Mia Permannon kuolinsyy selvisi

iltasanomissa

62

54061

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vahingossa ????

      ei ne tupakanvieroitus ja särkylääke tapa kuin hyvin suurena yliannoksena ,jota ei voi ottaa vahingossa.

      • vain hyvää

        eikä kerro kuinka suuresta yliannoksesta oli kyse


      • hhfff

        tupakanvierotuslääke Zybanin on epäilty lisäävän itsemurhariskiä


      • kyllä voi..

        Moottoripyörä kolarin jälkeen sain tosi voimakkaita kipulääkkeitä nimeltä Tramal. Eräänä iltana kivut oli hirveet ja otin kerralla kolme kappaletta, jotta ainakin yön nukun hyvin. Nukahdin tosi hyvin, mutta kahdelta yöllä heräsin kipuun. Ajattelin ottaa yhden Panadolin. Sattuikin niin, että otin Panacod lääkkeen, joka on myös kipuun. Lopputulos oli, että aamulla olin sairaalassa oksentelemassa valkeeta vaahtoo ja olo ei ollut sanoin kuvattavissa.
        Lääkäri kertoi, että nämä lääkkeet aiheutti yhdessä reaktion, joka on myrkytystila.
        Joten ihan on mahdollista, että lääkkeet mitä Mia otti, teki reaktion joka ei ollu hallittavissa. Jos kahta lääkettä otetaan, niin siitä pitäis jutella lääkärin kanssa. Kuulemma myrkytyskeskus ottaa päivittäin puheluja vastaan näistä kahden lääkeaineen yhdistelmistä.


      • elpåfopefl
        kyllä voi.. kirjoitti:

        Moottoripyörä kolarin jälkeen sain tosi voimakkaita kipulääkkeitä nimeltä Tramal. Eräänä iltana kivut oli hirveet ja otin kerralla kolme kappaletta, jotta ainakin yön nukun hyvin. Nukahdin tosi hyvin, mutta kahdelta yöllä heräsin kipuun. Ajattelin ottaa yhden Panadolin. Sattuikin niin, että otin Panacod lääkkeen, joka on myös kipuun. Lopputulos oli, että aamulla olin sairaalassa oksentelemassa valkeeta vaahtoo ja olo ei ollut sanoin kuvattavissa.
        Lääkäri kertoi, että nämä lääkkeet aiheutti yhdessä reaktion, joka on myrkytystila.
        Joten ihan on mahdollista, että lääkkeet mitä Mia otti, teki reaktion joka ei ollu hallittavissa. Jos kahta lääkettä otetaan, niin siitä pitäis jutella lääkärin kanssa. Kuulemma myrkytyskeskus ottaa päivittäin puheluja vastaan näistä kahden lääkeaineen yhdistelmistä.

        kuka vitun typerys ottaa lääkettä enemmän kun ohjeessa sanotaan?voi helvetti sitten saa syyttää vaan itseään!!!Permanto otti ilman ajattelua niitä enemmän kun saa,ja kärsi siitä rangaistuksen.Ensinnäkin sitä ei ite mennä ottamaan enempää vaan soitetaan lääkärille että voiko annostusta lisätä.niin kauan kärsitään että saadaan lupa ottaa enemmän jukolauta!!!


      • TOTTA-
        vain hyvää kirjoitti:

        eikä kerro kuinka suuresta yliannoksesta oli kyse

        Ei esim. vielä mihinkään 10 tablettiin kuole, kyllä siinä on pitänyt vetää purkillinen lääkkeitä. Aivan harkittu teko, mutta tietty äiti aina uskoo, mihin uskoo. Tarkkailkaan vanhemmat lapsienne pahoinvointia vähän tarkemmin ja lääkkeitä, mitä syövät, kun niitä nykyään saa niin helvetin helposti. Ei tarvii sanoa lääkärissä, kun masentaa, ahdistaa, kiristää, niin jopa on psyykelääkeresepti kädessä. Lääkärit äly hoi älä jätä. Tietty pelkillä reseptivapailla lääkkeilläkin hengen saa itseltään jos näin haluaa...


      • ET OTA
        kyllä voi.. kirjoitti:

        Moottoripyörä kolarin jälkeen sain tosi voimakkaita kipulääkkeitä nimeltä Tramal. Eräänä iltana kivut oli hirveet ja otin kerralla kolme kappaletta, jotta ainakin yön nukun hyvin. Nukahdin tosi hyvin, mutta kahdelta yöllä heräsin kipuun. Ajattelin ottaa yhden Panadolin. Sattuikin niin, että otin Panacod lääkkeen, joka on myös kipuun. Lopputulos oli, että aamulla olin sairaalassa oksentelemassa valkeeta vaahtoo ja olo ei ollut sanoin kuvattavissa.
        Lääkäri kertoi, että nämä lääkkeet aiheutti yhdessä reaktion, joka on myrkytystila.
        Joten ihan on mahdollista, että lääkkeet mitä Mia otti, teki reaktion joka ei ollu hallittavissa. Jos kahta lääkettä otetaan, niin siitä pitäis jutella lääkärin kanssa. Kuulemma myrkytyskeskus ottaa päivittäin puheluja vastaan näistä kahden lääkeaineen yhdistelmistä.

        Voi perkele. Pitäis ottaa lääkäriltä selvää, mitkä lääkkeet sopivat yhteen. Tramalia ja Panacodia EI saa ottaa yhtä aikaa. Kaiksi voimakasta kipulääketta. Toinen morfiinijohdannainen ja toinen codeiini eli huumejohdannainen. Voimakkaiden kipulääkkeiden ohella voi ottaa Panadolia tai vastaavaa kipulääkettä. Ja PITÄIS pikkusen ymmärtää lukea tuoteselosteet lääkkeistä tai vaikka vilkaista netista www.tohtori.fi/lääkeopas. Se on minulla hyvin tuttu sivu, koska joudun syömään monia eria lääkkeitä. Olen vielä ASA-allerginen, niin on todella vaikea löytää mitään tulehduskipulääkettä. Hyvin monet kipulääkkeet ovat ASA-johdannaisia eli asetosalisyyli.


      • SE MENEE
        elpåfopefl kirjoitti:

        kuka vitun typerys ottaa lääkettä enemmän kun ohjeessa sanotaan?voi helvetti sitten saa syyttää vaan itseään!!!Permanto otti ilman ajattelua niitä enemmän kun saa,ja kärsi siitä rangaistuksen.Ensinnäkin sitä ei ite mennä ottamaan enempää vaan soitetaan lääkärille että voiko annostusta lisätä.niin kauan kärsitään että saadaan lupa ottaa enemmän jukolauta!!!

        Ja lääkäri EI kirjoita samaan aikaan tramal ja panacod lääkettä. Molemmat tosi voimakkaita kipulääkkeitä. Juu, lääkkeiden tuoteselosteet kyllä kertoo lääkkeen ominaisuudet ja apteekista saa todella tarkkaa tietoa.


      • Kuningas.....
        ET OTA kirjoitti:

        Voi perkele. Pitäis ottaa lääkäriltä selvää, mitkä lääkkeet sopivat yhteen. Tramalia ja Panacodia EI saa ottaa yhtä aikaa. Kaiksi voimakasta kipulääketta. Toinen morfiinijohdannainen ja toinen codeiini eli huumejohdannainen. Voimakkaiden kipulääkkeiden ohella voi ottaa Panadolia tai vastaavaa kipulääkettä. Ja PITÄIS pikkusen ymmärtää lukea tuoteselosteet lääkkeistä tai vaikka vilkaista netista www.tohtori.fi/lääkeopas. Se on minulla hyvin tuttu sivu, koska joudun syömään monia eria lääkkeitä. Olen vielä ASA-allerginen, niin on todella vaikea löytää mitään tulehduskipulääkettä. Hyvin monet kipulääkkeet ovat ASA-johdannaisia eli asetosalisyyli.

        Mikä on ASA??


      • mustavalkoinen maailma
        elpåfopefl kirjoitti:

        kuka vitun typerys ottaa lääkettä enemmän kun ohjeessa sanotaan?voi helvetti sitten saa syyttää vaan itseään!!!Permanto otti ilman ajattelua niitä enemmän kun saa,ja kärsi siitä rangaistuksen.Ensinnäkin sitä ei ite mennä ottamaan enempää vaan soitetaan lääkärille että voiko annostusta lisätä.niin kauan kärsitään että saadaan lupa ottaa enemmän jukolauta!!!

        Olet varmaankin tosi nuori elpåfopefl. Ei maailma ole niin mustavalkoinen. Jos kysymyksessä on esim. mielenterveys potilas jolla mieliala järkkyy niin ei hän ole typerys tai tyhmä vaikka tekisi jotakin väärin. Eikä maailmassa aina saa rangaistusta vaikka toimisikin väärin tai huolimattomasti. Ajattele asiaa vähän laajemmin.


      • Jennuliz
        TOTTA- kirjoitti:

        Ei esim. vielä mihinkään 10 tablettiin kuole, kyllä siinä on pitänyt vetää purkillinen lääkkeitä. Aivan harkittu teko, mutta tietty äiti aina uskoo, mihin uskoo. Tarkkailkaan vanhemmat lapsienne pahoinvointia vähän tarkemmin ja lääkkeitä, mitä syövät, kun niitä nykyään saa niin helvetin helposti. Ei tarvii sanoa lääkärissä, kun masentaa, ahdistaa, kiristää, niin jopa on psyykelääkeresepti kädessä. Lääkärit äly hoi älä jätä. Tietty pelkillä reseptivapailla lääkkeilläkin hengen saa itseltään jos näin haluaa...

        Surullista se on että nuori ihminen kuolee,itse olen samana vuonna syntynyt kun Mia oli.
        Mutta mitä sitä enää vatvomaan? Tyttö on haudattu jo aikaa sitten, joten annamme hänen muiston olla rauhassa,emmekä vatvo mitämissämiksikoska? Koska se on aivan turhaa.


      • lääkerit
        SE MENEE kirjoitti:

        Ja lääkäri EI kirjoita samaan aikaan tramal ja panacod lääkettä. Molemmat tosi voimakkaita kipulääkkeitä. Juu, lääkkeiden tuoteselosteet kyllä kertoo lääkkeen ominaisuudet ja apteekista saa todella tarkkaa tietoa.

        kirjoittaa, tramaleita ja panacodeja, yhtäaikaa. Tiedättkä, kirjoittavat paljon pahempiakin, miettimättä mitkä ovat seuraukset. Ja mitä tulee lääkeriden neuvoihin, vastaus on yleensä; Voi toki ottaa. Sen tidän, koska itse olen joutunut sairaalaan, ihan lääkerin luvalla otetuista lääkeistä. Joten, se heidän tietämyksestään. Kyseessä oli vielä arvostettu kirurgi, kallis yksityslääkeri Mehiläisestä. Joten.....


      • SatamaJätkänPoika

        Vahingossa ota tuollaista määrää lääkkeitä, kyllä kait sillä joku tarkoitus on jos liikaa lääkkeitä ottaa??? Kaikki (ns) julkkisten vanhemmat/puolisot peittävät totuuden, esim Alatalo ja moni muu mutta se siitä, osanottoni Miian vanhemille...


      • Ano von Nyymenhofzen
        ET OTA kirjoitti:

        Voi perkele. Pitäis ottaa lääkäriltä selvää, mitkä lääkkeet sopivat yhteen. Tramalia ja Panacodia EI saa ottaa yhtä aikaa. Kaiksi voimakasta kipulääketta. Toinen morfiinijohdannainen ja toinen codeiini eli huumejohdannainen. Voimakkaiden kipulääkkeiden ohella voi ottaa Panadolia tai vastaavaa kipulääkettä. Ja PITÄIS pikkusen ymmärtää lukea tuoteselosteet lääkkeistä tai vaikka vilkaista netista www.tohtori.fi/lääkeopas. Se on minulla hyvin tuttu sivu, koska joudun syömään monia eria lääkkeitä. Olen vielä ASA-allerginen, niin on todella vaikea löytää mitään tulehduskipulääkettä. Hyvin monet kipulääkkeet ovat ASA-johdannaisia eli asetosalisyyli.

        Siis molemmat opiaatteja, mitä ihmettä tarkoittaa huumejohdannainen....Vähän pitäisi olla asiantuntemusta, ennenkuin alkaa räiskiä "faktoja" internettiin


      • .......
        lääkerit kirjoitti:

        kirjoittaa, tramaleita ja panacodeja, yhtäaikaa. Tiedättkä, kirjoittavat paljon pahempiakin, miettimättä mitkä ovat seuraukset. Ja mitä tulee lääkeriden neuvoihin, vastaus on yleensä; Voi toki ottaa. Sen tidän, koska itse olen joutunut sairaalaan, ihan lääkerin luvalla otetuista lääkeistä. Joten, se heidän tietämyksestään. Kyseessä oli vielä arvostettu kirurgi, kallis yksityslääkeri Mehiläisestä. Joten.....

        lääkäri kirjoitti mulle kipuun triptyliä,tramadinia ja voltarenia,triptyliä piti ottaa joka tapauksessa,särki tai ei,tramadia,ellei voltaren auta.
        en kyllä ottanut mitään,luin tuoteselosteet ja päätin kärsiä kipua mieluummin.


      • gdgf
        ET OTA kirjoitti:

        Voi perkele. Pitäis ottaa lääkäriltä selvää, mitkä lääkkeet sopivat yhteen. Tramalia ja Panacodia EI saa ottaa yhtä aikaa. Kaiksi voimakasta kipulääketta. Toinen morfiinijohdannainen ja toinen codeiini eli huumejohdannainen. Voimakkaiden kipulääkkeiden ohella voi ottaa Panadolia tai vastaavaa kipulääkettä. Ja PITÄIS pikkusen ymmärtää lukea tuoteselosteet lääkkeistä tai vaikka vilkaista netista www.tohtori.fi/lääkeopas. Se on minulla hyvin tuttu sivu, koska joudun syömään monia eria lääkkeitä. Olen vielä ASA-allerginen, niin on todella vaikea löytää mitään tulehduskipulääkettä. Hyvin monet kipulääkkeet ovat ASA-johdannaisia eli asetosalisyyli.

        "Tramalia ja Panacodia EI saa ottaa yhtä aikaa. Kaiksi voimakasta kipulääketta. Toinen morfiinijohdannainen ja toinen codeiini eli huumejohdannainen."

        Tuo on täyttä epätarkkaa amatööritekstiä. Sekä tramadoli että kodeiini ovat OPIAATTEJA. Ei sellaista luokitusta ole kuin "huumejohdannainen".

        Ja se ASA on "asetyylisalisyylihappo".


      • sinäpäs....
        Kuningas..... kirjoitti:

        Mikä on ASA??

        se pääjuntti eli ääliö olet jos et tiedä mikä on ASA-allergia vaikka otat noin kiihkeästi osaa jutusteluun. Häpeä mullikka!


      • Jarppari5
        ....... kirjoitti:

        lääkäri kirjoitti mulle kipuun triptyliä,tramadinia ja voltarenia,triptyliä piti ottaa joka tapauksessa,särki tai ei,tramadia,ellei voltaren auta.
        en kyllä ottanut mitään,luin tuoteselosteet ja päätin kärsiä kipua mieluummin.

        ei ole kipulääke, vaan mielialalääke.
        Eli silloin on muutakin vikaa kuion vain kipua...


      • vahinko....
        ET OTA kirjoitti:

        Voi perkele. Pitäis ottaa lääkäriltä selvää, mitkä lääkkeet sopivat yhteen. Tramalia ja Panacodia EI saa ottaa yhtä aikaa. Kaiksi voimakasta kipulääketta. Toinen morfiinijohdannainen ja toinen codeiini eli huumejohdannainen. Voimakkaiden kipulääkkeiden ohella voi ottaa Panadolia tai vastaavaa kipulääkettä. Ja PITÄIS pikkusen ymmärtää lukea tuoteselosteet lääkkeistä tai vaikka vilkaista netista www.tohtori.fi/lääkeopas. Se on minulla hyvin tuttu sivu, koska joudun syömään monia eria lääkkeitä. Olen vielä ASA-allerginen, niin on todella vaikea löytää mitään tulehduskipulääkettä. Hyvin monet kipulääkkeet ovat ASA-johdannaisia eli asetosalisyyli.

        Niin pitikin ottaa pelkästään Panadol...eli oli ihan tiedossa, että Panacod ei sovi Tramalin kanssa. Eli mulla oli ihan puhdas vahinko, kun hämärässä nimi näytti samalta.


      • paikkaansa
        Jarppari5 kirjoitti:

        ei ole kipulääke, vaan mielialalääke.
        Eli silloin on muutakin vikaa kuion vain kipua...

        triptyliä määrätään myös kipuun,vaikka alkujaan onkin mielialalääke.
        on todettu hyväksi esim krooniseen kipuun ja nostamaan kipukynnystä.


      • VeniVidi
        paikkaansa kirjoitti:

        triptyliä määrätään myös kipuun,vaikka alkujaan onkin mielialalääke.
        on todettu hyväksi esim krooniseen kipuun ja nostamaan kipukynnystä.

        Juuri näin; triptyliä voidaan määrätä nostamaan kipukynnystä, ja "lihasrelaksantiksi" esimerkiksi niska-hartiaseudun kipuun. Joitakin lääke auttaa myös nukahtamisvaikeuksissa. Se on aina potilaskohtaista, mihin kyseistä lääkettä määrätään.


      • tiskiin
        Jennuliz kirjoitti:

        Surullista se on että nuori ihminen kuolee,itse olen samana vuonna syntynyt kun Mia oli.
        Mutta mitä sitä enää vatvomaan? Tyttö on haudattu jo aikaa sitten, joten annamme hänen muiston olla rauhassa,emmekä vatvo mitämissämiksikoska? Koska se on aivan turhaa.

        Yliannostus
        http://tinyurl.com/faktat


      • Anonyymi
        TOTTA- kirjoitti:

        Ei esim. vielä mihinkään 10 tablettiin kuole, kyllä siinä on pitänyt vetää purkillinen lääkkeitä. Aivan harkittu teko, mutta tietty äiti aina uskoo, mihin uskoo. Tarkkailkaan vanhemmat lapsienne pahoinvointia vähän tarkemmin ja lääkkeitä, mitä syövät, kun niitä nykyään saa niin helvetin helposti. Ei tarvii sanoa lääkärissä, kun masentaa, ahdistaa, kiristää, niin jopa on psyykelääkeresepti kädessä. Lääkärit äly hoi älä jätä. Tietty pelkillä reseptivapailla lääkkeilläkin hengen saa itseltään jos näin haluaa...

