Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kesken koulun

vävuosi

Voiko välivuoden pitää kesken koulun, olen miettinyt että voisinko pitää välivuoden koulusta heti kun olen käynyt tätä ammatillista puolta, vuoden eli siis pitäisin toisen vuoden lomaa, ja kun nykyiset koulutoverini olisivat 3lk aloittaisin minä vasta 2lk. Onko tämä mahdollista? onko tästä myöhemmin haittaa ammatin hakua varten, muuta haittaa? hyötyä?

Väli vuoden pitäisin lähinnä siksi ,että tuntuu akku tyhjältä, en tiedä olenko alasta niin kiinnostunut että haluasin siitä ammatin itselleni, toiset koululaisetkin niin teinejä että ei hirveesti kiinnostaisi myös senkään takia.

4

3325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marjo27

      Voit hyvin pitää välivuoden koulusta kesken kaiken. Meet vaan koulun toimistoon ja täytät siel keskeyttämispaperin. Kannattaa kyl puhua opon ja oman opettajan kanssa ja muista ilmottaa kelaan, etteivät maksa siulle turhaan opintotukea.

      Ei siitä mitää haittaa oo että monessa vuodessa sen koulun käy. Itellä meni kans vuoden pitempää ko muilla, just sen takia et pein sen välivuoden kesken koulun.

      Mitä noihi teineihi tulee, ni sit ko meet jatkaa ni ne "teinit" on sitte taas vuoden nuorempia ko ne nykyset. Mut ei miulle ainakaa siit mitää haittaa ollu.

      • hyvästä vastauksesta

        tosiaan kiitos. Niinhän ne on nuorempia, mutta se pää pointti ei olekaan siinä, olisi hölmö pitää siksi välivuosi.


      • busv_

        Eli välivuoden voi pitää oltuaan 2 vuotta lukiossa ja pitää 3lk:lla välivuoden? Että se ei ole mahdotona? mutta miten niitä yleensä puolletaan, pitääkö täyttää jotkut kriteerit hyvillä syillä,jotta se puolletaan?


      • Marjo27
        busv_ kirjoitti:

        Eli välivuoden voi pitää oltuaan 2 vuotta lukiossa ja pitää 3lk:lla välivuoden? Että se ei ole mahdotona? mutta miten niitä yleensä puolletaan, pitääkö täyttää jotkut kriteerit hyvillä syillä,jotta se puolletaan?

        Mie olin siis ammattiopistossa ja kerkesin käymään 1,5 vuotta ja alotin kesken kakkos vuoden välivuoden. Miulla oli masennus aika pahana ja en koulua kokonaan lopettanu vaan keskeytin. Jatkoin sitte iha normaalisti seuraavana syksyä kakkosluokan alusta.

        En muista et siihe ois mitää puoltoa mistää tullu. Kävin vaa ilmottamassa et mitä oon päättäny ja täytin sen lapun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2267
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1407
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1374
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe