Hei,
olen suunnitellut pitkätelaisen lynx moottorikelkan hankkimista talven rautu/harri pilkkireissuille pohjoiseen. Oheisesta kelkasta minulla olisi tarjous voimassa. Mitkä pää asiat tulee huomioida tollasta vanhaa kelkkaa ostettaessa? Itselle tulee mieleen vain lähinna telan kunto:)
Mitä mieltä muutoin kyseisestä kelkasta ja vuosimallista? Mikä olisi eka vuosimalli kyseisestä mallista, josta löytyy kahvanlämmittimet? Eli pikaisia asiallisia vastauksia kaivataan.
Lynx 5900 GLZ -86
4
2610
Vastaukset
- 123
Itselläni on Lynx 5900 GLX -90. Siihen tehtiin vaihteistoremontti, koska kahdesta samanlaisesta meni laakerit vaihdelaatikosta ja ne vaurioitti rattaita. Tämän vuoksi laatikko avattiin ja laakerit oli ihan viimeisillään. Laakereiden vaihto on halvempaa, mutta rattaat maksaa aika paljon. Uudemmassa on "kuulemma" isommat laakerit ja ne kestää paremmin. Muutoin kelkka on hyvä työkäytössä. Itse ajan sillä puuta joka talvi.
En tiedä, onko mainitsemasi kelkka samanlainen, mutta vastasin kuitenkin. - knnxx
Jos tela on alkuperäinen, se voi olla jo aika hauras, pykiminen viimeistään paljastaa heikon kunnon. Itselläni tosin katkesi kerran täysin pykimättömän näköinen tela juuri ostamastani käytetystä lynxistä. On positiivista jos tela on joskus vaihdettu. Kone lähtee kunnossa ollessaan kylmänä käymään 2-3 nykäisyllä ja lämpöisenä jopa kertanykäisyllä. Väljyys näkyy ensin siinä ettei meinaa käynnistyä lämpimänä. Tosin koneen laittaa halvemmalla kuntoon kuin ostaa telan. Ei-syncro vaihteistot ovat niitä kestävämpiä, tosin niissäkin voi olla kaikenlasta, kuulostele ääntä molemmilla vaihteilla, mitään isola rohinoita tai kolahteluja ei saisi kuulua. Kahvanlämmittimet eivät yleensä toimi noin vanhoissa, mutta luulisin sellaisten löytyvän kun niitä taisi olla jo viimeisissä Winhoissakin
- mutta vetää!
Jos ajat syvässä lumessa, hanki leveät muovit..niin suuret kuin saat. On raskas vehje!
- juke
mutta vetää! kirjoitti:
Jos ajat syvässä lumessa, hanki leveät muovit..niin suuret kuin saat. On raskas vehje!
paras mitä on koskaan kesksitty lumelle itellä on 91 vuosimallin 5900 kohta 13000 km ajettu matto ja vaihelaatikko uusittu mahtava peli
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760