Löytyykö Ubuntulle jotain simppeliä muistuttaja-ohjelmaa kuten Personal Reminder? Se on yksinkertainen pikkuohjelma Windowsiin joka käynnistyy koneen käynnistyksen yhteydessä ja sitten se muistuttaa asioista, joita sinne on ohjelmoinut. Kiitos vinkeistä.
Personal Reminder näytti tällaiselta:
http://www.topshareware.com/ss_viewer.aspx?http://www.melchart.com/PersonalReminder/Screenshot.gif
Muistuttaja-ohjelma?
11
1090
Vastaukset
- Personal Reminder
Jaahas.. löysinkin sellaisen jo Lisää/poista valikon kautta. KAlarm... näyttäisi olevan aika lähelle samantapainen. :-)
- puhua
Olen käyttänyt KAlarm:ia jo pari vuotta puhesyntetisaatorin kanssa, on jotenkin mukavampaa kun ilmoitukset tulevat sekä puheena että tekstinä.
- Poro1
tähän:
http://www.rainlendar.net/cms/index.php
Helppo käyttää ja saa suomeksi paketin asentamalla...
Jos tarvit ohjeita niin vastaile tänne...
:)- Personal Reminder
KAlarmin kanssa tuli ongelmia aikavyöhykkeiden kanssa. Evolutionin kalenteri toimii, mutta vaikutti vähän liian raskaalta.
Kiitos tästä linkistä :) Näyttää todella kivalta ja simppeliltä. - Personal Reminder
Kysymys,.. miten saan Rainlendarin käynnistymään järjestelmän käynnistämisen yhteydessä? Miten tämä yleesä tehdään Ubuntussa, jos haluaa, että jotkut ohjelmat käynnistyisi silloin kun kone käynnistyy... esim aMSN?
Personal Reminder kirjoitti:
Kysymys,.. miten saan Rainlendarin käynnistymään järjestelmän käynnistämisen yhteydessä? Miten tämä yleesä tehdään Ubuntussa, jos haluaa, että jotkut ohjelmat käynnistyisi silloin kun kone käynnistyy... esim aMSN?
>>Miten tämä yleesä tehdään Ubuntussa, jos haluaa, että jotkut ohjelmat käynnistyisi silloin kun kone käynnistyy
Kokeilepa "Järjestelmä"-valikosta kohtaa "Istunnot". Siellä on käynnistyvien ohjelmien luettelo. Lisäämällä sinne ohjelmia, niiden pitäisi käynnistyä koneen käynnistymisen yhteydessä.jaripepe kirjoitti:
>>Miten tämä yleesä tehdään Ubuntussa, jos haluaa, että jotkut ohjelmat käynnistyisi silloin kun kone käynnistyy
Kokeilepa "Järjestelmä"-valikosta kohtaa "Istunnot". Siellä on käynnistyvien ohjelmien luettelo. Lisäämällä sinne ohjelmia, niiden pitäisi käynnistyä koneen käynnistymisen yhteydessä.Järjestelmä -> Asetukset -> Istunnot -> Käynnistyvät ohjelmat
- Personal Reminder
jaripepe kirjoitti:
Järjestelmä -> Asetukset -> Istunnot -> Käynnistyvät ohjelmat
Löysin tämän, mutta miten sinne lisätään ohjelmia kun en tiedä missä Ubuntun ohjelmat ovat?! Ikonia klikkaamalla ei edes näe polkua missä ohjelma fyysisesti sijaitsee. Lib, bin yms kansioita on vaikka kuinka mutta missähän mahtaa ohjelmat olla?
Rainlendar2 kuvakkeen sain sentään työpöydälle, mutta olisi kiva jos ohjelma starttaisi ilman että itse pitää klikata. Personal Reminder kirjoitti:
Löysin tämän, mutta miten sinne lisätään ohjelmia kun en tiedä missä Ubuntun ohjelmat ovat?! Ikonia klikkaamalla ei edes näe polkua missä ohjelma fyysisesti sijaitsee. Lib, bin yms kansioita on vaikka kuinka mutta missähän mahtaa ohjelmat olla?
Rainlendar2 kuvakkeen sain sentään työpöydälle, mutta olisi kiva jos ohjelma starttaisi ilman että itse pitää klikata.>>miten sinne lisätään ohjelmia kun en tiedä missä Ubuntun ohjelmat ovat?
Muistaakseni ei sinun tarvitse tietää ohjelmien sijaintia. Tärkeinä on tietää se ohjelman komento, millä se käynnistyy.
Itse olen lisännyt Ubuntuun ohjelman gDesklets, jolla voi laittaa näkyviin työpöydälle pikkuohjelmia.
Kun napsautan istuntojen asetuksissa "muokkaa", avautuu pikku valikko "muokkaa käynnistyvää ohelmaa". Siinä on alekkain kolme riviä, joissa ylimmällä on
Nimi ... gDesklets
Toisella rivillä on
Komento ... gdesklets
ja alimmalla rivillä on
Kommentti ... Pikkuohjelmat
Jos lisäät sen haluamasi ohjelman, paina nappulaa "lisää" ja täydennä rivit. Tärkein on tuo Komento-rivi, jolla ohjelma käynnistyy.- löytyy
Personal Reminder kirjoitti:
Rainlendar2 kuvakkeen sain sentään työpöydälle, mutta olisi kiva jos ohjelma starttaisi ilman että itse pitää klikata./usr/bin-hakemistossa suurin osa.
- Personal Reminder
löytyy kirjoitti:
/usr/bin-hakemistossa suurin osa.
Sieltähän se löytyi.., mutta näytti riittävän pelkkä komento kuten Jari totesi :) Tämä on nyt ratkaistu. Kiitos avusta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21978Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685