Onko kellään tietoa mistä sais kohtuuhintaisen ulko-oven ikkunalla rintamamiestalon kellariin, korkeus 190, leveys normaali. Onko ehdotuksia toimittajista ja tietoa hintahaarukasta.
Rintamamiestalon kellarin ulko-ovi
1
2289
Vastaukset
- remonttiseikkailu 2001
Sopivia kevyehköjä, lämpöeristettyjä ovia löytyy eri valmistajilta, nimitystä mökkiovi olen kuullut käytettävän. Korkeus 190 on noissa ovissa jonkinlainen standardi. Tavallinen asunnon ulko-ovikin kyllä käy, se on hieman tukevampi, lämpöeristykseltään parempi mutta selvästi kalliimpi. Liikkeisiin vain kiertelemään!
Todennäköisesti nykyisten karmien normikoot eivät täysin istu vanhaan oviaukkoon. Oven voi tietysti tilata mittojen mukaan, mutta hinta yleensä nousee huomattavasti, halvempaa on ostaa lähinnä sopiva koko ja sitten muokata oviaukkoa. Toisaalta betonissa olevaa aukkoa on yleensä vaikea suurentaa, kannattaa ehkä suosiolla valita hieman pienempi koko.
Jos intoa riittää, voi myös kokeilla oven tekoa. Ostetaan sopivat karmit ja siihen sopiva ovirunko. Rungon sisään laitetaan lämpöeristystä, päälle panelointia ja ikkunaruutu sopivaan kohtaan. Yhden kellarin välioven jouduin tällä tavoin itse tekemään, kun en sopivaa, valmista ovea löytänyt.
Harmi, suomalaiset valmistajat eivät juuri tee rintamamiestalojen koruttomaan tyyliin sopivia ovia. Taloni uuden ulko-oven jouduin teettämään vanhan mallin mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h292350- 1282293
- 1582054
- 351650
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue201648- 511037
- 86995
- 18939
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To24932- 114904