Whippet

Mitza

Terve!
Ajattelin whippetin ostoa ensi kesäksi, joten kysyisin muutamia kysymyksiä:

- Onko whippetistä olemassa sellaista kirjaa, jonka kansi on musta ja keskellä kuva ym. Kirja, joka kertoo pelkästään whippetistä. Jos on olemassa sellainen, onko se kannattava ostos?
- Mistä kennelistä kannattaisi ottaa koiraa? Kokemuksia?
- Käykö whippet kerrostaloon? Lähellä on metsää ja niittyä, jossa ajattelin wipukkaa käyttää ulkona, jos en satu muuttamaan.
- Whippet olisi tulossa ensimmäiseksi koiraksi, joten onko pentu vaikea kouluttaa. Kesällä olisi aikaa pentua opettaa ja muutenki huolehtia, ettei yksin jää.

Vastauksia odottelen...

14

6075

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Mitza

        Kahdessa ensimmäisessä olen käynyt ja kattelut pentupalstaa ja niistä nettisivuja, jos sattuu olemaan.
        Kiitoksia linkeistä, mutta toivoisin vielä whippettejen omistajien kokemuksia.


      • Tiedot
        Mitza kirjoitti:

        Kahdessa ensimmäisessä olen käynyt ja kattelut pentupalstaa ja niistä nettisivuja, jos sattuu olemaan.
        Kiitoksia linkeistä, mutta toivoisin vielä whippettejen omistajien kokemuksia.

        Parhaiten saat tietoa whippeteistä omistajien kertomana noista jo esitetyistä linkeistä. Noilla palstoilla käy useita kokeneita whippetinomistajia, mutta myös rodusta haaveilevia.


      • Hanna
        Tiedot kirjoitti:

        Parhaiten saat tietoa whippeteistä omistajien kertomana noista jo esitetyistä linkeistä. Noilla palstoilla käy useita kokeneita whippetinomistajia, mutta myös rodusta haaveilevia.

        Moi.

        Selaileppa tuota Whippet harrastajien omaa keskustelu forumia. Sielläkin toki saa kirjoittaa kuka vain, mutta pidän luotettavampana tietolähteenä kuin tätä palstaa.

        Samaisesta paikasta minäkin olen tietoni hankkinut (eli siis omistan vipukan).


    • hanikisu

      Olet tehnyt loistavan rotuvalinnan, onnea siitä. :)

      Itselläni on kaksi whippettiä, toinen on Kiikurin ja toinen Täysikuun kasvatti.

      - On olemassa sellainen kirja. on se ihan hyvä kirja, lainannut kirjastosta sitä. Lopussa on aika paljon samoja juttuja kuin kaikissa muissakin ko. kirjasarjan kirjoissa.
      - Se riippuu ihan miltä tuntuu. :) Jokaisella on omat mielipiteensä asiasta. Nuorempi on tosiaan Täysikuun kennelistä, itse olen kasvattajaan tyytyväinen, vaikka kuuleekin paljon "negatiivista" joiltakin... Toinen on Kiikurin kasvatti, mutta meille tullut kodinvaihatajana. Seuraava tulee mahdollisesti Pipsqueak tai Mimi Chill´s kennelistä. Vielä ei päätöstä tehty, mutta vaikuttavat asiallisilta. :)
      - Whippet käy kerrostaloon. Whipu on onnellinen kunhan saa olla lämpimässä. :) Nuorempi whippet asui kerrostalossa ensimmäisen vuotensa kunnes muutettiin okt.
      - Riippuu todella paljon yksilöstä. Kyllähän niitä on todella oppivaisia, nuorempi meillä on vain tollanen "ongelmatapaus". :D Oppii kyllä myös hyvin, mutta vie hieman aikaa ja kärsivällisyyttä. Sisäsiisteys voi olla vaikeinta oppia. Meillä 1v8kk narttu pissaa yhä sisälle jos ei pääse ulos ajoissa.

      Whippetit on ainakin mun sydämmen vallannu ja saanu pysyvän paikan. Rotua tulee aina olemaan ja kesällä pitäis kennelnimeäkin anoa...

      Mutta kannattaa tosiaan tutkia noita linkkejä ja mullekin voi sähköpostia laittaa niin kerron mielelläni lisää ja voin liittää kuviakin mukaan. :)
      [email protected]

      • Mitza

        Jaksoi sentään joku muukin vastata.
        Ostelin tuon kirjan jouluna ja ihan mukavalta ja asialliselta kirjalta vaikuttaa.
        Whippetit ovat ihania ja muutenkin kaikin puolin mielestäni minulle sopiva. Katsotaan nyt, jos saan sen kesäksi hankittua. Kiitokset vastauksista.


      • Pentutehtailun uhri
        Mitza kirjoitti:

        Jaksoi sentään joku muukin vastata.
        Ostelin tuon kirjan jouluna ja ihan mukavalta ja asialliselta kirjalta vaikuttaa.
        Whippetit ovat ihania ja muutenkin kaikin puolin mielestäni minulle sopiva. Katsotaan nyt, jos saan sen kesäksi hankittua. Kiitokset vastauksista.

        Älä ainakaan Täysikuulta osta mitään! Pentutehdas, jossa käytetään sairaita ja luonnevikaisia koiria jalostukseen. Jos ongelmia ilmenee, kasvattaja ei korvaa vaan tarjoaa toista sekundakoiraa tilalle.


      • kateellisten touhua
        Pentutehtailun uhri kirjoitti:

        Älä ainakaan Täysikuulta osta mitään! Pentutehdas, jossa käytetään sairaita ja luonnevikaisia koiria jalostukseen. Jos ongelmia ilmenee, kasvattaja ei korvaa vaan tarjoaa toista sekundakoiraa tilalle.

        Täysikkun koirissa ei ole mitään vikaa todella hyviä ja hienosti kasvatettuja koria.Luovutetaan sisäsiisteinä ja kasvattaja on kiinnostunut kasvateistaan tosin kuin eräät muut kasvattajat kiinnostus heillä loppuu siihen kun koirasta on rahat saatu papereita ei meinaa saada koirasta millään.Täysikuun kasvatin paperit sai heti eka erän maksettua!


    • onnellinen omistaja

      Whippet on herkkä,erittäin kiintynyt perheenjäseniin.Haluaa olla mukana toiminnoissa.Hyvä luonne ei agressiivisyyttä.Tykkää olla lähellä ihmistä,kun nukkumaan meno aika,kyllä wipukka tulee jalkapäähän peiton alle nukkumaan.Koira ei hätäile aamulla,nauttii kämmöstä peiton alla.Itse teen 3-vuorotyötä ja olen siitä onnellinen koira antaa nukkua rauhassa.Leikkisä koira,kun ilta tulee alkaa lelujen kanto ja kutsu leikkimään.
      Tarvitsee lenkkeilyä,vapaata juoksemista.
      Olen tyytyväinen rotuun,siisti koira,karvaa ei lähde paljon.turkki ei haise.

    • VipukkaPentu

      Heih. Ite eka koirani o whippet, ja voin omistajana sanoo, et semi helppoa. Oma koira on nyt vähän alle vuoden mut ollaa paljo ehditty tekeen. Pari ekaa kuukautta oli vähän hankalia, taino tottakai ku eka koira, mut sen jälkee ku tajus kuka on pomo, nii kaikki alko sujuu. Nyt osaa istuu, maata, antaa tassuu ja olla paikallaa. Tosi aktiivinen koirarotu, ja jokapäivä päästän mettään juoksee vähintää tunniks. Ite oon ny 13, ja suosittelen ekaks koiraks. Ainaki jos o aikaa.

    • Säälittävätapaus

      Heih. Hienoa että heräsit 3 vuoden jälkeen. Suorastaan semihienoa. Nyt päätä tyynyyn ja palaa näille kanaville 10 vuoden päästä. Olet säälittävä.

    • Vipukkameillekin

      Parempi myöhään kuin ei milloinkaan....kiva kuulla 13 vuotiaan whippetin omistajan kokemus.

      • Anonyymi

        Ei haittaa vaikka vastaa myöhemmin. Luen keskustelut ja kun alkuun pääsee väliäkös sillä päivämäärällä on kunhan asia tulee selväksi. Täälläkin yx wipukka.


    • Anonyymi

      Meillä asuu Vilppu niminen Whippet, hyvin leppoisa, älykäs, hellä, varautunut, nopea rotu,. En tiedä kirjasta, mutta tietoa saa hyvin vaikkapa googlettamallakin. En tarkalleen muista mistä kennelistä Vilppu on, mutta wipukoita löytyy varmasti monista kennelistä.

      Vilpun kanssa on harrastettu agilityä, juoksua ja uintia ja tokoa, mutta agility tuntuu olevan kaikista mieleinen. Vilpulle. Harjaus tarvittaessa, pesu myös tarvittaessa.

      Whippet ei hauku paljoa, jos se saa hyvän koulutuksen, älykkäänä ja oppivaisena rotukoirana se ei tarvitse niin "jämäkkää" koulutusta. Whippetin kanssa kannattaa ulkoilla parisenkinkin tuntia päivässä jos suinkin.

      Whippet sopii ensimmäiseksi koiraksi hyvin, harrastus- ja seurakoiraksi myös. Whippet pitää myös aika kovastikkin lapsista. Varo, kuitenkin, ettet ole pennun kanssa liikaa, ettei tule vain ongelmia, kun pennun pitää jäädä yksin kotiin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe