Soutu Palta

Yes box

Löytyykö kokemuksia Soutu Paltasta. Miten toimii soudettaessa, uistellessa, verkkoveneenä.
Riittääkö pieni 4- tahti kone, esim 2,5 hp?

7

10515

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soutupalta2

Meillä on ollut Soutu Palta mökillä kakkosveneenä nyt pari vuotta. Perässä on 8hv Yamaha 4-t kone. Kone on ehkä hieman liian suuri ko. veneeseen mutta myyjä sitä meille suositteli.

Pienimuotoista vetouistelua olen tuolla harrastanut ja kyllähän se sillä onnistuu. Itse olen melko pitkä ja tuossa on aika matalat penkit, joten montaa tuntia ei jaksa veneessä yhteen putkeen istua.

Verkkokalastusta en harrasta, joten siihen en osaa ottaa kantaa. Aika kiikkerähän tuo on, joten en tiedä onko siitä hyötyä vai haittaa verkkopuuhissa.

Päädyimme tuohon veneeseen siksi, että veneellä piti pystyä sekä soutamaan että kulkemaan moottorilla ja ihan hyvin se on tuossa hommassa palvellut.

Isoin ongelma on ollut se, että perässä on ehkä hieman liikaa painoa tuon koneen takia. Yksin ajellessa nokka nousee pystyyn, joten painoja on tullut pidettyä nokassa.

2.5hp kone varmasti liikuttaa tuota venettä mutta itse ostaisin ehkä hieman isomman. 4-6hp on valmistajan suositus...

• Yes box

Siinähän sitä on hyvää tietoa. Paljon kiitoksia.

• Soutu-Pallan omistaja
        Yes box kirjoitti:

Siinähän sitä on hyvää tietoa. Paljon kiitoksia.

Itsellä ollut tämän kesän Soutu-Palta ja olen ollut siihen erittäin tyytväinen. Minulla on siinä 4 hv Suzuki, eikä ole ongelmia keulan nousun kanssa, (oma paino 90 kg) ja hyvin jaksaa liikuttaa, vaikka enemmänkin lastia kyydissä. Yksin ajeltaessa taitaa tuo 8 heppanen olla aika iso.
        Kiikkerä?? No riippuu tietysti mihin vertaa, mutta mitä minulla on kokemusta muista soutuveneistä, (jopa pieniin moottoriveneisiin verrattuna) niin tuo on erittäin vakaa ja tosi hyvä juuri kalastus/retkeilykäyttöön (missä itsellänikin on) kun on irrotettava keskipenkki -> paljon vapaata tilaa verkkolaatikoille, katiskoille, virveleille, kaloille=)... Hyvin kestää seisoa laidalla, eikä kaadu kun vaikka keikuttelee. Kokoisekseen myös yllättävän kevyt ja hyvä soutaa, eikä muuten kiemurtele. Penkit taitaa valitettavasti olla kaikissa tämän kokoluokan veneissä aika matalat, joten minunkin 185 cm pitkän tahtoo joskus pidempään istuttaessa käydä selkään ja jalkoihin. Nämä kokemukset suhteellisen isolla järvellä, jossa joskus isoilla selillä ihan kunnon vaahtopää aallokkoa.
        Kaiken kaikkiaan vakaa, tilava ja käytännöllinen vene!

• Anonyymi

Mikä on tilanne nyt.

• Anonyymi

Ostin Soutupalta 495sen. Laitoin siihen Tohatsuv6hv:n ja retkivarusteet.
      Kulkee 18-19km/h, aika hyvin sanoisin. Veto 5 meni hiukan kovemmin, mutta se onkin puolipitkä moottorivene.
      Ihan olen tyytyväinen, kierrän tuolla Saimaan kun kerkiän.

• Anonyymi

Köli on onnettoman hento eikä pidä suuntaa.
      Tyynellä kyllä toimii.
      Kallis vene

• Anonyymi

Ite ostin puoleen hintaan, ei ollut kallis. Kyllä se suoraan menee soutaessa ja on hyvä soutaa. Laitoin Puuilo rautalatasta kölilistan 40 ruuvilla ja sikasella kiinni, hyvin toimii täällä järvellä.
      Ihan näppärävene. On vain nuo paltat ja suvit tosi huonosti tehtyjä, paljon kuhmuja ja virheitä. Centterin esittely veneestä oli reunakellike halki noin puolen metrin matkalta.
      Ite rakennan nuo aina uudestaan, mulle siinä mielessä sama.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1506
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      28
      1379
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1318
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      220
      1189
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1105
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      320
      1041
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1037
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      959
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      285
      956
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      76
      954
    Aihe