Me ollaan päätetty, että tytöstä tulee joko Ida/Iida tai Ada/Ada. Mitäs mieltä? Vähän galluppia! Vauvan siskon nimi on Heidi ja me tykätään kovasti noista d-kirjaimista, koska lasten isukki on Daniel ja itse olen Matilda. Meidän perheessä on siis tämmöinen kiva pikku tunnus.
Eli nyt kommentteja ja toisia nimiä ehdotuksiin!!
Heidi Maria on nyt ylpeä isosisko!
Vauvelille nimi!
12
780
Vastaukset
- nimetön
Hyvät nimet on myös Linda ja Agda. Onnea vauvelista koko perheelle.
- -n-
Itsekin pidän nimistä, joissa on d-kirjain :) En kuitenkaan laittaisi Aadaa sen yleisyydestä johtuen, mieluummin Iida. Henk. koht. kallistuisin kuitenkin Lindan, Amandan, Tildan tai Nadjan kannalle.
Toinen nimi voisi loppua kirjaimiin -ia, kuten isosiskonkin toinen nimi, esim. Sofia, Ju(u)lia, Tuulia, Emilia, Olivia.
Mitä pitäisit esim. nimistä
Linda Juulia
Amanda Olivia
Tilda Sofia
Nadja Emilia- miija
Linda tai Mandi tai kenties Hilda :)
- -n-
Yksi nimi unohtui tuosta edellisestä... eli Säde, joka myös on kaunis d-kirjaimella varustettu nimi. Heidi & Säde sopisi myös hyvin!
Mielipiteitä? - Vaisnava
Iida/Ida taitaa olla vielä yleisempi nimi kuin Aada/Ada... Linda, Nadja ja Tilda ovat kyllä kivempia :)
- -n-
Vaisnava kirjoitti:
Iida/Ida taitaa olla vielä yleisempi nimi kuin Aada/Ada... Linda, Nadja ja Tilda ovat kyllä kivempia :)
Jeps. Iida/Ida tosiaankin on yleisempi kuin Aada/Ada, väestörekisterikeskuksen sivuilta kävin asian tarkastamassa. Iidoja & Idoja on vuosina 2000-02 kastettu yhteensä 3272 ja kuluvana vuonna 744, kun taas Aada & Ada -nimien kohdalla vastaavat luvut ovat 1255 ja 470. Eli kun tuolla aikaisemmin kirjoitin, etten laittaisi Aadaa sen yleisyydestä johtuen, vaan mieluummin Iidan, niin se oli väärää "mutu-tietoa"... Vaisnavalle kiitos oikaisusta :) Jotenkin vain tätä palstaa lukiessa on muodostunut kuva, että Aada olisi suositumpi. Huomattavissa on kuitenkin nimien välisen eron kaventuminen; Aada/Ada on yleistymässä samalla kun Iidan/Idan suosio on laskemaan päin.
Näin :)
- Jane
A(a)doja kastetaan ilmeisesti vähän liikaakin, ainakin jos voi uskoa siihen mitä täältä lueskelee. Mutta I(i)da on oikein kiva nimi :)
Iida Marjukka
Ida Johanna
Ida Kanerva
Iida Tuulia
Onhan noita kaikkia kivoja nimiä.. - emma
Saidi tai Seidi?
- .....
Heidi ja Seidi mielestäni liian samanlaiset (vrt. Tiku & Taku) ja Seidi (kuin myös Saidi)muutenkin jokseenkin keinotekoinen nimi.
- Heidi myös
..... kirjoitti:
Heidi ja Seidi mielestäni liian samanlaiset (vrt. Tiku & Taku) ja Seidi (kuin myös Saidi)muutenkin jokseenkin keinotekoinen nimi.
Molemmat hyviä, mutta molempia kastetaan paljon ainakin täällä pohjois-Karjalassa on niitä paljon. Lindaa olen harvemmin tavannut nykyään kastetuissa...ihan kiva nimi,vaikka en itse antaisi. Amanda on kyllä mukava, mutta toinen nimi on aika kinkkinen juttu? Amanda Emilia ja Heidi Maria? No mun mielipide...tehän sen päätätte.
- miä
nämä - miten olisi....
Ava Adele
Adalmiina Sanni Maaria
Dina Marisa
Ada & Ida ovat nekin tosi kivoja nimiä? Esim. Ada Kanerva ja Ida Adele :) - mamma
Ida/Iida on kaunis nimi. Itse ajattelin joskus tytölle nimeä Ida-Sofia mutta tulikin poika.
Miten olisi Ida Sofia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752