Accord 2.4 Executive

190hv vautsi..

Honda Accord 2.0 Comfort 2.0 Sport 2.4 Executive
Moottori DOHC, i-VTEC
Sylintereitä 4 4
Iskutilavuus, cm3 1998 2354
Sylinterin halk. x iskun pituus, mm 86 x 86 87 x 99
Puristussuhde 9,8 10,5
Suurin teho hv/kW @ rpm 155/114 @ 6000 190/140 @ 6800
Suurin vääntömomentti Nm @ rpm 190 @ 4500 223 @ 4500
Suihkutusjärjestelmä Honda PGM-FI

Voimansiirto 5 vaiht. käsivalintainen tai 5 vaiht. automaatti 6 vaiht. käsivalintainen tai 5 vaiht. automaatti
Välitys 5MT 5MT (5AT) 6MT (5AT)
1-vaihde 3,266 3,266 (2,652) 3,533 (2,652)
2-vaihde 1,769 1,769 (1,516) 1,880 (1,516)
3-vaihde 1,212 1,212 (1,082) 1,354 (1,082)
4-vaihde 0,972 0,972 (0,773) 1,027 (0,773)
5-vaihde 0,780 0,780 (0,566) 0,825 (0,566)
6-vaihde - - (-) 0,659 (-)
Peruutusvaihde 3,583 3,583 (2,000) 3,583 (2,000)
Vetopyörästö 4,388 4,388 (4,563) 4,388 (4,438)


Kori Suurlujuusteräksellä vahvistettu turvakori.

Ohjaus Hydraulisesti tehostettu hammastanko-ohjaus
Kääntöympyrän halk. pyörästä, m 10,8
Ohjauspyörän kierroksia 2,85

Pyöräntuenta
Edessä Kaksoistukivarsijousitus, kaasuiskunvaimentimet, kallistuksenvakain.
Takana Monivarsituenta, kaasuiskunvaimentimet, kallistuksenvakain.

2.0 Comfort 2.0 Sport 2.4 Executive
Mitat
Pituus x leveys x korkeus, mm 4665 x 1760 x 1445
Akseliväli, mm 2680
Raideleveys edessä/takana, mm 1515/1525
Maavara, mm 145
Tavaratila VDA, litraa 459

Paino 5MT 5MT (5AT) 6MT (5AT)
Kokonaispaino, kg 1920 1920 1920
Omapaino, kg 1393-1488 1424-1462 (1460-1498) 1456-1505 (1489-1553)
Suurin perävaunupaino, kg, jarruilla/jarruton 1500/500 1500/500 1500/500
Suurin sallittu kattokuorma, kg 65 65 65

Sähköjärjestelmä
Laturi, A 105
Akku, Ah 46

Renkaat ja vanteet
Renkaiden koko 195/65 R15 205/55 R16
Vannekoko 15 x 6JJ 16 x 6,5JJ
Varapyörä T135/90 D15 T135/80 D16

2.0 Comfort 2.0 Sport 2.4 Executive
Suorituskyky 5MT 5MT (5AT) 6MT (5AT)
Huippunopeus, km/h 217 217 (215) 227 (227)
Kiihtyvyys 0–100 km/h, s 9,2 9,2 (10,6) 7,9 (9,0)

Polttoaineenkulutus 99100/EC 5MT 5MT (5AT) 6MT (5AT)
Kaupunkiajo, l/100 km 10,3 10,7 (11,9) 12,7 (13,7)
Maantieajo, l/100 km 6,2 6,5 (6,4) 6,9 (6,9)
Yhdistetty, l/100 km 7,7 8,0 (8,4) 9,0 (9,4)
Polttoainesäiliön tilavuus, l 65
Oktaaniluku, lyijytön 95
CO2-päästöt, g/km 182 190 (200) 214 (223)

Varustus 2.0 Comfort 2.0 Sport 2.4 Executive
Turvallisuus
Lukkiutumattomat ABS-jarrut • • •
Lisäjarruvalo • • •
Kuljettajan ja matkustajan turvatyynyt • • •
Sivuturvatyynyt • • •
Sivuturvaverhot • • •
Sivutörmäyssuojat ovissa • • •
Elektroninen käynnistyksenestojärjestelmä • • •
Etuistuimen turvavyönkiristin • • •
3 kolmipisteturvavyötä takana • • •
Turvavyön korkeuden säätö edessä • • •
Niskatuet edessä/takana, kpl 2/3 2/3 2/3
Ajovalojen automaattinen korkeussäätö - - •
Xenon -ajovalot - - •
Takasumuvalo • • •
Sadetunnistinautomatiikka pyyhkimissä - • •
Sumuvalot edessä - - •
VSA - ajonhallintajärjestelmä - - •

Mukavuus
Kuljettajan ja matkustajan erillisilmastointi • • •
Kauko-ohjattu keskuslukitus, lukituksen kuittaus • • •
Radio ja CD-soitin 1 CD 6 CD
Kaiuttimet edessä 2 2 2 diskanttia
Kaiuttimet takana 2 2 2 ovissa
Sähkötoimiset ikkunannostimet edessä/takana •/• •/• •/•
Sivupeileihin integroidut suuntavilkut • • •
Sivupeilit, sähkötoimiset/-lämmitteiset •/• •/• •/•
Lämmitetyt etuistuimet • • •
Taittuva takaselkänoja (60/40) • • •
Ohjauspyörän korkeuden ja etäisyyden säätö •/• •/• •/•
Nahkaverhoiltu ohjauspyörä - • •
Kuljettajanistuimen säätö Käsitoiminen Sähköinen
Takaistuimen kyynärtuessa mukiteline • • •
Etuistuimen selkänojassa säilytystasku (vas/oik) -/• -/• •/•
Sävylasit • • •
Vakionopeudensäädin - - •
Lasinen, sähkötoiminen kattoluukku - - •
Takalasiin integroitu antenni • • •
Nahkaverhoilu ja navigointijärjestelmä - - Lisävaruste

Ulkoasu
Kevytmetallivanteet 16" - • •
Kromiset ovenkahvat • • •
Kaksi pakoputkea - - •

Muuta
Ulkolämpötilamittari • • •
Kierroslukumittari • • •
http://www.honda.fi/models/default.asp

26

6143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tourer 2.0

      mikäs pläys tämä oli, copy paste hondan sivuilta?
      niin?

    • ZX-12R

      Itsellä on 2-pyöräisessä yhtä paljon tehoa. En ymmärrä miten se voi riittää autoon.

      • tehoa

        Minkä merkkinen mopo zx- 12r on jossa noin vähä tehoja onks BMW?


    • Stereotyyppi

      BMW:llä oli jo vuonna -93 2.5-litrases tehoa tosin vain 192hv (141kw), mutta vääntöä 245Nm/3500 rpm. Ei vakuuta toi hondan kone. Ja
      -87 M3:ssa 2.3-litrses neloskoneessa tehoa 200hv ja vääntöä 235Nm/4700rpm. Et repikää siitä...

      • Chaser

        Honda S2000:ssa 240 hv. 2-l. ja ahtamaton. Maailman suurin teho/tilavuus -suhde. Revi sä siitä. Se on vähän niin kuin, että tehoa TAI vääntöä. Hondat on kierroskoneita ja se on jo oleellinen osa niiden luonnetta. Jotkut tykkää, jotkut ei. Ilmeisesti suurin osa tykkää, koska niin tehokkaita ja kiertäviä koneita Honda tekee.


      • Kyselijä
        Chaser kirjoitti:

        Honda S2000:ssa 240 hv. 2-l. ja ahtamaton. Maailman suurin teho/tilavuus -suhde. Revi sä siitä. Se on vähän niin kuin, että tehoa TAI vääntöä. Hondat on kierroskoneita ja se on jo oleellinen osa niiden luonnetta. Jotkut tykkää, jotkut ei. Ilmeisesti suurin osa tykkää, koska niin tehokkaita ja kiertäviä koneita Honda tekee.

        mitään pelkkiä kierroskoneita, vaan vääntävät ihan kunniallisesti jo alhaalta mutta koska vanha kierroskonemainen ominaisuus on vielä olemassa rekisterin yläosassa moni erehtyy luulemaan, että kyseessä on pelkkä kierroskone.

        Tämän asian huomaa hyvin helposti jos tutkii mittaustuloksia ohituskiihtyvyyden suhteen isoimmilla vaihteilla. Teknisemmät henkilöt voivat tietenkin tuijotella vääntömomenttikäyriä ja ihmetellä kierroskoneiden vääntöä alarekisterissä.


    • Voutsi vou

      Mikset kertonut markkinoiden lyhyimmästä koritakuusta, puuttuvasta ajotietokoneesta (comfort), etkä kerro mikä on vääntökäyrän muoto ja siitä laskettava teho esim. kierroksilla 3000r/min. Aivan niin niitä ei kannata kertoa koska ne ovat selvästi jäljessä kilpailijoitaan. Kuten sisätilatkin jotka ovat kuin luokkaa pienemmistä.

      • litratehotkin

        Panisivat edes turbon noihin kun niissä on noin huonot litratehot vanhois ei turbo civikeissä 1.6 oli muistaakseni 160 kaakkia.


      • civicit
        litratehotkin kirjoitti:

        Panisivat edes turbon noihin kun niissä on noin huonot litratehot vanhois ei turbo civikeissä 1.6 oli muistaakseni 160 kaakkia.

        Muistaakseni viimeisissä farkku civiceissä olleen 1.6 189hv eikä turboa joten aika laamoja ovatkin. Turbon kun laittaa niin 1,5 sestakin saa hienolla virittämisellä 1200 hp, vrt f1.


      • Kyselijä

        puhutte paskaa jos väitätte uusien Accordien olevan vääntöominaisuuksiltaan kilpailijoita jäljessä. Näyttäkää faktat tästä asiasta älkääkä muistelko jotakin vanhoja Hondan koneita!

        Vääntökäyriä kelpaa näytellä missä tahansa seurassa vapaasti hengittävissä samankokoisissa koneissa. Suuresti palvomamme TM-lehden 2.0 litraisen sedanin mittaustulokset ohituskiihtyvyyden suhteen kolmella isoimmalla vaihteella ovat taatusti 2 litraisten parhaimpia samanpainoisissa autoissa.

        En ole itse Hondan omistaja...


      • 2pii r/min Nm
        Kyselijä kirjoitti:

        puhutte paskaa jos väitätte uusien Accordien olevan vääntöominaisuuksiltaan kilpailijoita jäljessä. Näyttäkää faktat tästä asiasta älkääkä muistelko jotakin vanhoja Hondan koneita!

        Vääntökäyriä kelpaa näytellä missä tahansa seurassa vapaasti hengittävissä samankokoisissa koneissa. Suuresti palvomamme TM-lehden 2.0 litraisen sedanin mittaustulokset ohituskiihtyvyyden suhteen kolmella isoimmalla vaihteella ovat taatusti 2 litraisten parhaimpia samanpainoisissa autoissa.

        En ole itse Hondan omistaja...

        Otetaampa esimerkki kahdesta Japsi vehkeestä tuossa 2.0 luokassa. Valitaan yleisesti normaalikäytössä vastaantuleva kierrosnopeus ei huippua jonka auto suostuu ottamaan. Elikkä esim.4000r/min Hondan teho noilla kierroksilla on
        max.78.33kW ja toisen vastaavan Japsin 82,53kW . Joten normaalilla käyttöalueella Honda häviää kilpailijoilleen.Ja tehoa on enempi käytössä vain hyvin kapealla 1000r/min alueella joka saadaan esille vasta 5000r/min jälkeen. Sitten hehkutelllaan jollain huipputeholla käytänössä kuitenkin auto on koko normaalikäytön ajan tehottomampi kuin kilpailijansa. Tuota kilpailijaa en paljasta vaan laskekoon kukin itse mikä merkki on kyseessä itse en suostu mainostamaan mitään Japsi paskaa ilmaiseksi.


      • Kyselijä
        2pii r/min Nm kirjoitti:

        Otetaampa esimerkki kahdesta Japsi vehkeestä tuossa 2.0 luokassa. Valitaan yleisesti normaalikäytössä vastaantuleva kierrosnopeus ei huippua jonka auto suostuu ottamaan. Elikkä esim.4000r/min Hondan teho noilla kierroksilla on
        max.78.33kW ja toisen vastaavan Japsin 82,53kW . Joten normaalilla käyttöalueella Honda häviää kilpailijoilleen.Ja tehoa on enempi käytössä vain hyvin kapealla 1000r/min alueella joka saadaan esille vasta 5000r/min jälkeen. Sitten hehkutelllaan jollain huipputeholla käytänössä kuitenkin auto on koko normaalikäytön ajan tehottomampi kuin kilpailijansa. Tuota kilpailijaa en paljasta vaan laskekoon kukin itse mikä merkki on kyseessä itse en suostu mainostamaan mitään Japsi paskaa ilmaiseksi.

        Mihin unohtui välityssuhteiden vaikutus?
        Luulisi sinunkin ymmärtävän, että autojen välityssuhteet sovitetaan sopimaan yhteen moottorin kanssa, ainakin näin pitäisi tehdä... Entä millä kumoat nämä Accordin erinomaiset ohituskiihtyvyystulokset isoilla vaihteilla?

        Eikös asian voisi yksikertaistaa niin, että otetaan huomioon vain auton paino ja moottorin kuutiotilavuus ja mitataan paljonko menee aikaa esim. väliin 60 - 120 kolmella isoimmalla vaihteella?

        Loppujen lopuksi noilla tehoilla ja vääntömomenteilla leikkiminen on vain leikkimistä, kello ratkaisee..


      • Niin se vaan on
        Kyselijä kirjoitti:

        Mihin unohtui välityssuhteiden vaikutus?
        Luulisi sinunkin ymmärtävän, että autojen välityssuhteet sovitetaan sopimaan yhteen moottorin kanssa, ainakin näin pitäisi tehdä... Entä millä kumoat nämä Accordin erinomaiset ohituskiihtyvyystulokset isoilla vaihteilla?

        Eikös asian voisi yksikertaistaa niin, että otetaan huomioon vain auton paino ja moottorin kuutiotilavuus ja mitataan paljonko menee aikaa esim. väliin 60 - 120 kolmella isoimmalla vaihteella?

        Loppujen lopuksi noilla tehoilla ja vääntömomenteilla leikkiminen on vain leikkimistä, kello ratkaisee..

        Hondalla on tapana tehdä autoistaan kilpailijoitaan kevyempiä (samalla turvattomampia)että imago surituskyvystä säilyy. Totuus on kuitenkin se, että jälkeenjääneisyys ei rajoitu pelkästään moottoritekniikkaan, vaan vielä suurempaa se on auton turvallisuuden kannalta katsottuna jossa Hondalla on kyseenalainen maine juuri kokoluokkansa jumbona. Kun siihen vielä lisätään markkinoiden kehnoin koritakuu yhdistettynä kokoluokkansa pienimpiin sisätiloihin ei siinä kepulikonstein saavutettu näennäinen suorituskyky juuri auta, vaan myyntitilastot kertovat karua kieltä auton kilpailukyvyttömyydestä.


      • Kyselijä
        Niin se vaan on kirjoitti:

        Hondalla on tapana tehdä autoistaan kilpailijoitaan kevyempiä (samalla turvattomampia)että imago surituskyvystä säilyy. Totuus on kuitenkin se, että jälkeenjääneisyys ei rajoitu pelkästään moottoritekniikkaan, vaan vielä suurempaa se on auton turvallisuuden kannalta katsottuna jossa Hondalla on kyseenalainen maine juuri kokoluokkansa jumbona. Kun siihen vielä lisätään markkinoiden kehnoin koritakuu yhdistettynä kokoluokkansa pienimpiin sisätiloihin ei siinä kepulikonstein saavutettu näennäinen suorituskyky juuri auta, vaan myyntitilastot kertovat karua kieltä auton kilpailukyvyttömyydestä.

        Lukisit edes omat juttusi ja miettisit mitä kirjoitat. Nuohan ovat tänä päivä ihan täyttä potaskaa, tiedät sen varsin hyvin itsekkin jos olet yhtään automaailmaa seurannut.

        1. Uudet Hondat turvattomia ja kevyitä
        - mitenkäs viimeaikaiset accordit ja civicid ovat pärjänneet kolaritesteissä, tutustu ihmeessä asiaan!
        - etenkin uusi accord tourer on todella kevytsarjalainen, vai kuinka? tutustu asiaan!

        2. Moottorit jälkeenjääneitä, miltähän osin? taidat olla aika yksin mielipiteinesi! Hondahan oli tunnettu huonosta moottoritekniikasta vai mitenkä päin se olikaan? Käsittääkseni uusia Hondan koneita on autolehdistössä kehuttu lähes poikkeuksetta, kaikentyyppiset mittaustulokset auton paino huomioiden todentavat tämän asian.

        3. Luokkansa pienimmät sisätilat, etenkin uuden 5D civicin tilat ovat todella onnettomat! käyppä istumassa.

        4. Kepulikonstein saavutettu näennäinen suorituskyky. Millähän konstilla ne muut sitten saavat autonsa kulkemaan? Ymmärtääkseni fysiikan lait sanelevat pitkälti sen kuinka hyvin tietyn painoinen ja tehoinen auto voi kiihtyä merkistä riippumatta...

        Myyntitilastojen perusteellahan maailman (siis Suomen) paras auto on Corolla.
        Elämää on myös Suomen ulkopuolella...

        Tarkoituksesi oli varmaankin vaan sanoa, että Honda on paska etkä sinä pidä siitä!
        Olisit vaan sanonut sen, etkä yrittänyt vääntää aivan älyttömiä ja totuuden vastaisia perusteluja asiasta.


      • okei

        "puuttuva ajotietokone" - haloo mitä sillä tekee?
        onko tässä sun asiantuntijan mielipide?

        "luokkansa pienimmät sisätilat" - ai kuinka niin,
        mistä mitattuna.Edessä ihan normaalit ja tilava, takajalkatila on kieltämättä pari senttiä pienempi kuin esim Avensis mutta takakontti on huomattavasti isompi! ´Takakontti imaisee enemmän kuin esim V70.

        väännöstä ja kiihtyvyydestä,mm auto und motorsport
        kellotti Accord 2.4 nopeammaksi kuin A4 1.8T
        juuri ohituskiihtyvyydessä...joten??


      • :.:.:.:.:
        Niin se vaan on kirjoitti:

        Hondalla on tapana tehdä autoistaan kilpailijoitaan kevyempiä (samalla turvattomampia)että imago surituskyvystä säilyy. Totuus on kuitenkin se, että jälkeenjääneisyys ei rajoitu pelkästään moottoritekniikkaan, vaan vielä suurempaa se on auton turvallisuuden kannalta katsottuna jossa Hondalla on kyseenalainen maine juuri kokoluokkansa jumbona. Kun siihen vielä lisätään markkinoiden kehnoin koritakuu yhdistettynä kokoluokkansa pienimpiin sisätiloihin ei siinä kepulikonstein saavutettu näennäinen suorituskyky juuri auta, vaan myyntitilastot kertovat karua kieltä auton kilpailukyvyttömyydestä.

        En oikein usko mihin perustuu ettei Honda pärjää myynnissä viime vuoden toiseksi myydyin merkki Japanissa ja Honda Fit (Jazz) Japanin myydyin auto toista vuotta peräkkäin. Kaikki tuontimerkit yhteensä olivat kuudentena.

        Koritakuulla ei ole mitään merkitystä Suomessa, koska mikään auton valmistaja ei korvaa ulkoapäin alkanutta ruostumista.


      • Herätys hölmöt
        :.:.:.:.: kirjoitti:

        En oikein usko mihin perustuu ettei Honda pärjää myynnissä viime vuoden toiseksi myydyin merkki Japanissa ja Honda Fit (Jazz) Japanin myydyin auto toista vuotta peräkkäin. Kaikki tuontimerkit yhteensä olivat kuudentena.

        Koritakuulla ei ole mitään merkitystä Suomessa, koska mikään auton valmistaja ei korvaa ulkoapäin alkanutta ruostumista.

        Moottoriteholla ei ole mitään merkitystä koska suomessa on 120km/h maksimi nopeusrajoitus. Koettakaahan Hondapellet herätä mitä paskaa teille on jälleen myyty. Auto on surkea ruppana ja sillä siisti.


      • Onko tosiaan
        okei kirjoitti:

        "puuttuva ajotietokone" - haloo mitä sillä tekee?
        onko tässä sun asiantuntijan mielipide?

        "luokkansa pienimmät sisätilat" - ai kuinka niin,
        mistä mitattuna.Edessä ihan normaalit ja tilava, takajalkatila on kieltämättä pari senttiä pienempi kuin esim Avensis mutta takakontti on huomattavasti isompi! ´Takakontti imaisee enemmän kuin esim V70.

        väännöstä ja kiihtyvyydestä,mm auto und motorsport
        kellotti Accord 2.4 nopeammaksi kuin A4 1.8T
        juuri ohituskiihtyvyydessä...joten??

        Onko jossain hindustanissa tehdyssä testissä 2.4 Honda lyönyt jonkun 1.8. Uskomaton juttu eiköhän siitä hyvästä pydetä kansallinen Honda päivä jolloin kaikki kumartuvat Japaniin päin ja kävelevät paivän Honda lippalakissa.


      • Chaser
        Kyselijä kirjoitti:

        Lukisit edes omat juttusi ja miettisit mitä kirjoitat. Nuohan ovat tänä päivä ihan täyttä potaskaa, tiedät sen varsin hyvin itsekkin jos olet yhtään automaailmaa seurannut.

        1. Uudet Hondat turvattomia ja kevyitä
        - mitenkäs viimeaikaiset accordit ja civicid ovat pärjänneet kolaritesteissä, tutustu ihmeessä asiaan!
        - etenkin uusi accord tourer on todella kevytsarjalainen, vai kuinka? tutustu asiaan!

        2. Moottorit jälkeenjääneitä, miltähän osin? taidat olla aika yksin mielipiteinesi! Hondahan oli tunnettu huonosta moottoritekniikasta vai mitenkä päin se olikaan? Käsittääkseni uusia Hondan koneita on autolehdistössä kehuttu lähes poikkeuksetta, kaikentyyppiset mittaustulokset auton paino huomioiden todentavat tämän asian.

        3. Luokkansa pienimmät sisätilat, etenkin uuden 5D civicin tilat ovat todella onnettomat! käyppä istumassa.

        4. Kepulikonstein saavutettu näennäinen suorituskyky. Millähän konstilla ne muut sitten saavat autonsa kulkemaan? Ymmärtääkseni fysiikan lait sanelevat pitkälti sen kuinka hyvin tietyn painoinen ja tehoinen auto voi kiihtyä merkistä riippumatta...

        Myyntitilastojen perusteellahan maailman (siis Suomen) paras auto on Corolla.
        Elämää on myös Suomen ulkopuolella...

        Tarkoituksesi oli varmaankin vaan sanoa, että Honda on paska etkä sinä pidä siitä!
        Olisit vaan sanonut sen, etkä yrittänyt vääntää aivan älyttömiä ja totuuden vastaisia perusteluja asiasta.

        Corolla on myös koko maailman myydyin automalli.


      • jani
        Onko tosiaan kirjoitti:

        Onko jossain hindustanissa tehdyssä testissä 2.4 Honda lyönyt jonkun 1.8. Uskomaton juttu eiköhän siitä hyvästä pydetä kansallinen Honda päivä jolloin kaikki kumartuvat Japaniin päin ja kävelevät paivän Honda lippalakissa.

        Vitun idiootti 1.8 TURBOsta oli kyse! Se on kyllä aika hyvin, jos minkä tahansa yli 1.6-l. turbon ohituskiihtyvyydessä voittaa.


      • Kyselijä
        Herätys hölmöt kirjoitti:

        Moottoriteholla ei ole mitään merkitystä koska suomessa on 120km/h maksimi nopeusrajoitus. Koettakaahan Hondapellet herätä mitä paskaa teille on jälleen myyty. Auto on surkea ruppana ja sillä siisti.

        vähintään saman verran kuin näitä Hondafanaatikkoja. Molemmissa on se vika, ettei niiden kanssa voi mistään asiasta keskustella jos ei ole samaa mieltä, olipa kyseessä sitten miten päätön väite tahansa. Tässäpä esimerkkejä:

        Jos joku sanoo, että Honda on paska tai surkea ruppana niin kyseessä on osittain järkevä lause koska kyseessä on kirjoittajan mielipide.

        Mutta jos joku sanoo, että Hondan moottorit ovat teknisesti jälkeenjääneitä ja autot turvattomia kyseessä on totuudenvastainen eli täysin älytön lause (vaikka se olisikin kirjoittajan mielipide) jota ei mikään tosiseikka puolla tänä päivänä, ei edes se, että vanhemmat civicit eivät pärjänneet kolaritesteissä...

        Testi:
        - Olet ostanut jotain uutta tai erilaista kuin mitä naapurilla. Naapuri tulee haukkumaan ostamaasi tuotetta (voi olla siis muutakin kuin Honda-merkkinen auto). Ajatteletko, että onpas kiva kun naapuri tuli kertomaan "faktoja" ostamastasi tuotteesta vai että taitaapi olla vähän kade...


      • Kyselijä
        Chaser kirjoitti:

        Corolla on myös koko maailman myydyin automalli.

        että Corolla on maailman paras auto koska sitä on myyty eniten...asia ei tainnut siitä kauheasti muuttua.


      • Hutu
        Onko tosiaan kirjoitti:

        Onko jossain hindustanissa tehdyssä testissä 2.4 Honda lyönyt jonkun 1.8. Uskomaton juttu eiköhän siitä hyvästä pydetä kansallinen Honda päivä jolloin kaikki kumartuvat Japaniin päin ja kävelevät paivän Honda lippalakissa.

        autobildin tekemässä testissä olivat vastakkain Audi A4 1.8T (190 hv) ja Accord sedan 2.4 (190 hv). Testin tulos oli, että Accordissa on Audia parempi ohituskiihtyvyys (80-120).
        Testwerte Audi Honda
        0-100 km/h 8,1 s 8,1 s
        60-100 km/h (4. Gang) 6,6 s 7,2 s
        80-120 km/h (höchster Gang) 10,9 s 10,6 s


        Testin voitti myös Accord. Testin voi käydä lukaisemassa täältä:

        http://www.autobild.de/suche/artikel.php?artikel_id=4319


      • joo
        Hutu kirjoitti:

        autobildin tekemässä testissä olivat vastakkain Audi A4 1.8T (190 hv) ja Accord sedan 2.4 (190 hv). Testin tulos oli, että Accordissa on Audia parempi ohituskiihtyvyys (80-120).
        Testwerte Audi Honda
        0-100 km/h 8,1 s 8,1 s
        60-100 km/h (4. Gang) 6,6 s 7,2 s
        80-120 km/h (höchster Gang) 10,9 s 10,6 s


        Testin voitti myös Accord. Testin voi käydä lukaisemassa täältä:

        http://www.autobild.de/suche/artikel.php?artikel_id=4319

        ...Eihän tuollaisella suurimmalla vaihteella tehdyllä kiihtyvyystestillä ole mitään tekemistä oikean kiihtyvyyden kanssa. Silloin käytetään vaihteita ja mitataan TODELLISTA ohituskiihtyvyytä. 80-120 km/h samalla vaihteella mittaa lähinnä sitkeyttä. Luvuista voisi päätellä, että Audissa on paljon pidempi suurin vaihde, koska 4. vaihteen kiihtyvyydessä Honda jää selvästi. Uskoisin Audin T-koneen olevan vääntävämpi.
        Hyvinhän nuo molemmat suoriutuu 0-100 km/h


      • Fakta homma
        Kyselijä kirjoitti:

        Lukisit edes omat juttusi ja miettisit mitä kirjoitat. Nuohan ovat tänä päivä ihan täyttä potaskaa, tiedät sen varsin hyvin itsekkin jos olet yhtään automaailmaa seurannut.

        1. Uudet Hondat turvattomia ja kevyitä
        - mitenkäs viimeaikaiset accordit ja civicid ovat pärjänneet kolaritesteissä, tutustu ihmeessä asiaan!
        - etenkin uusi accord tourer on todella kevytsarjalainen, vai kuinka? tutustu asiaan!

        2. Moottorit jälkeenjääneitä, miltähän osin? taidat olla aika yksin mielipiteinesi! Hondahan oli tunnettu huonosta moottoritekniikasta vai mitenkä päin se olikaan? Käsittääkseni uusia Hondan koneita on autolehdistössä kehuttu lähes poikkeuksetta, kaikentyyppiset mittaustulokset auton paino huomioiden todentavat tämän asian.

        3. Luokkansa pienimmät sisätilat, etenkin uuden 5D civicin tilat ovat todella onnettomat! käyppä istumassa.

        4. Kepulikonstein saavutettu näennäinen suorituskyky. Millähän konstilla ne muut sitten saavat autonsa kulkemaan? Ymmärtääkseni fysiikan lait sanelevat pitkälti sen kuinka hyvin tietyn painoinen ja tehoinen auto voi kiihtyä merkistä riippumatta...

        Myyntitilastojen perusteellahan maailman (siis Suomen) paras auto on Corolla.
        Elämää on myös Suomen ulkopuolella...

        Tarkoituksesi oli varmaankin vaan sanoa, että Honda on paska etkä sinä pidä siitä!
        Olisit vaan sanonut sen, etkä yrittänyt vääntää aivan älyttömiä ja totuuden vastaisia perusteluja asiasta.

        Otsikon alla käydään keskustelua nimenomaan Accordista. 1. kun verrataan Accordin kanssa samana vuonna esiteltyjä muita autoja on Accord niistä turvattomin (muut Laguna, Vectra, Avensis).
        2.Moottoripuolella Accordiin ei ole saatavissa uuden päästönormin vaatimaa suorasuihkutus tekniikkaa. Hondalla ei myöskään ole ko. järjestelmän patenttia hallussaan vaikka kaksi niistä on nimenomaan japanilaisilla auton valmistajilla. Tämä puolestaan johtaa siihen että Honda joutuu ostamaan patentin käyttöoikeuden muilta moottorivalmistajilta ja jos ostaa tekniikkaa toisilta ei voi johtaa sen kehitystä.
        3. Kun verrataan Accordia jo yllä mainittuihin uusiin saman kokoluokan autoihin on Accord auttamatta niistä pienin sisätiloiltaan. 4. Asettumalla tietyissä asioissa luokkansa hännille saadaan auto näyttämään kokoluokassaan tehokkaalta vaikka moottori ei sitä tosiasiassa ole. (koko, paino"turvattomuus"). Kaikesta huolimatta suomalainen autonostaja on kuitenkin niin valistunut että Accordin sijoitus myynnissä 32. antaa hyvän kuvan siitä mitä hinta laatu/ominaisuus-suhdetta Accord luokassaan edustaa.


    • STS

      JOKO SAIT ORKUN?

      Ai niin, etpä tietentään, kun olet
      IMPOTENTTI-PELLE!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taisin tehdä virheen

      Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3910
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

      Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      188
      3169
    3. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2986
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

      Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      70
      2560
    5. Olisitko mies valmis?

      Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      367
      2303
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

      Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      163
      1935
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

      Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1595
    8. Miksi mediheli

      Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      33
      1505
    9. vieläkin sanoa voin...

      💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1398
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

      Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1382
    Aihe