Kannattaako viikko-osakkeen osto vai unohtaako koko asia?
LÄHTÖTIEDOT:
Lainarahalla
Maksuaika 10 vuotta
Korko kiinteä 5,9 %
Viikko-osake 10500 (92000 pistettä)
Varainsiirtovero 168
Korot 3500
Yhtiövastike 3100
RCI- jäsenmaksut 1400
RCI vaihtomaksu/ loma 2000
Maksut yhteensä 20668
Lomapäiviä vuodessa 9
Päiviä yhteensä 90
Päivähinta 229,64
Päivähinta/hlö
1 hlö 229,64
2 hlö 114,82
4 hlö 57,41
6 hlö 38,27
Eli miten se nyt sit on ja unohtuiko jotain?
Kommentteja?
Kannattaako viikko-osakkeen osto???!!!
17
3119
Vastaukset
- seuraavasti:
Vastikehinnalla yöpyy porukka noin yhden yön vastaavassa paikassa. Loput kuusi yötä jäävät sitten tuotoksi osakesijoitukselle. Mitä halvemmalla saat osakkeen, niin sitä paremman tuoton saat. Jossakin tulee tietysti raja vastaan, että ei kannata.
- nyt kuulkaa
vaan on niin, että aika on ajanut ohi lomaosake bisneksesä.harmaalla alueella puuhastelu alkaa olla historiaa ja ala kuihtuu,koska ihmiset ovat nykyään fiksumpia ymmärtämään mistä "päätös esittelyssä"puuhastelusta on ollut kysymys.provisiopalkkalaisten kannatta alkaa katsella muita hommia,ja aika nopeasti,muuten juna menee.....
- ja taas
sillä esim. viikko maksaa 4000-25000 euroa niin kyllä viikolle tulee melkoinen hinta. Vastikkeet 200-350 euroa lisäveloitus n. 67 euroa per viikko siivous liinavaatteet jne. Minun viikko Katinkullassa maksaa siis ilman osakkeen hankintakuluja 230 eur vastike yleiskulut 67 eur jäesnmaksu 125 eur=422 euroa. Seinän takana oli porukka vuokralla ja maksoivat samasta mökistä 550 euroa. Ja minä maksan vielä osaketta 4 vuotta.
Nyt sitä samaa mökkiä vuokrattiin netissä 330 euroa viikko 50 viikkoon asti. - vuokraajalle
ja taas kirjoitti:
sillä esim. viikko maksaa 4000-25000 euroa niin kyllä viikolle tulee melkoinen hinta. Vastikkeet 200-350 euroa lisäveloitus n. 67 euroa per viikko siivous liinavaatteet jne. Minun viikko Katinkullassa maksaa siis ilman osakkeen hankintakuluja 230 eur vastike yleiskulut 67 eur jäesnmaksu 125 eur=422 euroa. Seinän takana oli porukka vuokralla ja maksoivat samasta mökistä 550 euroa. Ja minä maksan vielä osaketta 4 vuotta.
Nyt sitä samaa mökkiä vuokrattiin netissä 330 euroa viikko 50 viikkoon asti.varmaankin riittää, että saa vastikkeen verran, jos ei itse sattumalta voi käyttää. Eli hyvällä tuurilla sattumalta löytää edullisen sopivaan aikaan, sama se on lisäviikkojenkin kanssa. Mutta samasta hotellista jos menet kysymään vuokralle (samakokoista huoneistoa), niin kyllä viikon vastike kuluu yhdessä yössä. Jos sisältyy aamupala, niin sitten ei tietysti riitäkään.
- laskelma
mutta eipä juuri kukaan näitä esittelyistä velaksi ostele. Keltaisesta pörssistä saa tietoa hintatasosta.
Kannattaa kuitenkin huomioida (puuttuu aloittajaltakin laskelmasta) että kustannuksiin täytyy lisätä mm. aamiaiset ja mahdolliset kylpylöiden yms. maksut jotka yleensä automaattisesti hintaan kuuluisivat. Näistä kertyy isolla porukalla viikon aikana merkittävä kuluerä kun arvioidaan homman kannattavuutta.- 4 vuotta
sillä juuri esittelystä viikot ostetaan eli 80% viikoista myydään näissä ja kaupat rahoitetaan n.60% tapauksissa. Ja takuulla tiedän sillä olin itse 8 vuotta tätä hommaa tekemässä.
- hulluuttako
4 vuotta kirjoitti:
sillä juuri esittelystä viikot ostetaan eli 80% viikoista myydään näissä ja kaupat rahoitetaan n.60% tapauksissa. Ja takuulla tiedän sillä olin itse 8 vuotta tätä hommaa tekemässä.
sillä noista mainitsemistasi asioista tulee ihan kiva summa.
- ainoastaan
Mistä saatu 9 päivää vuodessa,
1 lomaosake = 7 päivää vuodessa.- hulluuttako
ajatus olikin että tuolla 92500 pisteellä saa katon pään päälle muualta ainakin 9 päivän ajaksi. Todellisuudessa ennemmän mutta kunhan nyt laskeskelen.
- voi olla huono
itse ostin n.15 vuotta sitten pilkkahinnalla lomaosakkeen kun myyjä oli rahapulassa.
aluksi vaikutti ihan ok-hommalta...enpä toista enää hankkisi.
yhtiövastike on noussut lähes 10% vuodessa ja korotus on lähes joka vuosi perusteltu sillä, että kohteessa on tehty mittavia korjauksia...
laskepa omalta kohdaltasi jos yhtiövastike nousee vuosittain 7-10%...
toinen ajattelemisen arvoinen juttu on, että haluatko mahdollisesti myydä lomaosakkeen joskus? olet todella onnekas jos löydät jonkun joka sen ostaa...ei ole helppo homma eli arvonnousun varaan on turha laskea.
onneksi omalle kohdalle sattui lomaosake joka on voimassa vain 30 vuotta ja voimassaolo päättyy 2 vuoden kuluttua.- en ole edes
semmoinen lomaosake on joka on voimassa 30 vuotta? En ole edes kuullut etä osakkuus loppuu 30 vuoden päästä ja sehän sotii myös osake ajettelua vastaan? Onko osake joku vuokra tai vastaava kohde josta loppuu vuokraoikeus?
- ikuisia,
en ole edes kirjoitti:
semmoinen lomaosake on joka on voimassa 30 vuotta? En ole edes kuullut etä osakkuus loppuu 30 vuoden päästä ja sehän sotii myös osake ajettelua vastaan? Onko osake joku vuokra tai vastaava kohde josta loppuu vuokraoikeus?
kuten asunto-osakkeetkin, mutta ulkomailla myydään määräaikaisiakin. Siinä sitten myyjä pääsee myymään saman osakkeen uudestaan.
- klubijäsenyyksiä
en ole edes kirjoitti:
on tyrkytetty useita kertoja. Niissä toimii 20 vuoden aika, tai jokin muu, vastikkeet on maksettava tai menetät jäsenyyden. Suomessa omistus on perustuslailla suojattu, tosin maanvuokrasopimuksia on voinut tehdä korkeintaan 50v ajaksi, lakikirjassa löytyy. Kyllä kotimainen osake on turvallinen omistus, taloudellisuus on taas omistajasta itsestä kiinni.
- Jii
Yhden lomaosakeviikon jatkuva vaihtaminen käy helposti kohtuuttoman kalliiksi. Ainakaan yksin vaihtavalle lomaosakkeesta tuskin on etua.
MUTTA
jos lasketkin 4-6 hengen porukan vaihtavan tuollaisen osakkeen pisteillä kahdeksi (tai jopa useammaksi) lomaviikoksi esim. Espanjaan. Tai jopa hankkivan lisäviikon vaihtoja varten?
Viikon hinta/henkilö laskee myös reippaasti, jos lomaosakeporukka lisäksi tekee ainakin yhden viikon reissun vuodessa vielä viime hetken lähtönä tai lisäviikkona.
Eihän sekään ilmaista ole, mutta hyvän majoituksen hinta/matkaaja ei ole paha.
Jii
PS Oma tilanne ja käyttösuunnitelmat on jokaisen mietittävä ihan itse.- Kannattaa jollekkin
Jos viikko maksaa tuon 10.500 €, niin kaikki 50 viikkoa kaupan tekisi yhteensä 525.000€
No, sillähän pitäisi irrota aika lukaali.
Esim Nilsiästä löytyi 6h "mökki" 179 m2
ja Saariselältä 3 huoneen 2 mh 137 m2 huoneisto.
Ja jos viikosta maksaa 229€, niin kuukausivastikekin on siinä 995 €.
Onhan se ymmärrettävää tuon kokoisessa loma-asunnossa.
Niin, minkä kokosta viikko-osaketta olitkaan hankkimassa. Ainakin katinkullasta sai tuolla 10.500 hinnalla 52.5 m2 huoneistosta viikon.
Hetkinen. Tuommonen mökkihän maksaa jotain 200.000, niin 50 osaan/viikkoon jaettuna se maksaisi vain 4000 €.
Kyllä tuommoinen kannattaa, ostat mökin 200.000 hintaan ja myyt sen sitten 50x10.000 hinnalla viikko-osakkeiden muodossa, niin jää vähän omaankin taskuun. - Ojalan laskuopin
Kannattaa jollekkin kirjoitti:
Jos viikko maksaa tuon 10.500 €, niin kaikki 50 viikkoa kaupan tekisi yhteensä 525.000€
No, sillähän pitäisi irrota aika lukaali.
Esim Nilsiästä löytyi 6h "mökki" 179 m2
ja Saariselältä 3 huoneen 2 mh 137 m2 huoneisto.
Ja jos viikosta maksaa 229€, niin kuukausivastikekin on siinä 995 €.
Onhan se ymmärrettävää tuon kokoisessa loma-asunnossa.
Niin, minkä kokosta viikko-osaketta olitkaan hankkimassa. Ainakin katinkullasta sai tuolla 10.500 hinnalla 52.5 m2 huoneistosta viikon.
Hetkinen. Tuommonen mökkihän maksaa jotain 200.000, niin 50 osaan/viikkoon jaettuna se maksaisi vain 4000 €.
Kyllä tuommoinen kannattaa, ostat mökin 200.000 hintaan ja myyt sen sitten 50x10.000 hinnalla viikko-osakkeiden muodossa, niin jää vähän omaankin taskuun.mukaan laskettuna. Kumma kun näin hyvää liikeideaa ei ole useampi yrittäjä lähtenyt vetämään. Lapissa on kyllä grynderipohjaisia jako-osien myyjiä, jotka markkinoivat kiertäviä viikko-osuuksia. Ei vain satu koulujen lomiin kovin usein laskettelukohde. Edullistahan se olisi esim 70 000 ecua kuudesosa. Tuleehan hiihtoloma paikalleen joka kuudes vuosi.
- James
Terve!
Se on suhteellista. Esim. Katinkullassa on mökit aika messeviä. Jos lomailee vähän ja haluaa olla jossain tietysssä paikassa harrasteiden parissa niin sitten se lienee ok. Jos viikko maksaa 11000 ja käytät sitä kerran vuodessa... onhan se kallista mutta pitäähän sitä kait joskus tehdä hupiostojakin. Sitä ihmien on vaan kerran täällä.
Tv. Tyytyväinen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1343060- 71630
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221354Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441171
- 371041
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381022Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47954
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36897