tietääkö joku punton ohjaustehostimen city asennosta jos laitat päälle ja ajat yli 40 km /h niin lähteekö city asento automaattisesti pois päältä
city asento
6
5072
Vastaukset
- arto
Mutta minä suosittelen sen pois ottamista kun et ole enään esim. parkkipaikalla tai vastaavassa muussa tilanteessa. Sillä jos tulet esim. kaarteeseen ja vauhti hidastuu tuon rajan alapuolelle menee city asento päälle ja sinä painat rattia ja ohajaus muuttuu kevyeksi sinulla saattaa huomaamattomasti käänntyä ratti liikaa ja seuraukset voit vain arvata. Ts. koko city asento on tarpeeton, koska ohjaus on muutenkin riittävän kevyt. Tuon cityn hinnalla olisi kannattnut laittaa esim. säädettävä tihkun nopeus tuulilasinpyyhkijöille.
- Tkk
Kuvaamasi kauhuskenarion toteutuminen on kyllä aika epätodennäköistä...
Kyllä se city -toiminto on ainakin mun mielestä ihan hyödyllinen, kun joutuu vekslaamaan usein ahtaassa parkkitalossa. Eikä siitä kyllä ole haittaakaan hitaassa kaupunkipyörittelyssä... - arto
Tkk kirjoitti:
Kuvaamasi kauhuskenarion toteutuminen on kyllä aika epätodennäköistä...
Kyllä se city -toiminto on ainakin mun mielestä ihan hyödyllinen, kun joutuu vekslaamaan usein ahtaassa parkkitalossa. Eikä siitä kyllä ole haittaakaan hitaassa kaupunkipyörittelyssä...Sen verran pitää olla ruista ranteessa että jaksaa rattia kääntää vaikka ei mitään tehostinta olisikaan,
eikä kuvaamani tapahtuma ole mikään "kauhuskenarion" vaan täysin todellinen tapahtuma mitä on valittettavasti myös tapahtunutkin ja siksi en laita koskaan city asentoon. - Tkk
arto kirjoitti:
Sen verran pitää olla ruista ranteessa että jaksaa rattia kääntää vaikka ei mitään tehostinta olisikaan,
eikä kuvaamani tapahtuma ole mikään "kauhuskenarion" vaan täysin todellinen tapahtuma mitä on valittettavasti myös tapahtunutkin ja siksi en laita koskaan city asentoon.Kyllähän ruista pitää ranteessa olla, mutta miksi turhaan rehkiä, jos tekniikkaa hoitaa sen kuskin puolesta...
Itse ajoin Puntoa 40tkm ja nyt on Stilo alla, enkä koskaan ole törmännyt kertomaasi vaaratilanteeseen, vaikka pidänkin city:n päällä. Eihän se city -toiminnon aktivoiminen itse rattia mihinkään käännä, ja aika harva kuskin roikkuu ratissa, joten itse en kyllä pysty kuvittelemaan kyseiseisen tilanteen syntyä vaikka kuinka yritän. Toki ohjaus menee kevyemmäksi, muttei se ratti kuitenkaan käsistä karkaa... - Ruista on
arto kirjoitti:
Sen verran pitää olla ruista ranteessa että jaksaa rattia kääntää vaikka ei mitään tehostinta olisikaan,
eikä kuvaamani tapahtuma ole mikään "kauhuskenarion" vaan täysin todellinen tapahtuma mitä on valittettavasti myös tapahtunutkin ja siksi en laita koskaan city asentoon.Neljä vuotta olen ajanut autoilla,joissa on City-
tehostus.Oikeastaan koskaan en pidäkään muuta
päällä ja ongelmia ei ole ollut.Mielestäni city-
asento on parempi kuin normaali"taikinassa"-pyöritysasento.Eka"city"-autoni oli ensimmäisiä
Suomeen tuotuja toisen sukupolven Puntoja syksyltä
1999. - arto
Tkk kirjoitti:
Kyllähän ruista pitää ranteessa olla, mutta miksi turhaan rehkiä, jos tekniikkaa hoitaa sen kuskin puolesta...
Itse ajoin Puntoa 40tkm ja nyt on Stilo alla, enkä koskaan ole törmännyt kertomaasi vaaratilanteeseen, vaikka pidänkin city:n päällä. Eihän se city -toiminnon aktivoiminen itse rattia mihinkään käännä, ja aika harva kuskin roikkuu ratissa, joten itse en kyllä pysty kuvittelemaan kyseiseisen tilanteen syntyä vaikka kuinka yritän. Toki ohjaus menee kevyemmäksi, muttei se ratti kuitenkaan käsistä karkaa...Jos tulet kaarteeseen esim. 60km/h sinä joudut kokoajan painamaan rattia tietyllä voimalla ja yleensä vielä vaistomaisesti löysätään kaasua jolloin etuvetoinen muuttuu aliohjautuvaksi eli joudut vielä enemmän käyttämään voimaa kääntääksesi rattia ja vauhdin pudottua 55km/h:n menee tuo tarpeeton city asento päälle ja silloin sinä käännät rattia liikaa. Kokeile jos et usko.
Voihan sen kuvitella jos nostat 20kg massaa ylös ja siitä yks kaks menee 10kg pois kuinka suurella voimalla silloin tempaiset tuon ylös?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624332Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141533Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381297Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 79915
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168843Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791