Mikä noista ois paras hankinta?comanche, bashan, rally?
Varaosien saanti, viritys jne.
kiitoksia vastauksista!!
Kiina mönkkäriä
4
1937
Vastaukset
- niin.-
Tieliikenne-trappen 500! Siinä peli!
- mieti vielä kerran....
siinäpä vasta iso kasa kiinalaista paskaa!elä vaan tollaseen rahojasi tuhlaa.
- huskyman
mieti vielä kerran.... kirjoitti:
siinäpä vasta iso kasa kiinalaista paskaa!elä vaan tollaseen rahojasi tuhlaa.
Kuinkahan isoja eroja noissa kiinamalleissa mahtaa olla?
Itse ostin Motolandin 250 cc maantiemönkkärin, kylläkin enemmän 8 rekikoiran treenivälineeksi kuin varsinaiseen maantieajoon. Ajateltiin, ettei laadulla ole niin nokon nuukaa, kun käyttö on hieman poikkeuksellinen ja vetovoimaa löytyy koirista, vaikka heittäis koko moottorin pois. Erityistilanteita varten laitettiin vetokärrykuulat omana työnä sekä eteen että taakse tyhjän peräkärryn pihasiirtoja, yms kevyttä hommaa varten.
Kokemuksia vempeleestä:
-käsijarru on ollut vitsi ihan alusta saakka. Pyörät linkkuun on moninverroin tehokkaampi seisontajarru ja kun pistää vielä vaihteen pykälään, niin pysyy hyvin paikallaan myös koirien kanssa.
-oikea takarengas ei pidä painetta (tarkistettava joka päivä). Maahantuojan takuukonsti on kuulemma paikkausvaahto, vaikka se on käsittääkseni tarkoitettu hätäapukeinoksi ei korjaukseksi (vaahto-ohjeet).
-ketjut ei tahdo pysyä paikoillaan, koska epäkeskosäätö ei tahdo pitää kiristämisestä huolimatta. Ylirasitukseksi riittää vähänkin tiukemmat ylämäet. Toinen ketjuongelma on kiristyspyörä, joka on toteutettu tavalla, jossa heppoiset rakenteet antavat jatkuvasti periksi ja kiristyspyörä vääntyy väärään asentoon. Väärä asento taas vääntää ketjut pois päältä, vaikka kireys muuten riittäisi normaaliajoon ongelmitta. Lisäksi väärässä asennossa kiristyspyörä kuluu kartioksi ja ongelma pahenee koko ajan.
-Ajovalon pidikkeet on kiinnitetty lämpöliimalla ja ainakin omassa yksilössä ajotärinä irroitti ajovalon alta aikayksikön. Korjasin ongelman pop-niiteillä ja nyt ei pääse tippumaan, mutta rakenne on samalla tavalla heppoista tekniikkaa kuin muutkin osat.
-maantiellä vempeleen piti suullisesti luvattuna kulkea sellaiset 90 km/h. Käytännössä hampaat irtoaa suusta jo 60 km/h vauhdissa. Poppuisella maasturalla koirien kanssa 50 km/h ei tunnu mitenkään pahalta. Vempeleessä on hyvät ja monipuoliset säädöt etupyörien ajoasennolle, joten taitajan käsissä maantieajokokemus on ehkä korjattavissa.
-moottori on toiminut toistaiseksi yllättävän hyvin ja varmasti, mutta kokemusta siitä on vasta vajaa puoli vuotta.
-vakavin esille tullut ongelma on takajarrun satulan pettäminen, eli jarrut on pelistä poissa. Joku osa satulasylinteristä on pettänyt, koskaa nesteet suihkuavat ulos mekaanisen käsijarruakselin juuresta.
-muita pikkuongelmia on ollut vipujen, sähkökatkaisijoiden ja vaijerien laadussa.
-Kaikki muovit on tietysti sitä halvinta laatua, joka ei kestä sen pahemmin kolhuja kuin pakkastakaan. Toissaalta eihän halppishinnalla voi muuta edes olettaa.
-akku on huonosti suojattu ja koko ajan täynnä ajokuraa.
-vaihdevipu oli valmiiksi löysä ja sen kiristyspulti poikki. Korjattiin itse, koska löysyy voi viedä rihlat ja sitten korjaus on ongelmallista. Vaihteisto ei aina tahdo toimia ilman kikkailuja, eli vaihteet menevät huonosti päälle joissakin tilanteissa. Eri vaihteiden välillä saattaa löytyä yllätysvapaavaihde.
Noin omien kokemusten yhteenvetona on väkisinkin tullut mieleen, että tasokkaampi käytetty malli olisi ollut monin verroin edullisempi noin pidemmän päälle. Tässä koiratreenissä kun rasitusta ei tule kovin paljon muusta kuin kuskin painosta ja jarruttamisesta.
Vai miten on? Onko Kiinamalleilla isojakin laatueroja, vai ovatko kaikki toteutettu samalla filosofialla eli heppoisilla osilla ja ratkaisuilla, joiden ei ole tarkoituskaan kestää kovin pitkään varsinaista käyttöä. - oli ihan ,.,.
huskyman kirjoitti:
Kuinkahan isoja eroja noissa kiinamalleissa mahtaa olla?
Itse ostin Motolandin 250 cc maantiemönkkärin, kylläkin enemmän 8 rekikoiran treenivälineeksi kuin varsinaiseen maantieajoon. Ajateltiin, ettei laadulla ole niin nokon nuukaa, kun käyttö on hieman poikkeuksellinen ja vetovoimaa löytyy koirista, vaikka heittäis koko moottorin pois. Erityistilanteita varten laitettiin vetokärrykuulat omana työnä sekä eteen että taakse tyhjän peräkärryn pihasiirtoja, yms kevyttä hommaa varten.
Kokemuksia vempeleestä:
-käsijarru on ollut vitsi ihan alusta saakka. Pyörät linkkuun on moninverroin tehokkaampi seisontajarru ja kun pistää vielä vaihteen pykälään, niin pysyy hyvin paikallaan myös koirien kanssa.
-oikea takarengas ei pidä painetta (tarkistettava joka päivä). Maahantuojan takuukonsti on kuulemma paikkausvaahto, vaikka se on käsittääkseni tarkoitettu hätäapukeinoksi ei korjaukseksi (vaahto-ohjeet).
-ketjut ei tahdo pysyä paikoillaan, koska epäkeskosäätö ei tahdo pitää kiristämisestä huolimatta. Ylirasitukseksi riittää vähänkin tiukemmat ylämäet. Toinen ketjuongelma on kiristyspyörä, joka on toteutettu tavalla, jossa heppoiset rakenteet antavat jatkuvasti periksi ja kiristyspyörä vääntyy väärään asentoon. Väärä asento taas vääntää ketjut pois päältä, vaikka kireys muuten riittäisi normaaliajoon ongelmitta. Lisäksi väärässä asennossa kiristyspyörä kuluu kartioksi ja ongelma pahenee koko ajan.
-Ajovalon pidikkeet on kiinnitetty lämpöliimalla ja ainakin omassa yksilössä ajotärinä irroitti ajovalon alta aikayksikön. Korjasin ongelman pop-niiteillä ja nyt ei pääse tippumaan, mutta rakenne on samalla tavalla heppoista tekniikkaa kuin muutkin osat.
-maantiellä vempeleen piti suullisesti luvattuna kulkea sellaiset 90 km/h. Käytännössä hampaat irtoaa suusta jo 60 km/h vauhdissa. Poppuisella maasturalla koirien kanssa 50 km/h ei tunnu mitenkään pahalta. Vempeleessä on hyvät ja monipuoliset säädöt etupyörien ajoasennolle, joten taitajan käsissä maantieajokokemus on ehkä korjattavissa.
-moottori on toiminut toistaiseksi yllättävän hyvin ja varmasti, mutta kokemusta siitä on vasta vajaa puoli vuotta.
-vakavin esille tullut ongelma on takajarrun satulan pettäminen, eli jarrut on pelistä poissa. Joku osa satulasylinteristä on pettänyt, koskaa nesteet suihkuavat ulos mekaanisen käsijarruakselin juuresta.
-muita pikkuongelmia on ollut vipujen, sähkökatkaisijoiden ja vaijerien laadussa.
-Kaikki muovit on tietysti sitä halvinta laatua, joka ei kestä sen pahemmin kolhuja kuin pakkastakaan. Toissaalta eihän halppishinnalla voi muuta edes olettaa.
-akku on huonosti suojattu ja koko ajan täynnä ajokuraa.
-vaihdevipu oli valmiiksi löysä ja sen kiristyspulti poikki. Korjattiin itse, koska löysyy voi viedä rihlat ja sitten korjaus on ongelmallista. Vaihteisto ei aina tahdo toimia ilman kikkailuja, eli vaihteet menevät huonosti päälle joissakin tilanteissa. Eri vaihteiden välillä saattaa löytyä yllätysvapaavaihde.
Noin omien kokemusten yhteenvetona on väkisinkin tullut mieleen, että tasokkaampi käytetty malli olisi ollut monin verroin edullisempi noin pidemmän päälle. Tässä koiratreenissä kun rasitusta ei tule kovin paljon muusta kuin kuskin painosta ja jarruttamisesta.
Vai miten on? Onko Kiinamalleilla isojakin laatueroja, vai ovatko kaikki toteutettu samalla filosofialla eli heppoisilla osilla ja ratkaisuilla, joiden ei ole tarkoituskaan kestää kovin pitkään varsinaista käyttöä.niin kuin omat kokemukset 250cc tl mönkijästä, ainoana erona että omasta meni koko yläkerta muutaman kuukauden ajon jälkeen ja lisäksi kiertokanki... Niin ja nopeusmittarin kanssa sai pelata koko ajan että toimi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063210Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391620Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921389
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1571257Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121188Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231019Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803