uudet suositukset

kissafani landelta

Hyvin on iskostettu meihin suomalaisiin usko, että allergisen tulee välttää esim. kissaa jos on sille allerginen. Nyt onkin huomattu, ettei siitä ole mitään hyötyä, vaan että pitäisikin siedättää elimistöä. Eli juuri päin vastoin. Ainoastaan silloin, jos oireet ovat niin pahat, ettei pärjää ongelman kanssa, kannattaa välttää. Mutta ei siis esim. lievässä eläinallergiassa. ELi se siitä "tiedosta", jota on syötetty meillä vuosikausia.

Toinen juttu, mitä kannattaa kokeilla eläinallergiaan, on akupunktio. Sen pitäisi helpottaa ainakin niin paljon, että pystyy asumaan sen rakkaan lemmikin kanssa. Ei kun kokeilemaan vaan.

5

540

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näille äideille

      Sama asia olisi hyvä mennä perille niille äideille, jotka hysteerisinä kyttäävät lastensa jokaista suupalaa. Antakaa niiden lasten syödä. Jos vaikka pientä näppylää onkin, niin nopeammin se siitä ohi menee syömällä kuin kaiken kieltämällä.

      • yleistää tässäkään

        Vältimme kananmunaa todella tarkasti ja niinpä, kun elimistön annettiin rauhoittua, se kananmuna sopikin ja jopa majoneeseissa, jossa siis raakana. Viljoja on sen sijaan kokeiltu välillä vuoden ja välillä puolen vuoden välein. Yksikään vilja ei käy edelleenkään ja esim. vehnästä saa niin rajun reaktion, että on adrenaliinikynä varalla.

        Väitän, että ratkaisevinta on allergian laatu ja voimakkuus, sille ruoka-aineelle kun voi reagoida niin moninaisin oirein. Hän, joka on jälkeläisensä kanssa eniten, tuntee myös jälkeläisensä paremmin, joten luottakaa niihin äiteihin, jotka ovat tarkkoja. Eivät he sitä turhaan tee, vaan välttävät sillä todennäköisemmin analyfaktisen reaktion.


      • onkin sitren hankalampia
        yleistää tässäkään kirjoitti:

        Vältimme kananmunaa todella tarkasti ja niinpä, kun elimistön annettiin rauhoittua, se kananmuna sopikin ja jopa majoneeseissa, jossa siis raakana. Viljoja on sen sijaan kokeiltu välillä vuoden ja välillä puolen vuoden välein. Yksikään vilja ei käy edelleenkään ja esim. vehnästä saa niin rajun reaktion, että on adrenaliinikynä varalla.

        Väitän, että ratkaisevinta on allergian laatu ja voimakkuus, sille ruoka-aineelle kun voi reagoida niin moninaisin oirein. Hän, joka on jälkeläisensä kanssa eniten, tuntee myös jälkeläisensä paremmin, joten luottakaa niihin äiteihin, jotka ovat tarkkoja. Eivät he sitä turhaan tee, vaan välttävät sillä todennäköisemmin analyfaktisen reaktion.

        Sellaistakin versiota olen kuullut, että elimistön pitäisi rauhoittua ensin, jotta suolisto saa toipua rauhassa. Ja tosiaan, reaktiot voivat olla tosi voimakkaita. Tarkoitan nyt lähinnä pikkulasten oireita, jotka usein menevät ohi ajan kanssa. Jotkut suosittelevat niihin kovasti maitohappobakteereja ja itse omalle tytölleni annoin myös. Parantunut on, liekö bakteerien ansiota tai ei. Olen kyllä antanut pistää suuhun kaikkea mahdollista, sillä en usko liiallisen hygienian olevan hyvä asia. (Olen viestiketjun aloittaja.)


    • Harri4

      Altistuminen eläinten allergeeneille ei suojaa allergioilta. Altistuminen saattaa aiheuttaa allergian puhkeamisen tai puhjenneen allergian pahentumisen.

      Eläinten pitämisen aiheuttama hygienian heikentyminen sen sijaan saattaa suojata allergioilta. Ilmeisesti kyse on nimenomaan altistumisesta suoliston bakteereille. Tässä mielenkiintoinen linkki:

      http://domino.utu.fi/tiedotus/tiedotukset.nsf/61345dc704eae28ac22568bd00428706/5c1c99520bab7c76c2256e9b00253f52?OpenDocument

      Suora lainaus linkistä:
      ” Karjaeläimen pitäminen ja samanaikainen asunnon lämmittäminen lannalla sen sijaan suojasivat allergiselta nuhalta ja allergiselta herkistymiseltä, kun taas pelkkä karjaeläimen pitäminen ei vähentänyt allergian riskiä.”


      Eli paras tapa suojautua allergioilta on edelleenkin allergeenien välttäminen, mutta myös heikentämällä kodin hygieniaa.

    • maalta kotoisin

      Ja miten sitten selität sen, että minä olen maalta kotoisin ja meillä oli lehmiä, kissoja ja koiria. Ei suojannut allergialta, vaikka altistuin niille koko lapsuuden ja nuoruuden. Sama tilanne on monella muullakin tutullani maalla.

      Minä uskon, että tutkijat ovat vain nostaneet kädet pystyyn koska eivät ole pystyneet vielä selvittämään allergian syntyä. Kymmenen vuoden kuluttua nykyisiä, uusittuja suosituksia pidetään varmaan vaarallisina. Ja kerron vielä etten voi olla eläinten kanssa sisätiloissa oireitten takia. Monet eläimetkin ovat allergisia toisille eläinroduille. Ehkä syynä allergioiden puhkeamiseen onkin luonnoton tilanne, jossa eri eläinrodut elävät keskenään? Ennenhän esim. kissoja pidettiin saastaisina ja vain navettaan sopivina. Taas yläluokan parissa kissanuhaa havaittiin jo 1700 luvulla. Heillä kun oli "rotukissoja" sisustuseläiminä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3339
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3071
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2318
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1456
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe