Ystävä t hämärän jälkeen John Ajvide Lindqvist

Oulusta 2008

Hei.
Tässä teille oiva kirja joululahjaksi esim. yön ja veren ystäville. Olen itse ahminut kirjaa ja 600 sivua menee kirjan syövereissä hetkessä.

Kirja on Gummeruksen ja Hintaseurannan mukaan kirjaa saa 21- 30 eurolla. Helpoiten kirjan tietenkin ostaa Gummeruksen verkkokaupasta osoitteesta www.gummerus.fi,
jossa hinta 26,40 euroa (ovh.33 e)
Kirja on hyytävä kauhukertomus, mutta silti siinä oli jotain hyvää ja kaunista. Kirja käsittelee mm. koulukiusatun pojan ja naapurissa asuvan oudon tytön välistä ystävyyttä,
pedofiiliaa ja koulukiusaamista. Oskar on 12-vuotias avioerolapsi, joka pakenee koulukiusaajiaan ja neuroottista äitiään herkullisen väkivaltaisiin kostofantasioihin.
Oskarin utlevaisuus ei näytä valoisalta, mutta sitten hän tutustuu kotipihallaan samanikäiseen tyttöön nimeltä Eli. Aivan kuten Oskarkin, Eli on ulkopuolinen kummajainen: tyttö
haisee härskiltä voilta, näyttäytyy vain hämärän jälkeen, saa kissat sähisemään, kiertelee tiettyjä puheenaiheita.........
Oskarin päiväunet näyttävät käyvän toteen, kun lähimetsästä löytyy teinipojan ruumis, joka on imetty kuiviin verestä.
Kirjassa on yli 600 sivua, joten siinä on lukemista vaikka koko jouluksi.
Kirjasta voit lukea otteita
http://www.gummerus.fi/page.asp?sivuID=282&component=/ACBoard/uutiset_juttu.asp&recID=1831 sivulta.

2

543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä kirja

      luettu on ja kirja on tosi hyvä

    • Kirja kiinnostaa

      Kiinnostaako teitä tuo kirja ja ostaistteko sen vai eikä kiinnnosta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe