Poliisikoulu

Pyrkijä

Onko ikärajoja kouluun pyrittäessä?

7

3677

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varsinaisesti

Minkä ikäisenä Poliisiammattikorkeakouluun voi hakea?
      ....Poliisin perustutkintokoulutukseen ei ole ala- eikä yläikärajaa. Hakijan pitää kuitenkin olla suorittanut vähintään ammatillisen perustutkinnon, lukion oppimäärän tai ylioppilastutkinnon. Lisäksi hakijalta vaaditaan vähintään B-luokan ajo-oikeutta ja vähintään vuoden työkokemusta hakujakson loppuun mennessä. Sekä hakijoiden että poliisikoulutuksen aloittavien keski-ikä on noin 24 vuotta.....

Mutta nuo muut vaatimusket kyllä karsii ihan nuoret hakijat. Ja miehillä vielä suoritettu asepalvelus, ellei ole vapautettu. Ilmeisesti myös lykkäys on mahdollinen.

http://www.poliisikoulu.fi/poliisi/poliisioppilaitos/home.nsf/pages/DDB8C733D4D682B7C225730F0037A3EF

• että vielä

riittää poliisiksi pyrkijöitä,mutta itse en lähtisi mistään hinnasta.

-ruumiiden repimistä kolariautoista
      -3-vuorotyö(lue yötyö)
      -itsemurhan tehneiden köyden leikkuut
      -tappelut,juopot
      -jne,jne.

toki joka työssä on puolensa,niin hyvät kuin huonot.

menestystä sinulle.

• poliisiksi pyrkivä

ei tarvitse poliisikouluun olla armeija käytynä myös siviili palvelus on hyväksytty tai vapautus

• siiri siekkinen
        poliisiksi pyrkivä kirjoitti:

ei tarvitse poliisikouluun olla armeija käytynä myös siviili palvelus on hyväksytty tai vapautus

entäs jos on nainen, onko sillon mentävä armeijaan?

• spollaripoika

Poliisissa on myös huomattava määrä tehtäviä joiden olemassa olosta sinä et selvästikään tiedä. Osa suuntautuu valistustehtäviin, osa talousrikoksiin jne jne jne.. Tietty varmasti lähes kaikki poliisit/poliisiksi pyrkivät jossain uransa vaiheessa ovat siellä torin kulmalla partioimassa ja kyttäämässä teinien juopottelua tai katkomassa köysiä tiensä päättäneiltä, mutta se on tiedossa jo siinä vaiheessa kun poliisikouluun hakee. Onnea ja menestystä kaikille poliisin uralla haluaville! Tavataan! :)

• ....
        spollaripoika kirjoitti:

Poliisissa on myös huomattava määrä tehtäviä joiden olemassa olosta sinä et selvästikään tiedä. Osa suuntautuu valistustehtäviin, osa talousrikoksiin jne jne jne.. Tietty varmasti lähes kaikki poliisit/poliisiksi pyrkivät jossain uransa vaiheessa ovat siellä torin kulmalla partioimassa ja kyttäämässä teinien juopottelua tai katkomassa köysiä tiensä päättäneiltä, mutta se on tiedossa jo siinä vaiheessa kun poliisikouluun hakee. Onnea ja menestystä kaikille poliisin uralla haluaville! Tavataan! :)

Vaikuttaako poliisikouluun pääsyyn se että on käynyt armeijan B-miehenä? (mutta tällä hetkellä vamma parantunut ja olisi A-kuntoinen)

• kallexx
        poliisiksi pyrkivä kirjoitti:

Ja pitää hallita toinen kotimainen (siviilipalvelus on yhdyssana).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe