Kertokaa reissuistanne

mm. safari

hei. olen suunnittelemassa matkaa 09-10 talvelle keniaan safarille ja mombasaan. onko joku käynyt safarilla keniassa. esim masai maralla? millaiset oli majoitus (ei teltta) ja retket? entäs hotellit mombasassa? onko all inclusive hotelleissa ketään ollut? ostos mahdollisuuded mombasassa? mitä muuta olet tehnyt keniassa. kokemuksia niin huonoja kun hyviäkin saa laittaa.

11

3932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvää matkaa

      eri matkatoimistojen esitteitä. Keniaan järjestää esim. Olympia ja Aventura safareita ja niissä on varsin hyvät kuvaukset matkoista. Kontiki järjestää omatoimimatkoja Keniaan ja safareita muualle afrikkaan. Sivuilta löytyy hyvää tietoa vaikka menisikin omatoimimatkoille. Noissa järjestetyissä safarit ovat täysihoidolla joten ruokailusta ei tarvitse huolehtia. Vesi ja limsat kuuluvat hintaan joskus, oluet ym pitää itse maksaa. Joillakin matkoilla jopa tipit ja viisumikulut kuuluvat hintaan mutta se selviää matkasivuilta. Olen ollut sekä omatoimi- että järjestetyillä safareilla afrikassa ja vaikka valmiit matkat ovat kalliita niin saa niillä niin paljon enemmän että olen siirtynyt aivan niihin. Rohkeasti reissuun vaan.

      • olympiaa

        Palasin juuri ihanalta reissuta Keniasta. suosittelen lämpimästi Olympia matkatoimistoa. Haepa esite. Olimme Kenian safari ja Mombasa reissulla. Tosi hieno matka. Amboseli, Itä- ja Länsi-Tsavo kierrellistiin. Majoitus ihanaa ja luksusta. Kolme ruokailua kahvit. Rahaa meni ainostaaan juomiin ja tuliaisiin. Malarialääkkeet tiestysti maksaa ja keltakuumerokotus. Käypä Olympian sivuilla ja tilaa esite. Myös Kontiki ja aktiv resor järjestää ja tais vielä Kaleva Tra´vel.
        Ihanaa, ihanaa. Haluan uudelleen.


      • Olympian järjestämillä
        olympiaa kirjoitti:

        Palasin juuri ihanalta reissuta Keniasta. suosittelen lämpimästi Olympia matkatoimistoa. Haepa esite. Olimme Kenian safari ja Mombasa reissulla. Tosi hieno matka. Amboseli, Itä- ja Länsi-Tsavo kierrellistiin. Majoitus ihanaa ja luksusta. Kolme ruokailua kahvit. Rahaa meni ainostaaan juomiin ja tuliaisiin. Malarialääkkeet tiestysti maksaa ja keltakuumerokotus. Käypä Olympian sivuilla ja tilaa esite. Myös Kontiki ja aktiv resor järjestää ja tais vielä Kaleva Tra´vel.
        Ihanaa, ihanaa. Haluan uudelleen.

        matkoilla ja ihastunut suunnattomasti saamaani hyvään palveluun.
        Enkä ole koskaan ollut ns. ongelmaton asiakas vaan hieman vilkas.
        Matkani tapahtuivat joskus 80- luvulla, suurimpana maailmanympärimatka.

        On ilo kuulla että tsto on säilyttänyt tasonsa.

        Hienoja matkoja Teille jatkossakin.....


      • on tosiaan hyvää
        Olympian järjestämillä kirjoitti:

        matkoilla ja ihastunut suunnattomasti saamaani hyvään palveluun.
        Enkä ole koskaan ollut ns. ongelmaton asiakas vaan hieman vilkas.
        Matkani tapahtuivat joskus 80- luvulla, suurimpana maailmanympärimatka.

        On ilo kuulla että tsto on säilyttänyt tasonsa.

        Hienoja matkoja Teille jatkossakin.....

        Minäkin olen tehnyt muutaman matkan. Palvelu on tosiaan hyvää ellensanoisi erinomaista.
        Kaikki pelaa ja ei tarvitse olla jatkuvasti
        maksamassa esim. tippejä. Hotellit laadukkaita jne. Suosittelen lämpimästi.


    • Ihmeessä

      Moi,kävin pari vuotta sitten ja jos rahaa ois paremmin niin menisin jouluksi sinne ,ois kuumaa ja kosteaa =),vois laulaa sitä laulua taas =),ostin lentolipun vaan ja reppu selkään ja menoksi ,sieltä saa kaiken tarvittavan paikan päältä ,tietenki kandee olla vähän varovainen jos 1 heilut .Ranta täynnä kaikenlaisia bungaloveja ja halpoja ..Lähen oppaaksi jos maksat vähän =)..t.Reissaaja Mika

      • ja taas meen

        Olimme 3 vuotta sitten perheen kanssa Keniassa 3 viikkoa. Mombasasta muutama kymmen kilometria majoituspaikka. Mombasa sinänsä pelottava valkoiselle, ja jopa paikallinen kuski sanoi välttävänsä tiettyjä paikkoja Mombasassa.

        Olimme 5 päivän safarilla. Uskomattomin paikka oli Taita Hills. Siellä on rakennettu koko majoitus pilareiden päälle, ja luonto kulkee siellä alla. Eli toisinpäin käännettynä; eläimet vapaina, ihmiset vangittuina. Voit käydä ulkoilemassa omalla luvallasi.

        Ja sitten tietysti Kilmanjaron kupeessa oleva Ambosellin kansallispuisto on mitä upein!

        Majoituimme koko retken ajan mitä hienoimmissa 5* kohteisa, kaikki ruoat mukaanlukien. Huonoin ruoka oli nineenomaan Taita Hills'issä, joka on Hilton -hotelliketjua... Upein majoitus oli Kilmanjarolla, mutta ruoka myöskin Tsavon kansallispuistoissa oli upeaa!

        Suosittelen lämpimästi.

        Me varasimme omasta lomakeskuksesta paikanpäällä safarireissun. Olimme ensikertalaisia, joten maksoimme viimeisen päällä; 500€ / nenä. Jos tutustut 'beach boyseihin' voit saada saman reissun paljon halvemmalla. He ovat oman kokemukseni mukaan kohtalaisen luottavia, mutta en voi tietystikään tietää ketä osuu matkasi varrelle.

        Mielestäni Kenialaiset ovt hyvin luotettavia, joskin aina pitää olla oma suodatin matkassa (riippumatta missä reissaa).

        Upeaa reissua siulle.

        Itse olen käynyt välillä muualla, mutta 100 varmasti tulen matkustamaan Keniaan uudelleen!


      • kubo
        ja taas meen kirjoitti:

        Olimme 3 vuotta sitten perheen kanssa Keniassa 3 viikkoa. Mombasasta muutama kymmen kilometria majoituspaikka. Mombasa sinänsä pelottava valkoiselle, ja jopa paikallinen kuski sanoi välttävänsä tiettyjä paikkoja Mombasassa.

        Olimme 5 päivän safarilla. Uskomattomin paikka oli Taita Hills. Siellä on rakennettu koko majoitus pilareiden päälle, ja luonto kulkee siellä alla. Eli toisinpäin käännettynä; eläimet vapaina, ihmiset vangittuina. Voit käydä ulkoilemassa omalla luvallasi.

        Ja sitten tietysti Kilmanjaron kupeessa oleva Ambosellin kansallispuisto on mitä upein!

        Majoituimme koko retken ajan mitä hienoimmissa 5* kohteisa, kaikki ruoat mukaanlukien. Huonoin ruoka oli nineenomaan Taita Hills'issä, joka on Hilton -hotelliketjua... Upein majoitus oli Kilmanjarolla, mutta ruoka myöskin Tsavon kansallispuistoissa oli upeaa!

        Suosittelen lämpimästi.

        Me varasimme omasta lomakeskuksesta paikanpäällä safarireissun. Olimme ensikertalaisia, joten maksoimme viimeisen päällä; 500€ / nenä. Jos tutustut 'beach boyseihin' voit saada saman reissun paljon halvemmalla. He ovat oman kokemukseni mukaan kohtalaisen luottavia, mutta en voi tietystikään tietää ketä osuu matkasi varrelle.

        Mielestäni Kenialaiset ovt hyvin luotettavia, joskin aina pitää olla oma suodatin matkassa (riippumatta missä reissaa).

        Upeaa reissua siulle.

        Itse olen käynyt välillä muualla, mutta 100 varmasti tulen matkustamaan Keniaan uudelleen!

        Me buukattiin safari vasta Nairobissa, kauppiaitahan siellä riittää. Reppureissaajia kun oltiin, niin telttasafari valittiin. Ihanaa oli ja eksoottista, viisi päivää mahtavaa maisemaa, uskomattomia eläimiä uskomattoman läheltä.

        Suosittelen rantakohteeksi Malindia. Ihana pikkukylä. Mombasassa kannattaa käydä myös siellä kaupungissa, päiväsaikaan ihan ok kuitenkin (vaikka joku vaaralliseksi mainitsi). Hieno paikka! Ja Mombasan rannat ovat tietysti omaa luokkaansa.


      • aitoa afrikkaa?
        kubo kirjoitti:

        Me buukattiin safari vasta Nairobissa, kauppiaitahan siellä riittää. Reppureissaajia kun oltiin, niin telttasafari valittiin. Ihanaa oli ja eksoottista, viisi päivää mahtavaa maisemaa, uskomattomia eläimiä uskomattoman läheltä.

        Suosittelen rantakohteeksi Malindia. Ihana pikkukylä. Mombasassa kannattaa käydä myös siellä kaupungissa, päiväsaikaan ihan ok kuitenkin (vaikka joku vaaralliseksi mainitsi). Hieno paikka! Ja Mombasan rannat ovat tietysti omaa luokkaansa.

        En tiedä? Olen kuullut, että se alue on hyvin pitkälle Euroopasta Italiaisten asuttamaa? Yhtälailla rannikolla on paljon intialais -omistusta - pitänekö paikkansa?


      • pari ilta paikkaa
        aitoa afrikkaa? kirjoitti:

        En tiedä? Olen kuullut, että se alue on hyvin pitkälle Euroopasta Italiaisten asuttamaa? Yhtälailla rannikolla on paljon intialais -omistusta - pitänekö paikkansa?

        -saa pimpsaa ja kuunnella musaa.
        --ruokaa ja sähköäkin on.


    • Tuomas-reppumatkailija

      Hei

      Olin 2004 Nairobi Backpackersissa noin kuukauden ajan. http://www.nairobibackpackers.com

      Todella mukava hostelli, jota pyoritti englantilainen expatriaatti. Suurin osa asiakkaista oli omatoimimatkailijoita ja vuorikiipeilijoita, mutta myos joitakin tavallisia turisteja perheineen. Safarien hintalaatusuhde oli yleisesti ottaen parempi kuin useimmilla muilla.

      Nairobi Backpackersin safariyhtion sivut ovat http://www.wildrovers.co.uk

      Jos paikkaa voi kuvailla yhdella lauseella: Siella oli loistava ilmapiiri. Suosittelen lampimasti!

      Tuomas

    • keniau2

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      149
      1486
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1225
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      177
      987
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      34
      950
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      178
      832
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      57
      786
    7. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      766
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      753
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      39
      675
    10. Upea nainen

      Olet upea nainen. Sinulle
      Ikävä
      31
      632
    Aihe