Hiiret autossa

Hiirikuiskaaja

Autossani on hiiri tai hiiriä. Hiiren paskaa ilmestyy autooni aina uudestaan ja uudestaan. Autossa jo kaksi hiiribaaria koko ajan ja yksi hiirenräpsä ladattuna öisin. Yksi hiiri jo loukutettu. Mutta ilmeisesti hiiriä enemmänkin. Miten saan sen/ne häädettyä lopullisesti pois? Pesää ei ole ainakaan auton sisätiloissa, mutta ehkä autossa jossain muualla. Hiiri myös laukaisee murtohälyttimen liikkuessaan autossani. Todella ikävä juttu kaiken kaikkiaan.

22

10605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÄaÄaÄaÄa

      Meillä myös hiiri/hiiriä autossa. Aamulla olin laittamassa poikaa autoon istuimeen ku huomasin et istuin jyrsitty ja sitten auto täys papanoita... Kauhuhan siinä nousi ja koko automatkan pelkäsin, et kohta se pompahtaa esiin ja ajan kolarin... Autoo vaan siivoomaan ja loukkuja KAIKKIALLE!!!

      • Hiirikuiskaaja

        Joka aamu teen täydellisen auton tarkistuksen penkkien alta ja kaikista koloista, ettei hiiri lymyä siellä. Sitten ajon aikana pelkään, että hiiri pomppaa jostain syliini, siinä ajettais kyllä taatusti pöpelikköön. No, onneks näin ei ole vielä käynyt. Kokemuksesta voin sanoa, että räpsä on paras mahdollinen hiirenpyydys, ainakaan hiiribaarissa eivät ole käyneet pahemmin.


      • Konepellin alle
        Hiirikuiskaaja kirjoitti:

        Joka aamu teen täydellisen auton tarkistuksen penkkien alta ja kaikista koloista, ettei hiiri lymyä siellä. Sitten ajon aikana pelkään, että hiiri pomppaa jostain syliini, siinä ajettais kyllä taatusti pöpelikköön. No, onneks näin ei ole vielä käynyt. Kokemuksesta voin sanoa, että räpsä on paras mahdollinen hiirenpyydys, ainakaan hiiribaarissa eivät ole käyneet pahemmin.

        Minulla metsähiiri oli kasannut vaahteran siemeniä tasaiselle kohdalle pissapojan säiliön viereen. Näin ne tekevät syksyisin, ja minulla vaahteroita kasvaa pihassa.
        Varaston hävitys ehkä tehoaa, samoin se ettei auto seiso kovin pitkään hiljaa paikallaan.


    • Jahtaaja ...

      Myrkkysyötti vaikka auton alle, tai konetilaan, niin häviävät. Hanki rautakaupasta sellainen syöttipaketti josta kotieläimet eivät pääse syömään

      • Hiirikuiskaaja

        mulla on jo kaksi hiiribaaria autossa. Toinen kulkee aina mukana ja toisen laitan yöksi hiirenräpsän lisäksi autooni. Ainakaan tänä aamuna ei ollut hiiren paskaa ilmestynyt ja räpsä oli tyhjä. Silti epäilen, että autossa olisi lisää hiirulaisia, tai pesä jossain hyvässä piilossa.


      • karkojttaja
        Hiirikuiskaaja kirjoitti:

        mulla on jo kaksi hiiribaaria autossa. Toinen kulkee aina mukana ja toisen laitan yöksi hiirenräpsän lisäksi autooni. Ainakaan tänä aamuna ei ollut hiiren paskaa ilmestynyt ja räpsä oli tyhjä. Silti epäilen, että autossa olisi lisää hiirulaisia, tai pesä jossain hyvässä piilossa.

        Tehokas karkoitin on WC raikastin tai mahdollisimman vahvatuoksuinen saippua.


      • Hiirikuiskaaja
        karkojttaja kirjoitti:

        Tehokas karkoitin on WC raikastin tai mahdollisimman vahvatuoksuinen saippua.

        Voishan tota kokeilla. Mut eikös hiiret syö saippuaa...
        Tänään aamulla taas yks hiirulainen autossa, näin sen silmästä silmään. Kyllä meni taas ajohalut.


      • mousekiller

        ..en laittaisi. Mulla ainakin hiiret juoksee autossa kattorakenteiden sisässäkin, rapinaa kuuluu pään yläpuolelta. Enpä haluaisi, että hiisi vetäytyy sinne kuolemaan - ja haisee sitten. Eilen tämän huomasin, eipä ole tullut aiemmin mieleenkään, että autossa voisi olla hiiriä. Jotain pitää keksiä. Vasta handsfree-laitteen johto oli jyrsitty poikki, toivottavasti saan ne nitistettyä ennen kuin ehtivät jyrsiä mitään muita johtoja...


      • kuulla,
        mousekiller kirjoitti:

        ..en laittaisi. Mulla ainakin hiiret juoksee autossa kattorakenteiden sisässäkin, rapinaa kuuluu pään yläpuolelta. Enpä haluaisi, että hiisi vetäytyy sinne kuolemaan - ja haisee sitten. Eilen tämän huomasin, eipä ole tullut aiemmin mieleenkään, että autossa voisi olla hiiriä. Jotain pitää keksiä. Vasta handsfree-laitteen johto oli jyrsitty poikki, toivottavasti saan ne nitistettyä ennen kuin ehtivät jyrsiä mitään muita johtoja...

        että Hiirulaiset lisääntyvät parin viikon välein!


      • Hiirikuiskaaja
        mousekiller kirjoitti:

        ..en laittaisi. Mulla ainakin hiiret juoksee autossa kattorakenteiden sisässäkin, rapinaa kuuluu pään yläpuolelta. Enpä haluaisi, että hiisi vetäytyy sinne kuolemaan - ja haisee sitten. Eilen tämän huomasin, eipä ole tullut aiemmin mieleenkään, että autossa voisi olla hiiriä. Jotain pitää keksiä. Vasta handsfree-laitteen johto oli jyrsitty poikki, toivottavasti saan ne nitistettyä ennen kuin ehtivät jyrsiä mitään muita johtoja...

        olen todennut parhaiksi. Nyt näyttäisi siltä, että olen saanut hiiret pois autostani. Hiiribaari on silti koko ajan autossa ja edelleen laitan varmuuden vuoksi pari räpsää autooni yön ajaksi. Olen huomannut, että hiiret viihtyvät erityisen hyvin takaluukussa sekä takaikkunalla siinä "hattuhyllyllä". Näihin paikkoihin viritän aina räpsät. Mitään tuhoa hiiret eivät ole saaneet autossani aikaiseksi ainakaan vielä. Mutta siltikin on aika epämukavaa löytää hiiri autostaan. Ja sitä paskan määrää...


      • Hiirikuiskaaja
        kuulla, kirjoitti:

        että Hiirulaiset lisääntyvät parin viikon välein!

        Luulen, että autossani oli pesä, mutta jossain näkymättömissä. Ainakin oli yksi hiirivauvakin jäänyt räpsään.


      • mousekiller
        Hiirikuiskaaja kirjoitti:

        olen todennut parhaiksi. Nyt näyttäisi siltä, että olen saanut hiiret pois autostani. Hiiribaari on silti koko ajan autossa ja edelleen laitan varmuuden vuoksi pari räpsää autooni yön ajaksi. Olen huomannut, että hiiret viihtyvät erityisen hyvin takaluukussa sekä takaikkunalla siinä "hattuhyllyllä". Näihin paikkoihin viritän aina räpsät. Mitään tuhoa hiiret eivät ole saaneet autossani aikaiseksi ainakaan vielä. Mutta siltikin on aika epämukavaa löytää hiiri autostaan. Ja sitä paskan määrää...

        oli tänäyönä jäänyt kolme hiirtä. Yksi oli niin pulska, että oli raahannut koko räpsän mukanaan kunnes oli takertunut sen kanssa penkin alle. Montako hiirtä pyydystit? Toivoa sopii, ettei niitä kovin paljon enää olisi...


      • Hiirikuiskaaja
        mousekiller kirjoitti:

        oli tänäyönä jäänyt kolme hiirtä. Yksi oli niin pulska, että oli raahannut koko räpsän mukanaan kunnes oli takertunut sen kanssa penkin alle. Montako hiirtä pyydystit? Toivoa sopii, ettei niitä kovin paljon enää olisi...

        reilun viikon aikana 3 - 4 hiirtä, tallin lattialla oleviin räpsiin jäänyt muutama. Nyt ollut muutamana päivänä hiljaiseloa ja räpsät tyhjänä, mutta juustot paikallaan.


      • Anonyymi
        mousekiller kirjoitti:

        ..en laittaisi. Mulla ainakin hiiret juoksee autossa kattorakenteiden sisässäkin, rapinaa kuuluu pään yläpuolelta. Enpä haluaisi, että hiisi vetäytyy sinne kuolemaan - ja haisee sitten. Eilen tämän huomasin, eipä ole tullut aiemmin mieleenkään, että autossa voisi olla hiiriä. Jotain pitää keksiä. Vasta handsfree-laitteen johto oli jyrsitty poikki, toivottavasti saan ne nitistettyä ennen kuin ehtivät jyrsiä mitään muita johtoja...

        Mun autosta oli syöty kaikki sähköjohdot. Sitikka on melkonen korjattava. 600 euroa hiirivahingon korjaus


    • hiirikauhu

      yks kaunis päivä isäntä kotia tullessaan kysyi onko koira ollut autossa? no ei ole ollut, miten niin? no kun penkkiä on järsitty! mitä helv....

      millä ihmeellä niitä voi pyydystää kun on noita koiriakin syöttejä metsästämässä?
      >Eikä kovin suuri ilo olisi niitä räpsistäkään tyhjennellä joka aamu.

      • Hiirikuiskaaja

        muuta vaihtoehtoa kuin elektroninen hiirenkarkotin.
        http://www.topostop.fi/

        Tiedä sitten toimiiko se, mutta saahan sitä kokkeilla.
        Ite piti kans ostaa kyseinen laite, mutta oli aika hintava, 27€, ja alkaa kuulemma tehota vasta parin viikon käytön jälkeen. Eli jätin laitteen hyllyyn ja ostin muutaman hiirenräpsän lisää.
        Ja jos autossas muuten on sitte vähänkin ruokaa tai ruokatarvikkeita, ne kantsii ehdottomasti nyt tässä vaiheessa viedä pois.
        Mulla ei ollu autossa ruokaa, mutta joku hiiriä sinne houkutteli silti ja tulin siihen tulokseen, että olisko se ollu hajukuuset, siis Wunderbaumit, joitten hajun perässä ne autoon tuli. Heitin kuuset pois aika pian.


      • hiirikauhu
        Hiirikuiskaaja kirjoitti:

        muuta vaihtoehtoa kuin elektroninen hiirenkarkotin.
        http://www.topostop.fi/

        Tiedä sitten toimiiko se, mutta saahan sitä kokkeilla.
        Ite piti kans ostaa kyseinen laite, mutta oli aika hintava, 27€, ja alkaa kuulemma tehota vasta parin viikon käytön jälkeen. Eli jätin laitteen hyllyyn ja ostin muutaman hiirenräpsän lisää.
        Ja jos autossas muuten on sitte vähänkin ruokaa tai ruokatarvikkeita, ne kantsii ehdottomasti nyt tässä vaiheessa viedä pois.
        Mulla ei ollu autossa ruokaa, mutta joku hiiriä sinne houkutteli silti ja tulin siihen tulokseen, että olisko se ollu hajukuuset, siis Wunderbaumit, joitten hajun perässä ne autoon tuli. Heitin kuuset pois aika pian.

        ostettiin giljott merkkisiä loukkuja. Vielä ei tulosta ole saatu. Myyjä k-raudassa kertoi että niitä hiirulaisia on tavara menekin mukaan aikas paljon. Ilmankos ovat löytäneet tiensä mitä erilaisimpiin paikkoihin. Ostettiin me myös ratak hiiribaari, mutta vielä mietin, että voiko sitä tuonne talon yläpohjaan laittaa koirien vuoksi. Pois yläpohjasta ne hiiret lähtee ainakin vettä hakemaan ratakkia syötyään. Löytyykö ne sitten meidän pihasta vai?
        Penkin alta löytyi muuten yksi tyhjä ja syöty äidinmaitokorvike tetra. Miten lie sinne jäänytkään, mutta nyt ei pitäs mitään ruoka aineita löytyä.


