Pelkäätkö liikkua pimiässä

ja jos

niin johtuuko se kummituksista, tai niihin liittyvistä jutuista ?

25

1960

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pimiäss

pelkää, muut en ensinkänä.

• cybo-ceronimo-cabriel-61

Hämärä-näköni on aivan olematon, joten pelko aiheellinen, voi vaikka lyödä varpaansa karmaisevaan karmiin.

• pahoja miehiä ja kummituksia

Siis ihan oikeasti, pelkään liikkua pimeässä. Ulkona pelkään lähinnä "pahoja miehiä", mutta sisätiloissa pimeässä pelottaa myös yliluonnolliset asiat... Ja ikää jo kolmekytä vuotta, mutta ei vaan pelot hellitä :)

• tai pahoja koiria

tai ufomiehiä tai tappajanukkea tai maailmanloppua tai rattijuoppoa tai kannibaalivauvoja

• hiiii

Mä lapsena pelkäsin kulkea tarhani vieressä olevan pusikon ohi, pelkäsin sitä vielä koululaisena, mutta olin siinä tarhassa lapsena.

En tiedä mikä siinä pelotti, oli kiinni tarhan yhdessä seinässä, eikä siis edes mikään viidakko, vain pieni pusikko.

Nykysin tuota puskaa ei ole, mutta edelleen ahdistaa kulkea siitä ohi.

Toinen jännä juttu on eräs tie aika lähellä.

Tosin sitä en pelkää, vaan edelleen, kymmenien vuosien päästä ylitän tien katsomatta ensin. Siinä kohdalla on aina lapsesta asti ollut turvallinenolo "Tässä ei aja autot yli"

Okei.
      Tätä en olisi varmaankaan saanut sanoa "ääneen", mutta halusin antaa vertauskohteen pelolle.

Toivottavasti en rikkonut mitään tärkeätä "sääntöä". Toki edelleen siinä tiellä, pyydän lapsiani ottamaan kiinni käsistäni, kun ylitetään tie, mutta siinä en pelkää lapsienkaan kanssa niin paljon, kun esim muualla.

• kissoo

pirusti pelköön, jos tien yli vipeltöö , ol sitte pimmee tai ei.

• pimiänpelko

Ikävä kyllä pelkään edelleen pimeetä, pimeetä ;) Ja olen 26v. En tiedä mitä pelkään, varmaan henkiä tms. Siis sisätiloissa. Ulkona pelkään "pahoja miehiä" ja jossain pilkkopimeässä metsässä (maaseudulla jossa ei valosaastetta ole) alkaa mielikuvitus laukata ja tulee ufo-paniikki (nappaa minut). Tyhmää!

• Lily Potter

ulkona mieleen tulevat lähinnä raiskaajat ja mielenterveys-potilaat, mutta joskus myös kummitukset. kotini lähellä on prisma, jonka pihassa oli ennen pullojenpalautus-piste ja öisin kun menin ohi, olin varma että jokin kammotus tuijottaa ikkunasta.. ! samoin teininä pelkäsin ties minkä piileskelevän puskissa lapsuuskotini ulko-oven molemmin puolin... ja vielä jos ulko-valo oli epähuomiossa sammutettu ja melkein sokkona etsin avaimenreikää. inhottaa myös juottaa vauvaani istuen pimeässä sängyn reunalla ja komeroitten ovien on oltava kiinni... siis ihan oikeasti :D !

• Hämärä hiippari
        Lily Potter kirjoitti:

ulkona mieleen tulevat lähinnä raiskaajat ja mielenterveys-potilaat, mutta joskus myös kummitukset. kotini lähellä on prisma, jonka pihassa oli ennen pullojenpalautus-piste ja öisin kun menin ohi, olin varma että jokin kammotus tuijottaa ikkunasta.. ! samoin teininä pelkäsin ties minkä piileskelevän puskissa lapsuuskotini ulko-oven molemmin puolin... ja vielä jos ulko-valo oli epähuomiossa sammutettu ja melkein sokkona etsin avaimenreikää. inhottaa myös juottaa vauvaani istuen pimeässä sängyn reunalla ja komeroitten ovien on oltava kiinni... siis ihan oikeasti :D !

Kotonani käppäilen pimeässä ilman suurempia ongelmia. Käppäilen joka arkiaamu yläkerrasta alakertaan valaistuksetta. Joskus kun epäilen kissojen lymyilevän portaikossa, valaisen kulkuani kännykän tuottamalla himmeällä valolla, etten astu viiksinamojen hännille.

Ompahan tuota elämän varrella ultu seikkailtua pimeissä ja aika karmivissakin paikoissa. Toisinaan sitä pimeää pelkää , mutta näin aikuisiällä ei kuitenkaan niin paljon enään. Pimeässä tilassa en pidä peileistä. Ne kammottavat. Ja ihan nykypäivänä pelkään enempi ihan oikeita ja eläviä sekopäisiä ihmisiä. Paljon on laitokseen kuuluvia kummajaisia tuolla vapaalla jalalla...

• kun ei näe mitään
        Hämärä hiippari kirjoitti:

Kotonani käppäilen pimeässä ilman suurempia ongelmia. Käppäilen joka arkiaamu yläkerrasta alakertaan valaistuksetta. Joskus kun epäilen kissojen lymyilevän portaikossa, valaisen kulkuani kännykän tuottamalla himmeällä valolla, etten astu viiksinamojen hännille.

Ompahan tuota elämän varrella ultu seikkailtua pimeissä ja aika karmivissakin paikoissa. Toisinaan sitä pimeää pelkää , mutta näin aikuisiällä ei kuitenkaan niin paljon enään. Pimeässä tilassa en pidä peileistä. Ne kammottavat. Ja ihan nykypäivänä pelkään enempi ihan oikeita ja eläviä sekopäisiä ihmisiä. Paljon on laitokseen kuuluvia kummajaisia tuolla vapaalla jalalla...

Minäkin olen näköjään alkanut pelätä pimeää. En muistaakseni pelännyt nuorempana. On vaan sattunut sellaisia tapauksia että olen alkanut ajatella asioita enemmän. Osittain on kyse rajatietoon ja kummituksiin liittyvistä peloista, osittain ei. Kodin lähellä tehdään aika paljon ilkivaltaa yöllä ja niitä ihmisiä en haluaisi pimeässä kohdata koska tiedän heidän kielteiset toimintapansa ja olen siinä käsityksessä että näillä ns. ei ole ihan kaikki lusikat laatikossa. Voisivat ehkä tehdä hyvinkin pahoja jos arvelet etteivät jää siitä kiinni. Omaisia on myös kuollut ja sen jälkeen olen alkanut ajatella kummituksia vaikka en sellaisia ole nähnyt. Pimeä on kuitenkin siitä karmeaa että siellä voi piileskellä joku jolla on syytä piileskelemiseen. Joskus olen jopa nukkunut ladattu revolveri vierelläni kun eräs häirikkö on kulkenut yöllä kotini ovea potkimassa. Olen myös rakennellut väkivaltaista sisääntunkeutujaa varten pienen yllätyksen kotini eteiseen. Tiedän että sellainen on vaarallista ja laitonta mutta niin on minun kotirauhani rikkominenkin.

• ?????
        kun ei näe mitään kirjoitti:

Minäkin olen näköjään alkanut pelätä pimeää. En muistaakseni pelännyt nuorempana. On vaan sattunut sellaisia tapauksia että olen alkanut ajatella asioita enemmän. Osittain on kyse rajatietoon ja kummituksiin liittyvistä peloista, osittain ei. Kodin lähellä tehdään aika paljon ilkivaltaa yöllä ja niitä ihmisiä en haluaisi pimeässä kohdata koska tiedän heidän kielteiset toimintapansa ja olen siinä käsityksessä että näillä ns. ei ole ihan kaikki lusikat laatikossa. Voisivat ehkä tehdä hyvinkin pahoja jos arvelet etteivät jää siitä kiinni. Omaisia on myös kuollut ja sen jälkeen olen alkanut ajatella kummituksia vaikka en sellaisia ole nähnyt. Pimeä on kuitenkin siitä karmeaa että siellä voi piileskellä joku jolla on syytä piileskelemiseen. Joskus olen jopa nukkunut ladattu revolveri vierelläni kun eräs häirikkö on kulkenut yöllä kotini ovea potkimassa. Olen myös rakennellut väkivaltaista sisääntunkeutujaa varten pienen yllätyksen kotini eteiseen. Tiedän että sellainen on vaarallista ja laitonta mutta niin on minun kotirauhani rikkominenkin.

Kuljin vuorotöissä aikoinaan, yksin pyöräilin pimeässä, illalla klo 22 jälkeen ja aamulla ennen kuutta, ei siellä muita liikkunut, työkaveritkin kulkivat autoillaan. Mitään hiippareita en pelännyt, mutta kummituksia kyllä (tosin vain kerran näin) valaistulla tie osuudella. Ihan pimeä on siitä hyvä ettei siellä näe kummituksiakaan, mutta autolla joskus pelottaa, yksin kun tien päällä outoihin aikoihin joutuu liikumaan, että entä jos auton valokiilaan tuleekin joku ? Mitä sitten ? Yhtäkkiä hyppää "ihminen" eli kummitus eteen, ajanko päälle vai ojaan, kun ne kummitukset mitä olen nähnyt eivät ero ihmisistä mitenkään, kuin yhtäkkiä katoamalla.

• tai ainak kummajaine
        ????? kirjoitti:

Kuljin vuorotöissä aikoinaan, yksin pyöräilin pimeässä, illalla klo 22 jälkeen ja aamulla ennen kuutta, ei siellä muita liikkunut, työkaveritkin kulkivat autoillaan. Mitään hiippareita en pelännyt, mutta kummituksia kyllä (tosin vain kerran näin) valaistulla tie osuudella. Ihan pimeä on siitä hyvä ettei siellä näe kummituksiakaan, mutta autolla joskus pelottaa, yksin kun tien päällä outoihin aikoihin joutuu liikumaan, että entä jos auton valokiilaan tuleekin joku ? Mitä sitten ? Yhtäkkiä hyppää "ihminen" eli kummitus eteen, ajanko päälle vai ojaan, kun ne kummitukset mitä olen nähnyt eivät ero ihmisistä mitenkään, kuin yhtäkkiä katoamalla.

Auton ratissa olen eniten pelännyt elävää ihmistä. Se oli talvinen aamu, märkää lunta tuli taivaan täydeltä ja näkyvyys oli heikko. Ajoin kapeaa yksisuuntaista katua myötätuuleen. Tuulta oli jonkin verran kuten sateella monasti on. Yllättäen sillä yksisuuntaisella tiellä vastaan tuli pyöräilijä joka ajoi väärään suuntaan keskellä kapeaa katua. Pimeä katu, pyörässä ei valoja, ei mitään. Talojen seinät molemmin puolin, ei voinut väistää kumpaankaan suuntaan. Naisella oli sateenvarjo edessään lumisateelta suojaamassa niin että hän ehkä nippa-nappa näki polkupyöränsä eturenkaan mutta tuskin mitään siitä eteenpäin. Ei ollut kummitus koska ei kadonnut mihinkään, mutta tuskin noilla elämäntavoilla kovin korkeaa ikää saavuttaa. Sieltä se vaan tuli luottavaisin mielin kuin keskiaikainen ritari ikään sateenvarjoa peitsenä käyttäen polkupyörällä ratsastaen. Jos olisin firman etua ajava vakuutuksien myyjä niin kiertäisin hänet kaukaa.

• nyt järki käteen
        kun ei näe mitään kirjoitti:

Sulla ei vissiin käynyt mielessä, että eteiseen ei todellakaan ole syytä rakennella minkäänlaista ylläriä kotiintunkeutujalle. Eteinen on nimittäin se pääasiallinen pakotie jos ja kun tulipalo pääsee yllättämään. Entäs kun tämä rakentamasi ylläri laukeaa päin omaa näköäsi?

Todennäköisin uhkaskenaario kotonasi on nimenomaan tulipalo ja vieläpä keskellä yötä syttyvä sellainen. Älä luule, että liekit valaisevat tietäsi eteiseen, nimittäin tulipalossa tulee vähän helvetin pimeää mustan savupatjan takia. Sinulla on aikaa pelastautua noin alle kolme minuuttia. Että siinähän rakentelet ansoja eteiseen.

Oletettu kummitus ei piittaa paskaakaan rakentamistasi ansoistasi, koska kummituksella ei ole materiasta koostuvaa vartaloa lainkaan. Itse asiassa kummituksen ei tarvitse edes näkyä.

Jos joku tunkeutuu kotiisi, sinulla on kaksi vaihtoehtoa: paeta nopeasti tai mennä ja vetää tunkeutujaa turpaan notta muistaa saaneensa selkäänsä. Kumman teet riippuu siitä millä kotiisi tullaan sisään ja millaisin motiivein tukeutuja murtautuu ovesi läpi. Ryöstäjä ei ole kiinnostunut sinusta, murhaaja taas haluaa tappaa sinut. Jälkimmäisiä ei juoksentele vapaana, vaikka leffoissa murhaajat suorastaan sikiävät joka paikassa, yleensä koukku tai moottorisaha kädessään.

• <fnhdfhdfha<hdfh

Olen pelännyt pimeää aina, se johtuu siitä että mielikuvitukseni laukkaa paljon. Mutta ulkona vanhempani pelkäävät pimeässä puolestani sillä suuntavaistoni ei toimi edes valoisalla. Mutta nykyään kannan hopearistiä mukanani joskus ulkona sillä eräs ystäväni sanoo usein ulkona pimeässä kanssani että takani seisoo valkoinen nainen jolla on musta tukka ja silmien paikalla vain ontot silmäkuopat...

• -

ite en mielelläni liiku pimeässä ollenkaan, yleensä jos käyn koiran kanssa iltalenkin niin käyn sellaisilla teillä missä on katuvalot päällä. kammo mulla jäi siitä ku joskus nuorempana kävelin yksin kotiapäin pimeässä (ei ollut katuvaloja) ja takaa kuulu välillä askelia, ihankuin joku olisi seurannut minua, mutta ketään ei näkynyt.

• joku vaan

Minä pelkään pimeällä että tulee joku muumien mörkö tai kummitus nurkan takaa.

• pelkäsin ollut.

En pelkää enää pimeässä.Tottuin jo siihen,mutta kummittelusta ei ole vaaraksi vaikka kohtasin kummitteluun hahmot.He kummittelevat ei aina ole pahoja mutta on myös kilttejä ettei mitään tee.

• minä..

Pelkään pimeää.. En tiedä mitä sieltä mutta jotain. Lapsesta asti ja nykyään kun olen hyvin stressaantunut ja näen aina saman painajaisen/valveunen. Että jokin paha voima on sisälläni..Tiedän että makaan sängyssä mutta en voi itseäni liikuttaa. Nykyään en voimakkaiden lääkitysten takia näitä näe, onneksi. Silloin aina nukuin loppuyön valot päällä. Asun siis yksin.
      Pimeässä pelkään jotain odottamatonta.. Ulkona en pelkää liikkua koirieni kanssa..En osaa pelätä. Uskallan myös mennä ihan umpimetikköön. Villin mielikuvituksen ansiosta siis pelkään pimeästä vain jotain.. Olen myös hyvin taikauskoinen koska kannan riipusta joka pitää pahat henget pois. Aina jotenkin pelännyt enemmän jotain epäkonkreettista pahuutta.. Just jotain pimeessä näkyviä hahmoja.. vaikea selittää! :)

• stirling

täytyy myöntää, että minä pelkään ja, että se liittynee jotenkin henkimaailmaankin, vaikka eipä tuo kummajainen katso onko yö, vaiko päivä jos esiin tahtoo tulla? Omat pelkoni liittynevät lapsuuskotiini, jossa todellakin tapahtui kaikenlaista. Vielä aikuisiälläkään en voinut nukkua siellä muuten kuin valot päällä kaamoskautena. Minä inhosin pimeällä kulkea rantapolkua kotiin. Varsinkin siellä oli eräs paikka jossa tunsin outoa uhkaa. Näin jälkeenpäin olen yhdistänyt tuon paikan tunteen siihen, että paikassa oli kylän uimaranta ja siihen rantaan on hukkunut parikin nuorta tyttöä. Uskon aistineeni heidät siellä. Vanhempieni kuoltua vaadin perintöosani, en tahtonut palata sinne enää.

• valitettavasti

Pakko myöntää että pimeä pelottaa jonkin verran..Mielikuvitusta ei itselläni pahemmin ole mutta silti aina kun valot sammutetaan ja tulee pilkko pimeää niin heti tuntuu kuin olisin kaikkien henkien ja muiden olioiden ympäröimä.(Tuntuu usein kuin joku koskettaisi tai nipistäisi)Ystävien kanssa myös jos ne leikillään laittaa valot pois ja rupee pelottelemaan niin heti alan änkyttää että:''Hei ihan oikeesti tää ei ole hauskaa''.Usein yöllä pidän jotain mikä tuo turvaa,niin ei ole ahdistava olo.

• mikäonkummitus?

Minulla oli sellainen että hitto aivan lähellä että en hajottanut solisluuta... kävelin kotona keittiössä vessaan menossa pimeässä, joku oli jättänyt kaapin oven auki.

Se osui suoraan solisluuhun sellainen kaapinovi ja vielä suoraan osui... aika kivulias.

Aamulla sitten isäntä kysyi että mitä siellä tapahtui? - sanoin joo että törmäsin jonkun auki jättämään kaapinoveen suoraan..

Isä siinä koulutti että: kun pimeässä liikkuu, niin pitäisi pitää vähän käsiä edessä tunnustelemassa.

Ei ollut kummitus tuokaan.

• .reissumies

Pimeässä liikkuu pelkään
      Kummitukset iskee selkään
      Turvanani ompi selkäreppu
      Ei iskusta näin satu peppu

• xoxox.

Pelkään. Hämäränäköni on jotain surkean ja onnettoman väliltä. Uskoisin, että melkein jokainen ihminen tavallaan pelkää pimeää. Eiköhän tuo kuulu ihan jonkinlaisena perusaistina ihmiselle tuo pimeän pelko. Itselläni se kyllä voi johtua siitäkin, että kaikenmaailman kummitus-ja poltergeistitarinoilla ja elokuvilla olen pelotellut itseni aika hyvin ;)

• KummitusTalossa

En pelkää kotonani liikkua pimeässä.
      Iltaisin menen käsikopelolla alakerrasta yläkertaan, kun portaikon sähkötyöt ovat kesken.
      Ulkona en mielellään liiku pimeään aikaan.

• Vappu on ihq

En todellakaan pelkää liikkua Pimiässä, Vapulta vaan on vaikea saada.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5592
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4207
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2906
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      152
      2170
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1906
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      124
      1728
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      978
    Aihe