Artemis Fowl- fanit tänne

Holly

Omistan kaikki kolme osaa Artemis Fowlista. Rakastan sitä ensimmäistä kirjaa. Mulch Diggums on paras otus koko kirjassa. Toinen mistä tykkään on Butler ja Artemis ja tietenkin se näsäviisas kentauri Foaley. Kantaa vaan.

25

622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pat Bateman

      Hmm, mun suosikki hahmo taitaa olla kyllä itse Artemis, yleensä nää pahikset saa mun kannustuksen (kuhan ne ei oo raivostuttavia nilviäisiä..). Meikä omistaa vasta kaks ekaa kirjaa, mut meinaan sen kolmannenki hankkia ku saa´kerta pysyvästi kympillä. Tai enhän mä niistä suomennoksista tiedä, mut niihin mä en ajatellu koskea.

      • Holly

        Se kolmonen on ihan OK. Mun yhdelle suosikkohahmolle, Butlerille käy aika huonosti. Enpä kerro enempää. Menkää lainaamaan tai ostamaan omaksi.


      • Pat Bateman
        Holly kirjoitti:

        Se kolmonen on ihan OK. Mun yhdelle suosikkohahmolle, Butlerille käy aika huonosti. Enpä kerro enempää. Menkää lainaamaan tai ostamaan omaksi.

        Siis kyllä mä sen oon lukenu jo aikaa sitte. Lainasin kirjastosta kun en vielä oo saanut ostettua


      • Holly
        Pat Bateman kirjoitti:

        Siis kyllä mä sen oon lukenu jo aikaa sitte. Lainasin kirjastosta kun en vielä oo saanut ostettua

        Musta ne kirjat sopii kaiken ikäisille. Ite oon 17 ja pidän noita kirjoja ihan sikahyvinä. Luin kaksi kirjaa päivässä, ku sille päälle satuin. Olen oikea lukutoukka. Tosin mun kirjamaku on just tonne fantasia maailmaan sijoittuva. Kirja hyllystä löytyvät Dragon Lance- sarjaa, Lumotun Metsän Kronikat- sarja, Taru Kolmesta Miekasta- sarja. Myös Harry Potter on vakio varuste mun kirjiksessä.


      • friikki:)
        Holly kirjoitti:

        Musta ne kirjat sopii kaiken ikäisille. Ite oon 17 ja pidän noita kirjoja ihan sikahyvinä. Luin kaksi kirjaa päivässä, ku sille päälle satuin. Olen oikea lukutoukka. Tosin mun kirjamaku on just tonne fantasia maailmaan sijoittuva. Kirja hyllystä löytyvät Dragon Lance- sarjaa, Lumotun Metsän Kronikat- sarja, Taru Kolmesta Miekasta- sarja. Myös Harry Potter on vakio varuste mun kirjiksessä.

        taru kolmesta miekasta loppu ihan idiootisti...et oo sattunnu lukemaan Näkijän tarua? on muuten hyvä!tai Fionafarin kuvakudosta


      • Holly
        friikki:) kirjoitti:

        taru kolmesta miekasta loppu ihan idiootisti...et oo sattunnu lukemaan Näkijän tarua? on muuten hyvä!tai Fionafarin kuvakudosta

        Tarkoitatko koko kirja- sarjan loppua vai sitten ensimmäisen osan? Olen ekan kirjan lukenut jo melkein. En ole vielä ehtinyt niihin muihiin. Onko hyviä? Mistä ne kertoo.


      • friikki:)
        Holly kirjoitti:

        Tarkoitatko koko kirja- sarjan loppua vai sitten ensimmäisen osan? Olen ekan kirjan lukenut jo melkein. En ole vielä ehtinyt niihin muihiin. Onko hyviä? Mistä ne kertoo.

        koko sarja...kyllä ne kirjat on hyviä mutta se loppu...no lueppa ite :)
        Näkijän taru kertoo nuoresta prinssin äpärästä ja salamurhaajasta Fitzistä joka joutuu mukaan hovin juonitteluihin...eka kirja on nimeltään salamurhaajan oppipoika toinen kuninkaan salamurhaaja ja kolmas salamurhaajan taival
        Fionafarin kuvakudos taas viidestä nuoresta jotka joutuvat Fionafarin maailmaan tämäkin on trilogia..


      • Holly
        friikki:) kirjoitti:

        koko sarja...kyllä ne kirjat on hyviä mutta se loppu...no lueppa ite :)
        Näkijän taru kertoo nuoresta prinssin äpärästä ja salamurhaajasta Fitzistä joka joutuu mukaan hovin juonitteluihin...eka kirja on nimeltään salamurhaajan oppipoika toinen kuninkaan salamurhaaja ja kolmas salamurhaajan taival
        Fionafarin kuvakudos taas viidestä nuoresta jotka joutuvat Fionafarin maailmaan tämäkin on trilogia..

        Täytyypä joskus lukea. On nyt muuta mielessä. Kirjoitan just kirjaa WSOY:lle. Toivon, että menee läpi. Onko muita hyviä kirjoja joita voisin lukea?


      • friikki:)
        Holly kirjoitti:

        Täytyypä joskus lukea. On nyt muuta mielessä. Kirjoitan just kirjaa WSOY:lle. Toivon, että menee läpi. Onko muita hyviä kirjoja joita voisin lukea?

        sen kirjas kans!! onhan niitä.. jos tykkäät parodioista niin Douglas Adamsin kirjat on hyviä
        tai ajan pyörä...


      • Pat Bateman
        Holly kirjoitti:

        Musta ne kirjat sopii kaiken ikäisille. Ite oon 17 ja pidän noita kirjoja ihan sikahyvinä. Luin kaksi kirjaa päivässä, ku sille päälle satuin. Olen oikea lukutoukka. Tosin mun kirjamaku on just tonne fantasia maailmaan sijoittuva. Kirja hyllystä löytyvät Dragon Lance- sarjaa, Lumotun Metsän Kronikat- sarja, Taru Kolmesta Miekasta- sarja. Myös Harry Potter on vakio varuste mun kirjiksessä.

        Joo, ite on 15, ja jotenki noi Fowlit vaan vetos, ehkä sen takia ettei ne yritä olla väkinäisen hauskoja ja koska niissä on hyvä juoni ja erittäin originelli päähenkilö. Muutenki kaikki haltia-kama on kirjotettu epäkliseisesti, mikä on hauskaa...

        Ite en muuten fantasiasta tykkää, LOTRit esim. on liian pitkäveteisiä mun makuun. Fowleja vaan ei mun mielestä voi oikeen luetella perinteiseen fantasiaan.
        Mä luen lähinnä kauhkirjoja ja Dick Francisin dekkareita, tosin jotkut vähän arvostetummatki kirjalijat menee mainiosti, niinku Oscat Wilde ynm. Scifiinkään en juuri oo koskenu, tosin Douglas Adamsin Hitch Hiker's Guide to the Galaxy sun muut työt on ylivetoja...

        Itekki luen paljon. Siis tosi plajon, ja tietty Potterit on mun suosikkeja ^_^ Oon fanaattinen fani ja varsinki Snapesta tykkään mielettömästi (arvaa vaan olinko innoissani ku vitosessa oli paljon Severusta?).

        Mutta mielestäni Fowlit sopii kaikenikäsille, vaikka se varmaan on suunnattu n.12-15 vuotialle.. Ehkä, en tiedä, kyllähän siinä aika vakavia asioita käsitellään...


      • Holly
        Pat Bateman kirjoitti:

        Joo, ite on 15, ja jotenki noi Fowlit vaan vetos, ehkä sen takia ettei ne yritä olla väkinäisen hauskoja ja koska niissä on hyvä juoni ja erittäin originelli päähenkilö. Muutenki kaikki haltia-kama on kirjotettu epäkliseisesti, mikä on hauskaa...

        Ite en muuten fantasiasta tykkää, LOTRit esim. on liian pitkäveteisiä mun makuun. Fowleja vaan ei mun mielestä voi oikeen luetella perinteiseen fantasiaan.
        Mä luen lähinnä kauhkirjoja ja Dick Francisin dekkareita, tosin jotkut vähän arvostetummatki kirjalijat menee mainiosti, niinku Oscat Wilde ynm. Scifiinkään en juuri oo koskenu, tosin Douglas Adamsin Hitch Hiker's Guide to the Galaxy sun muut työt on ylivetoja...

        Itekki luen paljon. Siis tosi plajon, ja tietty Potterit on mun suosikkeja ^_^ Oon fanaattinen fani ja varsinki Snapesta tykkään mielettömästi (arvaa vaan olinko innoissani ku vitosessa oli paljon Severusta?).

        Mutta mielestäni Fowlit sopii kaikenikäsille, vaikka se varmaan on suunnattu n.12-15 vuotialle.. Ehkä, en tiedä, kyllähän siinä aika vakavia asioita käsitellään...

        Siis Kalkaros on niin makee tyyppi. Jos menisin Tylypahkaan, olisin ehdottomasti Kalkaroksen puolella. Ihanan kiero äijä. Onhan se Dracokin OK. Kolmannessa elokuvassa Hermione uhkailee Malfoyta. Menkää kattomaan warner brossin sivuilta. Paljastuksia.


      • Pat Bateman
        Holly kirjoitti:

        Siis Kalkaros on niin makee tyyppi. Jos menisin Tylypahkaan, olisin ehdottomasti Kalkaroksen puolella. Ihanan kiero äijä. Onhan se Dracokin OK. Kolmannessa elokuvassa Hermione uhkailee Malfoyta. Menkää kattomaan warner brossin sivuilta. Paljastuksia.

        Jaa, eikös se uhkaile kirjassaki? Ainaki se antaa sille litsarin.

        joo, Snape on tosiaan ehkä koko sarjan mielenkiintoisin hahmo. Dracosta mä en pidä, tunnen sen tyyppisen henkilön oikeessa elämässä, ei kiva...
        Onhan Snapellaki omat huonot puolensa, esim se lapselisuus. Se ei aina käyttäydy ikäisensä lailla...


      • Holly
        Pat Bateman kirjoitti:

        Jaa, eikös se uhkaile kirjassaki? Ainaki se antaa sille litsarin.

        joo, Snape on tosiaan ehkä koko sarjan mielenkiintoisin hahmo. Dracosta mä en pidä, tunnen sen tyyppisen henkilön oikeessa elämässä, ei kiva...
        Onhan Snapellaki omat huonot puolensa, esim se lapselisuus. Se ei aina käyttäydy ikäisensä lailla...

        Joo.Ja jos katsoit sen Salaisuuksien Kammion, niin se oli lihonnut siihen. Alan Rickman (Kalkaros) on sairaan hyvä näyttelijä. Myös leffassa Dogma. Se on aika pulska siinä. En jaksa odottaa, että näen Kalkaroksen hameessa, käsilaukku kainalossa ja täytetty lintu päässä, kun Neville kuvittelee sen mummon vaatteet sille päälle nähdessään mörön, kun Lupin opettaa niitä. Siinä on toinen sairaan hyvä hahmo, Lupin.


      • Pat Bateman
        Holly kirjoitti:

        Joo.Ja jos katsoit sen Salaisuuksien Kammion, niin se oli lihonnut siihen. Alan Rickman (Kalkaros) on sairaan hyvä näyttelijä. Myös leffassa Dogma. Se on aika pulska siinä. En jaksa odottaa, että näen Kalkaroksen hameessa, käsilaukku kainalossa ja täytetty lintu päässä, kun Neville kuvittelee sen mummon vaatteet sille päälle nähdessään mörön, kun Lupin opettaa niitä. Siinä on toinen sairaan hyvä hahmo, Lupin.

        Joo, on se kyllä aivan loistava näyttelijä, mutta ehkä Snapen rooli oli väärän tyyppinen sille? Ja kyllähän tota ikää karttuessa yleensä lantionympäryski levenee, mut silti se on ällötävää katella lähikuvia siitä kun se on niin *pöhöttyny*...


    • friikki:)

      paras on se kentauri...tai ehkä artemis...no kirjat on kuitenki sairaan hyviä ja sehän on pääasia...tulis jo lisää

    • Artemis

      Siis ne kirjat!!!
      Oon lukenu ne varmaan jo viiskyt kertaa! Ja ainakun rekistöröidyn johonkin on mun nimi/nimimerkki Artemis Fowl. Eli se niinkun mun lempi hahmo.
      Lisäks osaan lukee maahista! Siis sitä mitä on siellä ekan kirjan alareunassa.

      Tiedättekö tuleeko Artemis Fowlista elokuvaa?

      Ja Holly, minkälaista kirjaa kirjotat, siis onko se fantasia vai jotain muuta?!?

      • Holly

        Kirjoitan Fantasia- kirjaa. Se on jo valmis, mutta korjailen sitä hieman ennen kuin lähetän sen luettavaksi. Artemis Fowlista suunnitellaan elokuvaa mun muistin mukaan. Paras olis. Ihan tautinen kirja.


      • Holly

        Fantasiaa kirjoittelen. Tällä hetkellä on yksi kustantamolla luettavana ja jatko-osa melkein valmis ja yksi hyvä aluillaan. Kun ideat loppuu toisesta kirjasta, vaihdan aihetta ja taas juttu luistaa. Tuleekohan mustakin joskus kuuluisuus???


    • silver dragon

      Artemis Fowlit kuuluu munkin suokikkikirjoihin, monien muiden fantasiakirjojen lisäksi. Ne jotenkin vatos muhunkin, joten jouduin lukemaan kaikki kirjan moneen kertaan...;op
      Mun suosikkihahmo on Foaly, kentauri...;o) Harmi vaan, kun seitä on niin vähän kolmosessa... Muuten kaikki kirja on ihan parhaita... ;oD

    • Fowl

      Maailman paras kirjasarja!
      Artemis on sen takii paras hahmo, koska se on niin älykäs! Kun vertaa Artemista itseeni tai toiseen samanikäiseen, niin herran jestas! Tietenkin haluaisin itsekin olla yhtä älykäs, kuin Fowl itse...
      Olen kyllä sitä mieltä, että kolmoskirjan loppu on ihan syvältä!
      Onko joku muukin samaa mieltä?

      Olen lukenut Colferin sivuilta, että neloskirja on tulossa, mutta ei vielä tiedetä milloin...

      Odotan vesi kielellä... ;P

      Kuka muuten on lukenut Colferin Toivomuslistan?
      Mahtavaa huumoria!

      • Holly

        Niinpä. Olen lukenut Toivomuslistan... omistan kaikki kolme Artemis Fowlia ja Toivomuslistan. Kerros mikä se Colferin sivut on. Toivon kyllä suuresti neljättä jaksoa. Ja toivon todellakin, että artemis palaa entistä parempana...


    • NamelessFellow

      ...Ja Holly rulaa x)
      Tietoa tuleeko lisää Artemis Fowleja?`?

      • Holly

        Artemis Fowl ja Salaiset kansiot: seitsemäs kääpiö. Ilmestyy tänä vuonna jossain kolossa.


      • Holly

        sitten on EC:n Toivomuslista ja nyt uusi Supernaturalistit. Myös todella hyvä.

        Sain juuri yhden fantasia kirjan valmiiksi. 554 sivua puhdasta paskaa omasta mielestäni. Eikun uus alulle.

        Odottelen sitä Artemis Fowl 4. aika innolla. Mä veikkaan et siihen tulee vihreät kannet ;)


    • nano mei

      Mulch Diggums on hauskat housut

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2539
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      303
      2266
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2095
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1802
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1713
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1675
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1566
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1384
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      118
      1354
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1349
    Aihe