      • Hiirikuiskaaja
        hiirikauhu kirjoitti:

        ostettiin giljott merkkisiä loukkuja. Vielä ei tulosta ole saatu. Myyjä k-raudassa kertoi että niitä hiirulaisia on tavara menekin mukaan aikas paljon. Ilmankos ovat löytäneet tiensä mitä erilaisimpiin paikkoihin. Ostettiin me myös ratak hiiribaari, mutta vielä mietin, että voiko sitä tuonne talon yläpohjaan laittaa koirien vuoksi. Pois yläpohjasta ne hiiret lähtee ainakin vettä hakemaan ratakkia syötyään. Löytyykö ne sitten meidän pihasta vai?
        Penkin alta löytyi muuten yksi tyhjä ja syöty äidinmaitokorvike tetra. Miten lie sinne jäänytkään, mutta nyt ei pitäs mitään ruoka aineita löytyä.

        pitää antaa K1-vitamiinia, jos saavat vahingossa hiiribaarista myrkkyä elimistöönsä.
        Kuulemma tänä vuonna on ennätysmäärä hiiriä, joten eipä ihme, että niitä on autoissakin.


      • Helmituuli
        Hiirikuiskaaja kirjoitti:

        pitää antaa K1-vitamiinia, jos saavat vahingossa hiiribaarista myrkkyä elimistöönsä.
        Kuulemma tänä vuonna on ennätysmäärä hiiriä, joten eipä ihme, että niitä on autoissakin.

        Kiinnitin huomiota siihen, että talitiaiset jemmasivat auton pohjapuolelle, ovien pieniin rakoihin ja ym. pitkin autoa aiemeniä ja pähkinöitä. Ne voivat houkuttaa hiiriä autoon ja nehän mahtuu lyijykynän paksuisesta aukosta ja suurentavat aukkoa tarvittaessa. Hiiret puolestaan voivat kuljettaa limtujen jemmaamat jyvät omiin piiloihinsa vaikka juuti auton sisätiloihin talvivarstoon.

        Hiiriä tosiaan on tänä vuonna paljon. Meillä on räpsitty jo 54 kpl:tta. Tunkivat itsensä kutsumattomina vieraina sisätiloihin. Ah tätä vahassa maalaistalossa asumista. Nyt suurin hiirihuippu on ohitse. Tällä viikolla on tullut vain kaksi ja joinakin päivinä sai nakitettua viisikin.


    • Bunstohovi

      Minulla on tööiitä.hiiri tehnyt pesän lämmityslaite putkistoon ja on tukossa. Ilmaa tulee vain vähän mitä puhallin jaksaa pesän läpi työntää. Ja haju sen mukainen. Otettava biknik työnä purku ajan kanssa. Muu ei auta

    • Anonyymi

      ....mä vaihdoin autoon ilmansuodattimen alkusyksyllä..
      ..katsastuksessa ei saatu oikeanlaisia päästötuloksia..
      ..huoltopaikassa vaati pitkällistä työtä ja leiman saatuani, vielä pohdin asiaa, niin ilmansuodatinkotelosta löytyi muumioitunut hiiriperha ja 1/4 ilmansuodattimesta olivat purkaneet pedikseen siis sitä paperi/huopaa mitä onkaan..

    • Anonyymi

      Hankkikaa kissa autovahdiksi , laittakaa kissan hiekkalaatikko/kissavessa takapenkille ja kissan vesi ja ruokakuppi toiselle etuistuimelle ja kissan pesä viereiselle etuistuimelle . Rohkea hiiri jos vielä uskaltaa tulla . Hälyttimen voi kytkeä huollossa pois jos ei hoidu sulakerasiasta sulakkeen irroituksella .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1886
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe