rokotukset 6kk

teneriffalle

Moi!
Ollaan tässä harkittu matkaa Playa de las Americasiin perheen kanssa. Mukana olis myös 6kk vanha pikkumies. Mietinkin noita rokotusasioita. Kuinkahan on MPR-rokotteen laita? (tuhkarokko, vihurirokko...)Kun senhän saa vasta 18 kk iässä. Onko joku sattunut miettimään samaa asiaa ja olisko ihan tietoa neuvolasta yms. saatua?
Kiitos vastauksista jo etukäteen! Muutenkin kokemukset samanikäisen vauvan kanssa reissaamisesta tervetulleita!
t.Hanna

7

1300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rokotukset

      ite lähen 5kk tytön kanssa teneriffalle ja th:n kanssa juttelin sillo rokotuksista ja sano ett noi normaalit mitkä o saanu 3kk ja 5kk nii riittää viel iha hyvin ku on vielä äitiltä saatuja vasta-aineitaki tallella

    • outoa

      kysellä neuvolasta eikä täältä vai laitatko vauvaan mitä täällä neuvotaan? Kukaan ei täällä sitä osaa sanoa mutta neuvolassa kyllä.

      • tiedoksi

        no lähinnä nyt kyselinkin et onko teneriffa "riskialuetta" kyseisten rokkojen suhteen. tuskin yt neuvolantädit alkaisivat pistämän rokotteita MINUN pyynnöstäni... ja neuvolastakin asiaa olen kyllä tiedustellut mutta mukavaa kuulla myös muiden kokemuksia kyseisestä asiasta. ja juurihan sain tuossa vastausta kysymykseeni edellisen kirjoittajan toimesta.kiitos vain kommentistasi.


      • ensimmäinen kommentti
        tiedoksi kirjoitti:

        no lähinnä nyt kyselinkin et onko teneriffa "riskialuetta" kyseisten rokkojen suhteen. tuskin yt neuvolantädit alkaisivat pistämän rokotteita MINUN pyynnöstäni... ja neuvolastakin asiaa olen kyllä tiedustellut mutta mukavaa kuulla myös muiden kokemuksia kyseisestä asiasta. ja juurihan sain tuossa vastausta kysymykseeni edellisen kirjoittajan toimesta.kiitos vain kommentistasi.

        Mutta eihän se "edellinen" sitä tarkoittanut, vaan että neuvolassa pitäisi olla paras tieto tarvittavista rokotuksista. Toki on hyvä kysellä muiden kokemuksia, ei siinä mitään, mutta se oikea asiantuntemus löytyy kyllä ammattilaisilta, lääkäriasemilta tai neuvolasta.

        Ja kuten varmaan kuulitkin, Tensku ei ole riskialuetta.


      • hanna
        ensimmäinen kommentti kirjoitti:

        Mutta eihän se "edellinen" sitä tarkoittanut, vaan että neuvolassa pitäisi olla paras tieto tarvittavista rokotuksista. Toki on hyvä kysellä muiden kokemuksia, ei siinä mitään, mutta se oikea asiantuntemus löytyy kyllä ammattilaisilta, lääkäriasemilta tai neuvolasta.

        Ja kuten varmaan kuulitkin, Tensku ei ole riskialuetta.

        ehkä nyt oli tässä hiukan "väärinymmärryksiä" puolin ja toisin. tottahan tänne kirjoittaessani tiedän että ei voi siihen päätöksiä perustaa mitä täällä kirjoitetaan. ja ihan neuvolasta asiaa todellakin tiedustelin. sanoivat, että ei ole estettä matkustaa. mutta minulle kyllä sanottiin että äidiltä saadut vasta-aineet ovat "voimassa" vain n.2kk syntymästä, joten kyllä näissä neuvoloiden mielipiteissäkin on paljon eroja.

        ja kun olen sellainen ihminen joka mietiskelee kaikenmoisia asioita etukäteen, siksi tänne kirjoittelin. Kiva kuulla kuinka muut ovat vastaavassa tilanteessa toimineet.eli ovatko uskaltautuneet reissuun vaikka mpr-rokote ei ole "voimassa". eiköhän se juuri olekin näiden palstojen tarkoitus?? jos täältä ei kannata kysellä KOKEMUKSIA, mikä sitten palstan tarkoitus? täytynee vielä mietiskellä mitä matkan suhteen tekisin. ensimmäisen viestin kirjoittajalle oikein mukavaa matkaa teneriffalle!katsotaan josko perässä tullaan... :)


      • mieti itsekkin
        hanna kirjoitti:

        ehkä nyt oli tässä hiukan "väärinymmärryksiä" puolin ja toisin. tottahan tänne kirjoittaessani tiedän että ei voi siihen päätöksiä perustaa mitä täällä kirjoitetaan. ja ihan neuvolasta asiaa todellakin tiedustelin. sanoivat, että ei ole estettä matkustaa. mutta minulle kyllä sanottiin että äidiltä saadut vasta-aineet ovat "voimassa" vain n.2kk syntymästä, joten kyllä näissä neuvoloiden mielipiteissäkin on paljon eroja.

        ja kun olen sellainen ihminen joka mietiskelee kaikenmoisia asioita etukäteen, siksi tänne kirjoittelin. Kiva kuulla kuinka muut ovat vastaavassa tilanteessa toimineet.eli ovatko uskaltautuneet reissuun vaikka mpr-rokote ei ole "voimassa". eiköhän se juuri olekin näiden palstojen tarkoitus?? jos täältä ei kannata kysellä KOKEMUKSIA, mikä sitten palstan tarkoitus? täytynee vielä mietiskellä mitä matkan suhteen tekisin. ensimmäisen viestin kirjoittajalle oikein mukavaa matkaa teneriffalle!katsotaan josko perässä tullaan... :)

        huomannut ettei mihinkään täällä voi luottaa ja olisi aika outoa jos tekisit omalle lapselle jotain jonkun "kokeneen" neuvon takia? Kyllä täällä pääasiassa vain soitetaan suuta enkä uskoisi mihinkään oikeaan ja tärkeään liittyvää. Minä kysyn aina sieltä missä takuulla vastaukseen voi luottaa ja se ei ole nettipalsta.


    • kolmen äiti

      olen itse matkustanut kaikkien kolmen lapseni kanssa vauva-iästä asti ja aina on myös sanottu neuvolasta ettei tarvitse rokotuksia erikseen(ollaan siis oltu aina kanarialla).
      viimeksi oltiin reissussa syyskuussa playa del inglesissä ja nuorimmainen oli silloin 6kk vanha.muuten olen itse sitä mieltä ettää vauvan kanssa reissaaminen on helppoa ja mukavaa hommaa.ollaan aina otettu suomesta mukaan vaipat,maidot ja ruuat vaikka niitä kyllä sieltäkin saa,hinta ja laatu saattaa olla kokonaan muuta kuin suomessa ja omasta mielestä on ollut mukavaa kun kaikki on mukana eikä tarvitse siellä ruveta kaupoista "metsästämään" sopivia tuotteita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      17
      923
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      47
      809
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      222
      709
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      75
      700
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      45
      692
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      33
      670
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      105
      652
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      79
      633
    9. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      34
      589
    10. Olet tyylitajuton

      Ja ruma. En ole ikinä pitänyt ulkonäöstäsi. Et ole minun tyyppiäni millään tavalla. Puheesi on sellaista mongerrusta ett
      Ikävä
      25
      581
    Aihe