja japanissa suhteessa itsemurhien määrään. Mitä enemmän toyotia ostetaan, sitä todennäköisempi on itsemurha, kun ei suostuta myöntämään virhehankintaa. Näin oli äskettäin TV:ssä. Japanilaisten ja suomalaisten yhtäläisyyksistä. Tämä on tutkittu asia.


      • veron ilot
        myydyin merkki kirjoitti:

        Miksi sitten Toyota on Suomen myydyin automerkki ja ollut myydyimpien kärkikolmikossa jo monta vuosikymmentä jos se kerta on tyhmien ja köyhien auto?

        Voisi sanoa ennemminkin, että idiootti ostaa saksalaisen koska halvemmalla saisi Japanilaisen, kestävämmän ja ennen kaikkea halvemman auton. Kenties hän ei keksi rahalleen parempaa käyttöä?

        jos suomalaisilla olisi parempi elintaso, niin tuskin täälläkää ajeltasi tojotan rimpuloilla.
        Se on tuo verotus joka ohjaa duunarin hankintoja surkeisiin halpisautohin, valitettavasti.


      • jokkis66
        myydyin merkki kirjoitti:

        Miksi sitten Toyota on Suomen myydyin automerkki ja ollut myydyimpien kärkikolmikossa jo monta vuosikymmentä jos se kerta on tyhmien ja köyhien auto?

        Voisi sanoa ennemminkin, että idiootti ostaa saksalaisen koska halvemmalla saisi Japanilaisen, kestävämmän ja ennen kaikkea halvemman auton. Kenties hän ei keksi rahalleen parempaa käyttöä?

        ei lada ole eniten myyty, nykyään kai toyota


      • itsestään selvää
        myydyin merkki kirjoitti:

        Miksi sitten Toyota on Suomen myydyin automerkki ja ollut myydyimpien kärkikolmikossa jo monta vuosikymmentä jos se kerta on tyhmien ja köyhien auto?

        Voisi sanoa ennemminkin, että idiootti ostaa saksalaisen koska halvemmalla saisi Japanilaisen, kestävämmän ja ennen kaikkea halvemman auton. Kenties hän ei keksi rahalleen parempaa käyttöä?

        Suomessa nyt vaan on niin paljon köyhiä ja typeriä ihmisiä, siksi.


      • TIETYSTI

      • Yualle
        myydyin merkki kirjoitti:

        Miksi sitten Toyota on Suomen myydyin automerkki ja ollut myydyimpien kärkikolmikossa jo monta vuosikymmentä jos se kerta on tyhmien ja köyhien auto?

        Voisi sanoa ennemminkin, että idiootti ostaa saksalaisen koska halvemmalla saisi Japanilaisen, kestävämmän ja ennen kaikkea halvemman auton. Kenties hän ei keksi rahalleen parempaa käyttöä?

        VAG-sopuleilla on kehnohko itsetunto. Sitä on pakko pönkittää aggressiivisesti muotoilluilla autoilla, (jos muotokieltä vertaa esim. japseihin). =) Ja aikasta monella suomalaisella on näin, kun katsoo noita myyntitilastoja.


    • onkii.

      Yhdistysrekisteriin voisi lisätä ainakin seuraavat kaksi aktiiviryhmää:
      a) Aurus ry. eli Auton ruttaajat ja sottaajat
      b) Aunus ry. eli Auton nuolijat ja silittelijät.

      Kummankin harrastajaryhmän toiminta on vilkasta,
      mutta sisäsiittoista tai ainakin itseriittoista.

      Suurin osa autoilijoista ei tietenkään kuulu kumpaankaan yhdistykseen. He siis taiteilevat jossakin noiden ääripäiden välillä ja yrittävät suhtautua omalta osaltaan ns. järkevästi autoon ja autoiluun. Toki niin väittävät tekevänsä myös nuo yhdistysaktiivit.

      Kyllä auto on kiinnostava puheenaihe.
      Jotta puhe jatkuisi, niin täytyy vain löytää itselleen sopiva juttuseura.

    • suomessa

      aina ollut kateuden aihe.....

      • -valko-

        Auto on nykypäivän hevonen, kuin tuossa mainittiinkin. Hyvä suomenhevonen oli arvostettu ja arvokas työväline ennen vanhaan.


      • tää on tosi

        siinä, kun toyotia on niin paljon eikä muuhun ole varaa. Niin on erittäin paljon näitä kadehtijoita, kun parempi osaisilla on vähän muihinkin merkkeihin varaa, kun toyotiin.


    • tämäkin lienee

      -Ellei auto onnettomuudet tappaisi,paljonko kuolisi sillä korvaavalla liikkuma tavalla ?
      -Millä liikkuisimme ilman autoa,millä leipämme kuskattaisiin kauppoihin ?
      -Millä menisin taas tänään töihin ?
      -Millä sairaskohtauksen saanut hoitoon ellei autolla ?
      -Millä palolaitos paikalle ellei autolla ?
      -Millä junamatkustajat perille junan hajottua ellei autolla ?
      -Millä junaradan huolto ja korjaus ryhmä liikkuisi ellei autolla ?

      Paljonko olemme valmiita tinkimään nykyisestä elintasostamme(onko tämä kaikki elintasoa?)jotta pääsemme eroon autoista ?
      Luulempa että se ihmisjoukko joka oikeasti olisi valmis lopettamaan kaiken auto liikenteen nyt heti,se on häviävän pieni ja sekin pienenisi leivän loppuessa tai apua tarvittaessa kun kukaan ei tulekaan !

      Auto on varmasti yksi suurimpia ja tärkeimpiä asioita jotta olemme tässä vaiheessa kehitystä;se onko tämä tervettä tai ei on toinen juttu mutta ilman autoa olisimme jossain kymmeniä vuosia taaemmas kehityksessä.

      • tuunari

        -Liikennekuolemia ei sattuisi juuri ollenkaan.

        -Liikkuisit jalan tms. Se olisi terveellisempää muutenkin. Leipää oli kaupassa ennen kuin autoja oli jokaiikalla.
        Kauppa sijaitsisi lähempänä koteja. 2km säteeltä kotiani on lopetettu 5 kauppaa tässä 25 vuoden sisällä. 2kauppaa on jäljellä. olen käynyt niissä kaikissa aikanaan. Ne ovat lopettaneet toimintansa kun jengi ajaa autolla markettiin. (3 kauppaa on asuntona. Yhden paikalla on kerrostalo. Yhdessä oli baari vähänaikaa sitten mutta se taisi mennä konkkaan kun mannet rupes miehittää sitä ja ihmiset ei viittiny mennä enää sinne)
        Leipä vietäisiin kauppaan kuin silloin ennenkin. Etuna olisi, että nauttisimme enemmän paikallisia tuotteita.
        Ajattele miten typerää on nykyisin muutenkin... Kaikkea tavaraa kuljetellaan suomessa täältä tuonne rekalla ja sitten samankaltaista tavaraa tuodaan samalla rekalla tuolta tänne. Ihan idioottia touhua. Minulla ei ole mitään ihme himoa syödä satoja kilsoja autolla kuljeteltua sapuskaa jos samaa pöperöä kasvaa/valmistetaan muutaman kilometrin päässä kodistani.

        -Työpaikkani olisi todennäköisesti lähempänä kotiani jos autoja tms ei olisi. Pyöräilisin töihin. Tähän koskee sama juttu kuin sapuskaankin. Työppöset kulkevat espoosta hesaan töihin ja samanaikaisesti samaa työtä menee joku tekemään hesasta espooseen jne. Ääliötä. Nytkin työmatkani on 15 kilsaa vaikka samanlaisia työmaita on paljon ja lähempänä. Tiedän varmasti, että tuossa kilsan päässä on työmaa, johon tulee työntekijä sieltä minne minä joka aamu menen..

        -Liikennekuolemien määrää kompensoisi sairaskohtaukseen kuolemiset. Ihmisten keski-ikä taas asettuisi lähemmäksi luonnon määräämää lukua.

        -Tulen käsittely olisi varmaan hieman hallitumpaa jos palokuntaa ei saataisi paikalle ja tämä tiedettäisiin jo tulentekoa suunniteltaessa. Luulen että automaattiset sammutuslaitteistot olisivat varsin yleisiä ja palokunnan tarve vähäisempi.

