Soutu Palta

Yes box

Löytyykö kokemuksia Soutu Paltasta. Miten toimii soudettaessa, uistellessa, verkkoveneenä.
Riittääkö pieni 4- tahti kone, esim 2,5 hp?

7

9074

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soutupalta2

      Meillä on ollut Soutu Palta mökillä kakkosveneenä nyt pari vuotta. Perässä on 8hv Yamaha 4-t kone. Kone on ehkä hieman liian suuri ko. veneeseen mutta myyjä sitä meille suositteli.

      Pienimuotoista vetouistelua olen tuolla harrastanut ja kyllähän se sillä onnistuu. Itse olen melko pitkä ja tuossa on aika matalat penkit, joten montaa tuntia ei jaksa veneessä yhteen putkeen istua.

      Verkkokalastusta en harrasta, joten siihen en osaa ottaa kantaa. Aika kiikkerähän tuo on, joten en tiedä onko siitä hyötyä vai haittaa verkkopuuhissa.

      Päädyimme tuohon veneeseen siksi, että veneellä piti pystyä sekä soutamaan että kulkemaan moottorilla ja ihan hyvin se on tuossa hommassa palvellut.

      Isoin ongelma on ollut se, että perässä on ehkä hieman liikaa painoa tuon koneen takia. Yksin ajellessa nokka nousee pystyyn, joten painoja on tullut pidettyä nokassa.

      2.5hp kone varmasti liikuttaa tuota venettä mutta itse ostaisin ehkä hieman isomman. 4-6hp on valmistajan suositus...

      • Yes box

        Siinähän sitä on hyvää tietoa. Paljon kiitoksia.


      • Soutu-Pallan omistaja
        Yes box kirjoitti:

        Siinähän sitä on hyvää tietoa. Paljon kiitoksia.

        Itsellä ollut tämän kesän Soutu-Palta ja olen ollut siihen erittäin tyytväinen. Minulla on siinä 4 hv Suzuki, eikä ole ongelmia keulan nousun kanssa, (oma paino 90 kg) ja hyvin jaksaa liikuttaa, vaikka enemmänkin lastia kyydissä. Yksin ajeltaessa taitaa tuo 8 heppanen olla aika iso.
        Kiikkerä?? No riippuu tietysti mihin vertaa, mutta mitä minulla on kokemusta muista soutuveneistä, (jopa pieniin moottoriveneisiin verrattuna) niin tuo on erittäin vakaa ja tosi hyvä juuri kalastus/retkeilykäyttöön (missä itsellänikin on) kun on irrotettava keskipenkki -> paljon vapaata tilaa verkkolaatikoille, katiskoille, virveleille, kaloille=)... Hyvin kestää seisoa laidalla, eikä kaadu kun vaikka keikuttelee. Kokoisekseen myös yllättävän kevyt ja hyvä soutaa, eikä muuten kiemurtele. Penkit taitaa valitettavasti olla kaikissa tämän kokoluokan veneissä aika matalat, joten minunkin 185 cm pitkän tahtoo joskus pidempään istuttaessa käydä selkään ja jalkoihin. Nämä kokemukset suhteellisen isolla järvellä, jossa joskus isoilla selillä ihan kunnon vaahtopää aallokkoa.
        Kaiken kaikkiaan vakaa, tilava ja käytännöllinen vene!


    • Anonyymi

      Mikä on tilanne nyt.

    • Anonyymi

      Ostin Soutupalta 495sen. Laitoin siihen Tohatsuv6hv:n ja retkivarusteet.
      Kulkee 18-19km/h, aika hyvin sanoisin. Veto 5 meni hiukan kovemmin, mutta se onkin puolipitkä moottorivene.
      Ihan olen tyytyväinen, kierrän tuolla Saimaan kun kerkiän.

    • Anonyymi

      Köli on onnettoman hento eikä pidä suuntaa.
      Tyynellä kyllä toimii.
      Kallis vene

    • Anonyymi

      Ite ostin puoleen hintaan, ei ollut kallis. Kyllä se suoraan menee soutaessa ja on hyvä soutaa. Laitoin Puuilo rautalatasta kölilistan 40 ruuvilla ja sikasella kiinni, hyvin toimii täällä järvellä.
      Ihan näppärävene. On vain nuo paltat ja suvit tosi huonosti tehtyjä, paljon kuhmuja ja virheitä. Centterin esittely veneestä oli reunakellike halki noin puolen metrin matkalta.
      Ite rakennan nuo aina uudestaan, mulle siinä mielessä sama.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe