Hei!
Kun kirjoittelette täällä tuosta tulorajaulosmittauksesta niin se ilmeisemmin ei tarkoita tuota 1/3 nettopalkasta?
Kyselin vain voudilta vapaakuukausi mahdollisuutta kun olen reilun puolitoista vuotta maksellut joka kuukausi suoraan palkasta mutta ei kuulemma ole mahdollisuutta sitä saada!
Nettopalkka on n. 1500 euroa josta menee reilut 500e
joka kuukausi ulosottoon.
vapaakuukausi kun 1/3 menee palkasta
9
1580
Vastaukset
- kysynyt
kihlakunnanulosottomieheltä niitä vapaakuukausia. Vouti antaa vaan yleisvastauksen kysymykseesi. Jos ja kun hyvä syy on olemassa, vapaakuukausi annetaan.
- Menee
Kun palkastasi menee 1/3 osa, niin silloin ansaitset enemmän kuin 2*suojaosuus. Eli silloin kyseessä ei ole tulorajaulosmittaus. Nuo automaattiset vapaakuukaudet tulevat vain, jos kyseessä on tuo tulorajaulosmittaus. Sinun tapauksessasi vapaakuukaudet ovat vain ja ainoastaan uomiehen tahdon varassa.
- kukkis1968
sitä juuri ajattelinkin...
Laskin, että nettopalkkani jää 110e alle 2 x suojaosuuden, joten ilmeisesti minulla on oikeus vapaakuukauteen? - kukkis1968
kukkis1968 kirjoitti:
sitä juuri ajattelinkin...
Laskin, että nettopalkkani jää 110e alle 2 x suojaosuuden, joten ilmeisesti minulla on oikeus vapaakuukauteen?olen koko puolitoista vuotta luullut maksaneeni 1/3 ´mutta olenkin maksanut 2/3, mutta turha kai uomiehen kanssa on ruveta riitelemään...Hassua vaan jos siitä on jokin sääntö ja hän ei sitä noudata...
- luit9876nyfiyvi
kukkis1968 kirjoitti:
olen koko puolitoista vuotta luullut maksaneeni 1/3 ´mutta olenkin maksanut 2/3, mutta turha kai uomiehen kanssa on ruveta riitelemään...Hassua vaan jos siitä on jokin sääntö ja hän ei sitä noudata...
Höpö höpö- kenenkään tuloista ei ulosmitata kahtakolmasosaa ( 2/3 ), vaan 2/3 ulosmitataan suojaosuuden ylittävästä osasta- vaihtoehtoisesti tuloista ulosmitataan 1/3 ( jos tulot on enemmän kuin suojaosuus*2 ). Keneltäkään ei siis ulosmitata 2/3 palkasta.
- kukkis1968
luit9876nyfiyvi kirjoitti:
Höpö höpö- kenenkään tuloista ei ulosmitata kahtakolmasosaa ( 2/3 ), vaan 2/3 ulosmitataan suojaosuuden ylittävästä osasta- vaihtoehtoisesti tuloista ulosmitataan 1/3 ( jos tulot on enemmän kuin suojaosuus*2 ). Keneltäkään ei siis ulosmitata 2/3 palkasta.
siis asiani edelleen väärin. Olen luullut koko ajan, että palkastani menee 1/3 ulosottoon mutta koska nettopalkkani jääkin alle 2x suojaosuus niin minulta meneekin se 2/3 siitä suojaosuuden ylittävästä osasta. Nyt kysymys kuulukin, että kuulunko tässä tapauksessa siihen tulorajaulosmittausryhmään eli kuuluisiko minun viran puolesta saada kaksi vapaakuukautta vai ei?
Ulosottomiehen mukaan ei kuulu mutta mielestäni ulosottosivustolla lukee toisin, ellen sitten tulkitse tekstiä väärin...
- tiijän..
Kyllä sun pitäisi vapaakuukausi saada. Nykyisin säädöksiä on jopa muutettu siten, että syyksi riittää tiukka talous tai vastaava. Aiemmin vapaakuukaudet ei olleet niin helppoja saada ja perusteluitakin piti olla.
- 2/3 . . . .
Pienituloisena saan kolme vapaa kuukautta ja niistä kaksi tulee automattisesti vuoden lopussa.
- ...
Tietämättä nyt lainkaan teidän perhesuhteista, menoista yms.. Niin olettehan tietoisia, että meillä on oikeus ulosoton ollessa päällä hakea toimeentulotukea avuksi? Tuloista vähentää vuokran, sähkön, työmatkakulut, mahdolliset vakuutukset sekä toimeentulotuen perusosan, joka esim. yksin asuvalla on 399,10e. Lisäksi ainakin tämän vuoden loppuun tuloista tehdään vähintään 20% vähennys, jota ei siis oteta huomioon tulona. Sinun tapauksessasi se olisi varmaankin n. 130e. Jos tämä laskelma jää miinukselle, sen verran voi tukea odottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-83122894Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko1972796Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy522401Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1661474Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har171182Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään481166- 58843
Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j13834- 19789
- 77774