Milloin armeijaan?

hieman tietämätön..

Eli siis milloin mennään inttiin? Tiedän kyllä suunnilleen et minkä ikäisenä mut siis jos on syntynyt esim. maaliskuussa -90 niin milloin tämän ihmisen intti alkaa? Ja kuinka kauan se kestää?

Kiitos vastauksista!

16

16902

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IT-asiantuntija

Parempi vaihtoehto armeijalle on siviilipalvelus. Se hyödyttää enemmän sinua itseäsi kuin myös koko yhteiskuntaa.

Kun täytät 18 vuotta, saat kutsun kutsuntoihin. Menet sinne ja jätät netistä tulostamasi hakemuksen siviilipalvelukseen. Kun hakemus on hyväksytty, palvelus alkaa 1-2 vuoden kuluessa. Voit hakea kuitenkin lykkäystä siihen jos esimerkiksi opiskelut ovat esteenä.

Molemmat kestävät 362 vrk, mutta siviilipalveluksessa päivittäinen työaika on vain 8 tuntia kun taas armeijassa olet kiinni 24 tuntia joka päivä.

• C-paperit omistava

sinä vuonna kun täytät 18 tulee kutsu kutsuntoihin ja sieltä sitten sat selville mikä oot A,B,C vai sivari ite suosittelisin C-papereita jos ei kiinnosta sinne armyyn lähteä helppo saada eikä tarvii elämästä heittää sitä yhtä vuotta hukkaan

• Asdertson
      • Anonyymi

Etpä

• intti

minun mielestä inttiin pitäisi päästä jo 16v jos sinne pyrkii sen ikäisenä muta kutsunnos tulee ainakin ku olet 18v

• sisäinenblondi

sori tää on vähän aiheen vieretä mut mikä on reservi kun mun tuttu sano rt se siirtyy reserviin ja en kerennyt kysyä että mikä se on muuten onko siinä lomia?

• reservissä..

ei tunneta lomia kun sinne joudut niin siellä pysyt

• sisäinenblondi

kuinka kauan se reservi kestää??

• kunnes..

täyttää 60 vuotta

• minä....:D

Entä jos on nainen ja haluu armeijaan niin miten se sit menee? ku ei tuu kutsuu kutsuntoihin ja kun mulle on sanottu et pääse 17 vuotiaana,että miten se sit menee?

• naurettavaaverovaroj

Hoidin itselleni serkkulääkärillä hepatiitti (engerix) lausunnon. Eipä ole tarvinnut koskaan kerrata. Vapautettu palveluksesta (rauhanaika, poikkeustila, liikekannalle pano.) Oikeasti olen terve kuin pukki. Puolustusvoimien silmissä olen likainen narkomaani vertani myöten. Voi pikku hölmöjä pikku papereineen...ihan sääliksi käy.

• jos nainen..

armeijaan otat yhteyttä paikalliseen aluetomistoon.Googllaa puolustusvoimat niin löytyy.Sittenn saat sieltä kaavakkeen jonka täytät.Siellä menetät neitseytes ainakin tuskin siitä muuta hyötyä koko intistä on

• uusi3

Olen uusi Suomen kansalainen ja en tiedä, että miten saa armeijan kutsu? pitääisikö hakea tai odottan se tule kutsuu. Jos joku tiedä vasta minulle kiitos.

• Vapautuksen saanut

Saat kutsun armeijaan samana tai seuraavana vuonna postissa kun saat Suomen kansalaisuuden.

• Anonyymi

Tota, ehkä Intti ei ole sulle paraspaikka.
      Siviilipalvelus, harkitse.

• Anonyymi

armejja on kivaa se pitäisi olla pakollinen naisille

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      23
      3083
    2. Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän

Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 🫩
      Ikävä
      65
      646
    3. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      3
      593
    4. Miten voitkin olla aina niin fiksu

...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä
      Ikävä
      32
      551
    5. Mistä tietää, onko hän se oikea?

Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha
      Ikävä
      34
      519
    6. Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."

Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve
      Suomalaiset julkkikset
      3
      479
    7. Mitä ajattelet

Meistä nykyään.
      Ikävä
      36
      475
    8. Oletko varma

Ettei meistä tule mitään?
      Ikävä
      40
      471
    9. Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen

Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es
      Maailman menoa
      17
      465
    10. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      3
      460
    Aihe