SÄÄ MIAMISSA

JOULU- JA TAMMIKUUSSA?

Palaako suomalainen nahka, ilman kertoimia? Saako iho väriä?

4

1395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkailija-x

      Esim weather.com, Miami,kohdasta "averages".

      Kyllä noilla leveysasteilla kannattaa suomalaisen käyttää korkeita kertoimia, vaikka ilma ei olisi kuumakaan, siellä palaa helposti ja sehän ei ole hyväksi iholle.

    • Nitakas

      Me ollaan muistettu käyttää aurinkovoiteita parina ekana päivänä, sitten unohdettu paitsi jos ollaan jossain ulkotapahtumassa oltu koko päivä. Ainut joka on palanut on ollut iskä. Kamala tunnustaa, mutta edes lapsille ei ole muistettu rasvailua kun ovat lilluneet altaalla aina kun mahdollista. Nuorin on nyt 3v, ja kk päästä lähtee neljättä kertaa reissuun, ei ole koskaan edes punoittanut. Sisälle nukkumaan puolilta päivin ja taas pihalle.. Iskä taasen kärventyy jo kun mainitsee auringon :(

      Eli säät on olleet kyllä ihan ok, mutta palaminen riippuu siitä, millainen iho on. Maalaisjärjellä pärjää..

      • palaa palaa

        Auringon aiheuttamat vauriot ilmenevätkin usein vasta myöhemmin. Rypyistä ja syövistä varmaan kaikki ovat kuulleet...

        Itsekään en nuorempana aina muistanut/välittänyt suojata, mutta nyt olen järkiintynyt sen verran, että kesällä Suomessa ja aurinkokohteissa ympäri vuoden käytän aina korkeita kertoimia. New Yorkin kaupunkilomalla unohdin rasvata niskan, vaikka muualta suojasinkin, ja niin vain niska kärähti. Yleensä palamisen huomaa vasta kun vahinko on jo tapahtunut.


      • ei ole varmaa linjaa
        palaa palaa kirjoitti:

        Auringon aiheuttamat vauriot ilmenevätkin usein vasta myöhemmin. Rypyistä ja syövistä varmaan kaikki ovat kuulleet...

        Itsekään en nuorempana aina muistanut/välittänyt suojata, mutta nyt olen järkiintynyt sen verran, että kesällä Suomessa ja aurinkokohteissa ympäri vuoden käytän aina korkeita kertoimia. New Yorkin kaupunkilomalla unohdin rasvata niskan, vaikka muualta suojasinkin, ja niin vain niska kärähti. Yleensä palamisen huomaa vasta kun vahinko on jo tapahtunut.

        Ihotyyppejä on viisi erilaista. Valtaosa pohjois-Eurooppalaisista pitää yllään 2-tyypin nahkaa, joillakin 1-1½, joillakin 3- 3½.

        UV-säteily on talvellakin noilla leveysasteilla korkeampaa kuin Suomessa kesällä, jos nahkasi on kalkin kalpea kannattaa varata vahvempi aurinkosuoja.

        Itse käytän 2-6 kertoimen rusketusvoiteita ensimmäiset päivät, sen jälkeen iho alkaa keräämään sävyä ja luonnollista suojaa. Riippuu täysin aikooko makoilla rannalla koko päivän vai kierrellä ostareita. Biitsille on hyvä laittaa jonkinlainen suojakerroin vaikka rusketus on luonnollinen suoja säteilyä vastaan, jo senkin vuoksi hyvä heittää jotain rasvaa että iho pysyy ikäisenään, vaikka kosteus, etenkin kesäaikaan pitää tuosta osittain huolen.

        Talvikautena, joka alkaa Floridassa viikon sisään ei ilma ole yhtä kuuma kuin hurrikaanikausina. Tämän ei pitäisi hämätä härmäläistä, muistakaa ainakin ensimmmäisille päiville varata joku suojakerroin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe