Tahtoisin kovasti jonain vuonna mennä vaihto-oppilaaksi.. Enää tuskin en kerkeä minnekään ilmouttautua.. Ne maksaakin aivan sairaasti! Ei mulla ainakaan tähän hätään ole väh 6000 tuhatta euroa vetästä tyhjästä. -.-
Harmittaa sairaasti.. Oon aina tahtonut mennä vaihtoon..
Onko teillä kokemuksia?
Voisin mennä jos pääsisin, mut liian kalliita oon vaan löytänyt..
vaihto-oppilaaksi
16
3754
Vastaukset
- sanoa
Minäkin haluisin todella paljon vaihto-oppilaaksi, mutta itselläni ei ole myöskään n. 6000 euroa, eikä myöskään vanhemmillani. En kuitenkaan voisi saada tarpeeksi suurta stipendiä.. Voiko muualta saada apurahoja, kuin sen järjestön kautta josta menee?
- tahtoisikovas...
Jos mä pääsisin vaihto-oppilaaksi, niin siinä menisi vanhempien kuukausi tulot yhteensä(ehkä).
löysin 1 sivuston josta pääsisin, jos ilmottautuisin ensiviikolla(nääs viellä olen viikon liian nuori ilmoittautumaan) mutta mietin, että jos odottaisin vuoden, ja sitten ilmottausin paikkaan, jonne toodella tahtoisin?
Siis irlantiin voisin hakea ens viikolla(lähettää hakemus jos oikein ymmärsin)
mutta ruotsiin olen 2 kk liian nuori! SIIS VAIN 2 KK! muutama kuukausi sinne ja tännne! kyllä pännii! - Lähtiöille
tahtoisikovas... kirjoitti:
Jos mä pääsisin vaihto-oppilaaksi, niin siinä menisi vanhempien kuukausi tulot yhteensä(ehkä).
löysin 1 sivuston josta pääsisin, jos ilmottautuisin ensiviikolla(nääs viellä olen viikon liian nuori ilmoittautumaan) mutta mietin, että jos odottaisin vuoden, ja sitten ilmottausin paikkaan, jonne toodella tahtoisin?
mutta ruotsiin olen 2 kk liian nuori! SIIS VAIN 2 KK! muutama kuukausi sinne ja tännne! kyllä pännii!Suorittakaa nyt se toisen asteen koulutus ja menkää sen jälkeen korkeakouluun opiskelemaan. Sieltä pääsee vaihtoon, saa stipendit ja opintotuen vielä lisäksi. Ja kaiken lisäksi vanhempana saatte enemmän vaihdosta irti.
- vaihtari
tahtoisikovas... kirjoitti:
mutta ruotsiin olen 2 kk liian nuori! SIIS VAIN 2 KK! muutama kuukausi sinne ja tännne! kyllä pännii!Tosiaan vaihtariksi meneminen on kannattavaa ja rikastuttavaa. Onhan se kallista, riippuu ensinnakin organisaatiosta ja siella kohdemaassa elaminenkin maksaa ihan kiitettavasti. Vaihtariksi meno ei myoskaan ole se helpoin asia maailmassa ja vaihtarivuosi ei todellakaan ole helppo.
Sanoisin etta kannattaa odottaa ja menna mielummin liian myohaan kuin liian aikaisin, liian nuorena siita ei tosiaan saa paljoa irti, voi olla helpompaa jos on taysi-ikainen siella kohdemaassa etta saa enemman henk. kohtaista vapautta. - ffaskdml
vaihtari kirjoitti:
Tosiaan vaihtariksi meneminen on kannattavaa ja rikastuttavaa. Onhan se kallista, riippuu ensinnakin organisaatiosta ja siella kohdemaassa elaminenkin maksaa ihan kiitettavasti. Vaihtariksi meno ei myoskaan ole se helpoin asia maailmassa ja vaihtarivuosi ei todellakaan ole helppo.
Sanoisin etta kannattaa odottaa ja menna mielummin liian myohaan kuin liian aikaisin, liian nuorena siita ei tosiaan saa paljoa irti, voi olla helpompaa jos on taysi-ikainen siella kohdemaassa etta saa enemman henk. kohtaista vapautta.Kannattaa mennä nuorena, sillä vieras kieli opitaan parhaiten juuri silloin, korkeakouluvaihtarina sitä ei enää opi niin hyvin, tiedän kokemuksesta. Mutta jos rahaa ei ole, niin sitten täytyy vain odottaa muita tilaisuuksia myöhemmin elämässä. Lukiovaihtoon edullisin vaihtoehto on rotaryvaihto, jolloin vuosi ei maksa ihan niin paljoa kuin perinteisillä vaihtarijärjestöillä. Lisätietoja linkistä:
http://www.ryefinland.com/ryesivut2/index.htm - olet ollut
ffaskdml kirjoitti:
Kannattaa mennä nuorena, sillä vieras kieli opitaan parhaiten juuri silloin, korkeakouluvaihtarina sitä ei enää opi niin hyvin, tiedän kokemuksesta. Mutta jos rahaa ei ole, niin sitten täytyy vain odottaa muita tilaisuuksia myöhemmin elämässä. Lukiovaihtoon edullisin vaihtoehto on rotaryvaihto, jolloin vuosi ei maksa ihan niin paljoa kuin perinteisillä vaihtarijärjestöillä. Lisätietoja linkistä:
http://www.ryefinland.com/ryesivut2/index.htmmissähän olet ollut vaihtarina, kuinka kauan ja mitä siellä tehnyt jos et ole uutta kieltä oppinut. itse opin vieraan kielen näin korkeakouluopiskelija vaihtovuoden aikana.
- dkzmlksdmckl
olet ollut kirjoitti:
missähän olet ollut vaihtarina, kuinka kauan ja mitä siellä tehnyt jos et ole uutta kieltä oppinut. itse opin vieraan kielen näin korkeakouluopiskelija vaihtovuoden aikana.
Et sitten osaa lukea. Kielen oppii myös korkeakouluvaihdossa muttei NIIN hyvin, kuin lukiovaihtarina. On ihan silkkaa faktaa, että kielet opitaan parhaiten ihan nuorena. Kyllä minäkin opin kielen sekä lukiovaihdossa että korkeakouluvaihdossa, mutta tasossa on vissi ero. Kokemuksesta puhun ja kokemusta on molemmista vaihdoista. Sitä paitsi korkeakouluvaihdossa oppimani ranska on kielenä ja kulttuurina sieltä hankalammasta päästä ja sen oikeinkirjoitus on vaikeaa jopa natiiveille. Englanti olisi varmasti ollut helpompi nakki.
- varmaan
dkzmlksdmckl kirjoitti:
Et sitten osaa lukea. Kielen oppii myös korkeakouluvaihdossa muttei NIIN hyvin, kuin lukiovaihtarina. On ihan silkkaa faktaa, että kielet opitaan parhaiten ihan nuorena. Kyllä minäkin opin kielen sekä lukiovaihdossa että korkeakouluvaihdossa, mutta tasossa on vissi ero. Kokemuksesta puhun ja kokemusta on molemmista vaihdoista. Sitä paitsi korkeakouluvaihdossa oppimani ranska on kielenä ja kulttuurina sieltä hankalammasta päästä ja sen oikeinkirjoitus on vaikeaa jopa natiiveille. Englanti olisi varmasti ollut helpompi nakki.
Olisi varmaan ollut englanti helpompi. Itse olen ollut espanjassa vaihdossa ja oppinut kielen. Oppimista edesauttoi kieliopin ymmärtäminen mitä en näin lukiossa ymmärtänyt, koska kieltä en siellä opiskellut ja vastaavaa kielioppia ei englannista tai ruotsista löytynyt. Varmasti lukiossa auttaa kielen oppimista esim vaihto ranskaan jos kieltä opiskelee lukiossa ja kenties ennen sitä. "Nolla" tasolta kun lähdetään kieltä oppimaan, korkeakoulu vaihdossa se onnistuu kyllä.
- harminpaikka :
Lähtiöille kirjoitti:
Suorittakaa nyt se toisen asteen koulutus ja menkää sen jälkeen korkeakouluun opiskelemaan. Sieltä pääsee vaihtoon, saa stipendit ja opintotuen vielä lisäksi. Ja kaiken lisäksi vanhempana saatte enemmän vaihdosta irti.
Älähän nyt! Mitä vanhempisenhuonompi.
- pettybyt
ffaskdml kirjoitti:
Kannattaa mennä nuorena, sillä vieras kieli opitaan parhaiten juuri silloin, korkeakouluvaihtarina sitä ei enää opi niin hyvin, tiedän kokemuksesta. Mutta jos rahaa ei ole, niin sitten täytyy vain odottaa muita tilaisuuksia myöhemmin elämässä. Lukiovaihtoon edullisin vaihtoehto on rotaryvaihto, jolloin vuosi ei maksa ihan niin paljoa kuin perinteisillä vaihtarijärjestöillä. Lisätietoja linkistä:
http://www.ryefinland.com/ryesivut2/index.htmRotary vaihtoa harkitessa kannattaa katsoa että rotary klubi varmasti katsoo tasa-arvoisesti sekä jäsenten lapsia että muita. Itse asun pikkukaupungissa ja kolme tuttuani haki vaihtoon rotareiden kautta kaksi rotary jäsenten lapsia yksi ei, kaikki saivat paikan mutta rotary jäsenten lapset saivat ensimmäiset valitsemansa paikat, kun taas tyttö joka tuli rotary toiminnan ulkopuolelta ei päässyt ainoaakaan maahan johon olisi halunnut. Tarkistin rotaryn sivuilta hakukriteerit, siellä oli lueteltuna hakukriteerit ja sokeakin näkisi että tämä ulkopuolelta tullut tyttö (joka teki vuoden montaa työtä säästääkseen rahaa, oli valmis menemään mihin tahansa valitsemistaan maista ja näki valtavasti vaivaa päästäkseen vaihtoon) vastasi paremmin hakukriteereihin kuin nämä kaksi muuta(joiden isät hoitivat jonkin verran vaihtohakuprosessista) Näillä perusteilla väittäisin että rotary vaihto hienosta periaatteesta huolimatta suosii rotary jäsenien lapsia,vaikka sivuilla muuta väitetäänkin.
- soollla
http://anni-usassa.blogspot.com/
http://lumiukkko.livejournal.com/
tossa muutama blogi jota tulee seurattuu. Hyvää tietoa vaihto-oppiluudesta!!! - bulmu
ootkos miettinyt kesävaihtoon lähtöä, lyhyempi aika mutta halvempaa . ei myöskään käydä koulussa sillon. tsekkaa esim. Lionsien ja Rotaryn sivut!
- ze
kesävaihto on kyllä paljon halvempi. Ite meen tänä kesänä Rotarien leirivaihtoon ei tosin oo kun 2vk, mutta ei maksakkaan muuta kun lennot (200e), ja sen mitä käyttää. Kesävaihdossa on yleensä sen kuukauden ja rotarien vaihdossa sitte isäntäperheen lapsi tulee mukana suomeen kuukaudeksi. Kyllä siinäki kieltäoppii ihan mukavasti uskoisin.
Toivon itekki tossa 2vk saavani lisää varmuuttaa englannin puhumiseen kun kuitenkin ainut suomalainen olen:)
Vaihto ois tietenki mahtava, mutta kallis ja kallis ja kallis. Mieluumin menisin töihin ulkomailla lukion jälkeen.
- harminpaikka :
Huomi se myös, ettälennot, koulu, mahdollinen koulupukujakirjat on vielämaksettava, joten siitä tulee helpostiyli 15 tonnia. Esim USAssa lukuvuosi maksaaperäti10 tonnia
- Stipendiaatti
YFU:lla on vaikka mitä stipendejä tarjolla. Ainakin Meksikoon 5000 € ja Saksaan 2000 €. Mä sain sieltä ison stipendin pari vuotta sitten. Ei olisi muuten ollyut mitään mahiksia lähteä vaihtariksi.
- emmi1
Rotaryn kautta!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3217635Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771856
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161392- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j571186Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029