Kesken koulun

vävuosi

Voiko välivuoden pitää kesken koulun, olen miettinyt että voisinko pitää välivuoden koulusta heti kun olen käynyt tätä ammatillista puolta, vuoden eli siis pitäisin toisen vuoden lomaa, ja kun nykyiset koulutoverini olisivat 3lk aloittaisin minä vasta 2lk. Onko tämä mahdollista? onko tästä myöhemmin haittaa ammatin hakua varten, muuta haittaa? hyötyä?

Väli vuoden pitäisin lähinnä siksi ,että tuntuu akku tyhjältä, en tiedä olenko alasta niin kiinnostunut että haluasin siitä ammatin itselleni, toiset koululaisetkin niin teinejä että ei hirveesti kiinnostaisi myös senkään takia.

4

3369

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marjo27

Voit hyvin pitää välivuoden koulusta kesken kaiken. Meet vaan koulun toimistoon ja täytät siel keskeyttämispaperin. Kannattaa kyl puhua opon ja oman opettajan kanssa ja muista ilmottaa kelaan, etteivät maksa siulle turhaan opintotukea.

Ei siitä mitää haittaa oo että monessa vuodessa sen koulun käy. Itellä meni kans vuoden pitempää ko muilla, just sen takia et pein sen välivuoden kesken koulun.

Mitä noihi teineihi tulee, ni sit ko meet jatkaa ni ne "teinit" on sitte taas vuoden nuorempia ko ne nykyset. Mut ei miulle ainakaa siit mitää haittaa ollu.

• hyvästä vastauksesta

tosiaan kiitos. Niinhän ne on nuorempia, mutta se pää pointti ei olekaan siinä, olisi hölmö pitää siksi välivuosi.

• busv_

Eli välivuoden voi pitää oltuaan 2 vuotta lukiossa ja pitää 3lk:lla välivuoden? Että se ei ole mahdotona? mutta miten niitä yleensä puolletaan, pitääkö täyttää jotkut kriteerit hyvillä syillä,jotta se puolletaan?

• Marjo27
        busv_ kirjoitti:

Eli välivuoden voi pitää oltuaan 2 vuotta lukiossa ja pitää 3lk:lla välivuoden? Että se ei ole mahdotona? mutta miten niitä yleensä puolletaan, pitääkö täyttää jotkut kriteerit hyvillä syillä,jotta se puolletaan?

Mie olin siis ammattiopistossa ja kerkesin käymään 1,5 vuotta ja alotin kesken kakkos vuoden välivuoden. Miulla oli masennus aika pahana ja en koulua kokonaan lopettanu vaan keskeytin. Jatkoin sitte iha normaalisti seuraavana syksyä kakkosluokan alusta.

En muista et siihe ois mitää puoltoa mistää tullu. Kävin vaa ilmottamassa et mitä oon päättäny ja täytin sen lapun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      102
      4417
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      374
      1153
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      186
      1042
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      109
      1012
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      891
    6. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      881
    7. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      83
      873
    8. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      836
    9. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      10
      827
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      816
    Aihe