        Noilla empaattisilla ajatuksillasi ehdottaisin ehdottomasti seuraavaa!
        Älä mene hoitoon,syö kaikki kolmio lääkkeet vahingossa🖕


      • Anonyymi
        mustavalkoinen maailma kirjoitti:

        Olet varmaankin tosi nuori elpåfopefl. Ei maailma ole niin mustavalkoinen. Jos kysymyksessä on esim. mielenterveys potilas jolla mieliala järkkyy niin ei hän ole typerys tai tyhmä vaikka tekisi jotakin väärin. Eikä maailmassa aina saa rangaistusta vaikka toimisikin väärin tai huolimattomasti. Ajattele asiaa vähän laajemmin.

        👍Ihmisillä on tilanteita ja aina ei voi tietää mikä oikein ja väärin kun tulee kyseeseen mitä syö!


    • M@k3

      Särkylääke vai lihasten rentouttaja, jos selkä oli jumissa? Yliannostuksena rentouttaa myös sydänlihaksen ja sen kyllä lääkäri kertoo lääkettä antaessaan.

      • ollut ....

        Jos hänellä oli selkäkipuun Tramalia, niin voi aiheuttaa yhteisreaktion esim. Zybanin kanssa. Kummatkin vaikuttaa aivojen tiettyihin välittäjäaineisiin ja jopa serotoniinisyndrooman riski on olemassa.


      • selkävaivainen

        tai muistaa. Itse sain tk.sta lihaksia rentouttavaa lääkettä. Mitään varoituksia tai käyttön liittyviä huomioita en puolikieliseltä lääkäriltä niissä muutamassa minuutissa saanut, kun vastaanotolla olin. Reseptissä annostus, jonka huomasin tuoteselosteen luettuani olevan kaksinkertainen annos siihen verrattuna millä ko. lääkkeen saa aloittaa. Kaikki ei noita selostuksiakaan lue, varsinkin kun oletetaan, että lääkäri tai viimeistään apteekki kertoo kaikki merkittävät huomiot lääkkeestä.


    • vapaissakin!

      Eli ei nyt liity permantoon millään tavalla

      Mut esimerkiks nää ns. buranan korvaavat halvemmat särkylääkkeet eivät käy alkoholin kanssa yhteen , aiheuttaa hitaan ja kivuliaan maksakuoleman jo pienien alkoholimäärien kanssa ... wikipediasta voi selata lisää

      75% kalliimman buranan kanssa voi kitata känniä ihan vapaasti ilman huolen häivää

      maailma onkin ihmeellinen ja vaaroja täynnä

      • Vähän otsikon vierestä

        KORJAUS,ei ole terveellistä vetää Buranaa ja viinaa ilman huolen häivää.

        ON OLEMASSA sisäisen verenvuodon vaara!!!


      • ne halpikset on

        lähes sataprosenttisesti samoja lääkkeitä!

        Sä oot vaan pöljä ja haluat maksaa enemmän.


      • on eroja
        ne halpikset on kirjoitti:

        lähes sataprosenttisesti samoja lääkkeitä!

        Sä oot vaan pöljä ja haluat maksaa enemmän.

        En nyt varsinaisesti kehu mitään särkylääkettä mutta eroja on. Burana on turvallinen alkoholin kanssa mutta, jos on munuaistenkanssa ongemia tai vaikka virtsatien tulehdus sitä ei suositella. Taas toisaalta pnadol ja sen kaltaiset särkylääkkeet eivät sovi alkoholin kassa.

        En kyllä ole vielä tavannut yhtään lääkäriä joka alkoholia suosittelee minkään lääkkeen kanssa mutta, jos lääkäreitä on uskominen ( jokaisen omassa harkinnassa yrittääkö lääkärit myydä tiettyä lääkettä vai onko tieto tutkittua ) burana on vähiten alkoholin kanssa vahinkoa aiheuttava särkylääke, satunnaisessa käytössä.


      • eli ns "piraattilääkke...
        ne halpikset on kirjoitti:

        lähes sataprosenttisesti samoja lääkkeitä!

        Sä oot vaan pöljä ja haluat maksaa enemmän.

        eivät todellakaan ole 100%:sti samoja . Jo se , että ne yleensä valmistetaan "ties missä" ,kertoo aika paljon . Zybania "tehokkaampi" tupakastavieroituslääke on Champix, jolla myös löytyy mielenkiintoisia sivuvaikutuksia.


      • farmaseutti
        on eroja kirjoitti:

        En nyt varsinaisesti kehu mitään särkylääkettä mutta eroja on. Burana on turvallinen alkoholin kanssa mutta, jos on munuaistenkanssa ongemia tai vaikka virtsatien tulehdus sitä ei suositella. Taas toisaalta pnadol ja sen kaltaiset särkylääkkeet eivät sovi alkoholin kassa.

        En kyllä ole vielä tavannut yhtään lääkäriä joka alkoholia suosittelee minkään lääkkeen kanssa mutta, jos lääkäreitä on uskominen ( jokaisen omassa harkinnassa yrittääkö lääkärit myydä tiettyä lääkettä vai onko tieto tutkittua ) burana on vähiten alkoholin kanssa vahinkoa aiheuttava särkylääke, satunnaisessa käytössä.

        Ibuprofeeni (esim. buranan ja ibumaxin vaikuttava aine) alkoholin kanssa otettuna ei ole varsinaisesti vasta-aiheinen. Tästä huolimatta ibuprofeeni on mahaa ärsyttävä lääke, joka viinan kanssa otettuna lisää mahahaavariskiä. Muuta merkittävää yhteisvaikutusta ei ibuprofeenin ja viinan välillä ole.

        Parasetamolin (esim. Panadol, Para-tabs) ja viinan samanaikainen käyttö sen sijaan potensoivat toistensa vaikutuksia vahingoittaen maksaa. Tämä yhteisvaikutus voi olla äärimmäisen vaarallinen, joskin sen seuraukset eivät välttämättä näy heti.

        Laulajan kuolintapaukseen liittyvät lääkkeet eivät herätä mielessä mitenkään selvää kaavaa, miksi juuri lääkkeet olisivat vieneet hänen henkensä. Mikäli näin kuitenkin on, hänellä on luultavasti ollut selkäkipuihin jotain huumeeksi luokiteltavaa ainetta tai hyvin vahvaa keskushermostoon vaikuttavaa lääkettä, joiden kanssa pienikin yliannostus tai alkoholin samanaikainen käyttö voi aiheuttaa vakavan keskushermoston lamaantumisen ja sitä kautta "elimistön sammumisen" ja kuoleman.


      • tietoinen-73
        farmaseutti kirjoitti:

        Ibuprofeeni (esim. buranan ja ibumaxin vaikuttava aine) alkoholin kanssa otettuna ei ole varsinaisesti vasta-aiheinen. Tästä huolimatta ibuprofeeni on mahaa ärsyttävä lääke, joka viinan kanssa otettuna lisää mahahaavariskiä. Muuta merkittävää yhteisvaikutusta ei ibuprofeenin ja viinan välillä ole.

        Parasetamolin (esim. Panadol, Para-tabs) ja viinan samanaikainen käyttö sen sijaan potensoivat toistensa vaikutuksia vahingoittaen maksaa. Tämä yhteisvaikutus voi olla äärimmäisen vaarallinen, joskin sen seuraukset eivät välttämättä näy heti.

        Laulajan kuolintapaukseen liittyvät lääkkeet eivät herätä mielessä mitenkään selvää kaavaa, miksi juuri lääkkeet olisivat vieneet hänen henkensä. Mikäli näin kuitenkin on, hänellä on luultavasti ollut selkäkipuihin jotain huumeeksi luokiteltavaa ainetta tai hyvin vahvaa keskushermostoon vaikuttavaa lääkettä, joiden kanssa pienikin yliannostus tai alkoholin samanaikainen käyttö voi aiheuttaa vakavan keskushermoston lamaantumisen ja sitä kautta "elimistön sammumisen" ja kuoleman.

        mutta Miian elimistössä ei ollut alkoholia.


      • Ano von Nyymenhofzen
        eli ns "piraattilääkke... kirjoitti:

        eivät todellakaan ole 100%:sti samoja . Jo se , että ne yleensä valmistetaan "ties missä" ,kertoo aika paljon . Zybania "tehokkaampi" tupakastavieroituslääke on Champix, jolla myös löytyy mielenkiintoisia sivuvaikutuksia.

        Suomen apteekeista voi huoletta ostaa halpislääkkeitä, on ihan samat kriteerit kaikilla lääkkeillä, lääkelaitos valvoo. Orionkin valmistaa "halpislääkkeitä", esim Ibutabs. Eri asia sitten netistä tilattavat halpisvalmisteet. Mutta kyllä kaikkii Suomessa apteekeissa myynnissä olevat ibuprofeenivalmisteet ovat turvallisia ja sisältävät sitä mitä paketin päällä lukee.


      • kipupotilas
        farmaseutti kirjoitti:

        Ibuprofeeni (esim. buranan ja ibumaxin vaikuttava aine) alkoholin kanssa otettuna ei ole varsinaisesti vasta-aiheinen. Tästä huolimatta ibuprofeeni on mahaa ärsyttävä lääke, joka viinan kanssa otettuna lisää mahahaavariskiä. Muuta merkittävää yhteisvaikutusta ei ibuprofeenin ja viinan välillä ole.

        Parasetamolin (esim. Panadol, Para-tabs) ja viinan samanaikainen käyttö sen sijaan potensoivat toistensa vaikutuksia vahingoittaen maksaa. Tämä yhteisvaikutus voi olla äärimmäisen vaarallinen, joskin sen seuraukset eivät välttämättä näy heti.

        Laulajan kuolintapaukseen liittyvät lääkkeet eivät herätä mielessä mitenkään selvää kaavaa, miksi juuri lääkkeet olisivat vieneet hänen henkensä. Mikäli näin kuitenkin on, hänellä on luultavasti ollut selkäkipuihin jotain huumeeksi luokiteltavaa ainetta tai hyvin vahvaa keskushermostoon vaikuttavaa lääkettä, joiden kanssa pienikin yliannostus tai alkoholin samanaikainen käyttö voi aiheuttaa vakavan keskushermoston lamaantumisen ja sitä kautta "elimistön sammumisen" ja kuoleman.

        Saanen udella, mitä nämä niin vaaralliset keskushermostoon vaikuttavat lääkkeet ovat, ettei alkoholia voi ottaa tippaakaan?

        Kipuklinikalla lääkärit kertovat jopa kysymättä, miten Panacodin ja Tramalin kanssa käytetään alkoholia, koska pyrkimyksenä on, että potilas elää normaalia elämää.


    • koskaan kuullutkaan

      Monesko oli? Ja koska?

      Kolme parasta nyt tiedän suunnilleen jokaiselta kolmelta kaudelta - vaikken ohjelmaa juuri seuraakkaan.

      Kuka niitä muita voi edes muistaa.

      • vähänkään katsonut

        Idols -ohjelmaa, tietää, kuka on Mia Permanto. Hän oli todella sympaattisen tuntuinen tyttö, joka oli parhaimpien finalistien joukossa, taisi olla peräti kolmen viimeisen joukossa. Erinomainen esiintyjä, rento ja hyvä laulaja.


      • ei mitään
        vähänkään katsonut kirjoitti:

        Idols -ohjelmaa, tietää, kuka on Mia Permanto. Hän oli todella sympaattisen tuntuinen tyttö, joka oli parhaimpien finalistien joukossa, taisi olla peräti kolmen viimeisen joukossa. Erinomainen esiintyjä, rento ja hyvä laulaja.

        tietoa minullakaan. Se mitä tästä opimme älkää teinit popsiko niitä lääkkeitä kuin leipää.


    • vaarattomia

      Itse otin kerran vahingossa nikotiinipurukumin ja pureskeltuani sitä jonkun aikaa meinasin tukehtua. Olen kuullut, että jotkut syövät ko. lääkkeitä ja purukumia huvikseen ja muita lääkkeitä samaan aikaan, vaikkeivät tupakoi. Itse en tupakoi.

    • jallu

      on kovin ikävää nuori tekee tollaista sitä ei oikein käsitä olikko asiat niin huonosti mutta lepäärauhassa sielä ei ole mitään pahaa

    • hoitaja

      Harvemmin kahdesta lääkkeestäkään kuolee kotonaan. Voimakkaampia lääkkeitä harvoin annetaan kotiin edes suurempia määriä.

      Mutta jos määrä elimistössä oli paljon, oli se selvä yliannostuksen otto, eikä näin mielestäni vahinko.

      Olisi kiva tietää lääkkeet, niin tietäisi minkä vahvuisia ja mikä määrä pitää ottaa ennenkuin pahaa tapahtuu. Lääkkeen selostuksesta näkee myös vasta-aiheet, eli voi olla myös että toinen lääke vahvistaa toisen vaikutusta.

      • sinä

        tietäväinen...
        itse oen nuorempana ollut meilahdessa myrkytyksessä ja vatsahuuhtelussa SYÖTYÄNI TIETÄMÄMÄTTÄNI LIIKAA CODESAN- YSKÄNTABLETTEJA muutaman ´liikaa´ kun en parka hiffannu ettei ne ole apteekin salmiakkeja vaan yskänlääkkeitä ja LÄÄKKEITÄ EI TULE KOSKAAN SYÖDÄ harmiitomasti ts ajattelemattomasti kuten itse valitettavasti tein joskus teininä siis tapahtui tämä. JA tuskin olisin kuollut kuitenkaan..kuitenkaan..


    • Nicotinell-

      Vai tupakanvieroituslääkkeitä..? Kaikkea paskaa sitä yritetäänkin syöttää. Tupakanvieroitukseen ei ole mitään varsinaisia lääkkeitä, ja ne, joita on, on tarkoitettu vuosikymmeniä tupakoineille.

      Tuskinpa Mia-tyttönen ehti kovinkaan monta vuotta tupakoida.

      Näyttää siltä, että Mia teki vanhanaikaisen eli itsarin.

      • Champix

        Kyllä tupakanvieroituslääkereseptejä kirjoitetaan nuorillekin ihmisille. Varsinkin sitä viimeksi markkinoille tullutta.


    • haluak

      jaksamista haluan toivottaa . oli syy mikä tahansa tuota tuskaa ei oo helppo kantaa . voimia

    • . . . .

      Ei kukaan tämmöseen sepostukseen usko, mutta hyvä jos äitiä helpottaa.

    • juha82

      Permannon perheelle!!!!

      Mia oli taiteilija, hyvä tyyppi.

      • kantaa

        itse keskusteluun,kysyn vaan,että onko tarpeellista irvistellä täällä nuoren ihmisen kuolemaale.
        minusta se on asiatonta,mutta voin toki olla väärässä


      • juha82
        kantaa kirjoitti:

        itse keskusteluun,kysyn vaan,että onko tarpeellista irvistellä täällä nuoren ihmisen kuolemaale.
        minusta se on asiatonta,mutta voin toki olla väärässä

        nyt en ymmärrä ööh ööh ja ööh.

        OK(:


    • sanon minä

      Reseptilääkkeissäkin taitaa olla aika harvassa ne kipulääkkeet joilla saa tahattoman yliannostuksen. Tässä vain narkofobiassaan jotkut ovat niin idealisteja että luulevat sitä kumartaessaan ihmisten uskovan mitä tahansa. Panacodia saa vetää parikymmentä ja mahdollisuudet jäädä henkiin suuremmat kuin fifty-fifty. Ja silloinkin kyse on todennäköisemmin parasetamoolin aiheuttamasta maksavauriosta kuin hengityslamasta. Tramalista tai Sirdaludista en tiedä kuin sen että fataaliin yliannostukseen vaaditaan vähän enemmän kuin "jos ottaisi toisen kun kipu ei hellitä". Vähän enemmän = kourakaupalla. Varsinaisista punaisen respan vaativista aineista on turha keskustella. Niiden saanti on jopa syöpäpotilaille vaikeaa.

      Huomaan samoja piirteitä kuin muutamia vuosia takaperin Tony Halmeen ammuskelussa. Jotkut silmät pyöreänä väittivät että Halmeelle tehtiin "källi", eli vihreiden salaseura laittoi Halmeen "hart-sporttiin" narkkarien rappiohuumetta. Silmät pyöreänä = Halme-fanien kohdalla se tarkoitti että pupillit on kuin Kermit-sammakolla ja nenää niiskutellaan välissä.

    • Nätti tyttö

      Mia oli hyvä ääninen tyttö ja nätti ikävä kun kävi näin olis kyl tullut suomen tähti.

    • jostain

      että Mian sanoitukset viittasivat tulevaan, eli lieneekö kuitenkin kyse tahallisesta yliannostuksesta...

      • yliannostus

        ei useimmiten tarkoita että haluaisi kuolla, vaan voi olla vain halu vaipua hetkeksi horrokseen jos on kipuja, masennusta, tai stressiä. Mia oli vielä niin nuorikin.


    • varmaan

      pelkästään niiden yhteis otosta paitsi siinä tapauksessa jos kumpaistakin nyrkillinen kerrallaan...

    • sitten?

      Ihmisiä kuolee koko ajan. Keksikää järkevämpiä aiheita.

    • 111

      lisää kiellettävien listalle,suomen päättäjät.kielletään lääkkeet.niilläkin lähtee henki.

    • joulumyyntiin

      Vai miksi tällaista vanhaa asiaa nyt yllättäen pidetään julkisuudessa?

      • eniwan

        Itse olen lääkeriippuvainen,nyt kuitenkin paranemassa mutta vaara on aina olemassa. Valitettava totuus on että olen napsinut mm. Sirdaludia,Panacodia,Dolania,Voltarenia ja monia muita särkylääkkeitä kuin karkkia. Kuitenkin aina suunnilleen sääntöjen mukaan eli laskenut vaikutusaikoja jne. Koskaan en kuitenkaan ole yliannostanu ja pelottavasti olen todennut että määrien pitää olla tosi kovia ennen kuin kuolee. Surullista mutta totta


      • levy yhtiölle harmi
        eniwan kirjoitti:

        Itse olen lääkeriippuvainen,nyt kuitenkin paranemassa mutta vaara on aina olemassa. Valitettava totuus on että olen napsinut mm. Sirdaludia,Panacodia,Dolania,Voltarenia ja monia muita särkylääkkeitä kuin karkkia. Kuitenkin aina suunnilleen sääntöjen mukaan eli laskenut vaikutusaikoja jne. Koskaan en kuitenkaan ole yliannostanu ja pelottavasti olen todennut että määrien pitää olla tosi kovia ennen kuin kuolee. Surullista mutta totta

        kun ei ennättänyt pukata levyä Mian eläessä.

        Ainahan kuolleiden levyillä tehdään enempi rahaa
        kuin elävien. Jää kait artistin palkkiokin pois.

        Mutta polttakaa ja juokaa pääasia että on hauskaa nyt. Kuollaan kaikki kumminkin joskus.


    • tiskiin
    • hähä hähhäh ähääh hä

      häh häh häh häh häh hää xD

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe