Soutu Palta

Yes box

Löytyykö kokemuksia Soutu Paltasta. Miten toimii soudettaessa, uistellessa, verkkoveneenä.
Riittääkö pieni 4- tahti kone, esim 2,5 hp?

7

10613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soutupalta2

Meillä on ollut Soutu Palta mökillä kakkosveneenä nyt pari vuotta. Perässä on 8hv Yamaha 4-t kone. Kone on ehkä hieman liian suuri ko. veneeseen mutta myyjä sitä meille suositteli.

Pienimuotoista vetouistelua olen tuolla harrastanut ja kyllähän se sillä onnistuu. Itse olen melko pitkä ja tuossa on aika matalat penkit, joten montaa tuntia ei jaksa veneessä yhteen putkeen istua.

Verkkokalastusta en harrasta, joten siihen en osaa ottaa kantaa. Aika kiikkerähän tuo on, joten en tiedä onko siitä hyötyä vai haittaa verkkopuuhissa.

Päädyimme tuohon veneeseen siksi, että veneellä piti pystyä sekä soutamaan että kulkemaan moottorilla ja ihan hyvin se on tuossa hommassa palvellut.

Isoin ongelma on ollut se, että perässä on ehkä hieman liikaa painoa tuon koneen takia. Yksin ajellessa nokka nousee pystyyn, joten painoja on tullut pidettyä nokassa.

2.5hp kone varmasti liikuttaa tuota venettä mutta itse ostaisin ehkä hieman isomman. 4-6hp on valmistajan suositus...

• Yes box

Siinähän sitä on hyvää tietoa. Paljon kiitoksia.

• Soutu-Pallan omistaja
        Yes box kirjoitti:

Siinähän sitä on hyvää tietoa. Paljon kiitoksia.

Itsellä ollut tämän kesän Soutu-Palta ja olen ollut siihen erittäin tyytväinen. Minulla on siinä 4 hv Suzuki, eikä ole ongelmia keulan nousun kanssa, (oma paino 90 kg) ja hyvin jaksaa liikuttaa, vaikka enemmänkin lastia kyydissä. Yksin ajeltaessa taitaa tuo 8 heppanen olla aika iso.
        Kiikkerä?? No riippuu tietysti mihin vertaa, mutta mitä minulla on kokemusta muista soutuveneistä, (jopa pieniin moottoriveneisiin verrattuna) niin tuo on erittäin vakaa ja tosi hyvä juuri kalastus/retkeilykäyttöön (missä itsellänikin on) kun on irrotettava keskipenkki -> paljon vapaata tilaa verkkolaatikoille, katiskoille, virveleille, kaloille=)... Hyvin kestää seisoa laidalla, eikä kaadu kun vaikka keikuttelee. Kokoisekseen myös yllättävän kevyt ja hyvä soutaa, eikä muuten kiemurtele. Penkit taitaa valitettavasti olla kaikissa tämän kokoluokan veneissä aika matalat, joten minunkin 185 cm pitkän tahtoo joskus pidempään istuttaessa käydä selkään ja jalkoihin. Nämä kokemukset suhteellisen isolla järvellä, jossa joskus isoilla selillä ihan kunnon vaahtopää aallokkoa.
        Kaiken kaikkiaan vakaa, tilava ja käytännöllinen vene!

• Anonyymi

Mikä on tilanne nyt.

• Anonyymi

Ostin Soutupalta 495sen. Laitoin siihen Tohatsuv6hv:n ja retkivarusteet.
      Kulkee 18-19km/h, aika hyvin sanoisin. Veto 5 meni hiukan kovemmin, mutta se onkin puolipitkä moottorivene.
      Ihan olen tyytyväinen, kierrän tuolla Saimaan kun kerkiän.

• Anonyymi

Köli on onnettoman hento eikä pidä suuntaa.
      Tyynellä kyllä toimii.
      Kallis vene

• Anonyymi

Ite ostin puoleen hintaan, ei ollut kallis. Kyllä se suoraan menee soutaessa ja on hyvä soutaa. Laitoin Puuilo rautalatasta kölilistan 40 ruuvilla ja sikasella kiinni, hyvin toimii täällä järvellä.
      Ihan näppärävene. On vain nuo paltat ja suvit tosi huonosti tehtyjä, paljon kuhmuja ja virheitä. Centterin esittely veneestä oli reunakellike halki noin puolen metrin matkalta.
      Ite rakennan nuo aina uudestaan, mulle siinä mielessä sama.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      94
      7336
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      172
      3741
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3269
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      241
      2440
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2135
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      41
      1988
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      47
      1879
    8. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      25
      1852
    9. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1768
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1763
    Aihe