Miksi Länsi-Savo ?

huh huh...

Miksi ihmeessä lehti laittoi isäinpäivänä etusivulle tarinan yhdestä ihmisestä, jolla oli
ongelma. Hän oli mies ja halusi olla nainen.
Siinä kaikki.
Miksi asiasta piti tehdä mahdottoman suuri ja näyttävä monen sivun juttu.
Olen luullut, että vain seitsemän päivää lehti tekee tuon tason juttuja. Ei kallis uutislehti.

Jos lehti haluaa jatkaa alatyylin sensaatioilla, niin yllättääkää meidät vaikka jouluaaton lehden etusivulla olevilla kuvilla siitä kuinka tuon nais-miehen leikkaus onnistui.

15

1821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elliivo

      Minä olen kyseisen lehden tilaaja/lukija ollut useamman vuosikymmenen enkä ymmärtänyt tästä jutusta pahastua tai kauhistua.
      En kokenut sitä alatyylin sensaatiojutuksi koska se oli mielestäni asiallisesti tehty.

      Ennemminkin koin positiivisena sen että jutussa lähestyttiin arkaa aihetta tavallisen ihmisen perspektiivistä ja ilman sensaatiohakuisuutta.

      Itsekin pohdiskelin että voiko tällaista tosiaan olla ihan tavallisilla viisikymppisillä.

      Mielestäni Länsi-Savo on ammattitaitoisesti tehty lehti jota on mukava lukea.
      En osta iltapäivälehtiä juuri niiden sensaatiohakuisuuden vuoksi.
      En myöskään tilaa 7päivää ja OHO-lehteä samasta syystä.
      Inhoan juoruja.

      • oli hyvin tehty. Sitä en voi moittia. Mutta vastaava juttu myös äitienpäivänä tuntuisi aika omituiselta?


      • ketä kiinnostaa..
        purje kirjoitti:

        oli hyvin tehty. Sitä en voi moittia. Mutta vastaava juttu myös äitienpäivänä tuntuisi aika omituiselta?

        ei varmasti ole ollut helppoa, mutta silti olisin tehnyt päätökseni ja kaiken muun aivan kaikessa hiljaisuudessa.
        Eikä tuo ole edes uutinen ,vaan jonkun onnettoman henkilökohtainen ongelma, tosiasia monelle, monelle ihmiselle täällä Suomessakin.

        Suvaitsevaisuuttako tässä testattiin entiedä...


    • minäkin. Kaikella kunnioituksella kärsiviä lähimmäisiä kohtaan, mutta ihmettelen silti Länsi-Savon linjaa. Olisin tullut paremmalle mielelle, jos se kakkossivun isä-vauvajuttu olisi ollut ykkösasiana. Ei sentään mennyt aamukahvi väärään kurkkuun, mutta läheltä piti.

      • kaikenlaista ihmettä

        Isä, ja pieni vauva-juttu olisi ollut isäinpäivänä se kaunis aihe.
        Lisäksi tuo nuori isä oli nuoresta iästään huolimatta vastauksissaan erittäin vastuunsa tunteva ja viisas.
        Onnea hänen vaimolleen ja lapselleen, teitä on kohdannut nykymaailmassa harvinainen onni.
        Teidän kaltaisenne nuoret ihmiset luo uskoa tulevaisuuteen.


      • keijo-annikki
        kaikenlaista ihmettä kirjoitti:

        Isä, ja pieni vauva-juttu olisi ollut isäinpäivänä se kaunis aihe.
        Lisäksi tuo nuori isä oli nuoresta iästään huolimatta vastauksissaan erittäin vastuunsa tunteva ja viisas.
        Onnea hänen vaimolleen ja lapselleen, teitä on kohdannut nykymaailmassa harvinainen onni.
        Teidän kaltaisenne nuoret ihmiset luo uskoa tulevaisuuteen.

        Taitaa kaverille tulla ammatinvaihdos eteen, koska ainakin Iltalehden mukaan toimii nykyisin kirkkoherrana.


      • kansanedustajaksi
        keijo-annikki kirjoitti:

        Taitaa kaverille tulla ammatinvaihdos eteen, koska ainakin Iltalehden mukaan toimii nykyisin kirkkoherrana.

        Ai kauhea sentään, vai oikein kirkkoherra.
        Nyt tuli vaikka mitä mieleen...ikävää kirkkoherran itsensä kannalta, mutta uskonsa häntä auttakoon.

        ps. pieni vinkki ainahan hän voi koettaa kansanedustajan työtä


      • Potilaana
        keijo-annikki kirjoitti:

        Taitaa kaverille tulla ammatinvaihdos eteen, koska ainakin Iltalehden mukaan toimii nykyisin kirkkoherrana.

        Minä menen ammatinvaihdosleikkaukseen, minulta poistetaan 90% aivoista, sitten minusta tulee lätkänpelaaja.


      • tytön ja koulutettu
        Potilaana kirjoitti:

        Minä menen ammatinvaihdosleikkaukseen, minulta poistetaan 90% aivoista, sitten minusta tulee lätkänpelaaja.

        muuhunkin vaativaan tehtävään avautuu mahdollisuudet.
        Näinhän se menee, että työhön valitsijat ottavat aina alaisikseen itseään tyhmenpiä, kyllä aivokapasiteettisi riittää jo mihin vain.


    • --rules--

      Kaipa Länkkärinkin on pakko lähteä sensaatiohakuiselle linjalle, kun nykyään Internetin valtakaudella on niin vaikea myydä painettua sanaa. Hesarissa 1/3 onkin jo höpöhöpöjuttuja.

      Senhän näkee jo Länkkärin uusien nettisivujen toteutuksestakin, ettei kovin hyvin mene. (Otsikot ja kuvat todella suurilla, jotta selaaja näkisi varmasti kaikki sivun mainoslitaniat. Tekstin koon muuttaminen ei toiminut muutamaan ekaan kuukauteen jne.)

      Journalistina mielummin olisin työtön kun alan peetä myymään asiakkaille.

      • lukijoita pidetään idiootteina

        Toimittajien ennenvanhaan arvostettu ja vastuullinen ammatti on mennyt aivan alas.

        Mikä lie nykyinen vaatimus esim. vaikka lehtitoimittajan/uutislehden työhön on.


    • Ei ollut

      ajoitus ihan tarkaan kyllä mietitty, isänpäivänä vielä. Tuleekohan äitienpäivän lehden etusivulle juttua lesboparista jotka on hankkinu lapsia, joista toinen vanhemmista oli ennen mies....

      Tän päivän lehden mukaan tuo on vielä joku kirkkoherra, tietääks kukaan, että minkä seurakunnan?

      • hubber

        Imatran nimeltään Olli Aalto. On astunut kunnolla näkyviin uudessa Uutis-Vuoksi -lehdessä.


    • Ihme

      yleensä ilmestyy??

      • ällillä akka

        meneillään talon sisäinen SUKUPOLVENVAIHDOS
        uutisointi on lapsellista nuorisolle osoitettua.

        Nuoriso on harjoittelemassa toimittajan töitä.
        Toimittajilta puuttuu kunnianhimo, ja lukijan
        arvostaminen.
        Rauli Virtaseksi on vielä pitkä matka.

        Yksi parhaista leden otsikoista etusivulla on ollut:
        Otavalainen voitti ilmakitaran Suomen mestaruuden.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe