Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Joulun säästövinkit?

Lahjavinkit?

Sukuni on sitkeästi pitänyt kiinni joululahjatavasta. Olen itse ilmoittanut muutamille, että en tarvitse lahjoja, enkä aio myöskään itse "lahjoa".

Tarvitsen kuitenkin pari vinkkiä lahjoihin ihmisille, joita haluan muistaa.

VIHJATKAA HALPOJA JA KÄYTÄNNÖLLISIÄ IDEOITA!

- 6v. ja 8v. pojat (kaipaisin halpoja leluvinkkejä, olen yleensä ostanut vaatetavaraa, niin muutkin, mutta pojatkin kaipaavat iloa)

- 86v. ja 87v. mummut (joilla tosin on kaikkea)

- Kalastusta, ulkoilua, mökkeilyä harrastava pariskunta, 62v. ja 64v.

- Aviomies, mm. tietsikkahöperö, filmaaja, lukija, sienestäjä, kalastelija...

11

1193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juippie

      Vie safarille joulumaahan eli Lappiin. Osta mutama nönkijä ja Hauskaa Joulua Lapissa .

      • tässä tarvitaankin!

        Ovat varmaankin halvempia kuin mönkijät!
        Mistähän niitä saa ja millä hinnalla? Minkälaisia välineitä ne Juippe ovat?
        Ovatko ehkä onkia, joilla nöngitään, eikä kalaa tule?


      • juippie
        tässä tarvitaankin! kirjoitti:

        Ovat varmaankin halvempia kuin mönkijät!
        Mistähän niitä saa ja millä hinnalla? Minkälaisia välineitä ne Juippe ovat?
        Ovatko ehkä onkia, joilla nöngitään, eikä kalaa tule?

        Vaikuttaa viksulta peliltä. Kyllä Tampereellakin jo tuollaisia on.


      • juippie olet saanut säästöön?
        juippie kirjoitti:

        Vaikuttaa viksulta peliltä. Kyllä Tampereellakin jo tuollaisia on.

        Sinun armottomilla taidoillasi olet varmasti kerännyt jo miljoona-omaisuuden, vai kuinka?

        Onko rekkmiehen pastillit jo pussitettu ja myynnissä?

        Olisipa lapsille oiva lahjaidea!


      • juippie
        juippie olet saanut säästöön? kirjoitti:

        Sinun armottomilla taidoillasi olet varmasti kerännyt jo miljoona-omaisuuden, vai kuinka?

        Onko rekkmiehen pastillit jo pussitettu ja myynnissä?

        Olisipa lapsille oiva lahjaidea!

        Ihan viksu peli.


      • mene etsimään
        tässä tarvitaankin! kirjoitti:

        Ovat varmaankin halvempia kuin mönkijät!
        Mistähän niitä saa ja millä hinnalla? Minkälaisia välineitä ne Juippe ovat?
        Ovatko ehkä onkia, joilla nöngitään, eikä kalaa tule?

        paalua tai pillua ettei tarvi valittaa kaikesta.


    • säästäväinen

      Muutamia vinkkejä tässä: 6 ja 8-vuotiaille pojille löytyy isojen markettien leluosastoilta ihan muutamalla eurolla jotain pientä kivaa.Aina jotakin alennustuotteita esillä. Mummeleille voisi ostaa jalkahoidot tai mieluisa työsuoritus sinun itsesi tekemänä, esim. keväinen ikkunanpesu. Mökkeilevälle pariskunnalle vaikka saunatuliaisia ja miehellesi ihan vaikka pusero tai hyvä miestentuoksu.

    • parhaita

      Lapsille tosiaan alennusleluja, joita ikävä kyllä löytää parhaiten joulun jälkeen ja kesällä. Itse ostan vaikka pari vuotta etukäteen, kun tarpeeksi halpa ja hyvä juttu sattuu silmiin. Kerran Stokkalla oli ihan parin euron magneetti-kalastussysteemi muovikaloineen (joka kyllä meni nopeasti rikki, mutta innosti lapsia kunnes rikkoontui).

      Jos olisin mummoikäinen, olisin ikionnellinen, jos joku kävisi siivoamassa kaikki paikat muuten kuin pinnallisesti tai pesemässä ikkunat.

      Miehelleni annan "omaa aikaa "kupungilla", jonka hän voi käyttää haluamanaan ajankohtana.Itsekin ottaisin mieluiten tarjouksen päästä vaatteita ostamaan, kun mies katsoo lapsilauman perään. Mieluummin lapsenvahti kuin koruja (joista pidän), kirjoja (joista pidän) tai suklaita.

    • joulumuorilta

      Mummit (joilla kaikkea) ovat olleet ihan tyytyväisiä kun olen antanut heille jonkin mieleisen lehden (esim. ristikko tai ET) tai kauniin käsi- tai kasvopyyhkeen tai seinäkalenterin ja lisäksi hieman omatekoisia piparkakkuja tai joulutorttuja, joskus kahvipaketin. Mummot ovat ovat olleet mielissään tietenkin myös kampaaja- ja jalkahoitolahjoista, mutta ne ovat hintavia edellisiin verrattuina.

      Aviomiehelle voi saada pilkkahinnalla divarista uuden veroisen kirjan. Joillakin on tapana ostaa uutuuskirja ja panna se heti luettua kiertoon. Ainakin meidän divarissa on jatkuvasti jokin uutuuskirja tarjolla kohtuuhintaan.

      Lapsille olen joskus ostanut isompia vaate- tai muita lahjoja niin, että olen pannut pukinkonttiin vaatelahjan nimen ja kuvan korttin. Tällaiset lahjat on hankittu yhdessä heti joulun jälkeen alennusmyynneistä jopa 60% alennuksella. Lapsille olen myös joskus laittanut lahjaksi leffalipun tai lahjakortin mäkkäriin.

    • kjlöj j

      Pojille, jotkut pienet legopaketit. Ovat just sen ikäisiä, että legot ihastuttaa.

      Vanhalle pariskunnalla joku lahjakortti läheiseen kahvilaan (jos sellainen löytyy). Esim. sellainen, että saavat kahvit ja pullat.

      Mökkipariskunnalle, jotain löylyhajua.

    • Nainen55

      Miehelle: Lahjakortti urheiluvälineliikkeeseen tai muuhun kauppaan/tavarataloon, jossa laaja valikoima käytettäväksi joulun jälkeisessä alennusmyynnissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2005
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1420
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1327
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      13
      1285
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe