Joo tiedän, että tähän aiheeseen liittyen on monia keskusteluja mutta mulle on jäänyt epäselväksi pari asiaa. Eli siis tetrojen kutemisesta pari juttua:
1. Miten naaraat tulevat kutuvalmiiksi? Mitä "toimenpiteitä" voisi tehdä, jotta naaraasta tulisi kutuvalmis?
2. Kun paria on valmisteltu kutuun ruokinnalla ym. veden vaihtojutuilla ja siirretään kutualtaaseen, käykö kutualtaaksi esim suri läpinäkyvä muovilaatikko, vai täytyykö sen olla vartavasten tähän tarkoitettu laatikko?
3. Tarvitaanko purkkiin suodatinta?
Muut olennaiset jututr teidänkin, mutta olis superia jos joku voisi vastata näihin mulle vielä epäselviin kysymyksiin :)
Tetrojen kutemisesta
4
876
Vastaukset
- fish KING
n. puolivuotias naaras on sukukypsä ja koiras hieman aiemmin
Naaraan vatsan muoto viestii siitä että se pullistuessaan alkaa tuottaa mätiä.
Mitään toimenpiteitä ei asian hyväksi voi tehdä muuta kuin, pitää akvaarion vesi mahdollisimman vähä nitraattisena niin ettei nitriittiä pääse synymään.
Eri kausien simulointi saattaa auttaa asiaan, sadekaudet, kuivat kaudet, miten luonnossakin asiat etenee.
2. vastaus, riippuu taas lajista mutta yleisesti ottaen mainitsemallasi tavalla, yleensä erillistä poikas allasta ei tarvita jos akvaarion olosuhteet ovat ko. lajille otolliset eivätkä muut lajit pääse poikasia syömään ja piilopaikkoja löytyy runsaasti.
3. kyllä- ........
Kiitti tiedoista :) Kyse on siis neontetroista...
- fish KING
........ kirjoitti:
Kiitti tiedoista :) Kyse on siis neontetroista...
Onkohan suomessa kukaan ikinä onnistunut, veden lämpötila pitää olla alhainen niin kuin sadekaudn jälkeen on, paljon piiloja joissa kalat pääsevät sirottelemaan mätiä jonka koiraat hedelmöittävät, haastetta tulee olemaan ;)
- suomes.
fish KING kirjoitti:
Onkohan suomessa kukaan ikinä onnistunut, veden lämpötila pitää olla alhainen niin kuin sadekaudn jälkeen on, paljon piiloja joissa kalat pääsevät sirottelemaan mätiä jonka koiraat hedelmöittävät, haastetta tulee olemaan ;)
mun iso velikin on kudettanu niitä mut jokku barbit söi ne ite en oo kudettanu mitää muutaku saanu poikasii miljoonakalalta ja miekkapyrtön poikasii 6 kysyin muuten mun akvaariokauppiaalta niin se on kudettanu vissii melkee kaikkia sen kaloja se sano et tiikerinuoliaisia ei se voi olla mahollista se sano et kaikki mikkä tuol akvaarios on.On syntynyt siel... siel oli omenakotiloita 2 tiikerinuoliaista nuoria, ja partamonneja:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1538989Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492689Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292481- 562469
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971865- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231743Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461285Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091197Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61146