Miten loiventaa?

Etanol.

Mikä on paras tapa loiventaa? On tässä tullut muutama kuukausi vedettyä kaljaa kontti päivässä jonkin verran kirkkaita. Nyt pitäisi lopetella mutta rapula pelottaa.

28

7370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olisi.

vaikka vihanneksia hedelmiä kaljaa limsaa maitoa...muttei sitä kirkasta

• ----+

Monelle liian monimutkaista, kun vaatii hiukan tahtoa.
      1. Kirkkaiden juominen lopetettava kokonaan.
      2. Korillisien, keissien ostaminen lopetettava kokonaan.
      3. Kapakkaan ei mennä.
      4. Kotiin ei hamstrata yhtään ylimääräistä.
      5. Päivä päivältä alat vähentämään kalja-annostasi, joka haetaan illaksi joka kerta erikseen.

Siinä se kaava kaikessa lyhykäisyydessään.
      Toimii, jos haluat.

• pulison

Riippuu täysin asiaan vihkiytymisestäsi, mutta jos olet tosiaan juonut kunnolla ja jo useamman kuukauden ajan, niin kyllähän se katkaisu ottaa kipeää.

Siihenhän ei pysty antamaan ohjeita kirjallisesti, vaan siinä on koko ajan kuunneltava kroppaansa, kuten urheilijatkin tekevät pitkäkestoisen urheilusuorituksen aikana. Itse ei tarvi kuin pitää huoli, ettei loivennus mene yli, muuten olutta pitää olla riittävästi.

Muutaman kuukauden putki kyllä tuo melkoisen horkan ja liskotkin tulevat tutuiksi hiestä märissä lakanoissa kun pyörit.

Voipi jopa olla, että loivennus ryöstäytyy jossain vaiheessa, joten ei siitä oikein pitkäkestoista voikaan tehdä.

Se krapulassa on kuitenkin hyvää, että ellei se tapa niin se vahvistaa.
      Ja se siinä on huonoa, että se on niin kova uusimaan. Tämä krapula siis jää sinullekaan viimeiseksi, eli opit ihan varmasti sellaisen alas ajamaan.

• viikossa

voi loiventaa noin pitkän rännin ja pitää sitten pari ihan selvää päivää päätteeksi. Sitten onkin jo uusi turnee edessä. Olen sen kokenut näin, ennenkuin lopetin koko homman.

• Huonohan minä neuvomaan

Kuitenkin itse lopetin pitkän juomaputken liian rajusti,eli päätin kuin seinään ja siitä se vasta oireisto tuli.

Vähennä päiväannostasi vaikka puoleen,kun hallitset sen,kokeilet välipäivää ilman juomista,jos ei tuntunut pahalta niin vähennät taas päiväannosta ja sitten lisää välipäiviä jne.

Näin minä teen vastaisuudessa jos retkahdan uudelleen,ilman lääkkeitä ja vieroitusta olen ollut pitkään kuivilla mutta seinää päin en lopeta enää koskaan jos sellainen juomatilanne vielä uudelleen tulee,sitä nimittäin kului ja pääsääntöisesti kirkasta.

Kokeile et häviä mitään jos terveytesi vain sallii ohjeeni mukaisen loivennuksen.

• Etanol.

Olo ei ole hyvä, kädet tärisee niin, ettei kahvikuppi pysy kädessä, vatsa on aivan ruikulilla.. ripuli lentää niin ettei uskolla ärrälle kävellä loiventavia hakemaan. Oksettaakin. Kyllä se on pakko saada nopeesti loiventavaa, tulkoon sitten vaikka kurat housuun.

• Anonyymi

Hyppä eifelistä ilman varjoo, alkaa rapula hellittään.

• pam pam

Jos virkaansa hoitavat lekurit saisivat sinut nyt hyppysiinsä, niin pumppaisivat sinut täyteen benzodiazebiinia.

Muutamassa kuukaudessa tila olisi todella surkea, joten varo lääkäreitä ( ja muuta hoitohenkilökuntaa) ja hae sitä loiventavaa.

• oot kyllä

semmonen typerys joka on ainakin juonut aivonsa pihalle.

• ....

Se että sinä et ajoissa osannut pamien käyttöä lopettaa, ei merkitse sitä, että muutkin retkahtavat rauhottavien koukkuun.
        Ne ovat todella hyvä apu lyhytaikaisessa käytössä.

• kohti vähentämällä

pääset nollille joskus tässä tai ensi kuussa. En kyllä tiedä mikä se kontti on joten arvioni on aika epätarkka.

• Etanol.

Kontti on 24 pulloa olutta. Se on mennyt päivässä eurokossu.

• kovat ajat
        Etanol. kirjoitti:

sinulla on kyllä edessä. Jätä nyt aluksi se kossu ja loiventele oluilla.

• ....

Teikäläisen opilla pitäisi vielä kännätä kuukausi, tai enenmmän, jos sitä kossuakin yritetään loiventaa.
        Loivennuksessa pitää olla sen verran selkärankaa, että vähintään 3-4 pulloa päivässä vähentää.
        Itse olen toipunut paljon rankemmasta kuurista kuin kysyjä kaavalla:
        1.päivä/Mäyris sixpack >
        2.päivä/Mäyris >
        3.päivä/sixpack pari kolme pulloa >
        4.päivä/sixpack
        5.päivä/neljä pulloa >
        6.päivä/pari pulloa > SLUT, KAPUT, ENDE, LOPPU.
        Ja nekin loivennuskaljat illaksi, että pystyy nukkumaan.

• päivää kohti
        Etanol. kirjoitti:

saat viettä krapulattoman joulun. Hyvä tavoite loiventamiseen.

• Juu-u.
      • Etanol.

Kyllä tämä tästä, ostin mäyräkoirallisen juomaa. Nyt pari pulloa otettu, mutta yllättävää kyllä, tärinät ei helpotu. Kädet vispaa rajusti.

En juo enää ikinä jos tästä selviää.

• yhteyttä tälle
        Etanol. kirjoitti:

Kyllä tämä tästä, ostin mäyräkoirallisen juomaa. Nyt pari pulloa otettu, mutta yllättävää kyllä, tärinät ei helpotu. Kädet vispaa rajusti.

palstalle.

• Rintaääni.
        Etanol. kirjoitti:

Puolisen vuotta tuli aikoinaan kiskottua kosanderia pullo päivässä.
        Vatkaamiset oli niin rajut, että ei enää kossukaan auttanut yhtään.
        Ei tahtonut enää muki pysyä käsissä, ja vanhan kolleegan piti omin käsin tunkea sapuskaa meikän avonaiseen kitaan.
        Nyt on teikäläisellä jo kova ravintoaineiden vaje, ja etenkin B-vitamiinit on viinalla poltettu pois kokonaan.
        Ne tärinät ei lähde kuin syömällä ja lepäämällä. Ei auta viina, enää.
        Pyydä joku tuttu hakemaan apteekista esim. Neuromaxia purkki alta kympillä, niin vatkaamiset lähtee.

• Etanol.
        Rintaääni. kirjoitti:

Puolisen vuotta tuli aikoinaan kiskottua kosanderia pullo päivässä.
        Vatkaamiset oli niin rajut, että ei enää kossukaan auttanut yhtään.
        Ei tahtonut enää muki pysyä käsissä, ja vanhan kolleegan piti omin käsin tunkea sapuskaa meikän avonaiseen kitaan.
        Nyt on teikäläisellä jo kova ravintoaineiden vaje, ja etenkin B-vitamiinit on viinalla poltettu pois kokonaan.
        Ne tärinät ei lähde kuin syömällä ja lepäämällä. Ei auta viina, enää.
        Pyydä joku tuttu hakemaan apteekista esim. Neuromaxia purkki alta kympillä, niin vatkaamiset lähtee.

Olen kyllä ottanut multivitaa, magnesiumia (auttaa kuulemma jos alkaa kramppaa) ja b vitamiini pilleriä.

En jaksa uskoa, että noista apua olisi akuutisti, tää on nyt vaan kärsittävä. Diapami nyt tietty auttaisi, mut kun sitä ei ole niin ei ole.

• Etanol.
        Etanol. kirjoitti:

Olen kyllä ottanut multivitaa, magnesiumia (auttaa kuulemma jos alkaa kramppaa) ja b vitamiini pilleriä.

En jaksa uskoa, että noista apua olisi akuutisti, tää on nyt vaan kärsittävä. Diapami nyt tietty auttaisi, mut kun sitä ei ole niin ei ole.

Aamuyöstä oli pakko ottaa pari pulloa kaljaa. Olo kävi niin sietämättömäksi.

Nyt ajattelin olla täysin ilman. Helpottaisi jos saisi syötyä jotain, nälkä on hirveä. Syönyt viimeksi varmaan joskus alkuviikosta. Mutta ei uskalla vielä mitään niellä, siitä seuraisi pitkää sylkeä. Jos jotain lihalientä koittas laittaa.

• mutta entä

Mun enkka on neljäpäivää yhtäsoittoa. Viekkarit oli niin rajut, että olin varma, että olen tullut hulluksi. Lisäksi tuplaviikonlopun ränni turvotti pään sellaiseksi, että ei kaulaa enää näkynyt. Vatsa oli kuralla kolmepäivää. Olin karmea näky jopa paljon nähneelle. Hirveä krapulakiima iski toisena päivänä, olisin pannu vaikka naapurin koiraa jos olisin uskaltanut mennä ulos.

...mietin vaan, että kun vetää parikin kuukauttta yhtäsoittoa niin on sitä varmaa tosi veikeä olo!!

..joo

• Anonyymi

marraskuussa ne parhaat kännit vedetään ku kukaan ei nää sua

• usko pois

On mennä ajoissa sairaalaan.

Vaaroja pitkän putken lopulla on viljalti:

Delirium kaikkine mörköineen tulee varmuudella.

Krampit mahdollisia.

Elimistösi on kuiva kuin beduiinin sandaali.

Sydänoireet koska kaliumit on finaalissa.

Yleinen aliravitsemus ja vajaakuntoisuus.

Putken lopetus ei ole oma valinta vaan pakko joka tulee siinä vaiheessa kun viina ei enää auta olotilaa kohentavasti kuin hetkellisesti valtavina määrinä ja nämä määrät vievät helposti hautaan.

Itse koin tehottomuuden ryypiskeltyäni kovia viinoja vajaan kuukauden ja sitten hain pari litran pulloa loivennuslääkettä. Käpristelin ensin kymmenkunta tuntia rapuloissa ja sitten illalla aloin ottaa pikku siivuja. Siivut eivät mitään vaikuttaneet ja niinpä höräisin molemmat pullot pariin tuntiin.. ilman mitään vaikutusta.

Kontteja vedin kuukauden yksi per päivä ja olin sen jälkeen 10 päivää sairaalassa. Sielläkin sain olon helpotusta vasta kun romillet oli nollassa johon meni hiukan yli 2vrk.

Tähän kohtaan lopetin kokonaan ja nyt takana on reilut kolmevuotta kokonaan ilman eikä tee edes mieli.

• ------

En suurentele, en kirjoita provoilu- tai leuhkimismielessä, vaan miten asia oli.

Vedin n. puoli vuotta puolen litran pullon kirkasta viinaa joka päivä. Hyvin usein kaljaa lisäksi.
        Syöminen satunnaista. Paljon tupakkaa.
        Yleiskunto tietysti hiipui täysin. Nipinnapin jaksoi hapuillen hiipiä parisataa metriä pimeän viinan kauppiaalle joka päivä.
        Olotila oli juuri kuvaamasi, eli pullo viinakaan ei auttanut eikä käynyt päähän, vaikka promilleja tietysti oli runsaasti. Eikä auttanut kaksikaan pulloa joka päivä.
        Alitajunta pakotti lopettamaan sen pelin, oli sen verran karmea olotila. Muuta tajuntaa ei enää ollutkaan.
        Toinen peli kuitenkin jatkui pelkällä kaljalla pikkuhiljaa vähentäen kolmisen viikkoa, ehkä kuukauden, ja löin senkin poikki.
        Erilaiset oireilut, vaihteleva krapulointi, valvomiset, mielialavaihtelut, väsymykset, kipuilut jatkuivat parisen kuukautta, mutta korkki pysyi kiinni. Kuten edelleenkin.

Ei tullut varmaksi ilmoittamaasi deliriumia kaikkine mörköineen, ei kramppeja, ei lääkityksiä.

Tarkoitan lähinnä sitä, että juomisputkesta ulostulo voi olla varsin yksilöllistä.

• Anonyymi

Joka kerta surullista kun huomaa miten riippuvaisia ihmiset ovat alkoholiin . Ei tuohon raitis osaa edes vastata, kun itsellä ei ole tuollaisia ongelmia .
      Kukin tuhoaa siin omaa kehoaan , joten omapa on asiansa

• Anonyymi

Sunkin kehosi on kuolemassa, vaikka et ryyppää!

• Anonyymi

Niin no jengi on pulveripäissään nykyään. Ainakin Hkissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      99
      5365
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3603
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3215
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      445
      2506
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      255
      1559
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      86
      1304
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1299
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1238
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1223
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      141
      1150
    Aihe