Kiina mönkkäriä

hankkimassa

Mikä noista ois paras hankinta?comanche, bashan, rally?

Varaosien saanti, viritys jne.

kiitoksia vastauksista!!

4

1941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin.-

      Tieliikenne-trappen 500! Siinä peli!

      • mieti vielä kerran....

        siinäpä vasta iso kasa kiinalaista paskaa!elä vaan tollaseen rahojasi tuhlaa.


      • huskyman
        mieti vielä kerran.... kirjoitti:

        siinäpä vasta iso kasa kiinalaista paskaa!elä vaan tollaseen rahojasi tuhlaa.

        Kuinkahan isoja eroja noissa kiinamalleissa mahtaa olla?

        Itse ostin Motolandin 250 cc maantiemönkkärin, kylläkin enemmän 8 rekikoiran treenivälineeksi kuin varsinaiseen maantieajoon. Ajateltiin, ettei laadulla ole niin nokon nuukaa, kun käyttö on hieman poikkeuksellinen ja vetovoimaa löytyy koirista, vaikka heittäis koko moottorin pois. Erityistilanteita varten laitettiin vetokärrykuulat omana työnä sekä eteen että taakse tyhjän peräkärryn pihasiirtoja, yms kevyttä hommaa varten.

        Kokemuksia vempeleestä:
        -käsijarru on ollut vitsi ihan alusta saakka. Pyörät linkkuun on moninverroin tehokkaampi seisontajarru ja kun pistää vielä vaihteen pykälään, niin pysyy hyvin paikallaan myös koirien kanssa.
        -oikea takarengas ei pidä painetta (tarkistettava joka päivä). Maahantuojan takuukonsti on kuulemma paikkausvaahto, vaikka se on käsittääkseni tarkoitettu hätäapukeinoksi ei korjaukseksi (vaahto-ohjeet).
        -ketjut ei tahdo pysyä paikoillaan, koska epäkeskosäätö ei tahdo pitää kiristämisestä huolimatta. Ylirasitukseksi riittää vähänkin tiukemmat ylämäet. Toinen ketjuongelma on kiristyspyörä, joka on toteutettu tavalla, jossa heppoiset rakenteet antavat jatkuvasti periksi ja kiristyspyörä vääntyy väärään asentoon. Väärä asento taas vääntää ketjut pois päältä, vaikka kireys muuten riittäisi normaaliajoon ongelmitta. Lisäksi väärässä asennossa kiristyspyörä kuluu kartioksi ja ongelma pahenee koko ajan.
        -Ajovalon pidikkeet on kiinnitetty lämpöliimalla ja ainakin omassa yksilössä ajotärinä irroitti ajovalon alta aikayksikön. Korjasin ongelman pop-niiteillä ja nyt ei pääse tippumaan, mutta rakenne on samalla tavalla heppoista tekniikkaa kuin muutkin osat.
        -maantiellä vempeleen piti suullisesti luvattuna kulkea sellaiset 90 km/h. Käytännössä hampaat irtoaa suusta jo 60 km/h vauhdissa. Poppuisella maasturalla koirien kanssa 50 km/h ei tunnu mitenkään pahalta. Vempeleessä on hyvät ja monipuoliset säädöt etupyörien ajoasennolle, joten taitajan käsissä maantieajokokemus on ehkä korjattavissa.
        -moottori on toiminut toistaiseksi yllättävän hyvin ja varmasti, mutta kokemusta siitä on vasta vajaa puoli vuotta.
        -vakavin esille tullut ongelma on takajarrun satulan pettäminen, eli jarrut on pelistä poissa. Joku osa satulasylinteristä on pettänyt, koskaa nesteet suihkuavat ulos mekaanisen käsijarruakselin juuresta.
        -muita pikkuongelmia on ollut vipujen, sähkökatkaisijoiden ja vaijerien laadussa.
        -Kaikki muovit on tietysti sitä halvinta laatua, joka ei kestä sen pahemmin kolhuja kuin pakkastakaan. Toissaalta eihän halppishinnalla voi muuta edes olettaa.
        -akku on huonosti suojattu ja koko ajan täynnä ajokuraa.
        -vaihdevipu oli valmiiksi löysä ja sen kiristyspulti poikki. Korjattiin itse, koska löysyy voi viedä rihlat ja sitten korjaus on ongelmallista. Vaihteisto ei aina tahdo toimia ilman kikkailuja, eli vaihteet menevät huonosti päälle joissakin tilanteissa. Eri vaihteiden välillä saattaa löytyä yllätysvapaavaihde.

        Noin omien kokemusten yhteenvetona on väkisinkin tullut mieleen, että tasokkaampi käytetty malli olisi ollut monin verroin edullisempi noin pidemmän päälle. Tässä koiratreenissä kun rasitusta ei tule kovin paljon muusta kuin kuskin painosta ja jarruttamisesta.

        Vai miten on? Onko Kiinamalleilla isojakin laatueroja, vai ovatko kaikki toteutettu samalla filosofialla eli heppoisilla osilla ja ratkaisuilla, joiden ei ole tarkoituskaan kestää kovin pitkään varsinaista käyttöä.


      • oli ihan ,.,.
        huskyman kirjoitti:

        Kuinkahan isoja eroja noissa kiinamalleissa mahtaa olla?

        Itse ostin Motolandin 250 cc maantiemönkkärin, kylläkin enemmän 8 rekikoiran treenivälineeksi kuin varsinaiseen maantieajoon. Ajateltiin, ettei laadulla ole niin nokon nuukaa, kun käyttö on hieman poikkeuksellinen ja vetovoimaa löytyy koirista, vaikka heittäis koko moottorin pois. Erityistilanteita varten laitettiin vetokärrykuulat omana työnä sekä eteen että taakse tyhjän peräkärryn pihasiirtoja, yms kevyttä hommaa varten.

        Kokemuksia vempeleestä:
        -käsijarru on ollut vitsi ihan alusta saakka. Pyörät linkkuun on moninverroin tehokkaampi seisontajarru ja kun pistää vielä vaihteen pykälään, niin pysyy hyvin paikallaan myös koirien kanssa.
        -oikea takarengas ei pidä painetta (tarkistettava joka päivä). Maahantuojan takuukonsti on kuulemma paikkausvaahto, vaikka se on käsittääkseni tarkoitettu hätäapukeinoksi ei korjaukseksi (vaahto-ohjeet).
        -ketjut ei tahdo pysyä paikoillaan, koska epäkeskosäätö ei tahdo pitää kiristämisestä huolimatta. Ylirasitukseksi riittää vähänkin tiukemmat ylämäet. Toinen ketjuongelma on kiristyspyörä, joka on toteutettu tavalla, jossa heppoiset rakenteet antavat jatkuvasti periksi ja kiristyspyörä vääntyy väärään asentoon. Väärä asento taas vääntää ketjut pois päältä, vaikka kireys muuten riittäisi normaaliajoon ongelmitta. Lisäksi väärässä asennossa kiristyspyörä kuluu kartioksi ja ongelma pahenee koko ajan.
        -Ajovalon pidikkeet on kiinnitetty lämpöliimalla ja ainakin omassa yksilössä ajotärinä irroitti ajovalon alta aikayksikön. Korjasin ongelman pop-niiteillä ja nyt ei pääse tippumaan, mutta rakenne on samalla tavalla heppoista tekniikkaa kuin muutkin osat.
        -maantiellä vempeleen piti suullisesti luvattuna kulkea sellaiset 90 km/h. Käytännössä hampaat irtoaa suusta jo 60 km/h vauhdissa. Poppuisella maasturalla koirien kanssa 50 km/h ei tunnu mitenkään pahalta. Vempeleessä on hyvät ja monipuoliset säädöt etupyörien ajoasennolle, joten taitajan käsissä maantieajokokemus on ehkä korjattavissa.
        -moottori on toiminut toistaiseksi yllättävän hyvin ja varmasti, mutta kokemusta siitä on vasta vajaa puoli vuotta.
        -vakavin esille tullut ongelma on takajarrun satulan pettäminen, eli jarrut on pelistä poissa. Joku osa satulasylinteristä on pettänyt, koskaa nesteet suihkuavat ulos mekaanisen käsijarruakselin juuresta.
        -muita pikkuongelmia on ollut vipujen, sähkökatkaisijoiden ja vaijerien laadussa.
        -Kaikki muovit on tietysti sitä halvinta laatua, joka ei kestä sen pahemmin kolhuja kuin pakkastakaan. Toissaalta eihän halppishinnalla voi muuta edes olettaa.
        -akku on huonosti suojattu ja koko ajan täynnä ajokuraa.
        -vaihdevipu oli valmiiksi löysä ja sen kiristyspulti poikki. Korjattiin itse, koska löysyy voi viedä rihlat ja sitten korjaus on ongelmallista. Vaihteisto ei aina tahdo toimia ilman kikkailuja, eli vaihteet menevät huonosti päälle joissakin tilanteissa. Eri vaihteiden välillä saattaa löytyä yllätysvapaavaihde.

        Noin omien kokemusten yhteenvetona on väkisinkin tullut mieleen, että tasokkaampi käytetty malli olisi ollut monin verroin edullisempi noin pidemmän päälle. Tässä koiratreenissä kun rasitusta ei tule kovin paljon muusta kuin kuskin painosta ja jarruttamisesta.

        Vai miten on? Onko Kiinamalleilla isojakin laatueroja, vai ovatko kaikki toteutettu samalla filosofialla eli heppoisilla osilla ja ratkaisuilla, joiden ei ole tarkoituskaan kestää kovin pitkään varsinaista käyttöä.

        niin kuin omat kokemukset 250cc tl mönkijästä, ainoana erona että omasta meni koko yläkerta muutaman kuukauden ajon jälkeen ja lisäksi kiertokanki... Niin ja nopeusmittarin kanssa sai pelata koko ajan että toimi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Näin kun katsoit salaa ja

      Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5160
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

      No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      2347
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

      Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      262
      2342
    4. Katu täyttyy...

      Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2339
    5. Korjaa toki jos...

      Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1574
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

      Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1438
    7. Taas joku junan alle

      Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      49
      1028
    8. Joko luovutat

      Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      996
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

      Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      929
    10. Jalat alta

      Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      927
    Aihe