Digiboksi + HD viritetty tv

Zarcuss

Olen kuolannut HD-virittimellä varustettua tv:tä. Mulla on Handanin tallentava boksi.
Mietin noita kytkentöjä ja käsittääkseni siinä on seuraavanlaisia, ikäviä tilanteita:

-joudun kytkemään antennin erikseen boksiin sekä telkkariin (jos haluan katsoa hd-lähetystä)
-joudun hommaamaan toisen ohjelmakortin
-en pysty tallentamaan tv:n kakella tv:n epg:stä, vaan kikkailemaan digiboksin kautta
->superkömpelöä

Tämä kaikki sen takia kun mun Handanissa ei ole digitaalista lähtöä telkkariin. En raaskis kuitenkaan sinänsä ok-boksia roskiin heittää ja ostaa uutta tilalle. Ehkä odotan vielä vuoden ja ostan sitten kovalevyllisen hdtv:n. Vai olenko tehnyt ihan vääriä johtopäätöksiä?

4

352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toimiva ratkaisu

Ei se nyt niin vaikeaa ole.

- Yksi antennijohto seinästä boksiin ja toinen boksista telkkariin. Kaikki signaalit kulkevat niitä pitkin, eikä erikseen mitään digijohtoja tai digilähtöjä tarvita. Ihan normaali kytkentä jo vhs-videoiden ajoista lähtien.

- Yksi ohjelmakortti riittää (olettaen, että asut kaapelissa). Ostat siihen vain hd-kanavapaketin ja siirrät kortin boksista telkkariin, kun haluat katsoa hd-kuvaa. Boksilla voi silloin tallentaa ilmaiskanavia. Telkkariin joudut varmaan ostamaan conax-lukijan, mikäli sinulla ei sellaista entuudestaan ole. Kun haluat tallentaa maksukanavia (Ei kuitenkaan HD-kanavia), joudut tosin laittamaan kortin taas boksiin ja silloin voit katsoa tv:n virittimellä ilmaisia kanavia.

- Tv:n kakella nyt ei tietenkään voi tallentaa tv:n epg:stä, koska sitä varten on digiboksi ja digiboksin epg. Mutta mitä kikkailua siinä on? Boksi päälle -> epg auki ja ajastus -> boksi kiinni ja takaisin tv:n katselun pariin.

Boksisi on ihan asiallinen peli, vaikkei se hd-kuvaa tallennakaan. Kas näin, ole hyvä.

• ...

Kuten edellinen kirjoittaja mainitsi, muita lisäkytkentöjä ei tarvita kuin antennijohto digiboksista televisioon. Toista korttia et tarvitse, ellei kortin siirtely haitta, ja ellet halua yhtäaikaa tallentaa maksukanavaa ja katsella maksullista HD-kanavaa.

Tallentaminen digiboksilla sujuu aivan kuten ennenkin, eli boksin kakella. Ei se sen kömpelömmäksi muutu. HD-kanavia voit katsella TV:n virittimellä, ja niitä nyt ei kuitenkaan pysty tallentamaan.

Digitaalinen lähtö boksista (tarkoittanet HDMI:tä) ei muuttaisi mitenkään noita mainitsemiasi asioita.

• 1. neuvoja.

Saitko systeemit toimimaan halutulla tavalla?

• Zarcuss
        1. neuvoja. kirjoitti:

Saitko systeemit toimimaan halutulla tavalla?

Siis mullahan ei toistaseks ole tuota tv:tä, kunhan olen suunnitellut hanketta. Mutta joka tapauksessa, kiitos kun korjasitte ajatusvirheeni. jotenkin ajattelin, että antennisignaali muuttuisi analogiseksi kuljettuaan boksin läpi..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4681
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2638
    3. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2493
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2445
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1827
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1641
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1335
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1304
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82