Flipper 630 HT, Bella 600 HT vai Yamarin 600 HT?
Onko vastaavanlaisista kokemusta? Mikä paras noista kolmesta? (provosoiva kysymys)
Paljonko kannattaa maksaa -90 luvun paremmalla puolella olevista veneistä?
Mitä kannattaa huomioida noissa malleissa?
Konekoko olisi 90-130 hv.
Laittakaa omia kokemuksia ja muita merkkejä ehdolle tuon kokoluokan matkaveneeksi.
Flipper 630 HT, Bella 600 HT vai Yamarin 600 HT
16
12615
Vastaukset
- Jube
Noista ehkä Flipper 630. Perusteluna, että Bella 600 HT:ssa ja Yamarin 600 HT:ssa joutuu sateella tai tihkusateessa käytännössä aina (ehkä muutenkin) ajamaan seisaaltaan, jolloin kastuu ärsyttävästi, koska ikkunat huurtuu helposti ja muutenkin näkyvyys eteen on aika huono. Flipper 630:ssa kuljettaja on suojassa sateelta. Parempia vaihtoehtoja on mielestäni Yamarin 59 HT tai Flipper 620 C. Rungon iän lisäksi kannattaa huomioida perämoottorin ikä (80-luvun koneiden arvo 0), siisteys ja varusteet (kuten lämppäri jne.).
- Bella 600HT
Itsellä käytössä jo viisi vuotta Bella 600HT ja eipä voi kuin suositella.
- 600HT
Yamarin 600HT on ihan eri tyyppinen vene kuin nuo 2 muuta. Se on kapea ja kevyt, vain n. 450 kg, kun nuo muut painaa tuplat.
Yamarin 600HT:n kulkee samankokoisella koneella reippaasti kovempaa (ja menee pienemmällä bensalla) kuin nuo muut. Hyvin optimoituna saa menemään jo 90 hv koneella liki 40 solmua
Ahdas se toki sitten on kuin faan, kapea myös sisältä kuin mikä. Käy katsomassa, jos vaan mahdut sisään niin varmaan ihan kiva ajella. - merimies
Ehdottomasti Flipper, laadukkain ja nykyaikaisin.
Pitääkö ehdottomasti olla HT? Mielestäni Flipper 630 CC on paljon järkevämpi vaihtoehto käytettävyyden kannalta. Käytettyjä ei kovin usein myytävänä.- Vesille...
Ajattelin tuon HT- veneen sopivan parhaiten käyttötarkoitukseemme eli perheen kanssa veneretkeilyyn. Toki jos tovereilla on ehdottaa muita hyviksi havaittuja vaihtoehtoja niin ehdottakaa pois.
Sillä tavalla märkäkorva näissä, että ei aikaisemmin ole ollut HT:ta. - Zäck-Zäck
Vesille... kirjoitti:
Ajattelin tuon HT- veneen sopivan parhaiten käyttötarkoitukseemme eli perheen kanssa veneretkeilyyn. Toki jos tovereilla on ehdottaa muita hyviksi havaittuja vaihtoehtoja niin ehdottakaa pois.
Sillä tavalla märkäkorva näissä, että ei aikaisemmin ole ollut HT:ta.Itsellä on perheveneilyyn hankittuna Flipper 630 OC. Pidän hieman monikäyttöisempänä kuin HT:a. Sinuna katsastaisin myös OC:n sopivuuden.
- Flipper..
Flipper on jotain ihan muuta kuin nuo kaksi muuta vaihtoehtoa. 600 Ht yamarin on todella huono vaihtoehto tilojen vuoksi. Bella 600 Ht on vain vanhanaikainen, mutta tilava. Flipper 630 Ht on nykyrunkoinen (sama muotti vieläkin) ja ajettavuudeltaan, että laadultaan erittäin hyvä.
Kannattaa muistaa myös Flipper 640 Ht joka on ehkä lähempänä samaa hintaa kun noi toisetkin vaihtoehdot.- paatisti
Annan ääneni myös Flipper 640 Ht:lle. Tosi vankka ja mukava vene, tilaa on enemmän kuin uudemmassa 630 mallissa. Kunnon koneella saa väkeä olla reilusti , tilaa on ja kulkeekin. Keulassa nukkuu kaksi isoakin aikuista ja lapsi, takapenkillä yksi alle 2 metrinen. Eikä ole yhtä muovisen oloinen kuin uudemmat. Pulpetit puuta. Hieno venho.
- 630 omistaja
kuten tuossa tullut esille niin 630ht on jonkinverran isompi ja siinä alkaa olemaan ihan kohtuulliset tilat jo. Jos koko ei ole tärkeää niin 600ht mallissa pääsee tosiaan halvemmalla ja helmpommalla painon puolesta.