        -Junat olisivat varmasti parempia mikäli edes osa siitä työstä, joka on käytetty henkilöautojen suunnitteluun, olisi suunnattu julkisiin kulkuvälineisiin. Varmaan kulkisi ratikoita pienemmissäkin kaupungeissa jos jokaisella ei olisikaan sitä kätevää saastutuskonetta perseensä alla.

        -Junaratoja ja junia korjattiin menestyksekkäästi ennen auton keksimistä.

        En halua tässä nykyisessä yksityisautoiluun perustuvassa infrastuktuurissa luopua autostani.
        Jos asuisimme sellaisessa maailmassa joka olisi kehittynyt ilman autoja, niin siellä autolla ei tekisi yhtään mitään, ainakaan vielä.
        sairauksia olisi yleisesti vähemmän jos liikennesaasteet olisivat jääneet tekemättä. kehitys yleisesti ei kylläkään olisi yhtä pitkällä

        Meillä on kolme autoa ja asumme muijan kanssa kahdestaan. Molemmilla on oma käyttöauto ja minulla on vielä harrasteautokin. Autoilu on kivaa. Ajan usein ylinopeuttakin ja kaahaan. Harrasteautoni kuluttaa 15 litraa sadalla ja nautin sillä ajelusta. Ajelen usein ihan huvikseni ilman päämäärää ja tankkailen naama messingillä bensiiniä tankkiin kun tiedän että se auttaa vapauden tunteen saavuttamiseen.


      • ehheheehheh...

        "mitä ihmiset ennen söi kun ei ollut Flooraa?"


      • kaikennähnyt
        tuunari kirjoitti:

        -Liikennekuolemia ei sattuisi juuri ollenkaan.

        -Liikkuisit jalan tms. Se olisi terveellisempää muutenkin. Leipää oli kaupassa ennen kuin autoja oli jokaiikalla.
        Kauppa sijaitsisi lähempänä koteja. 2km säteeltä kotiani on lopetettu 5 kauppaa tässä 25 vuoden sisällä. 2kauppaa on jäljellä. olen käynyt niissä kaikissa aikanaan. Ne ovat lopettaneet toimintansa kun jengi ajaa autolla markettiin. (3 kauppaa on asuntona. Yhden paikalla on kerrostalo. Yhdessä oli baari vähänaikaa sitten mutta se taisi mennä konkkaan kun mannet rupes miehittää sitä ja ihmiset ei viittiny mennä enää sinne)
        Leipä vietäisiin kauppaan kuin silloin ennenkin. Etuna olisi, että nauttisimme enemmän paikallisia tuotteita.
        Ajattele miten typerää on nykyisin muutenkin... Kaikkea tavaraa kuljetellaan suomessa täältä tuonne rekalla ja sitten samankaltaista tavaraa tuodaan samalla rekalla tuolta tänne. Ihan idioottia touhua. Minulla ei ole mitään ihme himoa syödä satoja kilsoja autolla kuljeteltua sapuskaa jos samaa pöperöä kasvaa/valmistetaan muutaman kilometrin päässä kodistani.

        -Työpaikkani olisi todennäköisesti lähempänä kotiani jos autoja tms ei olisi. Pyöräilisin töihin. Tähän koskee sama juttu kuin sapuskaankin. Työppöset kulkevat espoosta hesaan töihin ja samanaikaisesti samaa työtä menee joku tekemään hesasta espooseen jne. Ääliötä. Nytkin työmatkani on 15 kilsaa vaikka samanlaisia työmaita on paljon ja lähempänä. Tiedän varmasti, että tuossa kilsan päässä on työmaa, johon tulee työntekijä sieltä minne minä joka aamu menen..

        -Liikennekuolemien määrää kompensoisi sairaskohtaukseen kuolemiset. Ihmisten keski-ikä taas asettuisi lähemmäksi luonnon määräämää lukua.

        -Tulen käsittely olisi varmaan hieman hallitumpaa jos palokuntaa ei saataisi paikalle ja tämä tiedettäisiin jo tulentekoa suunniteltaessa. Luulen että automaattiset sammutuslaitteistot olisivat varsin yleisiä ja palokunnan tarve vähäisempi.

        -Junat olisivat varmasti parempia mikäli edes osa siitä työstä, joka on käytetty henkilöautojen suunnitteluun, olisi suunnattu julkisiin kulkuvälineisiin. Varmaan kulkisi ratikoita pienemmissäkin kaupungeissa jos jokaisella ei olisikaan sitä kätevää saastutuskonetta perseensä alla.

        -Junaratoja ja junia korjattiin menestyksekkäästi ennen auton keksimistä.

        En halua tässä nykyisessä yksityisautoiluun perustuvassa infrastuktuurissa luopua autostani.
        Jos asuisimme sellaisessa maailmassa joka olisi kehittynyt ilman autoja, niin siellä autolla ei tekisi yhtään mitään, ainakaan vielä.
        sairauksia olisi yleisesti vähemmän jos liikennesaasteet olisivat jääneet tekemättä. kehitys yleisesti ei kylläkään olisi yhtä pitkällä

        Meillä on kolme autoa ja asumme muijan kanssa kahdestaan. Molemmilla on oma käyttöauto ja minulla on vielä harrasteautokin. Autoilu on kivaa. Ajan usein ylinopeuttakin ja kaahaan. Harrasteautoni kuluttaa 15 litraa sadalla ja nautin sillä ajelusta. Ajelen usein ihan huvikseni ilman päämäärää ja tankkailen naama messingillä bensiiniä tankkiin kun tiedän että se auttaa vapauden tunteen saavuttamiseen.

        täähän oli eka vastaus tohon aloitukseen muut ei ees varmaan lukenu muuta ku et siin puhuttii autoist ja eiku sit antaa palaa! tekstiä tulee vaik ei lueta mitään,Tuunari on lukenu ja vastas oikken hyvi.ton määki luen viäl uurestaan,kiitos,ei muuta täl kertta.


    • Santeri X

      Suomalaisille auto toimittaa pyhä lehmän virkaa. Eihän asialle mitään järjellistä selitystä ole, lähinnä maassamme vallitseva tapakulttuuri.

      Itselleni auto on ollut työkalu muutaman vuosikymmenen, mitään itseisarvoa autolla ei minulle ole ollut. Minun työssäni autolla on vain ja ainoastaan yksi syy olemassaoloon, palkkatulojen hankkiminen.

      Omaa autoa en ole edes hankkinut vuosikausiin, en suostu vapaa-ajallani ajamaan metriäkään ellei ole käytännön pakko (erittäin harvoin).

      Mikäli joku saa kicksit elämäänsä autoista, siitä vaan. Huvittaa tosin nämä "automiesten" keskustelut välillä, hiukan kuulostavat koomisilta...ei minä heitä siitä "tuomitse", saapahan hymyn huulille.

      Terv; Toista miljoonaa kohti hyvää vauhtia menossa !

    • Mersu on hyvä :)

      Mä ajan mersulla ;)

      • fisutt

        ..toivottavasti vielä joskus saat itsellesi auton..


      • mesenisti

        Mersu on autoista paras, toyotat sai tullista palauttaa takasin ja onkohan kukaan koskaan tutkinut kuinka suuri on itsemurha prosentti Opel miehillä ja varsinkin niiden asentajilla???


      • Rade Räppääjä
        mesenisti kirjoitti:

        Mersu on autoista paras, toyotat sai tullista palauttaa takasin ja onkohan kukaan koskaan tutkinut kuinka suuri on itsemurha prosentti Opel miehillä ja varsinkin niiden asentajilla???

        Kyllä mersu on huippu.Sehän maalataan takuuseen jo kahden vuoden ikäisenä ja vaihdetaan läpiruostuneet ovet.
        En ole kuullut että edes tojotalla olis näin hyvää takuuta muista puhumattakaan.


    • Zem0

      Oisit voinu koettoo pyssyy pualueettomana small talk höpisijänä, mutta nostit liikaa esille auton kaa tapahtuneet kuolemat.

      Kirijotuksesi ei ollut tavallinen kirijotelma jota lehissä on, vaan sulla ol jotai asiaa sanottavana. Ei se huanoo o tietenkää.

    • olen enemmän

      kiinnostunut lentokoneista. Matkustan tavallisilla reittilennoilla, mutta keräilen vanhoja erikoisia koneita, joilla lentelen harvoina vapaa-aikoinani.

      Paikalliset siirtymiseni ovat lähes kokonaan kuljetuspäällikköni huolia. Joskus kylläkin tuuletan itseäni Saksan autobahnoilla ajelemalla ilman rajoituksia avo-autoillani.

    • puheenaihe

      ----

    • kun kasilla ajaa!!!!

      Chevy sen olla pitää!! sääliksi käy junttilan perheet nakkikattiloissaan!!!

      • General Motors

        Olet asian ytimessä,kokoa ja näköä pitää olla
        sekä moottorissa että AUTOSSA.


      • hamppi0
        General Motors kirjoitti:

        Olet asian ytimessä,kokoa ja näköä pitää olla
        sekä moottorissa että AUTOSSA.

        enää oikein autojen ulkonäöllä voi kehuskella. Näyttävät kuin amerikkalaisilta naisilta: pienet tissit ja pirusti persettä.


      • persettä ja rinnusta..
        hamppi0 kirjoitti:

        enää oikein autojen ulkonäöllä voi kehuskella. Näyttävät kuin amerikkalaisilta naisilta: pienet tissit ja pirusti persettä.

        En tarkota nykysiä ns.jenkkivehkeitä,jotka kootaa ties misä hevon vitun intiassa...
        Vaan aitoja oikeita amerikan rautoja,joita tehtiin
        varsinkin 50 ja 60-luvulla,sellasii ei eurot ja japsit ole koskaa yltäneet eikä yllä,jenkit vie voiton ylivoimasesti,niin tehossa kuin ulkonäössä.
        Monessako europaskassa oli 60-luvulla vakiona 325hv
        tai 425hv? Ei ruiskuja ei turboja eikä mitää muutaka
        ylimäärästä,potkua oli varsin yksinkertasella
        paketilla,ja on vieläki,sopii tulla viivalle sen
        joutavan nykypäivän tuunatulla rumiluksella,jossa
        muka pitäisi olla jotai poweria,kuuden tuuman putken kans...


      • hamppi0
        persettä ja rinnusta.. kirjoitti:

        En tarkota nykysiä ns.jenkkivehkeitä,jotka kootaa ties misä hevon vitun intiassa...
        Vaan aitoja oikeita amerikan rautoja,joita tehtiin
        varsinkin 50 ja 60-luvulla,sellasii ei eurot ja japsit ole koskaa yltäneet eikä yllä,jenkit vie voiton ylivoimasesti,niin tehossa kuin ulkonäössä.
        Monessako europaskassa oli 60-luvulla vakiona 325hv
        tai 425hv? Ei ruiskuja ei turboja eikä mitää muutaka
        ylimäärästä,potkua oli varsin yksinkertasella
        paketilla,ja on vieläki,sopii tulla viivalle sen
        joutavan nykypäivän tuunatulla rumiluksella,jossa
        muka pitäisi olla jotai poweria,kuuden tuuman putken kans...

        autot olivat tuolloin todella hyvän näköisiä mutta jo silloin dinosauruksia. Tehoo oli koneissa enemmänkuin pässit olisivat jaksaneet syödä mutta siinä se. Teho kulutettiin siihen että vehje saatiin liikkeelle joka oli pirun vaikeaa kun pitoa ei ollut. Ajo-ominaisuudet olivatkin syvältä ja jarrut........niin =0(. Jenkit tekivät autot ainoastaan suorille tai ovaaleille. Vasta nyt kun autojen alustat kyetään rakentamaan uudellen nykyaikaisemmiksi saadaan nuo tehot hyötykäyttöön ja saadaan myös autot pusähtymään.

        Mitä tulee moottoritehoihin niin mainitsemasi esimerkit olivat valmistajien ilmoittamia lukuja jotka kuulemma olisivat olleet melkoisesti alakanttiin. Sitten tulee vielä mieleen 427 Cammer........taisi olla lähempänä kuuttasataa hevosta tarjolla.


    • onkin

      Scania ja pikku kinneriä en edes tarvi.

    • BMW!!

      Olen siis mulkku, poliisin tappaja sekä pienimunainen?
      On nuilla japseilla tullu ajettua ja pari tullu omistettuaki. Pystyn hyvin sanomaan kumpi on parempi toyota vai BMW. BMW tietenkin! Kyllä siihen syyt löytyy miksi toinen auto on toista kalliimpi.
      Toyota myy hyvin siksi että se on halpa, ei siksi että kyseessä olisi suuri ajonautinto. Vain semmoinen joka on omistanut sekä saksalais valmisteisen auton(lue: mersu tai BMW)että jaappanilaisen kulkuneuvon tietää sen selkeän eron. Ei niillä riisikipoilla enää viitti ajaa oikean auton jälkeen vaikka kuinka tojota mies yrittäisi tehdä paskasta konvehtia.

      • ,m,,

        tiedätkös mitä yhteläistä on bemarilla ja kortsulla,,,,,??< kumassakin on kyrpä sisällä..hah ha hah


      • BMW!!!
        ,m,, kirjoitti:

        tiedätkös mitä yhteläistä on bemarilla ja kortsulla,,,,,??< kumassakin on kyrpä sisällä..hah ha hah

        Jep minusta on ihan mukavaa olla kaltaisillesi ihmisille mulkku. Tiedätkö miksi?
        Koska minä voin.


    • Haitarista..

      Hyvin pelaa Suoli24. Painoin kohtaa " sinkku äiti ei ollutkaan sinkku" niin paiskas mut tälle keskustelulle. Toimii - 5..

      • HAHAAAAA

        Joo mäki klikkasin sinkkuäiti ja päädyin lukemaan autoista :D


      • SINKKUÄITI

        Kivat keskustelut Sinkkuäidistä...
        No,kait sen voi autojen omistukseen ja vaihtoonkin verrata. Ainakin tämä sinkkuäiti... =)


      • auto ??

        Onko sinkkuäiti auto? Vai mitä se !"#¤%¤&¤# näytteli?


      • -äiti

        No niin täällä yks sinkkuäiti piti lukee sinkkuäidistä joka ei ollutkaan sinkkuäiti..
        Mutta nyt puhutaankin autoista... :D

        No voipa nuo sinkkuäiditkin autoista puhua...


      • Santeri X

    • tojomään

      Vaatteetkin on pohjimmiltaan perseen peittämiseksi tarkoitettuja loimia, käsilaukut romun kantoon tarkoitettuja vasuja, kellosta muuta käytännön hyötä kuin että näkee ajan jne. Silti niitä tehdään ja ostetaan monen merkkisiä ja hintaisia. Miksi?

    • 990jp

      niin kauan kun vaan ei erehty ostamaan vikoja täynnä olevaa arvonpudottajamestaria sitikkaa

    • Ladamiäs

      Mutta kyllä Lada on kaikkein paras auto. Sen omistajalla on itsetunto kohdallaan. Kaikki pemarit ja autit on vaan munanjatkeita, mutta Lada (eteskin Samara) on vaan työkalu.

      • myöntyä

        kun noin hyvin perustelet. Tämä ketju osoittaa, että Toyota-merkin kannattajat ovat tavallista mustasukkaisempia oman autonsa suhteen. Jää sellainen tunne, että itsetunto ei ole oikein kohdallaan toisin kuin sinulla, parahin Ladamiäs.


      • Ladamiäs
        myöntyä kirjoitti:

        kun noin hyvin perustelet. Tämä ketju osoittaa, että Toyota-merkin kannattajat ovat tavallista mustasukkaisempia oman autonsa suhteen. Jää sellainen tunne, että itsetunto ei ole oikein kohdallaan toisin kuin sinulla, parahin Ladamiäs.

        Totesi kerran, etää jos ihmiset olisivat samaa mieltä, niin eihän sitä tarvittaisikaan, kuin yksi automerkki. Mutta kun kaikkilla on omat ennakkoluulonsa ja/tai mieltymyksensä. Ja ihmisiähän yritetään tulkita heidän autojensa parusteella. Itse EN missään nimessä ole kommari, vaikka ajan Samaralla. Se on vain hyvä auto ja piste. Tosin nuo Corollamiehet tuppaa olemaan pikkutarkkoja. Semmoiset pisnismiähet kyttää, että hommat sujuu ja eläköityneet Corollamiehet taas tarkkailee kerrostalonsa parvekkeelta, jotta kuinka muut noudattavat yhteisön sääntöjä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe