Eläinallergiasta!

Dafe

Minulla on ollut jo 2 vuotta , eläinallergia ja astma.Mutta yllätys yllätys omistan 6 vuotiaan ihanan ragdoll kisun. =) Allergia alkoi kun kissa neitin oli nelja.Lääkäriin, vaan äkkiä ja allergia testeihin.Olen testien mukaan koiralle, lehmälle ja kissalle allerginen.Jossain vaiheessa sain lääkkeet mm. astamalääkkeet ja jotain allergia suihkeita yms.Lääkäri oli myös vähän sitä mieltä että, kissa pitää pois myydä, ettei allergia pahennu.Mutta pään pidin ja aloin astamalääkityksen, kissa en kainalossa.Nyt en enää käytä astmalääkitysttä, mutta ikäväkyllä jonkun verran on oireita, jos nokka kiinni kissassa on.Mun mielestä tämä on hyvä esimerkki siitä että jos vain okeasti haluaa jotakin,ja pyrkii siihen onnistuu.Ja jos haluaa allergisena kissan, täytyy joko itse kärsiä tai ei kärsiä allergia oireista, mmutta " palkka" on sitäkin suurempi, nimittäin eläin ja sen tuoma rakkaus!
Ps: En kyllä osaa sanoa. että voiko todella paha allergikko ottaa eläintä.Jotkut ovat myös sanoneet, että olen oppinut vaan sietämään kissaani.

4

673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahdollisesti....

      astman paheneminen. Se vain on mitä arvostaa, omaa terveyttään pitkällä tähtäimellä vai karvapalleroa..

      • ei lastakaan anneta pois

        Ei lastakaan anneta pois tosta noin vaan, kyllä eläin on sen koko elinajan ihmisen vastuulla. Jos kissan myy, ei voi koskaan olla varma mihin eläinrääkkäjä perheeseen tai kaltoinkohdeltavaksi se joutuu, ihmiset ovat todella hirveitä eläimille. Tietenkin jos kissa pääsee takuuvarmasti hyvään kotiin, esim. tutuille tai sukulaisille tai jonnekin missä kissan hyvinvointia voi käydä vielä jälkikäteen tsekkaamassa, niin se on sitten eri asia.


    • raggari

      Itse ostin 2vko sitten ragdollin pennun. Ystävälläni on astmaa ja sai oireita meidän pennusta, mutta joistakin kissoista hänelle ei tule mitään, esim.maine coon ja norjalainen metsäkissa. oletko ajatellut kokeilla siedätys hoitoa?

    • hieman aikuisempi näkökulma

      Huomaa että kirjoittaja on nuori mutta pitää silti vastata.

      Eläin on loppujen lopuksi vain eläin, se kyllä sopeutuu ja kiintyy uuteen perheeseen ihan yhtälailla kun se on kiintynyt vanhaankin perheeseen. Eläintä ei kertakaikkiaan voi verrata lapseen, tämän voi vahvistaa jokaikinen äiti.

      Mitä terveysasioihin tulee niin tahto ei siinä valitettavasti paljoa vaikuta. Mutta allergia ei silti aina tarkoita sitä että eläimestä on luovuttava. Voinkertoa että siinä vaiheessa kun jaksaa ainoastaan maata sängyssä ja ambulanssi hakee sairaalaan kun henki kulkee vain siinä määrin että juuri pysyy tajuissaan, edes puhumaan ei pysty, se lemmikistä luopuminen oman terveyden vuoksi ei ole ihan maailmanloppu kuitenkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1947
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1336
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe