koetin hakea kaiken mahdollisen tiedon, mitä netistä löytyy, mutta en löytänyt vastausta. eli lapseni on nyt kuumeessa ja yskii koko ajan. hänen tarharyhmästään yli kymmenellä lapsella on parhaillaan enterorokko. meille kuume nousi viime yönä ja pari päivää ollut jo yskäinen ja nuhainen. jos tämä on sitä niin milloin ne rakkulat suuhun ilmestyvät viimeistään jos ilmestyvät. kokemuksia?
mulla on työmatka loppuviikosta ja mietin tässä, että pitääkö varautua se perumaan. lapselle ei meinaan ole hoitajaa jos tulee kovin kipeäksi/kuumeiseksi, koska saa herkästi vaikeita kuumekouristuksia ja tietenkin jään häntä itse silloin hoitamaan.
enterorokko
3
899
Vastaukset
- wilma60
Minun mielestäni rakkuloiden pitäisi ilmestyä 2-3 päivän päästä kuumeen alkamisesta ja siinä vaiheessa kuumeen pitäisi olla poissa. Meillä kuume nousi eilen ja kurkku myös hyvin kipeä. Kuumetta on vain 38 astetta ja poika ei juurikaan sairaalta vaikuta. Päiväkodissa sanottiin, että lapsen voi tuoda hoitoon "rakkulavaiheessa", silloin ei enää tartu.
- kommenttia..
Hei!
Olen käsittänyt, että lapsi voi ihan rauhassa mennä päiväkotiin, jos lapsen oma kunto sen sallii (kuume tietty estää, mutta rakkulat suussakin este, koska on vaikea syödä). Nimittäin rokko on tarttuvimmillaan muutama päivä ennen taudin puhkeamista ja silloin lähes tulkoon varmasti kaikki hoidossa olevat saaneet tartunnan.
Ja siitä työmatkan perumisesta ap:lle: Tämä rokko tarttuu myös helposti aikuisiin ja he vasta kipeitä sitten ovatkin. Toivottavasti kuitenkin säästyt rokolta. - lai-ne
kommenttia.. kirjoitti:
Hei!
Olen käsittänyt, että lapsi voi ihan rauhassa mennä päiväkotiin, jos lapsen oma kunto sen sallii (kuume tietty estää, mutta rakkulat suussakin este, koska on vaikea syödä). Nimittäin rokko on tarttuvimmillaan muutama päivä ennen taudin puhkeamista ja silloin lähes tulkoon varmasti kaikki hoidossa olevat saaneet tartunnan.
Ja siitä työmatkan perumisesta ap:lle: Tämä rokko tarttuu myös helposti aikuisiin ja he vasta kipeitä sitten ovatkin. Toivottavasti kuitenkin säästyt rokolta.näin on. kuulin juuri ystävältäni, että hänen työpaikallaan kaksi äitiä olivat saaneet lapsiltaan tämän kivan taudin eli tarttuu todella helposti ja ainakin täällä pääkaupunkiseudulla lienee epidemia menossa... 12 lasta tosiaan lapseni ryhmästä taudissa. vielä elättelen toivoa, että olisi vain flunssaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204167Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231689- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o72945