Raunioilla

Ei pala kynttilä Sinulle
ei käden lämpimän ojennus.

Vaikeneminen
tiellä sielä ei laulujen aikaa
ei kukaa laulujas kaipaa kuulla.

Miten kylmää huokuu tää
miss huulilla sanoja
kasaantunnu raunioiks
suurimman sodan.

Ymmärrän
ylpeys seisoo esteenä
kopeaks pukee katseen
kuin merenhiekkaa
jota tuuli kuulee.

Mitä on saanu aikaan
"kaikki se kaunis
käsisäämme särkyy"

Rakkauden raunoilla
on palanu
hiiltynny mustaks.

Toivo
hiljaa vaeltaa
alas raunioille laskeutuu
laskee siemenen
ajan siintävään rantaa,

Nousta - saa nousta
rakkaus itää raunioilla.

6

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies-v57

      Moni on sielultaan niin rikki,
      sydän kylmissän ja yksin.
      Sanat anteeksipyynnön
      pysähtyvät pimeään.

      Moni kysyy onko tässä kaikki,
      tummin säkein harmain mielin.
      Syvät kaipaukset sydän yön
      jäävät sisään elämään.

      Ikkunaan tuttua hän katsoo,
      kulkee yksinäisyyttää valvoen.
      Kerran oli kaikki kohdalla
      Rakkaus katettuna, nyt
      tuska tuntee sisimpään.

      Illan taivas vettä vihmoo,
      kulkee hän menneisyyttään punoen.
      Silloin tuikki tähti radalla
      taivas puettuna, tänäin
      alastomuus koristaa ylinpää.

      Anteeksi hän ei pyydä,sielu
      lepää yksin käpertyneenä.

      http://www.youtube.com/watch?v=J0qNVrnCv_s


      Kiitos runostasi.

      Hieno ja hienosti
      riimitetty runosi.

      Uusi ulottuvuus sinulta
      ja onnistunut.

      "kaikki kaunis käsissämme
      särkyy".

      Pidin kovasti runostasi.

      Voimia päivääsi.

      • Monen miehen ,niinkuin naisen,
        taas vie siihen kannon päähän.
        Missä mä nään,
        sydän siinä punnitsee,
        miks kylmyys sydämissä tuulee?
        Mieski itkee,
        kaun hiljaa ollu vuori,
        tulvaks suureks,
        ulos valuu, kaatuu varjostavat puut.

        Kannolla siinä
        sydän tyyntyy,laantuu myrsky,
        läpi kyynelten näkee,
        toivoa kohti avautuu tie,
        sitä kohti sinne,
        missä sydäntä paleltaa.

        Anteeks antamus
        mistä uus kukka rakkauden,
        mies sitä ojentaa,
        "rakkaus suurinta"

        mies-57
        sydän tuntien tässä Sinulle
        jälleen lämmin kiitos,
        soit aikaas sanoin , lauluin..Liisa


    • lindalinda1

      tämä runosi on niin käsittämättömän herkkä ja
      kaunis, etten löydä oikeita sanoja varmasti mil-
      lä kuvata tuntemuksiani.

      Luen uudelleen ja uudelleen,
      enkä ymmärrä mistä Sinä ammennat tämän kaiken.
      Toki sen, että elämä on kaltoin Sinua kohdellut -
      se näkyy tekstisi syvyydessä. Siinä, että olet
      joutunut jättämään rakkaallesi hyvästit aivan
      liian aikaisin.

      Sanatonna poistun, ja toivotan kuitenkin päivää-
      si valoa.

      • Sen aamussani koin,vain kynä ja paperi.
        Pienellelä paikalla, murusia etsin,
        Nälkä jos on,sillon syö murunki.

        Tuon perinnön!
        lapsuuden metsät, suot ja järvet,
        sinne mies minut vei.
        Väreissä näin tuonki pitkän suon,
        sen kannon siinä mies.

        lindalindal1
        outo lintu teidän joukossa
        lennän olen saanu
        siipieni alle ilmaa.

        Sinulle hymyn kera taas kiitän,
        "elämä on tässä"..hyvää lauantaita.Liisa


    • iivee

      Kun muistaisi mitä tuli kirjoitettua...
      Ainakin sen, että tässä runossa ainakin pari niin hienoa oivallusta, että ihan piti jäädä pidemmäksi aikaa ajattelemaan. Ajattelemaan sitä, mitä usein on ylpeyden takana ja sitä, miten rauniollekin pystyy rakentamaan uutta, jos on toivoa. Ja hyvää tahtoa.

      • On tenttejä joissa,
        yks
        taipua, ellei, katkeaa.
        Näin voi löytää,
        tiellään uuden kasvun.

        iivee..
        Paljon lämpöä sydämelles,
        kiitos esiin tuomisista löydöistä..Liisa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      132
      948
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe