kentällä suuri,
sininen lentokone
sen sisälle haluaisin
päästä
viuuh!ilmojen halki
isojen moottoreiden
mylviessä
huhuu!hurjaa se olisi
pilvien välistä
kurkkisin maahan, ouuu
ihmiset näkyisivät
muurahaisina
vai näkyisivätkö
ollenkaan?
ohjaamossa katselisin
mittareita, onko
kaikki kunnossa
hei, hei jossain
palaa punainen,
pieni varoitus vain
tunnit kuluvat ja
matka lyhenee
perillä minä
kapteenina, koppalakki
päässä asiakkaille
toivotan hyvät päivän
jatkot
siis, minä oikea
kapteeni hmmm..
minä
pienen pojan unelma
3
364
Vastaukset
- kunhan joku
huudahdukset häiritsevät, kolmoispisteet tuntuvat turhilta.
Kapteeni koppalakki päässä on "hauska" yhdistelmä.
Vähän tiivistelisin, tiivistelyn diggaajana.kun kirjoitin tämän, ajattelin laitanko huutomerkkejä(laitoin koska arvasin, että niistä
sanotaan kuin myös kolmoispisteestä). Poikani sanoi runon olevan aika pitkä, mutta laitoin vain
menemään.Sellaista vain.
Tämä runo niin kuin monet muutkin runosi (siis ne muutamat mitä olen lukenut) ovat mielestäni parhaimmillaan ääneen luettuina. Ei pelkästään luettuina vaan lausuttuina, sopivia taukoja, äänenpainoja ja -sävyjä käyttäen. Luin runon mielessäni ääneen ja sillä tavalla luettuna pidin tästä oikein kovasti. Jotenkin elävästi koin sellaista mukavaa arkipäivän tunnelmaa niin kuin äiti tai isä lukisi pojalle sepittämänsä runon missä pojan leikki ja uneksunta muuntuu kuviksi, poika siinä pää kallellaan kuuntelee ja näkee kuvat silmiensä edessä, eläytyy niihin ja ehkä kommentoi. Äiskän tai iskän tulkintaa kommentoidessaan poika saattaisi sanoa vaikkapa että "kyllä ne ihmiset näkyy ihan hyvin". Minulle tämä oli mukava lausuntaruno. Moiks.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606714- 1003452
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262780- 212448
- 271983
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3581842- 251700
- 321558
- 111512
- 491502