Lagunan Vaihteistoöljyt?

Arto1

Onkos 2.0 8v 1 kopan Lagunan laatikossa proppua?
Yritin ensinnä vaihdattaa(hiemaan laiskuuttanikin ja siksi kun olen toipilaana) yhdessä öljynvaihtofirmassa öljyjä autooni, mutta firman pitäjä sanoi ettei heillä ole valikoimissa Renaultin laatikkoon käypää öljyä. Kävin vielä etsimässä parista varaosaliikkeestäkin, mutta pasittivat kotio. Ei sattunut olemaan mukana edes tuota käyttöohjekirjaa, josta olisi voinut tarkistaa suositukset. En millään arvannut miten tuo asia voi olla noin vaikeaa nykypäivänä.
Toisessa tarvikeliikkeessä näyttivät noita kahta Elf TRX 75w ja jotakin... vaihteistoöljypulloa, mutta kun ei ollut sopivuudesta tietoa, jäi ostamatta.
Kotona selvisi että tuo olisi käynyt, mutta mihin tuo 2x 0,5l riittää?
Paljonko tilavuus on?
Hinta oli muistaakseni 10e/0.5l, eli ei halpaa moneen muuhun vaihteistoöljyyn verrattuna.
Uskaltaako noita korvata muulla merkillä, vai tuleeko ongelmia?

10

4680

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arto1

      Eli selasin netistä taas lisätietoja, että vaihteistotyyppi selviäisi vasta vaihteiston tyyppikilvestä ja se määrittelee tilavuuden ja öljytyypin. Pitäisikö varmistaa vielä laatikon tyyppi, ennen kuin haen öljyä?

    • Vain elf

      Autoasi tarvikeliikkeestä selviää rekisterinumeron avulla tiedot.Renaultin laatikkoon elffiä ehdottomasti.

      • Arto1

        Nytkös ne pystyy sielläkin rekkarilla kattomaan auton tietoja? Kiitos paljon!!
        Kertooko tämä luku vaihteiston tyypin? K56C0C1


      • vain elf

    • öljysheikki

      Löytyy sopivaa myös Valvolinen tuotteista. En tiiä onko sitte halvempaa??? Relluissa ollu iät-ajat sama öljy (ton ikäsissä) manuaalissa. On niihin laitettu muutakin eikä se siitä oo mikskään menny(esim täys.synt. mobil shc) Tyhjennys tulppa on sen muovinpalasen takana piilossa (se neliökantanen)

      • Arto1

        Paljonkos tilavuus on?
        Huomenna jos koettas etsiä öljyt ja käydä vaihtamassa.


    • TDO

      Tilavuus lienee litran verran ja kaataa öljyä kunnes täyttöaukosta alkaa valua ulos.

      • Arto1

        Onko se niin vähän?
        Mielestäni en löytänyt ohjekirjastakaan minkäverran sitä öljyä tarvii?


      • menevän laatikkoon
        Arto1 kirjoitti:

        Onko se niin vähän?
        Mielestäni en löytänyt ohjekirjastakaan minkäverran sitä öljyä tarvii?

        3 - 3,5 litraa öljyä,soittamalla merkkiliikkeeseen asia kyllä selviää varmasti ja huomattavasti nopeammin kuin täällä kyselemällä.


      • Arto1
        menevän laatikkoon kirjoitti:

        3 - 3,5 litraa öljyä,soittamalla merkkiliikkeeseen asia kyllä selviää varmasti ja huomattavasti nopeammin kuin täällä kyselemällä.

        Poistoproppu oli laatikon enempi takaosassa, päällä normaali kuusiokanta ja sisässä neliökolo ja käy sama avain kuin moottorin öljyproppuunkin(F3R). Täyttö proppu on laatikon etupuolella, muovinen siipiruuvi.
        Eli kun täytin laatikon, meni sinne 3L öljyä ja sitten alkoi tulla yli täyttöaukon reunaa pitkin.
        Laatikossa on suositusten mukaiset öljyt.
        Täyttö vaan letkulla ja ratilla on aikaa vievää.
        Tosiaan sinne laatikkoon antoi ohjekirja viskositeetti vaatimuksia, jotka öljyn täytyisi täyttää (API GL-5, tai MIL2105 C tai D), Tranself 75W/90, Tranself TRX 75W/80. Nämä suositukset löytyy kahdesta paikka käyttöohjekirjasta. Ainakin omassa ekalla sivuaukeamalla ja kohdasta nestetasot 4.06. Näin ainakin 96 mallin kirjassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      133
      1342
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1195
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      846
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      156
      832
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      746
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      150
      733
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      728
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      588
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      575
    Aihe