Pitääkö paikkansa kaikilla laskutavoilla, että 6 m et. seinistä ei lasketa lämpöhäviötä maahan päin (ei kellaria). Miksei anturan sivua oteta huomioon lämpöhäviölaskelmissa (ainoastaan lattia-alalla lasketaan). Mitä D5, C4 reunaehdot tarkoittavat. Esim. 1,2 m korkean anturan puolivälissä on pihan pinta ja lattialaatan paksuus on 0,3 m eristeineen ja laatan pohja on pihan tasossa. Sen alla on 0,1 m hiekkaa ja sitten perusmaa vaikka turvetta. Tarkoittavatko reunaehdot salaojista ja kerroksista vain reuna-aluetta. Sisäaluetta ne eivät voi tarkoittaa, kun siellä on joku mitta salaojituskerrokseen enintään 200 mm.
Alapohjan
8
1113
Vastaukset
- nuo laskut
jollekin joka tekee niitä päivittäin.
- on teknistä
osaamattomuutta.
- Alapihju
Urakoitsija.
- suunnittelija.
Alapihju kirjoitti:
Urakoitsija.
Miksi maallikon pitää yrittää itse? Ei hänen kompetenssinsa kuitenkaan riitä missään olosuhteissa.
- t.a.p.
suunnittelija. kirjoitti:
Miksi maallikon pitää yrittää itse? Ei hänen kompetenssinsa kuitenkaan riitä missään olosuhteissa.
"Suunnittelija" toistaiseksi osoittanut kompetenssia vain vittuilussa.
- vittuilla,
t.a.p. kirjoitti:
"Suunnittelija" toistaiseksi osoittanut kompetenssia vain vittuilussa.
kun tosiasia on se, että maallikon ei kannata yrittää itsekseen funtsata ko. asioita.
- t.a.p.
vittuilla, kirjoitti:
kun tosiasia on se, että maallikon ei kannata yrittää itsekseen funtsata ko. asioita.
Kannattaako vahdata esim. lätkämatsia? Aikaansa voi käyttää johonkin järkevämpään ja mielenkiintoisempaan, kuten lämpöhäviöiden laskentaperusteiden mietiskelyyn.
Todettakoon, etteivät kaikki rakennusinsinööritkään mitään neropatteja ole. Maallikoksi voidaan ilmeisesti laskea vaikka tekniikan tohtori, jos ei ole rakennustekniikan kanssa ollut työkseen tekemisissä.
Tämän palstanhan voisi vaikka poistaa, mikäli ei täällä aloittajan esittämää kysymystä saa esittää. Pitäisikö "talon suunnittelu" näissä ympyröissä tarkoittaa pohdintaa parketin materiaaleista ja tapettien kuvioista?
- Lukiolaanen
Saat d5 ohjeilla ja taulukolla tiedot.
https://www.amk.fi/bin/get/id/5eIGwxeer.0.0.5ywK5cK8a.5eIGwxeer/teho-_ja_energialaskenta_kuukausi.xls
http://194.111.144.156/rakennusalanperustutkinto/lampo/u-vastukset.htm#maa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle172333Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom671559Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise1031479Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A61411Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681305Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell791236Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.381214Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001194Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥311087En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?521056