Bella 640 on aina kaivannut mielestäni face liftin, enkä siinä ole löytänyt mitään oikein parempia puolia 630 malliin nähden. 630 mallissa tosiaan pieni sade menee yli ja tuulilasin läpi on hyvä näkyvyys. 630 mallissa on hyvä ajopressu kyllä myös (pitkälti ikkunaa).
Tykkään tosi paljon 640ht mallista, sitä kannattaa harkita jos haluaa päästä vähemmällä rahalla. 630 malli on melkoisesti uudistunut, konkreettisin asia mielestäni on parantuneet säilytystilat. Itse olin tuohon jo päätynyt, mutta löysin edullisen 630 mallin.
640ht veneen arvo on pysynyt hyvin. Hinta ilman moottoria pyörii noin 7-8000€ kohdilla. Vatorilla olisi yksi 630ht myynnissä. Taisi olla 18900 pyynti. Luulisi tässä taloustilanteessa lähtevän 17000€:lla.
Mulla 2t 115hv jammu, 37solmua, mikä riittää monille (saisi mielestäni olla isompi kone ;)
Belloista tosin ei ole konkreettista kokemusta muuta kuin tiukkaa nettitutkistelua... 640 mallista kyllä... - flipperomistaja
630 omistaja kirjoitti:
kuten tuossa tullut esille niin 630ht on jonkinverran isompi ja siinä alkaa olemaan ihan kohtuulliset tilat jo. Jos koko ei ole tärkeää niin 600ht mallissa pääsee tosiaan halvemmalla ja helmpommalla painon puolesta.
Bella 640 on aina kaivannut mielestäni face liftin, enkä siinä ole löytänyt mitään oikein parempia puolia 630 malliin nähden. 630 mallissa tosiaan pieni sade menee yli ja tuulilasin läpi on hyvä näkyvyys. 630 mallissa on hyvä ajopressu kyllä myös (pitkälti ikkunaa).
Tykkään tosi paljon 640ht mallista, sitä kannattaa harkita jos haluaa päästä vähemmällä rahalla. 630 malli on melkoisesti uudistunut, konkreettisin asia mielestäni on parantuneet säilytystilat. Itse olin tuohon jo päätynyt, mutta löysin edullisen 630 mallin.
640ht veneen arvo on pysynyt hyvin. Hinta ilman moottoria pyörii noin 7-8000€ kohdilla. Vatorilla olisi yksi 630ht myynnissä. Taisi olla 18900 pyynti. Luulisi tässä taloustilanteessa lähtevän 17000€:lla.
Mulla 2t 115hv jammu, 37solmua, mikä riittää monille (saisi mielestäni olla isompi kone ;)
Belloista tosin ei ole konkreettista kokemusta muuta kuin tiukkaa nettitutkistelua... 640 mallista kyllä...niin, luin hieman huolimattomasti...
Yamarin 600ht ei tosiaan ole samassa kerhossa näiden veneiden kanssa siis jo speksien ja kuvien perusteella. En myöskään harkitsisi.
Bellahan sitten vielä harvinaisempi 642ht malli (perämoottorimalli). Sisäperällä olevat Bellat ja Flipu HT:t ovat menneet huonosti kaupaksi...
- Ex-HT
Unohda HT, meillä CC ja on lapsikatraan kanssa erittäin käytännöllinen. Kelmujan kanssa säädössä menee hermot.
- pinnamies
Pitääkö lapsikatras pinnan tiukalla. Oman kokemukseni mukaan HT:n kuomu laskeutuu yksin 1,5 minuutissa ja kaverin kanssa 54 sekunnissa. Nosto ottaa aavistuksen enemmän jonka jälkeen on käytettävissä suuri yhtenäinen tila eikä kahta pikku kopperoa. Ainakin minä kestän kuomusulkeisen.
En tarkoita, etteikö kovaseinäisessä hytissä olisi hyvätkin puolensa, mutta vene saa olla silloin hieman suurempi.
- Anonyymi
Kyllä Bella 600/601 HT on erittäin hyvä vene.Tiedä siitä onko vanhanaikainen vai ei,mutta aikoinaan kun itse omistin Bella 601HT:n niin ainakin Päijänteellä se oli heittämällä paras vene mitä minulla on ollut.Kaikki ominaisuudet kohdillaan,vankka,tilava,hyvä ajettava jne.
- Anonyymi
Bellahan on "pirkka-flipper" joten laatu sen mukaista
- Anonyymi
No siitä on n.20 vuotta kun minulla 601ht Bella oli.Laatu oli kyllä silloin erittäin hyvää.Nykyisistä Belloista ei mitään hajua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No siitä on n.20 vuotta kun minulla 601ht Bella oli.Laatu oli kyllä silloin erittäin hyvää.Nykyisistä Belloista ei mitään hajua.
Pirkka ja Flipper laadukkaita molemmat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760